Joburi in domeniul bancar

 

BNR » referent de specialitate

(job inactiv)

Locatie: Bucuresti

Data adaugarii: 2009-02-09

Departament
Direcţia Statistică

Responsabilitati
I. Referent de specialitate (economist) - 2 posturi la Serviciul balanţa de plăţi

Condiţii de înscriere la concurs:

studii superioare economice, absolvite cu examen de licenţă;
capacitate de analiză, sinteză şi redactare;
capacitate de învăţare şi adaptare;
capacitate de a lucra în condiţii de stres;
cunoştinţe avansate în lucrul cu Word, Excel, PowerPoint;
cunoaşterea limbii engleze;
cunoaşterea aprofundată a limbii române;
abilităţi de comunicare şi lucru în echipă;
responsabilitate;
capacitate deplină de exerciţiu;
apt de muncă, aspect dovedit prin adeverinţa medicală;
să nu i se fi desfăcut contractul de munca din motive care ţin de persoana salariatului în ultimii 5 ani de activitate profesională;
să nu aibă angajaţi în bancă soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile, alte rude sau afini până la gradul II inclusiv;
să nu aibă înscrieri în cazierul judiciar;
să nu fi participat la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Atribuţiile specifice postului de referent de specialitate (economist) la Serviciul balanţa de plăţi se referă, în principal, la:

verificarea şi prelucrarea informatică primară a raportărilor statistice pentru balanţa de plăţi;
efectuarea unor clarificări metodologice şi/sau de conţinut în legătură cu datele statistice, în colaborare cu agenţii economici raportori;
adaptarea metodologiei balanţei de plăţi a României la standardele internaţionale, pe măsura modificării acestora;
implementarea sistemului de raportare directă a datelor statistice din sfera balanţei de plăţi (cunoaşterea experienţei statelor membre ale Uniunii Europene, realizarea de cercetări statistice selective, analizarea rezultatelor cercetărilor statistice);
determinarea metodelor de estimare aplicabile unor poziţii din balanţa de plăţi;
analizarea documentelor emise de BCE/Comisia Europeană în vederea implementării în activitatea statistică a BNR;
analizarea periodică a evoluţiei balanţei de plăţi a României şi a principalelor sale componente;
analizarea calităţii datelor statistice.

II. Referent de specialitate (informatician) - 2 posturi la Serviciul Procesare date statistice

Condiţii de înscriere la concurs:

studii superioare de specialitate, absolvite cu examen de licenţă, într-una dintre următoarele specialităţi: calculatoare, electronică, matematică, informatică economică, cibernetică, statistică;
cunoştinţe temeinice în lucrul cu limbajul de interogare SQL, extensia procedurală ORACLE PL/SQL, Oracle*Reports;
cunoştinţe avansate în lucrul cu Word, Excel, PowerPoint;
cunoaşterea limbii engleze;
capacitate de învăţare şi adaptare;
abilităţi de comunicare şi lucru în echipă;
capacitate de a lucra în condiţii de stres;
responsabilitate;
capacitate de analiză şi sinteză;
capacitate deplină de exerciţiu;
apt de muncă, aspect dovedit prin adeverinţa medicală;
să nu i se fi desfăcut contractul de munca din motive care ţin de persoana salariatului în ultimii 5 ani de activitate profesională;
să nu aibă angajaţi în bancă soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile, alte rude sau afini până la gradul II inclusiv;
să nu aibă înscrieri în cazierul judiciar;
să nu fi participat la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Atribuţiile specifice postului de referent de specialitate (informatician) la Serviciul Procesare date statistice se referă, în principal, la:

utilizează aplicaţii informatice de procesare a datelor statistice, dezvoltate în mediul ORACLE;
realizează şi întreţine proceduri specifice prelucrării datelor statistice;
pregăteşte datele statistice în scopul transmiterii lor la entităţile beneficiare;
soluţionează cerinţe ad-hoc de date şi informaţii statistice;
contribuie la îmbunătăţirea funcţionării aplicaţiilor destinate prelucrării datelor statistice;
îşi perfecţionează continuu cunoştinţele de specialitate.

Înscrierile se fac personal la Serviciul management resurse umane până la data de 27 februarie 2009 (inclusiv), între orele 1100 - 1300.

La înscriere candidaţii vor prezenta următoarele documente:

chestionar tip;
curriculum vitae (model european);
diplomă de studii (original şi copie);
cartea de muncă (original sau copie);
alte documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs (original şi copie);
1 fotografie (tip paşaport);
buletin (carte) de identitate (original şi copie);
adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

În data de 5 martie 2009 candidaţii vor telefona pentru a primi detalii legate de desfăşurarea probelor de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 9 martie 2009 şi va avea următoarele probe:

Interviu socio-psihologic - care cuprinde 2 probe:
Interviu preliminar
Testare psihologică

Fiecare dintre cele 2 probe componente ale interviului socio-psihologic se apreciază cu calificativul admis/respins.

Test profesional scris - se apreciază cu note de la 1-10, nota minimă de promovare fiind 7,00.
Interviu socio-profesional - se apreciază cu note de la 1-10, nota minimă de promovare fiind 7,00.

Notă: Fiecare probă de concurs este eliminatorie.

Datele şi ordinea de susţinere a testului profesional scris şi a interviului socio-profesional vor fi stabilite de comisia de examinare.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul la testul profesional scris pot depune contestaţie la registratura BNR în atenţia Direcţiei resurse umane din centrala Băncii Naţionale a României, în termen de 48 de ore de la data comunicării rezultatelor, indiferent de modalitatea de comunicare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maxim 10 zile lucrătoare de la data înregistrării la Registratura B.N.R.

Candidaţii pot contesta numai notele obţinute la propriile lucrări scrise. Rezultatele obţinute la interviul preliminar şi la interviul socio-profesional nu pot fi contestate.

În cazul nereuşitei la concurs, documentele depuse la înscriere (în copie) nu se restituie candidaţilor.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2512, 2523.

Expira la: 2009-02-27

Joburi active in domeniul bancar



Alte joburi din domeniul bancar



 

Ultimele Comentarii