BANCI | Educatie financiara

Codul de bune practici bancare: bancile pot emite carduri doar la cererea clientilor. Credeati ca nu se poate altfel? Va inselati! Cineva reclama ca a primit un card Avantaj fara sa semneze pentru el, doar in urma unei discutii telefonice!

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-04-22 00:18

“Ne vom asigura că se emite cardul bancar doar la cererea clientului”. Asa scrie in Codul de bune practici bancare emis de Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR). Recunosc astfel bancherii ca emit carduri fara a exista o cerere si o semnatura a clientului? Greu de crezut. Si totusi, se intampla.

Dovada sta intr-o plangere recenta primita pe site-ul Reclamatiibanci.ro, in care clientul unei banci spune ca i s-a emis un card de credit Avantaj de catre Credit Europe Bank, doar in urma unei discutii telefonice, fara existenta unor documente personale si fara sa semneze o cerere de emitere a cardului sau un contract.

„In urma cu ceva vreme am intentionat sa obtin un card Avantaj. Am purtat o discutie la telefon cu un agent. Ulterior, acesta m-a sunat sa imi spuna ca a fost emis cardul.

Mi s-a parut suspicios si i-am transmis ca nu doresc un card pentru care mi-am manifestat interesul doar telefonic si pentru care NU am semnat, nu am depus documente care sa dovedeasca venitul sau copii dupa acte de identitate.

In fiecare saptamana ma suna un reperezentant al bancii si ma invita sa imi ridic cardul. Le-am spus tuturor ca nu doresc cardul, ca nu inteleg cum a putut fi emis.

Pot fi emise carduri doar prin telefon, fara semnatura sau documente care sa dovedeasca identitatea? Pot avea probleme din aceasta cauza? Ce pot face in aceasta situatie?”, reclama cineva pe site-ul Reclamatiibanci.ro.

Emiterea unui card fara existenta documentelor solicitantului si mai ales fara semnatura acestuia este, evident, o ilegalitate, nu doar un abuz sau o rea practica bancara.

In mod normal, un cod de bune practici bancare nici macar nu ar trebui sa aminteasca de astfel de cazuri. Iata insa ca datorita acestei initiative a CPBR ies la iveala lucruri pe care multi dintre noi nu le credeam posibile in practica bancara si care trebuie starpite, fara indoiala, in vederea imbunatatirii relatiei clientilor cu bancile.

Credit Europe Bank nu face parte din CPBR, insa noi recomandam acestei banci sa adere la Codul de bune practici bancare al acestei organizatii.

Comentarii

cc
Si totusi!!!
Aici nu e vorba de bune practici ci de o presupusa incalcare a legislatiei. Regulamentul 6 BNR specifica in mod explicit ca nu se poate elibera un instrument de plata fara acordul clientului \"Niciun instrument de plată electronică nu va fi pus la dispoziţie unei persoane fizice sau juridice decât în urma unui acord expres al acesteia sau a unei solicitări scrise, înaintată de această persoană.\" Acum, trebuie vazut / ascultat ce a declarat clientul in acea convorbire telefonica. In alte industrii (telecom), contractele sunt in proportie covarsitoare incheiate pe baza de convorbire telefonica si au generat abuzuri greu de crezut. E cazul Romtelecom care taxa telefonie fixa persoanelor care optau pentru un pachet de programe Dolce sau, mai nou, programul de migrare 4G de la Orange care te incarca de costuri si iti diminueaza parametrii de abonament.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online

"Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit bani înainte că mam săturat de minciuni și înșelat, vă mulțumesc de înțelegere și aștept răspuns", intreaba un cititor. "La fel prescriu mai detalii

Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank

ING Bank adopta o masura de protectie impotriva fraudelor online si cu cardul, in premiera pe piata bancara din Romania: geolocalizarea. Prin acest nou serviciu, disponibil in aplicatia Home Bank, ING detecteaza tranzactiile bancare facute de fraudatori, cu detalii

Mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si acum are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei. Ce pot sa fac?

„Mama mea, in varsta de 74 de ani, cu afectiuni neuronale nediagnosticate legal (pentru ca refuza un control ce ar putea duce la internarea ei, are 9 pisici de crescut) m-a anuntat ca a contractat peste 10 credite de la 10 IFN-uri si are de platit 4.000 de lei pe luna doar dobanzi din detalii

 



 

Ultimele Comentarii