BANCI | Stirea Zilei

S-au inmultit reclamatiile la Biroul de Credit: cum va puteti sterge restantele, in cazul raportarii ilegale

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-04-12 23:29

Cei care au avut restante la credite si au fost raportati la Biroul de Credit fara sa fie anuntati in prealabil sau daca inscrierea datelor a fost facuta gresit pot cere bancilor sau IFN-urilor sa le stearga respectivele inregistrari, pentru a putea obtine un nou imprumut, iar in cazul unui refuz se pot adresa la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor Personale (ANSPDP).

“Persoanele fizice care apreciază că prin prelucrările realizate li s-au încălcat drepturile garantate de lege (ex: dreptul de intervenţie, opoziţie), în calitate de persoane vizate, în conformitate cu art. 25 alin. (3) din Legea nr. 677/2001, modificată şi completată, au posibilitatea de a se adresa în prealabil operatorilor (instituții financiare bancare/ nebancare) care le prelucrează datele cu caracter personal, cu o cerere scrisă, semnată și datată.

Operatorii sunt obligaţi să răspundă în termen de 15 zile de la înregistrarea cererii, potrivit prevederilor din Legea nr. 677/2001. În cazul în care, după împlinirea termenului de 15 zile, nu se primește un răspuns sau persoana este nemulțumită de modul de soluţionare a cererii, aceasta poate înainta o plângere Autorităţii de supraveghere. Plângerea va fi însoţită de dovada faptului că s-a adresat operatorului”, a precizat ANSPDP, la solicitarea Bancherul.ro.

“În urma investigaţiilor efectuate, în multe cazuri s-a constatat faptul că operatorii au încălcat prevederile legii şi ale deciziei susmenționate, în special în ceea ce priveşte lipsa unei informări prealabile cu privire la transmiterea datelor negative la biroul de credit, cu 15 zile anterior raportării, conform Deciziei 105/2007, conţinutul incomplet al notificărilor prealabile, nerespectarea termenului de transmitere a datelor raportat la data scadenţei (după 30 de zile) şi exactitatea datelor transmise”, a mai precizat ANSPDP. 

Reclamatiile cu privire la inscrierea in Biroul de Credit au crescut foarte mult in ultima perioada, mai ales la adresa IFN-urilor, a caror numar (34) a devenit mai mare decat al bancilor (31) care-si raporteaza clientii rau-platnici in baza de date a datornicilor.

Din cauza faptului ca IFN-urile acorda multe credite, de valori mici, in conditii speciale, precum online, prin agenti de vanzari, in magazine sau prin carduri de credit, au aparut multe probleme in corecta informare a clientilor cu privire la raportarea la Biroul de Credit.

“Am fost raportat la Biroul de Credit fara sa fiu anuntat, pentru un card de cumparaturi pe care Raiffeisen mi l-a dat printr-o oferta prin telefon. Eu nu am activat niciodata cardul, pentru ca am fost plecat in strainatate, si l-am rambursat bancii in plicul sigilat, cand am venit acasa, pentru ca nu avem nevoie de el. Acum, cand am vrut sa fac un credit, am aflat ca sunt raportat la Biroul de Credit cu datorii. Am fost la o agentie Raiffeisen din Oradea dar nu m-au gasit in calculator, am sunat si la centrala Raiffeisen, dar nici ei nu-l mai gasesc in baza de date, mi s-a spus ca e posibil sa fie vandut catre o firma de recuperare”, este una dintre reclamatiile primite pe site-ul Reclamatiibanci.ro. (vezi aici detalii)

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Romania risca sa intre in capcana veniturilor mijlocii, avertizeaza seful BERD

Desi salariile romanilor au crescut in ultimii 20 de ani de trei ori mai mult decat in alte tari, de la 30% fata de media europeana la peste 60% in prezent, Romania risca sa intre in asa-zisa capcana a veniturilor mijlocii, adica sa ramana pentru mai multi ani de acum inainte la acelasi nivel, detalii

Autoritatile de supraveghere din Europa avertizeaza cu privire la riscul cu care Romania s-a confruntat deja: cresterea abrupta a dobanzilor

Riscurile de crestere abrupta a dobanzilor, care determina o volatilitate mare a valorii activelor si cauzeaza pierderi investitorilor raman iminente si ridicate, se arata in raportul privind riscurile si vulnerabilitatile din sistemul financiar european publicat in 11 septembrie 2018 de detalii

BNR: Romania este mai bine pregatita pentru o criza decat in 2008, dar avem o problema cu datoria publica si deficitul bugetar structural

Viceguvernatorul BNR, Liviu Voinea, fost ministru al Bugetului, sustine ca Romania este in prezent, la 10 ani de la criza din 2008, mai dezvoltata si mai bine pregatita pentru a face fata unor noi socuri externe, dar avertizeaza ca avem o problema interna cu datoria publica, care ar putea creste detalii

Fondurile mutuale nu mai sunt o alternativa la depozitele bancare: continua sa piarda investitori, din cauza randamentelor mai mici decat dobanda la depozite

Fondurile mutuale, care reprezinta o alternativa mai profitabila la depozitele bancare, si-au pierdut multi investitori in ultimii doi ani, in ciuda faptului ca dobanzile la depozite a scazut sub 1% pe an. Cauza este aceea ca randamentele pe care le-au reusit aceste fonduri au fost mai detalii