BANCI | Ultima Ora

Patria Bank devine profitabila, dupa pierderile cu preluarea Carpatica

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-08-16 14:42

Patria Bank a redevenit profitabila in primul semestru, dupa pierderile suferite in ultimii doi ani, cauzate de preluarea Carpatica, la inceputul lui 2017.

Prima jumătate a anului 2019 aduce Patria Bank în zona de profitabilitate, în linie cu obiectivele strategice ale băncii pentru acest an, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:

Profitul net de 2,8 milioane de lei în primul semestru confirmă evoluția pozitivă înregistrată în trimestrul 4 din 2018 și trimestrul 1 din 2019, rezultatul net înregistrând o dinamica pozitivă semnificativă (de la o pierdere de 23,3 milioane lei în primele 6 luni ale anului 2018, la un profit net de 2,8 milioane lei în Semestrul I 2019).

„Anul 2019 este anul de „turn around” pentru Patria Bank. Am intrat în zona de profitabilitate în S1 și am creat premisele pentru a menține și crește în aceasta nouă etapă, bazându-ne pe o evoluție foarte bună a nivelului creditării, dată de modelul de afaceri consolidat, pe o atentă gestionare a costurilor și noi inițiative care ne dorim să genereze un impact pozitiv asupa clienților, angajaților și investitorilor. Concentrarea pe susținerea antreprenorilor în toate ariile noastre de expertiză - IMM, microfinanțare și Agro – îmbunătățirea proceselor și interacțiunii cu clienții finali, fie ei persoane fizice sau companii, alături de produse competitive în zona de retail reprezintă pilonii de bază pentru menținerea și creșterea profitabilității”, a menționat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.

La baza rezultatelor pozitive stă o performanță semnificativ îmbunătățită în 2019, acoperind toate ariile băncii:

• Dinamica pozitivă importantă a veniturilor bancare, bazată în principal pe creșterea veniturilor din dobânzi și susținută de creșterea activității de creditare în special pe segmentul de clienți persoane juridice și o diversificare a structurii
veniturilor din comisioane. Au fost generate credite noi de cca. 342 milioane de lei, cu o dinamică superioară pe zona de creditare companii (credite IMM, microcreditare și agro) fiind asigurată o creștere a soldului brut de credite comerciale performante de 80,6 milioane de lei față de finalul anului 2018.

• Atenta gestionare a bazei de costuri operaționale care a generat o scădere de cca. 8% a acestora față de aceeași perioadă a anului trecut (excluzând creșterea costurilor ca urmare a majorării contribuției la Fondul de Garantare a
Depozitelor Bancare), sub impactul programului de optimizare a rețelei de sucursale bancare și a structurii organizatorice, în directă corelație cu asigurarea unui model de afaceri viabil și a unei structuri interne corespunzătoare acestuia. Efectele optimizării vor impacta pozitiv și semestrul al 2-lea al anului, printr-o evoluție descendentă a costurilor operaționale;

• Un cost al riscului mai mic cu 78% față de perioada similară a anului 2018 pe fondul îmbunătățirii acțiunilor de recuperare, cât și a diminuării portofoliului de credite neperformante prin operațiuni de vânzare portofolii (efectuate în trimestrul 4 2018 și trimestrul 1 din 2019).

În acest context, venitul net bancar a înregistrat o evoluție pozitivă cu 19% (creșterea veniturilor nete din dobânzi cu 24% și a veniturilor nete din comisioane cu 20%) pe fondul continuării acțiunilor menite să consolideze o structură bilanțieră optimă înregistrând o îmbunătățire a indicatorului „credite brute/depozite” (de la 57% la 31 decembrie 2018 la 65% la 30 iunie 2019) și o creștere a ponderii creditelor nete în
total active (de la 45% la 31 decembrie 2018 la 51% la 30 iunie 2019). De asemenea, baza de costuri operaționale a înregistrat o scădere cu 7% (daca se exclude impactul
din creșterea contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare de 3,8 milioane de lei).

Pentru perioada urmatoare, Patria Bank urmărește continuarea strategiei de eficientizare a proceselor și de optimizare a costurilor operaționale prin implementarea mai multor proiecte strategice – o nouă soluție de Internet Banking și Mobile Banking dedicată atât clienților persoane fizice cât și persoane juridice, finalizarea implementării unei platforme tranzacționale conform standardelor PSD II, digitalizarea anumitor fluxuri și operațiuni etc. - precum și dezvoltarea de noi produse și procese în vederea diversificării și simplificării interacțiunii clienților cu banca.

 

Taguri: Patria Bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Cu venituri de 10.000 de lei, ai servicii dedicate, tip premium banking, la Banca Transilvania

Banca Transilvania a ajuns la 100.000 de clienți Premium Banking, segment de business diferit de Private Banking, +25% față de aceeași perioadă a anului trecut, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: “Creșterea numărului de clienți detalii

IFN-ul Credit Prime a dat credite de 30 milioane euro, cu dobanzi de 900%

IFN-ul Credit Prime, detinut de firma Ecofinance, din grupul Dyninno, inregistrat in paradisul fiscal Malta, anunta intr-un comunicat ca si-a majorat portofoliul de credite cu 40% in 2022: "Valoarea totală a creditelor acordate a ajuns la 30 milioane de euro, detalii

CEC Bank a finantat peste 3.000 de proiecte din fonduri europene

• 9 mai, Ziua Europei: Fondurile europene au contribuit la dezvoltarea României Fondurile europene au un rol esențial în dezvoltarea României, CEC Bank finanțând, de la demararea Exercițiului Financiar 2007-2013 și până detalii

Garanti BBVA are un chatbot pentru comunicarea cu clientii

Garanti BBVA, una dintre cele mai dinamice bănci din România, își reafirmă angajamentul pentru digitalizare și lansează chatbot-ul de ultimă generație, GIA, conceput pentru a îmbunătăți experiența clienților și a simplifica serviciile de detalii

 



 

Ultimele Comentarii