BANCI | Stirea Zilei

Libra Internet Bank si Creditcoop au primit avertismente de la BNR pentru incalcarea Regulamentului privind cerintele prudentiale

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-01-24 21:55

Mai multi directori din cadrul Libra Internet Bank si cooperativa de credit Creditcoop au primit avertismente scrise, prin ordine semnate in decembrie 2016 de prim-viceguvernatorul BNR, Florin Georgescu, pentru incalcarea unor prevederi din Regulamentul BNR nr.5/2013 privind cerinte prudentiale pentru institutiile de credit.

Cele doua institutii de credit sunt ultimele dintr-o serie de alte 11 banci sanctionate de BNR anul trecut, fie cu avertismente, fie cu amenzi: Carpatica, OTP Bank, Eximbank, Alpha Bank, Bancpost, Marfin Bank, Credit Europe Bank, Unicredit, Garanti, BRD, Banca Feroviara.

Angajatii Libra Internet Bank au primit un numar de opt avertismente pentru diverse nereguli gasite de inspectorii BNR, precum:

- Grad inadecvat de acoperire cu ajustări de valoare pentru depreciere a expunerilor restructurate aferente unor debitori;

- Procesele de administrare a riscului operațional nu sunt adecvate, având în vedere neînregistrarea tuturor evenimentelor de risc operațional în baza de date;

- Procedura privind operațiunile de înlocuire a expunerilor existente nu prevede ca, în condiţiile în care se acordă o concesie debitorului care se confruntă sau urmează să se confrunte cu dificultăţi financiare, expunerea să fie tratată ca fiind restructurată, indiferent de existenţa unor debite restante şi de calitatea activului;

- Cadrul intern de reglementare a conflictelor de interese revizuit nu asigură posibilitatea transmiterii eventualelor îngrijorări ale personalului către o funcţie independentă, precum și furnizarea informațiilor relevante către organul de conducere;

- Depăşire a termenelor stabilite pentru implementarea recomandărilor de audit intern;

- Politica privind recrutarea, selecția, evaluarea și remunerarea membrilor organului de conducere și a personalului identificat în Libra Internet Bank nu prevede obligativitatea evaluării adecvării persoanelor care dețin funcții-cheie înainte ca acestea să fie numite sau a reevaluării adecvării lor;

- Cadrul intern de reglementare a conflictelor de interese revizuit nu are în vedere o serie de situații care pot genera în timp posibile conflicte de interese, cum ar fi: relaţii de rudenie în cadrul băncii, relaţii de afaceri între angajaţi ai băncii, situaţia în care un angajat al băncii are calitatea de împuternicit pe cont al unui/unor client/clienţi ai băncii, angajații neavând obligativitatea de a completa declarația în sensul includerii acestor informații;

Creditcoop a primit un singur avertisment, “având în vedere lipsa formalizării, la nivelul cadrului de reglementare internă a tuturor cerinţelor de raportare a operaţiunilor suspecte, în sensul că nu au fost reglementate aspecte referitoare la obligaţia de raportare către Banca Naţională a României a operaţiunilor suspecte care, din cauza nivelului lor de semnificaţie, pot afecta siguranţa, soliditatea şi reputaţia instituţiei de credit, nefiind astfel respectate prevederile art.160 alin.1 şi alin.2 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr.5/2013 privind cerinţe prudenţiale pentru instituţiile de credit, cu modificările şi completările ulterioare.”

Iata avertismentele detaliate primite de Libra Interent Bank de la BNR:

Ordinul Prim-viceguvernatorului Băncii Naționale a României nr.132/02.12.2016

Avertisment scris pentru o persoană fizică din cadrul Libra Internet Bank S.A. pentru:

- încălcarea prevederilor art.13 alin.2 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere existenţa unor reglementări interne neactualizate în termenul prevăzut de procedura internă Ghidul reglementărilor interne;

- încălcarea prevederilor art.22 alin.2 lit.f) coroborat cu art.11 alin.1 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, întrucât în cazurile de depăşire a termenelor stabilite pentru implementarea recomandărilor de audit intern nu au fost efectuate analize ale cauzelor care au condus la depășirea termenelor inițiale;

- încălcarea prevederilor art.26 alin.1 și art.27 alin.2 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, întrucât cadrul intern de reglementare a conflictelor de interese revizuit:

- nu are în vedere o serie de situații care pot genera în timp posibile conflicte de interese, cum ar fi: relaţii de rudenie în cadrul băncii, relaţii de afaceri între angajaţi ai băncii, situaţia în care un angajat al băncii are calitatea de împuternicit pe cont al unui/unor client/clienţi ai băncii, angajații neavând obligativitatea de a completa declarația în sensul includerii acestor informații;

- nu asigură posibilitatea transmiterii eventualelor îngrijorări ale personalului către o funcţie independentă, precum și furnizarea informațiilor relevante către organul de conducere;

- încălcarea prevederilor art.32 alin.2 și art.40 alin.5 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că funcția de administrare a riscurilor nu este implicată în aprobarea tuturor produselor noi (neemiterea opiniei de risc faţă de deciziile Comitetului de Audit şi Comitetului pentru administrarea Activelor şi Pasivelor şi pentru Managementul Lichidităţii), precum și caracterul inadecvat al avizării/aprobării Diviziei Administrarea Riscurilor în sensul eliminării sau al minimizării riscurilor semnificative comportate de produsele nou create/dezvoltate sau modificate;

- încălcarea prevederilor art.87 lit.b) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările şi completările ulterioare, întrucât Procedura privind operațiunile de înlocuire a expunerilor existente, aprobată în ședința Comitetului de direcție din data de 23.03.2016, nu prevede ca, în condiţiile în care se acordă o concesie debitorului care se confruntă sau urmează să se confrunte cu dificultăţi financiare, expunerea să fie tratată ca fiind restructurată, indiferent de existenţa unor debite restante şi de calitatea activului în conformitate cu pct. 39 alin.10 din Normele metodologice privind întocmirea situaţiilor financiare FINREP la nivel individual, conforme cu Standardele internaţionale de raportare financiară, aplicabile instituţiilor de credit în scopuri de supraveghere prudenţială din 17.09.2014, aprobate prin Ordinul BNR nr.6/2014, cu modificările și completările ulterioare;

- încălcarea prevederilor art.123 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere existenţa unui grad inadecvat de acoperire cu ajustări de valoare pentru depreciere a expunerilor restructurate aferente unor debitori;

- încălcarea prevederilor art.151 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, întrucât procesele de administrare a riscului operațional nu sunt adecvate având în vedere neînregistrarea tuturor evenimentelor de risc operațional în baza de date.

Ordinul Prim-viceguvernatorului Băncii Naționale a României nr.133/02.12.2016

Avertisment scris pentru o persoană fizică din cadrul Libra Internet Bank S.A. pentru: 

- încălcarea prevederilor art.12 alin.4 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, întrucât Politica privind recrutarea, selecția, evaluarea și remunerarea membrilor organului de conducere și a personalului identificat în Libra Internet Bank, aprobată în ședința Consiliului de administrație din data de 31.12.2015, nu prevede obligativitatea evaluării adecvării persoanelor care dețin funcții-cheie înainte ca acestea să fie numite sau a reevaluării adecvării lor;

- încălcarea prevederilor art.13 alin.2 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere existenţa unor reglementări interne neactualizate în termenul prevăzut de procedura internă Ghidul reglementărilor interne;

- încălcarea prevederilor art.22 alin.2 lit.f) coroborat cu art.11 alin.1 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, întrucât în cazurile de depăşire a termenelor stabilite pentru implementarea recomandărilor de audit intern nu au fost efectuate analize ale cauzelor care au condus la depășirea termenelor inițiale;

- încălcarea prevederilor art.26 alin.1 și art.27 alin.2 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, întrucât cadrul intern de reglementare a conflictelor de interese revizuit:

- nu are în vedere o serie de situații care pot genera în timp posibile conflicte de interese, cum ar fi: relaţii de rudenie în cadrul băncii, relaţii de afaceri între angajaţi ai băncii, situaţia în care un angajat al băncii are calitatea de împuternicit pe cont al unui/unor client/clienţi ai băncii, angajații neavând obligativitatea de a completa declarația în sensul includerii acestor informații;

- nu asigură posibilitatea transmiterii eventualelor îngrijorări ale personalului către o funcţie independentă, precum și furnizarea informațiilor relevante către organul de conducere;

- încălcarea prevederilor art.32 alin.2 și art.40 alin.5 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că funcția de administrare a riscurilor nu este implicată în aprobarea tuturor produselor noi (neemiterea opiniei de risc faţă de deciziile Comitetului de Audit şi Comitetului pentru administrarea Activelor şi Pasivelor şi pentru Managementul Lichidităţii), precum și caracterul inadecvat al avizării/aprobării Diviziei Administrarea Riscurilor în sensul eliminării sau al minimizării riscurilor semnificative comportate de produsele nou create/dezvoltate sau modificate;

- încălcarea prevederilor art.123 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere existenţa unui grad inadecvat de acoperire cu ajustări de valoare pentru depreciere a expunerilor restructurate aferente unor debitori;

- încălcarea prevederilor art.151 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare, întrucât procesele de administrare a riscului operațional nu sunt adecvate având în vedere neînregistrarea tuturor evenimentelor de risc operațional în baza de date.

Vezi detalii pe site-ul BNR

Taguri: UniCredit Bank  BNR  Banca Carpatica  BRD  Banca Nationala a Romaniei  OTP Bank  Bancpost  Alpha Bank  Garanti Bank  Credit Europe Bank  Florin Georgescu  regulament BNR  Marfin Bank  Banca Comerciala Feroviara  Creditcoop  Libra Internet Bank  Ordin BNR  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Bancile au platit anul trecut statului impozit pe profit de 1,7 miliarde lei, reprezentand 20% din castigul brut

Bancile au platit in 2018 impozite pe profit de 1,7 miliarde lei, echivalentul a 20% din castigul brut obtinut, de 8,6 miliarde lei, peste cota standard de 16%, conform datelor statistice ale Bancii Nationale a Romaniei (BNR). In acest an insa este posibil ca statul sa incaseze de la detalii

Inlocuirea ROBOR cu un nou indice pentru credite, dupa modelul european Ester, este solutia pentru rezolvarea problemei cu taxa bancara

O solutie pentru rezolvarea conflictului dintre BNR si Guvern privind taxa bancara este ca aceasta sa se aplice, ca in toate tarile europene, fara a fi conditionata de ROBOR, iar pentru eliminarea acuzatiilor populiste ale politicienilor privind manipularea ROBOR de catre banci, inlocuirea lui detalii

Profitul bancilor a atins un record de 7,1 miliarde lei in 2018, dar vine dupa pierderi de 8 miliarde in anii de recesiune

Sistemul bancar a obtinut in 2018 un profit net de 7,1 miliarde lei, in crestere cu 1,7 miliarde lei (30%) fata de anul precedent, un record istoric, rezulta din datele publicate de BNR privind indicatorii agregati ai institutiilor de credit (34 de banci, 7 sucursale de banci straine si detalii

BNR arata ca bancile romanesti au profituri mai mici decat cele din Bulgaria, Polonia sau Cehia, conform datelor BCE, astfel ca nu se justifica taxa pe lacomie

Reprezentantii Guvernului si haterii sistemului bancar si ai BNR si-au motivat introducerea taxei pe activele bancare, botezata taxa pe lacomie, prin aceea ca bancile romanesti au cele mai mari profituri din Europa, exploatand romanii si conspirand la dezvoltarea tarii cu credite putine si detalii