BANCI | Stirea Zilei

Justitia anuleaza un ordin al ANPC care interzice bancherilor sa faca vizite la domiciliul clientilor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-11-06 22:15

Curtea de Apel Bucuresti a decis recent sa anuleze un ordin emis de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) care a interzis Raiffeisen Bank sa efectueze vizite la domiciliul clientilor, in vederea colectarii restantelor la un credit.

Am intrebat ANPC de ce a fost emis repectivul ordin impotriva Raiffeisen, insa aceasta institutie responsabila cu informarea corecta si adecvata a clientilor bancilor nu a raspuns la intrebarile trimise in urma cu aproape doua saptamani de Bancherul.ro, la fel cum a procedat si in alte cazuri, sfidand dreptul jurnalistilor si implicit al publicului de a avea acces la informatiile de interes public.

Raiffeisen Bank a precizat ca “Ordinul 200/15.03.2017 a fost emis de ANPC pe baza plangerii unei cliente care a sustinut ca nu e corect sa facem vizite de colectare a ratelor restante la un credit. ANPC a emis ordinul in sensul in care banca sa inceteze sa trimita reprezentanti la domiciliul consumatoarei pentru a incerca recuperarea debitelor restante. Noi am contestat ordinul si am castigat (in prima instanta).”

Decizia Curtii de Apel Bucuresti nu este definitiva, putand fi contestata de ANPC la Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ).

Am intrebat insa Raiffeisen Bank de ce sunt necesare vizitele la domiciliul clientilor in vederea recuperarii creditelor acordate. Iata explicatia bancii:

“Derularea unui credit are loc pe un numar mai mare de ani (de la 4-5 ani in cazul creditelor de nevoi personale la 20-30 de ani pentru creditele pentru achizitie locuinta). In aceasta perioada, se poate modifica fie situatia financiara a clientului, fie adresa, fie numarul de telefon, fara sa mai vorbim despre reducerea numerelor de telefon fixe.

In general, contactarea clientilor in vederea informarii legate de restante se face prin mai multe canale: telefoane, scrisori si SMS. Doar in cazul in care in mod repetat clientul nu poate fi gasit si avanseaza constant in restanta, atunci se poate hotari sa fie contactat direct prin vizita.

Vizita are ca scop: contactarea clientului si identificarea unor informatii noi de contact (telefon schimbat, etc), informarea despre posibilitatea de restructurare, consiliere in vederea rambursarii, prezentarea solutiilor de revenire de care dispune deja contractual (amanare de rate, modificare data scadenta, etc), dar si informarea cu privire la raportarile la Biroul de Credit. Vizita nu are ca scop evaluarea imobilului/locuintei, acestea fiind doar in sarcina evaluatorilor autorizati si cu acceptul clientului.

Utilizarea unei vizite in cazul in care clientul este necontactabil in mod repetat pe toate celelalte canale de comunicare este o practica comuna in procesul de contactare a clientilor cu restante avansate atat la nivel national cat si international si presupune ca acestea sa fie derulate responsabil si in linie cu bunele practici de comunicare si codurile de conduita ale fiecarei institutii.”

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Tu cat platesti pentru cardul de debit? Comisioanele unor banci sunt chiar si de 10 ori mai mari decat ale altora

Cardurile de debit pentru persoane fizice emise de unele banci mari, precum Raiffeisen, BRD, Unicredit sau BCR, au comisioane de utilizare chiar si de 10 ori mai mari decat cele mai ieftine carduri emise de alte banci, precum CEC Bank, Banca Transilvania (BT), ING sau Garanti, reise dintr-o detalii

BNR este in conflict cu autoritatile europene privind planul de salvare de la faliment a doua grupuri bancare cu filiale in Romania

Banca Nationala a Romaniei (BNR) se afla in conflict cu autoritatea europeana responsabila cu salvarea bancilor din zona euro (Comitetul Unic de Rezolutie – SRB) privind planul de rezolutie (salvare de la faliment) a doua grupuri bancare prezente in Romania, a dezvaluit Autoritatea Bancara detalii

Parlamentul schimba printr-un compromis controversata lege a bancilor pentru locuinte, dar soarta acestora va fi decisa de justitie

La fix doi ani dupa ce parlamentarii PSD au initiat modificarea legii bancilor pentru locuinte BCR si Raiffeisen, in urma acuzatiilor Curtii de Conturi ca acestea au delapidat fondurile publice, Parlamentul a adoptat saptamana trecuta noua lege, printr-un compromis facut cu Guvernul si cu votul detalii

BNR vrea sa creasca intermedierea financiara a bancilor, nu a firmelor si a populatiei

Romania are cel mai mic nivel de intermediere financiara din Europa (ponderea creditelor din PIB fiind de doar 26%, in scadere continua dupa criza din 2008), motiv pentru care Banca Nationala a Romaniei (BNR) si-a stabilit ca obiectiv cresterea sustenabila a intermedierii financiare si detalii

Ultimele Comentarii