IFN | Analiza

Creditele de consum acordate de IFN-uri, in crestere cu 35%

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-08-23 12:03

In primul semestru, creditele de consum acordate de membrii ALB au crescut cu 35 % (comunicat de presa al ALB Romania):

Companiile de credit de consum membre ale ALB, au acordat in primul semestru din 2016 imprumuturi noi in valoare de 1,55 miliarde lei, cu 35% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a cresterii cererii pentru creditele de valoare peste medie, tendinta ce reflecta cresterea increderii consumatorilor in situatia economica la nivel national.

Imprumuturile destinate consumului personal au cea mai mare pondere in totalul finantarilor noi acordate de companiile de credit de consum membre ale ALB, respectiv 89,4%. Creditele auto acordate de institutiile financiare nebancare detin o cota de doar 2,2%, in timp ce creditele industriale reprezinta 8,4% din totalul finantarilor noi.

Imprumuturile noi destinate consumului personal au crescut cu 32% in primul semestru in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, inregistrand o dinamica pozitiva la toate subcategoriile care le compun: credite de nevoi personale - cu o pondere de 51 % la sfarsitul lunii iunie, carduri de credit (41 %) si credite POS acordate direct la retaileri (8 %).

Creditele de nevoi personale au inregistrat cel mai ridicat ritm de crestere, respectiv 53 % comparativ cu primul semestru al anului trecut, pe fondul dinamicii pozitive a consumului populatiei si a cresterii economice.

Consideram ca avansul semnificativ al creditelor de nevoi personale s-a datorat in principal majorarii bazei de clienti a companiilor de credit de consum membre ale ALB, majorare datorata pe de o parte cresterii apetentei consumatorilor fata de aceste instrumente de finantare, si pe de alta parte scaderii costurilor totale de acordare, fapt ce a determinat si cresterea valorii creditelor contractate.

Finantarile noi acordate prin intermediul cardurilor de credit de catre institutiile financiare nebancare membre ale ALB, au atins valoarea de 573 milioane lei in primul semestru din 2016, in crestere cu 14% comparativ cu acelasi semestru din 2015. In ultimii trei ani, ponderea finantarilor noi acordate prin intermediul cardurilor de credit s-a diminuat continuu de la 49 % din total in 2013 la 41 % in prezent, in favoarea creditelor de nevoi personale.

Devine tot mai vizibila preferinta clientilor de a limita utilizarea cardurilor de credit pentru finantarea nevoilor imediate de valoare scazuta, in timp ce pentru finantarea achizitiilor de valoare ridicata contracteaza credite de nevoi personale, fapt ce a determinat cresterea continua a ponderii acestora in totalul finantarilor.

Creditele noi acordate direct la punctele de vanzare de IFN-urile membre ale ALB s-au majorat cu 17% in prima jumatate a anului, insa au inregistrat un ritm de crestere mai modest in comparatie cu dinamica creditelor de nevoi personale, diminuandu-si treptat ponderea in totalul creditelor destinate consumului personal la doar 8% in iunie fata de 10 % acum trei ani.

In ultimele trimestre se observa o crestere semnificativa in randul creditelor acordate persoanelor cu venituri mai mari si nivel superior de educatie.

"Evolutia pozitiva a portofoliului de credite de consum acordate de membrii ALB confirma tendinta de diversificare si de adaptare a produselor de creditare la nevoile consumatorilor. Reusim astfel sa raspundem cerintelor unui segment din ce in ce mai larg de consumatori, cu nevoi si asteptari diverse. Cresterea economica, contextul actual stabil, au influentat pozitiv comportamentul consumatorilor, ce isi propun sa achizitioneze credite cu valoare mai ridicata, destinate unor proiecte personale de anvergura mai mare. De asemenea, cardurile de credit au devenit un instrument integrat in viata de zi de zi, pentru cumparaturi recurente, de valoare mai mica, ceea ce demonstreaza inca o data tendinta de crestere a increderii consumatorilor in predictibilitatea propriului buget", a declarat Ema Randjak, Director General Adjunct al Cetelem IFN S.A. - presedintele Consiliului Creditului de Consum, in cadrul ALB Romania.

La finele celui de-al doilea trimestru, soldul total al creditelor acordate de membrii industriei de credit de consum din cadrul ALB a atins valoarea de 3,8 miliarde lei, in crestere cu 4,4% in comparatie cu luna iunie a anului trecut.

In ceea ce priveste structura acestora, imprumuturile destinate consumului personal au cea mai ridicata pondere (91,9 %), in timp ce creditele auto detin o pondere mai mare (4,7 %) in comparatie cu structura finantarilor noi, datorita maturitatilor mai lungi si valorilor medii mai mari, creditele industriale atingand doar 3,4 % din total.

Conform estimarilor noastre, companiile de credit de consum membre ale ALB detin o cota de aproximativ 80% in totalul finantarilor pentru consum acordate de institutiile financiare nebancare din Romania.

Ema Randjak - Presedinte
Consiliul Creditului de Consum al ALB

Conform site-ului ALB Romania, firmele de credite de consum membre ale asociatiei sunt Cetelem, ERB Retail Services si Garanti Credit de Consum (Ralfi IFN S.A).

Taguri: credite de consum  statistici  credite noi  ERB Retail Services  credite nevoi personale  Viva Credit  Cetelem  ALB Romania  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Analiza



Transfond va lansa serviciul de plati instant in 2018

Transfond preconizeza lansarea serviciului Plati Instant la jumatatea anului 2018. Prin acest serviciu se vor putea procesa plăți 24/7 în maximum 10 secunde, account-2-account, conform SCTInst Rulebook v1.0 publicat de European Payments Council (EPC). PROIECTUL detalii

George, noua aplicatie digitala a BCR, aproape de lansare (Video)

BCR a inceput sa-si promoveze noua aplicatie de digital banking dezvoltata la nivelul grupului Erste Bank, denumita George, ca pilotul automat al avioanelor. George a fost lansat deja in Austria, Cehia si Slovacia si are in jur de 2 milioane de utilizatori, a anuntat detalii

Care sunt fintech-urile din SUA si ce servicii financiare ofera

Lista celor mai importante noi afaceri din Statele Unite din domeniul financiar care se bazeaza pe noile tehnologii digitale (fintechs) includ banci digitale care oferta un cont si card Visa gratuite, credite pentru IMM-uri sau servicii bancare destinate unor clienti tinta, precum cei ai unui detalii

Cum isi fardeaza profitul BRD

Daca ati vazut unele stiri conform carora profitul BRD a crescut cu 34,5% in primul semestru al anului, sa stiti ca e vorba de jurnalism tip copy/paste, sursa fiind un comunicat de presa al bancii in care profitul acesteia a fost cosmetizat, ca sa folosim un eufemism. “Profit net detalii

Ultimele Comentarii