ING system failure | Ultima Ora

ING dezvaluie cauza caderii sistemului IT timp de 12 ore in cursul zilei de sambata: un test de stingere a incendiului

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-09-11 13:12

ING Bank a dezvaluit cauza nefunctionarii tuturor sistemelor sale IT (procesare carduri, ATM-uri, site, internet banking, comunicatii) timp de aproape 12 ore pe parcursul zilei de ieri: un test de stingere a incendiului cu gaz Inergen, care a defectat serverele bancii in care se aflau bazele de date ale clientilor.

Cauza defectiunii este plauzibila, intrucat se cunoaste ca gazul Inergen (un gaz inert, cu o compozitie de 52% azot, 40% argon si 8% dioxid de carbon) poate afecta sistemele hard drives, din cauza sunetului ridicat produs in urma eliberarii din recipiente.

Toata lumea a fost insa surprinsa de perioada lunga, de aproape 12 ore, de care banca a avut nevoie pentru a pune in functiune sistemele IT de rezerva (back-up).

ING spune ca intarzierea a fost cauzata de magnitudinea si complexitatea defectiunilor: "din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat."

Ceea ce inseamna ca sistemul de back-up al bancii nu este eficient, intrucut se pare ca nu poate functiona independent de serverele si baza de date dintr-un spatiu afectat de un incendiu.

O alta mare problema a ING, reclamata de clientii sai pe parcursul zilei de ieri, a fost faptul ca banca a anuntat cu mare intarziere problema, astfel ca multi nu au fost preveniti ca vor avea probleme la platile cu cardul. (vezi aici detalii)

Primul anunt pe pagina Facebook a ING a venit abia dupa 5-6 ore de la incident, iar banca se scuza ca nu a putut trimite SMS-uri clientilor intrucat si sistemele de comunicatii au fost afectate.

ING isi cere scuze pentru aceasta intarziere si promite ca-si va despagubi clientii care au avut de suferit.

Clarificari privind indisponibilitatea serviciilor ING in data de 10 septembrie 2016 (comunicat  ING):

Sambata 10 septembrie, in timpul unui test planificat in centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat in mod sever si neasteptat mai multe servere si sistemul de stocare a datelor.

Primele probleme au inceput sa apara dupa ora 13.00.

Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzactii cu cardul, operatiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro. In consecinta, o mare parte din tranzactii nu au putut fi procesate si comunicarea cu clientii a fost intarziata.

Am activat de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienti, management al produselor, comunicare si conducerea bancii au fost mobilizate pentru rezolvarea cat mai rapida a situatiei.

De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului.

Din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat.

Mai mult decat atat, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie aditionala a bazei de date inainte de a incepe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor.

La ora 21.15 am restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomate au redevenit functionale incepand cu ora 23.00.

In prezent finalizam analiza diagnostic a acestui eveniment exceptional, monitorizam indeaproape evolutia situatiei impreuna cu furnizorii si luam masuri aditionale pentru a asigura derularea normala a operatiunilor.

Ne pare rau ca am dezamagit pentru ca nu am comunicat proactiv in primele ore. Defectiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor catre clienti.

Ne cerem scuze inca o data pentru situatiile neplacute pe care le-au intampinat clientii nostri si ne asumam responsabilitatea pentru problemele cauzate.

Astfel, vom returna clientilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri. Avem de asemenea in vedere acoperirea costurilor aditionale generate clientilor afectati de indisponibilitatea platilor cu cardul.

In ciuda acestui incident exceptional si fara precedent in istoria ING Romania, prioritatea noastra ramane asigurarea de servicii financiare la nivelul inalt de asteptari cu care ne-am obisnuit clientii de-a lungul anilor.

Taguri: ING  POS  bancomat  internet banking  mobile banking  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Dobanda BNR creste la 2,25%

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a majorat dobanda de referinta cu un sfert de punct, la 2,25%, conform asteptarilor analistilor, in conditiile cresterii inflatiei la 3,32% in decembrie. Si dobanzile la facilitatile de credit si depozit ale BNR au fost majorate tot cu un sfert de punct, detalii

ING transforma in self-bank si ultimele 33 de sucursale proprii

ING Bank anunta ca pana la finalul acestui an isi va transforma si cele 33 de sucursale proprii in unitati tip self-bank, fara ghisee, dupa modelul implementat inca din 2004 in cadrul celorlalte 147 de unitati ING operate in sistem de franciza. Ceea ce inseamna ca toate cele 180 de detalii

Creditele acordate de Patria Bank sunt asigurate de Allianz-Tiriac

În luna decembrie 2017, Allianz-Ţiriac şi Patria Bank au demarat un parteneriat în baza căruia clienţii băncii pot beneficia de protecţie financiară prin intermediul unei asigurări de viaţă de grup Allianz-Ţiriac. Parteneriatul Allianz-Ţiriac - Patria Bank detalii

Banca Transilvania a lansat o aplicatie de plati cu telefonul mobil, o premiera in Romania

Banca Transilvania (BT) a lansat o aplicatie cu care clientii sai pot efectua plati la POS-urile magazinelor cu telefonul mobil, prin sistemul contactless tip NFC, o premiera pe piata bancara romaneasca. Platile cu telefoanele dotate cu NFC se vor face prin intermediul unei aplicatii detalii

Ultimele Comentarii