BANCI | Ultima Ora

Comisionul de rambursare anticipata a fost limitat sau eliminat la creditele cu dobanda variabila

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2010-06-09 18:45

Guvernul a adoptat în şedinţa de astăzi Ordonanţa de Urgenţă privind contractele de credit pentru consumatori, act normativ care stabileşte limitarea sau, după, caz, eliminarea comisionului de rambursare anticipată pentru toate creditele persoanelor fizice, indiferent dacă sunt garantate imobilar sau nu, dacă urmează a fi acordate, sau sunt deja în derulare, a anunţat primul-ministru Emil Boc la finalul şedinţei de Guvern.

„Am apreciat efortul pe care l-au făcut iniţiatorii, în colaborare cu Consiliul Concurenţei, astfel încât acest proiect de act normativ să intre în vigoare cât mai repede cu putinţă”, a afirmat şeful Executivului, citat intr-un comunicat al Guvernului.

Constatin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, a apreciat că aplicarea acestui act normativ poate să vină în sprijinul a circa opt milioane de consumatori.

Primul-ministru Emil Boc a precizat că una dintre cele mai importante reglementări incluse în proiect vizează limitarea comisionului de rambursare anticipată la maximum 1%, în condiţiile în care, în prezent, această compensaţie variază între 4-5%. Astfel, va fi limitat comisionul de rambursare anticipată la 1% din valoarea creditului rambursat anticipat, dacă perioada de timp dintre rambursarea anticipată şi data convenită pentru încetarea contractului de credit este mai mare de un an şi la 0,5% dacă această perioadă este mai mica de un an.

„Este o măsură în favoarea acelora care au credite astăzi. Vor putea obţine refinanţări ale creditelor pentru a-şi putea plăti ratele la bănci în condiţii mai avantajoase ”, a declarat şeful Executivului. Acest comision de rambursare anticipată va fi diminuat din momentul intrării în vigoare a acestei OUG, iar creditorii vor trebui, prin acte adiţionale, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare, să modifice contractele de credit.

Un alt beneficiu al noilor reglementări, menţionat de primul-ministru, constă în faptul că modalitatea de comunicare către consumatori a informaţiilor pre-contractuale se face prin intermediul unui formular standardizat, astfel încât persoanele care doresc să obţină un credit să poată compara mult mai uşor ofertele diferitelor bănci.

De asemenea, o altă reglementare a actului normativ adoptat de Guvern permite consumatorului de credite să se retragă dintr-un contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la semnarea acestuia.

„Este încă o măsură în sprijinul consumatorului, astfel încât, într-o economie de piaţă să-i oferim cetăţeanului alternative pentru a-şi găsi cele mai bune soluţii financiare, în cazul diverselor contracte de credit”, a afirmat primul-ministru.

În ceea ce priveşte eliminarea comisionului de rambursare anticipată, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, Constantin Cerbulescu, a precizat că această compensaţie va fi eliminată în situaţia în care rambursarea anticipată intervine într-o perioadă în care rata dobânzii aferente creditului nu este fixă.

De asemenea, potrivit noilor reglementări, comisionul de rambursare anticipată va fi eliminat şi pentru situaţiile în care:

1. rambursarea a fost realizată ca urmare a executării unui contract de asigurare care are drept scop asigurarea riscului de neplată,

2. în cazul în care contractul de credit este acordat sub forma unei facilităţi „descoperire de cont”.

Ordonanţa de Urgenţă adoptată de Guvern va intra în vigoare în 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial, însă băncile vor avea la dispoziţie 90 de zile de la data la care va intra în vigoare acest act normativ să modifice, prin acte adiţionale, contractele aflate în curs de derulare, a mai precizat Constantin Cerbulescu.

O altă reglementare inclusă în actul normativ vizează eliminarea comisionului de analiză a dosarului de credit, în situaţiile în care nu se încheie contractul cu banca.

Comentarii

florin
eliminare comisioane
Masura luata este binevenita si de foarte multa lume asteptata. Ar fi cazul ca BNR-ul sa impuna niste restrictii in ce privesc comisioanele impuse de banci. Ca exemplu comision de administrare lunar? Caz concret din 520CHF platiti lunar doar 60CHF sunt pentru plata creditului. Restul????? Pai 310CHF dobanda, si....150CHF, a-ti ghicit comision de administrare lunar. Un alt comision practicat de banci - cel de retragere. Banca se foloseste de banii clientilor iar cand acestia doresc sa-si retraga banii care li se cuvin mai si platesc??? Si am putea enumera multe alte comisioane dar nu cred ca rezolvam ceva. Totul este ca BNR-ul sau Guvernul sa impuna bancilor niste norme stricte in acest sens.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Cu venituri de 10.000 de lei, ai servicii dedicate, tip premium banking, la Banca Transilvania

Banca Transilvania a ajuns la 100.000 de clienți Premium Banking, segment de business diferit de Private Banking, +25% față de aceeași perioadă a anului trecut, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: “Creșterea numărului de clienți detalii

IFN-ul Credit Prime a dat credite de 30 milioane euro, cu dobanzi de 900%

IFN-ul Credit Prime, detinut de firma Ecofinance, din grupul Dyninno, inregistrat in paradisul fiscal Malta, anunta intr-un comunicat ca si-a majorat portofoliul de credite cu 40% in 2022: "Valoarea totală a creditelor acordate a ajuns la 30 milioane de euro, detalii

CEC Bank a finantat peste 3.000 de proiecte din fonduri europene

• 9 mai, Ziua Europei: Fondurile europene au contribuit la dezvoltarea României Fondurile europene au un rol esențial în dezvoltarea României, CEC Bank finanțând, de la demararea Exercițiului Financiar 2007-2013 și până detalii

Garanti BBVA are un chatbot pentru comunicarea cu clientii

Garanti BBVA, una dintre cele mai dinamice bănci din România, își reafirmă angajamentul pentru digitalizare și lansează chatbot-ul de ultimă generație, GIA, conceput pentru a îmbunătăți experiența clienților și a simplifica serviciile de detalii

 



 

Ultimele Comentarii