BANCI | Ultima Ora

CE a rugat autoritatile romane sa explice OUG 50/2010

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2010-10-06 20:27

Comisia Europeană roagă autorităţile române să prezinte clarificări după ce a primit mai multe plângeri privind transpunerea prevederilor Directivei 84/2008 în legislaţia naţională prin OUG 50/2010, care obligă băncile să aplice principiile de transparenţă şi pentru contractele în derulare.

"Comisia a primit mai multe plângeri conform cărora statul român a transpus în mod necorespunzător prevederile Directivei 2008/48/CE privind contractele de credit pentru consumatori şi de abrogare a Directivei 87/102/CEE a Consiliului. De asemenea, s-a constat că presa naţională publică articole pe această temă", se arată în scrisoarea transmisă în 30 septembrie de Direcţia Generală de Sănătate şi Consumatori din cadrul CE şi semnată de directorul general, Paola Testori Coggi.

Scrisoarea transmisă reprezentantului permanent al României pe lângă Uniunea Europeană, Mihnea Motoc, menţionează că transpunerea Directivei 48/2008 s-a asigurat prin OUG 50/2010, care la articolul 95 stabileşte că "pentru contractele aflate în curs de derulare, creditorii au obligaţia ... să asigure conformitatea contractului cu dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenţă".

"Serviciile noastre consideră că articolul 95 din ordonanţa menţionată nu este în conformitate cu articolul 30 alineatul (1) din Directivă 2008/48/CE, care prevede că : «Prezenta directivă nu se aplică contractelor de credit existente la data intrării în vigoare a măsurilor naţionale de punere în aplicare»", se arată în scrisoarea de la CE.

Comisia roagă autorităţile române să-şi expună punctul de vedere cu privire la conformitatea articolului 95 din OUG 50/2010 cu articolul 30 alineatul (1) din Directiva 48/2008.

"V-aş fi recunoscătoare dacă autorităţile române ne-ar transmite observaţiile pe care doresc să le facă şi explicaţiile lor în termen de o lună de la trimiterea prezentei scrisori. Vă mulţumesc anticipat pentru amabilitatea de a colabora în această chestiune", încheie scrisoare directorul Testori Coggi.

Documentul arată că la nivelul Comisiei s-au primit informaţii potrivit cărora există proceduri judiciare pendinte (în curs de soluţionare) în instanţele româneşti cu privire la legalitatea anumitor comisioane percepute de băncile naţionale atunci când acordă credite pentru consumatori.

"Rugăm autorităţile române să furnizeze informaţii suplimentare referitoare la această problemă", se precizează în scrisoare.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Cu venituri de 10.000 de lei, ai servicii dedicate, tip premium banking, la Banca Transilvania

Banca Transilvania a ajuns la 100.000 de clienți Premium Banking, segment de business diferit de Private Banking, +25% față de aceeași perioadă a anului trecut, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: “Creșterea numărului de clienți detalii

IFN-ul Credit Prime a dat credite de 30 milioane euro, cu dobanzi de 900%

IFN-ul Credit Prime, detinut de firma Ecofinance, din grupul Dyninno, inregistrat in paradisul fiscal Malta, anunta intr-un comunicat ca si-a majorat portofoliul de credite cu 40% in 2022: "Valoarea totală a creditelor acordate a ajuns la 30 milioane de euro, detalii

CEC Bank a finantat peste 3.000 de proiecte din fonduri europene

• 9 mai, Ziua Europei: Fondurile europene au contribuit la dezvoltarea României Fondurile europene au un rol esențial în dezvoltarea României, CEC Bank finanțând, de la demararea Exercițiului Financiar 2007-2013 și până detalii

Garanti BBVA are un chatbot pentru comunicarea cu clientii

Garanti BBVA, una dintre cele mai dinamice bănci din România, își reafirmă angajamentul pentru digitalizare și lansează chatbot-ul de ultimă generație, GIA, conceput pentru a îmbunătăți experiența clienților și a simplifica serviciile de detalii

 



 

Ultimele Comentarii