BANCI | Ultima Ora

BCR a castigat procesul cu ANPC de la Tribunalul Bucuresti privind clauzele abuzive din contractele de credit; ce spune ANPC

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-05-04 11:15

BCR anunta ca a castigat procesul cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) privind clauzele abuzive din contractele de credit la Tribunalul Bucuresti, prima instanta sesizata in acest caz, o decizie definitiva urmand a fi pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti, intrucat ANPC a anuntat ca va contesta aceasta hotarare.

Clienţii aflaţi la originea sesizării iniţiale au agreat individual angajamente de conciliere cu banca, precizeaza BCR.

Tribunalul Bucureşti s-a pronunţat pe data de 30.04.2015, in cadrul procesului iniţiat de Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorilor, stabilind prin hotărâre lipsa de clauze abuzive în contractele de credit contractate de clienţi la BCR, se arata intr-un comunicat al bancii, in care se mai precizeaza urmatoarele:
 
"Sentinţa Tribunalului Bucureşti confirma evaluarea si judecata regasite intr-o alta hotărâre judecătorească recentă (decembrie 2014) a Curţii de Apel Bucureşti si in alte 6 decizii ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie, care au decis, in mod consistent si sistematic corectitudinea clauzelor contractuale privind dobânda variabilă şi a clauzelor privind comisioanele.

BCR respectă legea, cadrul de reglementare şi rolul autorităţilor de protecţie a drepturilor consumatorilor, însă va contracara cu fermitate toate pretenţiile pe care le consideră lipsite de valabilitate.  
 
BCR punctează încă o dată faptul că instabilitatea şi neclaritatea cadrului legal pot paraliza finanţarea economiei, precum şi faptul că, în mod relevant, majoritatea  cauzelor ajunse la nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, care au vizat dobânda variabilă, s-au soluţionat irevocabil în favoarea BCR pe baza motivaţiilor urmatoare:

- Este incorectă constatarea identităţii între "dobânda de referinţă variabilă" şi EURIBOR;

- Nicio instanţa nu are permisiunea de a trece peste termenii conveniţi de părţi în contract, interpretând greşit sau atribuind alt înţeles angajamentului contractual al părţilor;

- Toate clauzele din contractele supuse analizei sunt clare şi exprima voinţa reală a părţilor, care au convenit în privinţa modului de determinare a dobânzii variabile.
 
Istoric, majoritatea absolută a dosarelor având ca obiect acţiuni colective formulate împotriva BCR, au fost respinse ca neîntemeiate atât în fond cât şi în apel la Curtea de Apel Bucureşti, pe baza motivaţiilor urmatoare:

- clienţii au avut posibilitatea sa reflecteze asupra condiţiilor de creditare şi costurilor;

- clienţii au avut posibilitatea negocierii nivelului de dobândă, inclusiv a tipului de dobândă;

- comisioanele de administrare şi riscuri intră în costul total al creditului, pe care consumatorul l-a contractat prin demers propriu.
 
BCR îşi tratează clienții corect, iar majoritatea sunt mulţumiți de produsele pe care le-a oferit de-a lungul anilor. În condiţiile existenţei unor nemulţumiri sau a situaţiei de a fi declanşate litigii, atitudinea băncii a fost mereu aceea de parteneriat şi reconciliere amiabilă, constatând cu dezamăgire inflamarea permanentă a conflictului şi lipsa orientării către soluţii mutual benefice din partea avocaţilor grupurilor de clienţi, cel mai probabil interesaţi în principal de a profita financiar de pe urma intermedierii litigiilor între consumatori şi bănci."

Ce spune ANPC

ANPC face urmatoarele precizari fata de aceasta decizie, la solicitarea Bancherul.ro:

"Decizia nu este definitiva, ANPC urmand sa faca apel.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor depune toate diligentele necesare in vederea apararii drepturilor si intereselor consumatorilor si va initia calea de atac ori de cate ori se impune.

ANPC are la acest moment 92 de procese cu institutii bancare, dintre care 10 procese pe rol cu BCR.

Exista pe rol un numar de 26 de procese verbale pe posibile clauze abuzive pe banci si alte 3 pentru alte institutii.

Clauzele reclamate (in cazul acestui proces cu BCR) s-au referit la: comisionul de administrare si majorarea nejustificata a dobanzii.

Foarte multi consumatori negociaza cu banca dupa ce ANPC introduce dosarul pe rolul instantei, existand posibilitatea de a ajunge la o anumita intelegere, situatie in care ANPC nu poate interveni.

Modificarea Legii 193/2000 obliga profesionistul ca in cazul in care o anumita clauza este considerata abuziva de catre Instanta, sa modifice toate contractele de adeziune in curs de executare."

Comentarii

nelu
Ei, spune!?
Vai, Bancherule... Ce te faci fara publicu\' cetitor fidel?

cosming
neclaritate...
Eu tocmai am castigat dobanda 0% intrun dosar... :)

Gabi
BCR dezinformeaza. Sfarsitul este aproape!
Ce a castigat BCR? Tocmai spune ca \"Clienţii aflaţi la originea sesizării iniţiale au agreat individual angajamente de conciliere cu banca\". Instanta nici nu a analizat vreo clauza din contractele in discutie ci doar a luat la cunostinta de intelegerea dintre consumatori si banca. TB, chiar astazi s-a pronuntat, dupa ce chiar a analizat, pe clauzele BCR si a decis ca dobanda, comisionul de acordare si cel de administrare sunt CLAUZE ABUZIVE. Ia de ici http://portal.just.ro/3/SitePages/dosar.aspx?id_inst=3&id_dosar=30100000000321781

Gabi
Mai ia unul! Poate-ti vine rau.
Foarte cald, chiar de azi. http://portal.just.ro/1285/SitePages/dosar.aspx?id_inst=1285&id_dosar=21100000000153703 04.05.2015 Ora estimata: 8:00 Complet: Complet Recurs 2 Tip solutie: Alte soluţii Solutia pe scurt: Respinge, ca neîntemeiat, recursul declarat de recurenta B. C. R. S.A., în contradictoriu cu intimatul G. C. F., împotriva sentinţei civile nr. 2959/2013 pronunţată la 13.02.2013 în dosarul nr. 12993/211/2011 de către Judecătoria Cluj-Napoca.Admite recursul declarat de recurentul G. C. F., în contradictoriu cu intimata B. C. R. S.A., împotriva sentinţei civile nr. 2959/2013 pronunţată la 13.02.2013 în dosarul nr. 12993/211/2011 de către Judecătoria Cluj-Napoca, pe care o modifică în parte în sensul că constată nulitatea absolută şi a clauzei contractuale prevăzute la pct. 5 din contractul de credut de nevoi personale nr. 2781/06.09.2007 încheiat între părţi, în ce priveşte formarea dobânzii curente din dobânda de referinţă variabilă care se afişează la sediile BCR, la care se adaugă 2,5 p.p., şi respinge, ca neîntemeiată, cererea reconvenţională formulată de pârâta B. C. R. S.A., în contradictoriu cu reclamantul G. C. F.Menţine restul dispoziţiilor sentinţei atacate.Obligă pe intimata B. C. R. S.A. la plata către recurentul G. C. F. a sumei de 3000 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată.Respinge cererea recurentei B. C. R. S.A. de obligare a intimatului G. C. F. la plata cheltuielilor de judecată.Irevocabilă.Pronunţată în şedinţă publică azi, 04.05.2015. Document: Hotarâre 131/2015 04.05.2015

Lord John
Cei mai rai clienti sunt la BCR
Toata lumea are ce are cu biata BCR. Imi este rusine ca are Romana in denumire, pentru ca nu are nimic romanesc. Mai bine ii spunea Banca Comerciala Anti-Romana. Cum poate fi dobanda de referinta aleatorie stabilita de BCR decat abuziva. Te faci ca nu pricepi Monsieur Coman, dar daca ai fi avut un contract de credit la BCR cu dobanda de referinta variabila, ce se afiseaza la sediul bancii (stabilita dupa cum vrea \"muschiul\" lui BCR) sunt sigur ca ai fi fost primul care dadeai banca in judecata, reclamagiu mic ce esti tu! Ah, am gresit, te tot necajesc procesomanii BCR! Dar sa stii ca nici nu o lasam, o sacaim pana se duce pe pustii, vorba ceea, o bazaim ca musca pe cacat, ca doar de asta ii spune Banca de Cacat a Romaniei.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania are un rating mai bun

Fitch Ratings îmbunătățește rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii

Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci

BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii

Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului

Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 și îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) și rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii

Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni

Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • LOAN OFFER

    Buna ziua Aceasta pentru a informa publicul larg că oferim împrumuturi celor care au nevoie de ... detalii

  • !

    Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii

  • Bancnote vechi

    Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii

  • Bancnote vechi

    Numar de ... detalii

  • Bancnote vechi

    Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii