BANCI | Revista presei

Accesul la metroul din Bucuresti, cu telefonul mobil

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-04-03 08:34

Călătorii pot folosi, începând de marţi, telefonul mobil pentru plata şi accesul la metrou, prin intermediul unei tehnologii implementate în premieră în România, dar şi în lume - în cazul unei autorităţi de transport subteran.


"Recomandăm acest sistem mai mult călătorilor ocazionali, care intră într-o staţie de metrou şi, printr-un simplu SMS, îşi pot achiziţiona una, două sau mai multe călătorii, după care pot intra imediat în metrou. Sistemul a fost extins în aproape toate staţiile de metrou. Pe fiecare staţie în parte sunt 1-2 aparate, în funcţie de câte a permis şi staţia, pentru că suntem dependenţi de configuraţia acesteia. Mai avem şi alte sisteme complementare şi trebuie să le facem la toate loc", a declarat, marţi, directorul comercial al Metrorex, Mariana Petre, la lansarea noului sistem de plată şi acces la metrou.

Reprezentantul Metrorex a adăugat că sunt câteva staţii care nu au încă sistemul introdus, din cauza unor adaptări care trebuie făcute.

"Mai sunt doar câteva staţii, dar ele au câteva caracteristici aparte, sunt echipamente mai noi şi atunci trebuie făcute nişte adaptări la acest sistem pentru a fi compatibile şi cu acelea, dar în curând va fi extins şi acolo. Sunt puţine, doar vreo şase astfel de staţii'', a spus Mariana Petre.

Ea a precizat că Metrorex încasează strict preţurile regăsite în oferta tarifară.

"Noi încasăm prin acest mijloc de plată strict tariful nostru care este publicat, adică 2 lei o călătorie, 4 lei două călătorii şi 15 lei zece călătorii. Nimic în plus, nimic în minus. Noi ne recuperăm de la companiile de telefonie mobilă doar strict tariful nostru pe baza unui proces verbal. Noi avem un sistem de monitorizare şi ştim în orice moment câte tranzacţii s-au făcut cu aceste echipamente. La început, a funcţionat experimentul doar în şapte staţii, iar în iarna anului trecut am decis să extindem experimentul în toate staţiile de metrou. Vom vedea care va fi atractivitatea pentru publicul călător la sfârşitul anului, când vom trage linia şi vom vedea eficienţa", a subliniat Mariana Petre.

Potrivit acesteia, în implementarea acestei tehnologii, Metrorex nu a avut costuri nici de investiţii şi nici de exploatare, toate cheltuielile aparţinând integratorului de sistem, respectiv 2pay.

La rândul său, administratorul 2pay, Emilian Bouroş, a atras atenţia asupra faptului că această tehnologie, pe lângă confort, rapiditate şi siguranţă, beneficiază şi de ''credit" prin faptul că o persoană poate să îşi achiziţioneze un bilet de metrou chiar dacă nu are bani în acel moment, întrucât plata efectivă se va face la emiterea facturii de telefonie mobilă.

"Dacă se facturează în 20 de zile, practic, este o facilitate pe care o am de a folosi metroul atunci când, poate, nu am bani. Călătorul plăteşte confortul, rapiditatea, siguranţa şi un termen de plată efectiv amânat. Vom avea campanii de informare a călătorilor prin care le vom arăta că această tehnologie este viitorul, că este mult mai comod, că în loc să stea la coadă la casă poate să achiziţioneze biletul de acasă, de la birou, de oriunde'', a afirmat el.

Emilian Bouroş a precizat că în România nu a mai fost implementată această tehnologie. La nivel mondial, ea funcţionează în Slovenia, în Emiratele Arabe, Brazilia, Croaţia, Cehia, însă nicio autoritate de transport subteran nu a adoptat-o.

"Este folosită la suprafaţă, pentru puncte de loialitate - tehnologia suportă mai multe servicii decât plată şi acces, însă nicio autoritate de transport subteran nu a adoptat-o", a spus reprezentantul 2pay.

Metrorex a lansat, marţi, o soluţie tehnologică pentru a permite călătorilor să folosească telefonul mobil pentru plata şi accesul la metrou. Soluţia implementată de Metrorex poate fi utilizată de pe orice model de telefon mobil, indiferent de performanţele tehnice.

Clienţii Orange şi Vodafone pot plăti o călătorie cu metroul prin transmiterea unui SMS la numărul scurt 1700, primind confirmarea plăţii imediat, tot prin SMS.
De asemenea, ei pot opta şi pentru cumpărarea a 2 sau 10 călătorii, trimiţând textul 2C sau 10C la numărul scurt: 1700. Preţul unei călătorii este de 0,50 euro, pentru 2 călătorii - 0,90 euro, iar 10 călătorii costă 3,25 euro.

Accesul în staţie se va face prin apelarea gratuită a numărului 1700 şi apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în staţiile de metrou, în zona de acces peron. Telefonul va emite un semnal sonor care va fi interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide şi permiţând accesul către peron.

Acest nou sistem de acces în staţiile de metrou a fost testat anul trecut şi a fost considerat fiabil după procesarea a peste 10.000 de validări în cele şapte staţii pilot. Astfel, Metrorex a decis să vină în sprijinul călătorilor şi să o extindă la nivelul întregii reţele.

Serviciul de achiziţionare a titlurilor de călătorie folosind telefonul mobil se bazează pe tehnologia Data-Over-Voice, serviciu unic în lume, iar Metrorex este singurul beneficiar al acestei tehnologii. Utilizând canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice, asigură transferul mesajelor de tranzacţie online, extrem de sigur, eficient, wireless între punctul de vânzare (Terminal 2pay) şi Centrul de Procesare 2pay pentru aprobări de plată sau alte tranzacţii.

2pay permite accesul de tranzacţionare folosind orice telefon mobil în orice locaţie cu acoperire GSM, fără a fi nevoie de infrastructură de comunicaţie suplimentară la faţa locului. Terminalele POS 2pay şi Platforma 2pay modulează datele tranzacţiei în semnale vocale (beep-uri) şi le converteşte prin canalul de voce iniţiat anterior de către telefonul mobil al clientului. Terminalul şi Platforma comunică în aceeaşi manieră ca şi oamenii: folosind vocea şi telefonul mobil.

2pay este un integrator ce activează pe piaţa din România, începând cu anul 2010, fiind primul care a implementat un serviciu de plată prin telefonul mobil în parteneriat cu o autoritate de transport public. 2pay oferă o suită de componente complementare - tehnologia Data-Over-Voice, NFC, linie completă hardware, software, cea mai bogată varietate de servicii - toate având la bază o singură platformă ce satisface peste 12 industrii.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Revista presei



Banca Feroviara a fost cumparata de Olimpiu Balas, patronul New Business Dimensions, o firma care ofera servicii IT pentru banci

Olimpiu Balas, patronul New Business Dimensions, o firma care are ofera servicii IT pentru banci, a cumparat 63% din Banca Feroviara de la Valer Blidar, seful Astra Vagoane Calatori din Arad, conform informatiilor publicate in presa, care precizeaza ca tranzactia a fost aprobata de Banca detalii

NN Pensii a investit pagubos banii viitorilor pensionari romani intr-o firma falimentara din Germania - Wirecard

Fondul de pensii private NN Pensii, cel mai mare din Romania, a fost acuzat de Ziarul Financiar ca a investit intr-un mod pagubos banii viitorilor pensionari romani din Pilolul 2 de pensii intr-o firma germana, Wirecard, un procesator de plati prezent si in Romania, care a fost prins cu o frauda detalii

BNR dezvaluie ca 17 banci sunt suspectate de a fi implicate intr-un mecanism de spalare de bani proveniti din Rusia prin firme din Ghimpati - Giurgiu, caz in care a fost sesizat si DIICOT

Banca Nationala a Romaniei (BNR) dezvaluie ca nu mai putin de 17 banci sunt suspectate de a fi implicate intr-un amplu mecanism de spalare de bani negri proveniti din Rusia, prin intermediul unor firme din Ghimpati, judetul Giurgiu, care si-au deschis conturi la bancile romanesti, probabil cu detalii

In cel hal a ajuns Capital.ro! Un biet site de fake news (clickbait) promovat chiar de Google, desi e conflict de interese

Odata o revista de afaceri de calitate, pe vremea cand era detinuta de grupul de presa Ringier, Capital, cumparata in 2011, impreuna cu Evenimentul Zilei, de Dan Andronic, fiul celebrului caricaturist Adrian Andronic, a ajuns acum un biet site de "clickbait", adica de titluri inselatoare si detalii

 



 

Ultimele Comentarii