BANCI | Interviu

Tibor Pandi, Citibank: Nu ne schimbam strategia in Romania, ramanem o banca solida si profitabila

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-10-25 23:42

Tibor Pandi (foto), directorul general al Citibank Romania, spune, intr-un interviu acordat Bancherul.ro, ca banca nu-si va schimba strategia de afaceri din cauza crizei si-si va mentine abordarea conservatoare, focusata pe clienti de calitate, care s-a dovedit viabila, mai ales in vremuri de criza.

Pandi spune ca Citibank Romania nu are nevoie de capital suplimentar, avand un portofoliu de clienti foarte sanatos, iar banca-mama din Irlanda, parte a grupului american, are un rating foarte bun, AA.

Citibank s-a concentrat in ultima perioada pe lansarea de noi carduri de credit si imbunatirea serviciilor aferente acestora, precum si pe serviciile de internet si mobile banking. Banca a reusit astfel sa devina primul emitent de carduri de credit Visa din Romania, clasandu-se pe unul dintre primele patru locuri in topul bancilor cu cele mai multe carduri de credit din portofoliu.

Bancherul.ro: Cum este afectata Citibank Romania de criza din Europa?

Tibor Pandi: Citi a inregistrat profit pentru al saptelea trimestru consecutiv, un rezultat imens ce dovedeste ca suntem performanti chiar in acest climat dificil, ceea ce nu multe bani pot spune in acest moment. In ultimii trei ani, Citi a trecut prin transformari foarte mari, in privinta bilantului, a strategiei, a abordarii afacerii, si-a redus in mod activ riscul prin cresterea capitalizarii, asa incat in acest moment Tier 1 Ratio este de 11,7%, fata de minimul de 7% la nivel global. Odata cu capitalizarea puternica, banca si-a redus semnificativ expunerea pe zona euro, care este acum in dificultate. Din acest motiv, suntem intr-o pozitie mult mai puternica decat alte banci europene.

Sucursala Citibank din Romania este o subsidiara a Citibank Irlanda, fiind reglementata de autoritatea irlandeza, precum si de cea din SUA. Citibank Irlanda are un rating AA, fiind bine capitalizata si foarte lichida. In Romania suntem prezenti de 15 ani si vom ramane in continuare aici, alaturi de clienti, fiind alaturi de ei in situatia dificila de acum, cu alte cuvinte nu ne vom schimba strategia. Pentru ca Citibank a fost intotdeauna foarte conservatoare. De aceea, situatia noastra in ceea ce priveste portofoliul de clienti este foarte sanatoasa. Nu am acordat credite in valuta sau credite ipotecare, astfel ca am fost feriti de probleme.

Asadar nu veti avea nevoie de o crestere de capital?

Nu!

- Care sunt planurile in Romania? Vreti sa va majorati cota de piata?

- Activitatea Citibank nu se bazeaza pe obiective de crestere a cotei de piata, de crestere in volum a bilantului. Scopul nostru principal este sa oferim servicii de calitate pentru clienti, ne concentram pe clientii din companiile globale multinationale si corporatii, precum si a companiilor medii din Romania. Astfel incat cota noastra de piata ramane redusa, cu active in jurul a 1,7% din totalul pietei romanesti. Insa daca ne vom uita la performantele obtinute, veti vedea ca suntem una dintre cele mai profitabile banci din tara. Din acest motiv nu avem ca obiectiv o cota de piata cat mai mare ci de a avea clienti de calitate, carora sa le furnizam servicii de calitate.

- Cum a afectat criza clientii bancii? Exista cerere de carduri de credit?

- Ca efect al crizei, cererea de carduri ramane slaba, cu mult diferita fata de ce se intampla inainte de criza, cand piata experimenta o crestere rapida. Insa chiar si in prezent Citibank reuseste sa ramana cel mai mare emitent de carduri de credit Visa din Romania si una dintre primele banci (pe locul 3-4) la numarul total de carduri de credit, si ne asteptam ca aceasta tendinta sa se mentina. Iar in conditiile in care criza din zona euro se va clarifica iar situatia economiei romanesti se imbunatateste, fireste ca va creste si cererea de carduri, aceasta fiind o chestiune de incredere a consumatorilor, de momentul in care acestia vor incepe sa cheltuiasca din nou.

Este importanta schimbarea comportamentului clientilor in privinta utilizarii cardurilor mai mult pentru plati, o tendinta care va continua si in perioada urmatoare. Pe masura ce avansam in era internetului, a telefoanelor mobile, platile fara numerar devin tot mai uzuale, insa oamenii au nevoie de ceva timp pentru a se obisnui cu noile tendinte. Insa odata obisnuit, vor vedea ca aproape nu mai au nevoie de bani cash, pot face aproape orice plata electronic, inclusiv in Romania, care este destul de avansata tehnologic in privinta cardurilor.

Comentarii

stoian elena
neincredere
Stimate D.le Director Tibor Pandi,in 14-01-2013,v-am trimis prin Priori-Post o sesizare,privind neregulile angajatilor D-voastra,iar raspunsul primit de la Mihaela Dumitru si Istrate Claudia in 17-01-demonstreaza ca nu stiti despre aceasta.Legaturile telefonice,nu fac decat sa intretina o stare de confuzie,intre clienti si Banca,iar angajatii D.v.,incalca regulile Contractului,fara nici o jena.V-am trimis copii,care demonstreaza ca am platit,mult mai mult decat este specificat pe factura.Va rog,sa cereti aceasta sesizare,celor doua si sa luati la cunostinta,abaterile acestora.Cu stima,Stoian Elena-Timisoara-0730532282.Numar Factura -DIV00002074.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Viva Credit a redus dobanda la credite de la 1,2% la 1% pe zi

Viva Credit a redus dobanda la creditele mai mici de 5.000 de lei de la 1,2% pe zi la 1% pe zi, pentru a se conforma Legii 243/2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, spune directorul general al Viva Credit, Ionut Stan, in raspunsurile la intrebarile detalii

Creditul e bun daca te ajuta sa-ti cresti veniturile si sa-ti scazi cheltuielile

Provocările fiscale și economice ale anului 2025 trebuie să-i găsească pregătiți pe consumatori, iar administrarea finanțelor personale devine un imperativ pentru cei care vor să își păstreze confortul din prezent sau să își țină sub control problemele financiare, se detalii

Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

 



 

Ultimele Comentarii