BANCI | Ultima Ora

Platile online cu carduri MasterCard si Maestro au crescut cu 92% in 2011

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-03-12 15:01

Campaniile de promovare a plăţilor online cu cardul, derulate de MasterCard pe toată durata lui 2011, au generat rezultate peste aşteptări – creşteri de două sau chiar trei cifre atât ca volum, cât şi ca număr al tranzacţiilor la comercianţii parteneri. Campaniile au urmărit să creeze în rândul posesorilor de carduri MasterCard şi Maestro obişnuinţa de a plăti online, oferindu-le imbolduri prin premii şi reduceri, se precizeaza intr-un comunicat al MasterCard.

Începând cu luna iunie a anului 2011, MasterCard a organizat cinci campanii de educare şi încurajare a comerţului online, împreună cu parteneri importanţi din mai multe domenii: telecom - Orange România şi Vodafone, transport - CFR Călători, site-urile de discount - BestDealz.ro, FunDeal.ro, GetaDeal.ro, Kuponiada.ro şi Vulping.ro, dar şi cu primul mall online din România - FashionUp.ro.

„Ştim cu toţii că piaţa comerţului electronic este în plină expansiune şi că majoritatea comercianţilor ori au, ori lucrează intens la dezvoltarea platformelor online. În 2011, una dintre priorităţile noastre a fost să susţinem şi să promovăm comerţul electronic”, spune Ioana Gorgăneanu, Marketing Manager România şi Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe.

„Românii sunt încă reticenţi la plăţile online. Motivele sunt clare, gestul de a plăti înainte de a vedea produsul dă naştere la temeri, reticenţe şi frica de a nu fi păcălit. De asemenea, deoarece pentru majoritatea este ceva nou, sună dificil. Oare introduc bine datele?, Oare voi reuşi să completez toţi paşii necesari? sunt întrebările celor care se pregătesc de prima plată pe internet. De aceea, principala noastră direcţie a fost să le arătăm că este simplu şi sigur şi că pot avea şi beneficii interesante”, adaugă Ioana Gorgăneanu.

„Un an de campanii pe diverse domenii, nouă parteneri, premii de câteva sute de mii de euro, reduceri de până la 80% şi cadouri inedite - cam aşa se pot descrie pe scurt demersurile MasterCard de încurajare a plăţilor cu cardul la comercianţii online, în 2011”, continuă aceasta.

„Cea mai bună metodă de a învăţa este practica”, spune Gabriel Ghiţă, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe. „Ofertele foarte bune la comercianţii online au reprezentat pentru mulţi români un motiv suficient de puternic încât să facă prima tranzacţie pe internet. După aceea, înţelegând că într-adevăr nu este complicat să plăteşti cu cardul pe internet, au devenit interesaţi de această posibilitate de face cumpărături. Campaniile MasterCard, în contextul unei evoluţii foarte bune a comerţului online, au determinat creşterea tranzacţiilor cu carduri pe internet.

Numărul tranzacţiilor online cu MasterCard şi Maestro la comercianţi români şi internaţionali a crescut, în 2011, cu 50%. Tendinţa de creştere este şi mai evidentă în cazul comerţului electronic intern (carduri emise în România, folosite la comercianţii online români), unde tranzacţiile au fost cu 92% mai numeroase”, explică Gabriel Ghiţă.

MasterCard şi CFR Călători – creştere de peste 7 ori

Până la sfârşitul anului 2011, CFR Călători şi MasterCard au acordat o reducere de 10% (respectiv 25%, din noiembrie), pentru biletele plătite online cu un card MasterCard sau Maestro, pe site-ul www.cfrcalatori.ro. Dacă în primele luni, rulajele pe platforma de e-commerce a CFR Călători au crescut cu 350%, la finalul campaniei cifra s-a dublat, ajungând la 730%.

„În perioada iunie-decembrie 2011, românii au efectuat tranzacţii pe platforma e-commerce a CFR Călători în valoare de 1,5 milioane RON, ceea ce a reprezentat un record”, explică Gabriel Ghiţă. „Raportat la aceeaşi perioadă a anului 2010, campania noastră a stârnit interesul în rândul posesorilor de carduri MasterCard şi Maestro şi i-a convins să plătească online. Acesta este şi motivul pentru care am extins perioada campaniei şi am crescut discount-ul de la 10% la 25%.”

MasterCard şi site-urile de discount – creştere de 25 de ori

Începând cu luna octombrie şi până la sfârşitul anului 2011, MasterCard a oferit reduceri suplimentare pe cinci site-uri importante de discount, pentru toţi posesorii de carduri Maestro. Conform datelor MasterCard, promoţiile pe site-urile de reduceri au generat o creştere spectaculoasă, de aproximativ 2500%, în comparaţie cu perioada anterioară campaniei.

„Cardul Maestro este un produs financiar foarte sigur, simplu şi practic. Posesorii de Maestro îl folosesc zi de zi pentru cumpărături sau retrageri de numerar”, spune Gabriel Ghiţă. „Ne-am gândit că acestor clienţi le va plăcea să îl utilizeze şi pentru plăţi pe internet, în consecinţă, am ales să îl promovăm şi prin campania pe site-urile de discount. Acest domeniu, cu o creştere anuală rapidă şi unde plata se face preponderent cu cardul, poate fi considerat o campanie de educare prin utilizare”, concluzionează Gabriel Ghiţă.

MasterCard şi segmentul telecom – creştere de 50%

Şi pe segmentul telecom, MasterCard a dezvoltat parteneriate cu Orange şi Vodafone. Pe lângă avantajul de a plăti factura la telefon în doar câteva secunde, posesorii de carduri Maestro au primit beneficii suplimentare – premii sau minute şi SMS-uri gratuite.

„Plata online a facturilor de utilităţi este un serviciu avantajos pentru consumatori, care pune accentul pe rapiditate şi confort. Toţi avem facturi de plătit, dar este mult mai convenabil să le putem plăti de acasă, fără să ne facem griji că trebuie să ne deplasăm, eventual pe o vreme neprietenoasă, la vreun oficiu sau să ne grăbim pentru a ajunge în timpul orelor de program, cheltuind şi bani pentru deplasarea respectivă. Dezvoltarea acestui segment asigură beneficii pentru toţi participanţii, iar implicarea MasterCard vine tocmai pentru a le întări: posesorii de carduri economisesc timp şi energie, iar furnizorii de servicii îşi diminuează costurile. Nu în ultimul rând, plătind online cu cardul consumatorii au un motiv în plus să opteze pentru factura electronică, ajutând astfel şi la protejarea mediului înconjurător ”, adaugă Gabriel Ghiţă.

„Campania a generat o creştere de 50%, care, în contextul actual de piaţă, pune accent pe nevoia românilor de a avea la dispoziţie metode de plată rapide, sigure şi flexibile. Dacă la început existau

unele reţineri, tot mai mulţi utilizatori de telefonie mobilă s-au convins că plata online este sigură, iar înregistrarea în sistemul 3D secure a cardului este o măsură simplă, de protecţie suplimentară. ”

MasterCard şi FashionUp – creştere de aproape 3 ori

Până la sfârşitul lunii decembrie 2011, MasterCard a derulat campania Cumpărături cu parfum de Sărbători, pe mall-ul virtual FashionUp. Toţi cei care au făcut cumpărături în valoare de peste 100 lei, plătind cu un card MasterCard sau Maestro, au putut alege un parfum cadou. Acest cadou surpriză a complementat discount-ul obişnuit, oferit celor care plătesc cu MasterCard sau Maestro - de 5% sau de 10% din valoarea produselor.

„Am vrut să le facem o surpriză clienţilor noştri, posesori de MasterCard sau Maestro, şi să le aducem o bucurie de Sărbători”, spune Ioana Gorgăneanu. „Ideea noastră a fost foarte bine primită, drept dovadă numărul tranzacţiilor cu MasterCard şi Maestro pe FashionUp.ro a crescut de aproape trei ori.”

Parteneriatul dintre MasterCard şi FashionUp a început din luna septembrie 2009 - cumpărăturile cu MasterCard sau Maestro aduc un discount de 5% la orice produs, iar în cea de-a doua săptămână a fiecărei luni reducerea creşte la 10%.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Clientii OTP Bank vor fi preluati de Banca Transilvania, din 28 februarie 2025

Acționarii Băncii Transilvania au aprobat fuziunea BT cu OTP Bank România, în cadrul Adunării Generale Extraordinare, care a avut loc astăzi, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Integrarea OTP Bank România în Banca Transilvania a început detalii

Postasii au POS-uri pentru plata cu cardul a facturilor sau taxelor

Poșta Română, liderul național în servicii poștale, împreună cu CEC Bank și Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, își unesc forțele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării plăților digitale detalii

BT Pay si BT Go raman singurele aplicatii ale Bancii Transilvania

BT Pay pentru persoanele fizice si BT Go pentru firme si alte persoane juridice vor ramane singurele aplicatii ale Bancii Transilvania, care vor inlocui NeoBT si BT24, conform unei informatii publicate de banca: "În curând, vei putea face banking de pe detalii

CEC Bank imprumuta inca 300 milioane euro prin emiterea de obligatiuni

CEC Bank a încheiat cu succes o nouă emisiune de obligațiuni în valoare de 300 de milioane de euro printr-o nouă emisiune de Titluri Eligibile Senior Nepreferențiale, destinate încadrării ca instrumente eligibile MREL și primește un rating BB de la Fitch Ratings, detalii

 



 

Ultimele Comentarii