BANCI | Stirea Zilei

Cum si-a batut joc de un client Raiffeisen Bank, luandu-i toti banii de pe cardul de salariu, pentru o poprire, desi are voie doar o treime, conform legii

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-06-12 00:13

Un client al Raiffeisen Bank s-a plans pe site-ul Reclamatiibanci.ro, dedicat rezolvarii problemelor clientilor bancilor si educatiei financiare, ca banca i-a luat toti banii de pe cardul de salariu, fara sa-l anunte si fara sa-i ofere vreo explicatie.

Cand omul a intrebat functionarul de la ghiseul bancii care este motivul pentru care nu poate sa intre in posesia propriilor bani, acesta i-a spus, pur si simplu, ca nu stie. Din acest motiv, clientul bancii a apelat disperat la noi, pentru a-l ajuta sa iasa din impas.

I-am rugat, asadar, pe reprezentantii Raiffeisen sa analizeze acest caz si sa rezolve problema clientului, iar acestia ne-au raspuns ca sesizarea fost trimisa catre colegii care se ocupa de reclamatii in banca iar clientul a primit direct raspuns.

Sa vedem cum si-a batut joc Raiffeisen de acest client, conform plangerii acestuia: este vorba de o restanta pe care o avea la un credit, iar pentru ca nu si-a putut plati la timp ratele, a ajuns sa fie executat silit, iar contul poprit, prin intermediul unui executor judecatoresc.

Dupa cum se stie, legea (Codul de procedura civila) spune ca veniturile lunare din salarii se pot retine in cuantum de cel mult o treime pentru achitarea datoriei, ceea ce s-a si intamplat in primele luni de la instituirea popririi. La cererea executorului judecatoresc, firma la care lucra clientul Raiffeisen Bank i-a retinut o treime din salariu, pe care o vira executorului.

Intrucat omul isi primea salariul pe un card emis de Raiffeisen Bank, iar cum executorii judecatoresti trimit instiintarea de poprire si bancilor, pentru ca acestea sa retina banii existenti in alte conturi, din alte surse decat salariul, in vederea achitarii datoriilor, clientul Raiffeisen a dus la banca o adeverinta de la serviciu privind retinerea din salariu a cotei de o treime, astfel incat banca sa nu-i opreasca si ea inca o treime.

Recent, clientul Raiffeisen si-a schimbat serviciul, iar cum stia procedurile, a anuntat atat executorul cat si banca de acest lucru, pentru a evita situatia de a-i fi luati de doua ori banii din salariu.

Dar cand s-a dus cu acea adeverinta la Raiffeisen, au inceput problemele. Mai intai, un angajat al bancii i-a spus ca a facut bine ca a venit sa-l anunte, pentru ca altfel risca sa i se ia toti banii de pe card! Ceea ce este ilegal, fiind vorba de un card de salariu, din care nu se poate retine decat o treime in cazul unei popriri.

Culmea este ca atunci cand s-a dus la ghiseu sa retraga restul banilor din salariu, angajatul bancii l-a anuntat ca nu mai are niciun ban in cont. De ce? A intrebat el. Insa raspunsul a fost: Nu stiu! Nu pot sa va spun!

Asadar, Raiffeisen i-a luat toti banii din salariu si nu stie de ce! Iar saracul client nu a putut sa mai faca nimic decat sa apeleze la noi disperat pentru a-l ajuta. Sa speram ca Raiffeisen l-a ajutat, in cele din urma, la interventia noastra, asa cum spune.

Din pacate, acesta nu este singurul caz. Saptamana trecuta, un alt client s-a plans de faptul ca Raiffeisen i-a retinut o treime din salariu pentru o poprire, cu toate ca retinerea a fost facuta deja de firma la care lucra.

Raiffeisen primeste zilnic 140 de plangeri

Reclamatiile primite de Raiffeisen Bank de la clientii sai au crescut cu 12% anul trecut, echivalentul a 5.530 de plangeri, pana la un total de 51.047, ceea ce inseamna in medie 140 de contestatii zilnic.

Banca mentioneaza ca in ciuda faptului ca a crescut numarul clientilor nemultumiti de serviciile bancii, cazurile rezolvate pozitiv s-au mentinut la un nivel ridicat, de 75%, fata de 77% fata de anul precedent. (vezi aici detalii)

Comentarii

stefania
proprire
Buna ziua,am o proprire pe salariu de la o societate nebancara ,eu primind salariul la banca RAIFFEISEN mi sa oprit 1/3 din salariu din luna decembrie pana azi,bani opriti de banca nu au fost virati catre executor eu crezand ca au fost trimisi si ca am achitat datoria am sunat la executor sa mi ridice proprirea iar aici surpriza el imi spune ca mai am de platit niste penalizari de 7 lei pe zi de la infiintarea propriri pana azi,din cauza banci eu am ajuns sa platesc penalizari ca nu a trimis bani la timp catre executor.Ce pot face in situstis sceasta? dece trebuie sa suport eu alte cheltuieli in plus ca banca nu si a facut treaba obligata fiind sa vireze banii catre executor

Radulescu oana
Poprire raiffeisen bank
Buna ziua! Cum pot sa iau legatura la popriri pentru banca raiffeisen ca la banca nu ma ia nineni in calcul.luna aceasta sa virat salariul si au fost opriti 1,/3 din ei.tot luna asta au intrat niste garantii in suma de 930 ron,suma ce a fost oprita in totalitate.vi se pare normal pt o datorie de 2000ron sa mi se opreasca intr o singura luna 930+1/3 din salariul minim? .si nu pot lua legatura cu ei ca la banca nu ma ajuta nimeni



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii

Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii

Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

 



 

Ultimele Comentarii