Cum abordeaza Provident relatia cu clientii si educatia financiara in noul context cu inflatie si dobanzi ridicate
Autor: Bancherul.ro
2022-10-03 10:54
Cresterea preturilor si a dobanzilor reprezinta o provocare pentru Provident si clientii acesteia, la fel ca pentru alte banci si IFN-uri.
Care este abordarea si strategia Provident in domeniul relatiei cu clientii si a educatiei financiare in acest nou context, aflam de la directorul general, Florin Bâlcan, in cadrul acestui interviu:
• Ce proiecte de educatie financiara si de relatie cu clientii deruleaza Provident, in contextul cresterii inflatiei si dobanzilor?
Florin Bâlcan: Vom continua demersul prin care le oferim atât clienților noștri, cât și oamenilor din comunitate recomandări pentru gestionarea eficientă a bugetului, pe platforma noastră www.siguranțăfinanciară.ro.
Acestea includ sfaturi practice despre cum pot fi contracarate efectele inflației, reducerea risipei și alte informații relevante în contextul economic actual.
De asemenea, vom revizui strategiile de creditare și vom continua să îi încurajăm pe potențialii clienți să fie responsabili atunci când iau un credit și să se informeze foarte bine, studiind contractul disponibil online cu atenție și discutând cu reprezentanții de vânzări, care le stau oricând la dispoziție pentru orice întrebări.
Toate informațiile despre condițiile de creditare sunt comunicate în mod transparent și toate împrumuturile noastre sunt oferite cu dobândă fixă, astfel încât să nu existe schimbări pe durata contractului.
În plus, vom continua să fim flexibili și să căutăm soluții de înghețare a ratelor sau de reeșalonare a împrumutului, fără niciun cost suplimentar.
Cel mai important – și asta le recomandăm tuturor clienților noștri – este să fie sinceri și deschiși la dialog atunci când întâmpină probleme demonstrabile în plata ratelor. Din partea noastră, ca și până acum, pot aștepta înțelegere și flexibilitate.
Suntem unul dintre cei mai mari și mai vizibili jucători din industria financiară, care nu e mereu ușor de înțeles; de aceea, credem că avem o datorie să îmbunătățim cunoștințele financiare nu doar pentru publicul larg, ci și pentru propriii angajați.
De aceea, anul acesta am lucrat la un curs aplicat de educație financiară pentru toți reprezentanții noștri de vânzări, care să le fie util atât lor, cât și clienților. Acesta va intra în librăria de programe de învățare și dezvoltare disponibile pentru toți angajații, inclusiv forța noastră de vânzări.
Mai mult, noua generație de bursieri stART va beneficia, de asemenea, de un modul de educație financiară, iar astfel ne dorim să îi ajutăm să fie pregătiți pentru provocările cu care se vor confrunta.
• Care considerati ca este nivelul educatiei financiare a clientilor si ce este de facut pentru cresterea acestuia?
Florin Bâlcan: Credem că este îngrijorător pentru toată lumea că România nu stă deloc bine la capitolul educație financiară și că, în ciuda eforturilor din ultimii ani, situația nu s-a îmbunătățit foarte mult.
Realitatea este că noi ne adresăm și unor persoane cu disponibilități financiare limitate, pentru care disciplina finanțelor este și mai importantă, nu atât din educație, cât mai ales din practică.
Când ai un venit mediu disponibil de 2.000 de lei – cum sunt cei mai mulți dintre clienții noștri – nu îți permiți artificii financiare, mai ales în această perioadă, ci ai nevoie de responsabilitate, iar clienții noștri chiar sunt responsabili.
De exemplu, 57% dintre creditele acordate anul trecut au fost de valori mai mici decât maximul disponibil. Cu alte cuvinte, cei mai mulți clienți împrumută doar sumele de care au nevoie, iar uneori asta înseamnă un împrumut de 500 sau de 1.000 de lei. Credem că nivelul de educație financiară al clienților noștri este similar cu media țării.
Cele mai importante aspecte la care se uită clienții noștri înainte de a lua un împrumut sunt cât dau înapoi peste suma împrumutată și ce se întâmplă dacă nu pot plăti una sau mai multe rate la timp.
Costurile tuturor produselor și serviciilor noastre sunt afișate în mod transparent pe site-ul nostru și sunt explicate în detaliu clienților înainte de semnarea contractului.
În plus, înțelegem deplin realitatea gestionării unui buget limitat și, de aceea, penalitățile pentru întârziere la plată nu sunt o sursă de venit pentru noi; dacă luăm o decizie greșită de creditare, noi plătim costul, nu clientul. Anul trecut mai puțin de 0,5% dintre veniturile noastre au fost generate de penalități și doar 11% dintre clienți au fost trecuți pe pierdere (adică nu au reușit să achite integral suma împrumutată și costurile aferente).
Ne bucurăm să vedem astăzi atât de mulţi actori care investesc în educația financiară și suntem dezamăgiţi să constatăm că România rămâne codaşă la acest capitol în Europa.
E nevoie de un efort comun pentru a pune în aplicare strategia națională de educație financiară și de mai multă colaborare între sectorul non-profit, cel guvernamental şi cel privat.
Industria financiară din România are atât capacitatea, cât și responsabilitatea de a se implica: în iunie, am făcut un sondaj din care a reieșit că cei mai mulți dintre români au dobândit cunoștințe de educație financiară direct din situațiile în care au fost puși și din ce au studiat pe cont propriu.
Apoi, următoarele surse de educație financiară au fost școala și familia. În același timp, 65% dintre respondenții au spus că, din punctul lor de vedere, școala ar trebui să ofere educație financiară și aproape 22% consideră că este responsabilitatea instituțiilor din domeniul financiar.
Un nivel redus de educație financiară atrage după sine un nivel redus de intermediere financiară, un alt capitol la care nu stăm bine deloc. În ce ne privește, educația financiară începe chiar cu clienții noștri, cărora încercăm să le explicăm de fiecare dată ce înseamnă un contract de credit, cât pot împrumuta și ce drepturi și responsabilități au.
În plus, vrem și putem să jucăm un rol activ în creșterea incluziunii financiare: modelul nostru de business ne permite să acordăm sume mici, pe termen mai scurt și să oferim o șansă și celor care nu au istoric de creditare, chiar dacă ne asumăm un risc mai mare; în același timp, infrastructura de reprezentanți de vânzări ne permite să ajungem oriunde în țară, chiar și în cele mai izolate locuri, și să servim oameni care nu au accesat niciun fel de produs financiar; mulți dintre ei n-au nici măcar un cont bancar.
Și, cel mai important, în fiecare an mii de clienți ies din portofoliul nostru prin refinanțări la alte instituții financiare, care, poate, în lipsa istoricului de credit creat prin împrumutul de la Provident, nu ar mai fi emis refinanțările respective.
45% dintre clienții noștri trăiesc în sate și comune mici și 30% dintre clienții noi care au luat un împrumut de la noi anul trecut nu aveau niciun istoric de creditare. În plus, doar anul trecut am emise aproape 20.000 de scrisori de refinanțare către alți creditori, majoritatea bănci.
• Care au fost programele de educatie financiara derulate in 2021 si ce rezultate au avut acestea? Care credeti ca este cea mai buna metoda de educatie financiara la nivelul institutiei?
Florin Bâlcan: Știm că termenii specifici din domeniul financiar pot fi mai greu de înțeles și ne străduim să îi ajutăm pe clienții noștri și pe ceilalți membri ai comunităților unde suntem prezenți să dobândească mai ușor cunoștințele de care au nevoie pentru a lua decizii informate.
În relația directă cu clienții, reprezentanții noștri de vânzări au un rol esențial, fiindcă ei le răspund clienților la orice întrebare și le dau explicații suplimentare pentru a-i ajuta să înțeleagă ce presupune un credit. Aceștia mențin comunicarea cu clienții pe toată durata creditului și le oferă sprijin oricând este nevoie.
În plus, am continuat campania de reduceri de dobândă pentru clienții educați financiar, pe care, din 2023, vrem să o transformăm într-un produs disponibil permanent. Cu alte cuvinte, vom oferi o reducere de 15 puncte procentuale la dobândă, pe tot parcursul anului și indiferent de valoarea împrumutată, tuturor celor care îndeplinesc condițiile de eligibilitate și care răspund corect la 4 întrebări consecutive din domeniul financiar.
În ce privește publicul larg, unul dintre proiectele pe care le-am derulat anul trecut a fost să susținem o pastilă de educație financiară difuzată de Antena 1, în cadrul matinalului.
De asemenea, am continuat să le oferim sfaturi de educație financiară celor care au deschiderea de a studia pe cont propriu, furnizând constant conținut și recomandări pe platforma www.sigurantafinanciara.ro.
În plus, am susținut un proiect dedicat tinerilor care au o pasiune artistică și care au reușit să câștige una dintre bursele stART, pe care le oferim alături de Școala de Valori. Astfel, separat de burse, tinerii au participat la mai multe sesiuni de mentorat cu specialiști din domeniile în care activează.
În plus, în anul școlar anterior le-am oferit și un curs de educație financiară, pentru a-i ajuta să dobândească abilitățile necesare pentru primii pași către lumea finanțelor și antreprenoriat.
• Care este numarul reclamatiilor primite de la clienti in anul 2021? Care au fost cele mai frecvente trei motive de reclamatie? Cum au fost solutionate reclamatiile? Cate reclamatii au fost solutionate pe cale amiabila? Cate reclamatii au fost solutionate prin intermediul CSALB?
Florin Bâlcan: Operăm într-o piață extrem de competitivă și suntem conștienți că pentru a rămâne prima opțiune pentru clienții noștri, calitatea serviciilor pe care le oferim trebuie să fie impecabilă. De aceea, dispunem de instrumente și procese care ne ajută să ne ascultăm clienții și să reacționăm prompt la sesizările și solicitările pe care ni le trimit.
Ne mândrim cu unul dintre cei mai reduși timpi de răspuns la reclamații din industria financiară din România: în medie, am analizat și răspuns reclamațiilor într-un termen de 5 zile, în măsura în care termenul legal este de 30 de zile.
În 2021, am primit reclamații de la 9.734 de clienți unici, adică aproximativ 6% din portofoliul mediu de clienți la nivelul întregului an, în măsura în care am avut peste 8 milioane de interacțiuni directe cu clienții noștri doar anul trecut.
Ne uităm cu foarte mare atenție la motivele pentru care clienții ne adresează reclamații: de regulă, ele sunt generate fie de o neînțelegere/ lipsă de comunicare, fie de comportamente care nu se înscriu în standardele de calitate pe care le insuflăm colegilor noștri.
Cele mai multe sesizări s-au referit la situația plăților (clienții primesc după fiecare plată un tichet din care rezultă care este situația plăților, dar se întâmplă ca acestea să fie pierdute), la urgentarea procesului prin care clienții sunt puși în legătură cu un reprezentant de vânzări (în măsura în care cei mai mulți clienți se întâlnesc cu un reprezentant în aceeași zi în care primim solicitarea) și la raportările pe care le facem către Biroul de Credit (BC).
Există în continuare percepția în rândul clienților că achitarea restanțelor duce automat la ștergerea raportărilor în Biroul de Credit. Depunem eforturi considerabile pentru a le reaminti clienților că, potrivit contractului de credit și contractului de colaborare cu BC, dacă au o restanță cu care au fost înregistrați și pe care ulterior o achită, ei vor continua să figureze în baza de date a Biroului de Credit cu acea întârziere (chiar dacă au achitat între timp datoria) timp de 4 ani de la data ultimei actualizări. Aceasta este o condiție obligatorie pentru toți participanții la BC.
Anul acesta am publicat online contractul nostru de credit și am adăugat explicații suplimentare pentru toți termenii care ar putea ridica probleme de înțelegere, inclusiv informații clare despre consecințele neplății la timp a ratelor.
Evident, atunci când ajungem la concluzia că reclamația este fondată, adică noi nu am reușit să ne ținem de propriile promisiuni sau de obligațiile contractuale, aceasta este rezolvată amiabil în favoarea clienților.
De altfel, de la începutul acestui an, clienții noștri au formulat 29 de reclamații către autoritățile competente, în urma cărora a existat o singură sancțiune. În același timp, am primit 61 solicitări din partea CSALB, dintre care 92% se refereau la raportări către Biroul de Credit, deci chestiuni în afara obiectului concilierii prin CSALB. Dintre cele 5 cereri cu alt obiect, pentru 2 am acceptat concilierea, procedurile fiind în derulare.
• Care apreciati ca este cea mai buna practica in solutionarea reclamatiilor cu clientii? Care sunt metodele si procedurile utilizate de institutie pentru imbunatatirea relatiei cu clientii si administrarea reclamatiilor?
Florin Bâlcan: Noi credem că un contract de credit este un parteneriat, cu drepturi și responsabilități de ambele părți. Orice parteneriat trainic are la bază încrederea iar pentru a construi încredere e nevoie de comunicare și de transparență.
Scopul nostru este în primul rând să limităm pe cât posibil motivele pentru care clienții ar putea fi nemulțumiți. Deși depunem eforturi considerabile și avem timpi de răspuns foarte buni, suntem conștienți că nu suntem perfecți și că nu ne ies toate cum ne-am dori.
Clienții apreciază că avem deschiderea de a rezolva repede problemele cu care se confruntă, dar și faptul că suntem deschiși să primim reclamațiile lor prin orice canal de comunicare.
În ultimii doi ani, am investit sume considerabile în integrarea sistemelor noastre de telefonie și CRM. Printre altele, aceste îmbunătățiri ne vor permite să accesăm mult mai ușor și mai rapid informații despre clienții noștri, inclusiv istoricul tuturor interacțiunilor anterioare, indiferent de canalul prin care acestea s-au realizat.
În plus, anul trecut am implementat o aplicație digitală care le permite reprezentanților noștri de vânzări acces de la distanță la sistemele informatice ale companiei, reducând astfel timpul necesar pentru transmiterea și înregistrarea datelor și, deci, timpul de interacționare cu clienții. Este un proces tehnologic modern și rapid care nu doar crește calitatea serviciilor oferite clienților, ci reduce și simplifică munca angajaților din forța noastră de vânzări.
Toate aceste investiții ne ajută să fim și mai aproape de așteptările clienților noștri și să îmbunătățim acuratețea informațiilor pe care li le punem la dispoziție, precum și timpii de răspuns.
E important de menționat că, deși înțelegem importanța automatizării (multe procese interne au fost automatizate prin roboți dezvoltați de Aggranda pe platforma UiPath), contactul uman rămâne unul dintre principalele aspecte care ne diferențiază pe piația serviciilor financiare din România. De aceea, toate interacțiunile cu departamentul nostru de relații cu clienții se întâmplă prin contact uman direct și nu prin sisteme de tipul IVR.
Taguri: refinantare credit reclamatie banca banca Educatie financiara credite IFN reclamatie IFN imprumut
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Stirea Zilei
Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare
Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii
Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare
Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii
Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online
Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii
Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit
Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii
- Care banci au cele mai bune dobanzi la depozitele in lei?
- Topul bancilor cu cele mai mari dobanzi la depozitele in euro
- Vreti sa investiti in actiuni Transgaz? Google va recomanda 4 platforme pe care se fac fraude
- Lista platformelor de investitii pentru fraude online (actualizat)
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare
- Articole tip reclama mascata in doua reviste celebre din America si Romania
- Profitul bancilor, in crestere cu 10%
- Ce dobanzi au bancile la refinantarea unui credit de nevoi personale
- Un IFN le cere clientilor sa plateasca nu doar restantele, ci si ratele din viitor
- Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?
Profil de Bancher
-
Maurizio Volcich, Vicepresedinte Divizia de Retail
UniCredit Bank
Maurizio Volcich este seful Diviziei Retail a ... vezi profil
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală a crescut marginal
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 7,7% cumulat pe primele 9 luni
- România, pe locul 16 din 27 de state membre ca pondere a datoriei publice în PIB
- România, tot prima în UE la inflația anuală, dar decalajul s-a redus
- Exporturile lunare în august, la cel mai redus nivel din ultimul an
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
LOAN OFFER
Buna ziua Aceasta pentru a informa publicul larg că oferim împrumuturi celor care au nevoie de ... detalii
-
!
Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii
-
Bancnote vechi
Numar de ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii