Protectia Consumatorilor | Opinie

Raiffeisen a prejudiciat cu 10 milioane euro 14.000 de clienti cu credite

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-08-23 12:27

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, pierde definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Nu mai puțin de 14.000 clienți afectați și un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Raiffeisen în iulie 2020, se arata intr-un comunicat al Credere, in care se adauga:

Prin operațiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflați în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului. Pe cale de consecință, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadență.

Practica băncii a fost sancționată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin Ordinul emis de Președintele ANPC nr. 280/09.07.2014, în conformitate cu Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Raiffeisen Bank a contestat Ordinul respectiv, iar prin hotărâri succesive ale Curții de Apel București (sentința civilă nr. 952/17.03.2017), respectiv ale Înalte Curți de Casație și Justiție (decizia civilă nr. 647/06.02.2020), instanțele de judecată au constatat caracterul legal al măsurii dispuse de ANPC, banca având obligația de a returna către debitorii afectați sumele de bani achitate în plus cu titlu de dobândă, de la momentul operațiunii de restructurare și până în prezent.

Credere a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligențele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunțate de către instanța de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăși semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09.07.2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienți afectați, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv.

Taguri: Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ)  Curtea de Apel Bucuresti  Raiffeisen Bank  banca  Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)  reclamatie Raiffeisen Bank  

Comentarii

IENOSDAN TRAIAN
ANPC
Bravo ANPC,daca nu ar fi fost aceasta autoritate faptele bancii ar fi ramas nepedepsite,cred ca trebuia retras dreptul bancii de a mai acorda credite,nu stiu daca s-au achitat dobanzi si penalitati la sumele acordate!



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Opinie



Inflatia este si consecinta cresterii salariilor

Inflatia mare este si consecinta cresterii salariilor, a precizat guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, cu ocazia prezentarii raportului privind inflatia din 11 noiembrie 2024. Seceta puternica, oferta insuficienta de produse alimentare si cresterea salariilor au cauzat cresterea inflatiei, detalii

ING ramane singura dintre bancile romanesti care-si face corect reclama la credite

ING ramane singura dintre bancile romanesti care-si promoveaza corect dobanzile la credite, atat in cadrul reclamelor TV si online, cat si pe site-ul propriu sau in retelele sociale. Mai exact, ING nu spune ca acorda credite cu dobanda „incepand cu detalii

Cardurile devin inutile: acum se pot face plati instant gratis din aplicatiile bancare

Cardurile isi pierd treptat utilitatea, odata cu avansul noilor tehnologii pentru plati. Bancile romanesti au inceput sa implementeze platile instant din aplicatiile bancare, prin serviciul RoPay. Platile instant (care se fac in cateva secunde, la orice detalii

Au neglijat bancile securitatea pentru digitalizare?

Explozia fraudelor online poate fi considerata normala in conditiile dezvoltarii pe masura a digitalizarii si serviciilor bancare online. Dar ceea ce-mi da de gandit este usurinta cu care escrocii pot accesa o aplicatie bancara, pot face transferuri catre detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • împrumut

    Vreau să apreciez pe Karin Sabine un împrumut de 9000€ pentru mine. Dacă aveți nevoie de un ... detalii

  • împrumut

    Vreau să apreciez pe Karin Sabine un împrumut de 9000€ pentru mine. Dacă aveți nevoie de un ... detalii

  • Buna ziua! Am nevoie de ajutor!

    Buna ziua! Am trimis activare cont si imi scrie ca au expediat QR Cod pe posta dar nu mia venit ... detalii

  • Înșelătorie

    Mare atenție la firma vex group, te pune să investești 250 € în Forex, câștigi ceva și ... detalii

  • interdictie conturi ING

    Buna ziua, o situatie ca cele de mai sus am patit si eu, cu diferenta ca Revolut a deblocat contul ... detalii