Sistemul informatic al ING Bank s-a defectat timp de 12 ore, in care nu au functionat cardurile, ATM-urile, POS-urile, Home Bank; clientii sunt furiosi ca nu au fost informati (update)
Autor: Bancherul.ro
2016-09-10 20:17
Sistemul informatic al ING Bank Romania s-a defectat astazi, in jurul orelor 12-13, astfel ca platile cu carduri, ATM-urile, serviciul de internet banking Home Bank si site-ul bancii nu au functionat timp de aproape 12 ore.
Banca a anuntat problema, pe pagina sa Facebook (ING Web Cafe), abia dupa aproximativ 6 ore, in jurul orei 18, fapt care a starnit reactii furioase din partea clientilor care nu si-au putut folosi cardurile, iar in jurul orei 23,30 a informat ca toate serviciile sale electronice sunt din nou functionale.
Anuntul ING, pe pagina sa Facebook:
"Va informam ca astazi la pranz, sistemul de stocare a datelor a inceput sa genereze erori in operare. Ca urmare a acestei situatii tehnice neprevazute, atat reteaua de ATM-uri, platile cu carduri, cat si serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.
Lucram impreuna cu furnizorii sistemului afectat in regim de maxima urgenta pentru remedierea acestei situatii in cel mai scurt timp posibil. Aceasta problema tehnica nu a pus niciun moment in pericol banii clientilor, care sunt in deplina siguranta.
Va vom informa periodic cu privire la stadiul remedierii acestei situatii neplacute.
Ne cerem scuze pentru toate neplacerile create si va asiguram ca, impreuna cu furnizorul platformei tehnice afectate, tratam rezolvarea acestei probleme in regim de maxima prioritate."
ING a subliniat ulterior ca problema a fost cauzata de un server nefunctional, nefiind vorba de vreun atac cibernetic.
ING a precizat, de asemenea, ca are mai multe servere, insa "cel nefunctional ne-a afectat pe toti".
"De ce nu ati trecut pe infrastructura DR, care trebuie sa fie un mirror la infrastructura de baza (toate bazele de date, toate serverele critice, toate functiile critice), astfel incat downtime-ul nici sa nu fi fost sesizabil de noi", a intrebat un client.
"Trecerea la structura back-up a avut si ea erori. Colegii de la IT au incercat mai multe scenarii, alegand prioritar sa faca o copie aditionala a bazei de date, pentru a asigura siguranta datelor", a raspuns ING.
La ora 22, ING a venit cu "prima veste buna: serviciul Home'Bank a fost remediat si este disponibil. Continuam cu testarea solutiilor pentru celelalte servicii inca afectate. Vom continua sa va informam despre evolutia situatiei."
La ora 23,30 ING a anuntat ca a remediat problema: "Serviciile ING sunt functionale. Acum si tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomat sunt disponibile.
Ne cerem scuze inca o data pentru toate neplacerile create. Am tratat situatia cu maxima prioritate si am lucrat cu toate resurse necesare pentru a rezolva problemele tehnice cat mai repede posibil.
Continuam sa monitorizam stabilitatea serviciilor."
Clientii ING sunt furiosi pentru ca nu au fost anuntati
Clientii bancii sunt furiosi pentru ca nu au fost anuntati despre defectiune, astfel ca au fost pusi in situatii neplacute de a nu putea plati cu cardurile sau de a nu putea retrage bani de la bancomate.
"Ne informati dupa 8 ore???? Faptul ca nu am putut achita cumparaturile pentru scoala la casa putea fi evitat daca trimiteati un e-mail sau un SMS! RUSINE ING!!!!", a scris un client pe pagina FB a bancii.
"Este incredibil ca nici la ora asta (21,30) nu ati trimis un SMS clientilor dvs. ca sa-i anuntati!!! Noroc ca citim stirile, dar daca eram in oras contactless....", spune altcineva.
"Orice se poate intampla...dar la nivelul vostru nu este permis!
O alerta SMS (aveti datele deja) la toti utilizatorii pentru informare, prognoza de rezolvare si scuze ar trebui data. Asta ar mai salva o parte din cei hotarati sa-si schimbe parerea despre ING, in gerneral", se plange un client ING.
Un alt client a reclamat faptul ca daca ar fi fost anuntat de defectiune, si-ar fi luat bani la el pentru a plati la benzinarie si nu ar fi ajuns in situatia jenanta sa nu poata plati cu cardul ING dupa ce a alimentat.
Altcineva spune ca nefunctionarea sistemului pentru o perioada atat de lunga nu poate fi decat cauza unor probleme tehnice grave la sediul central sau, mai rau, a unui atac cibernetic.
"Este inadmisibil! Toata ziua au fost picate serviciile voastre! Am facut cumparaturi si am lasat caruciorul la casa, am avut nevoie de cash si niciun ATM functional. Nici la alte ATM-uri nu am reusit sa retrag, "PIN incorect"!!! Am avut o urgenta...poate si de viata si de moarte!!! Nu se poate admite asa ceva! Luni voi inchide conturile la voi!!! Sper sa imi si gasesc banii acolo!!! Meritati sa fiti dati in judecata!!! Poate unii au intampinat si probleme mai grave ca mine..." s-a plans un alt client ING.
Opinii despre problema sistemului informatic al ING
Iata cateva opinii culese de pe pagina Facebook a ING despre problema sistemului informatic al ING:
- "Sunt sincer dezamagit de timpul de raspuns si de faptul ca inca aveti sistemele indisponibile. In conditiile in care sunteti obligati sa aveti minim un site secundar, voi nu ati reusit nici macar sa faceti fail-over. Sunt curios care sunt obiectivele RTO si RPO cu care operati. Inteleg ca BNR nu va impune sa aveti SLA-uri mai scrite de o zi, dar in 2016 e inacceptabil sa ajungeti in situatia asta." (prevederile BNR privind continuitatea activitatii in sistemele de plati)
- "Sistemul de stocare a datelor = SAN sau baza de date? Ce defectiune ar putea afecta si sistemul principal si backup-ul? (pentru ca altfel ati fi trecut pe backup si nu vedea nimeni). Cat de vechi era backup-ul il puneti acum? Daca e afectat si sistemul de stocare a datelor, de ce nu merge nici site-ul, care ar fi trebuit sa fie pe un sistem separat?
Din moment ce ati blocat accesul tuturor clientilor la banii lor, cred ca meritam niste explicatii ceva mai sincere si un termen estimat pentru rezolvarea problemei.
Intrebare bonus: daca aveti probleme cu sistemul de stocare a datelor, presupun ca nu aveti acces nici la log-uri; cum de sunteti asa siguri ca nu ati fost atacati si ca asta nu a fost ultimul pas al atacului ca sa se stearga urmele si ca atacatorii sa castige putin timp pana rezolvati voi problema asta?"
- "Cred ca unii sefi de la ING Romania trebuie dati afara pentru modul catastrofal in care au gestionat problema dpdv PR. Onestitate si update-uri frecvente (SMS-uri) ar fi domolit furia oamenilor si clientii, in general, ar fi inteles problema si ar fi trecut peste acest inconvenient. Asa, insa, oamenii sunt pe buna dreptate foarte nemultumiti. Niste officers din ING Romania trebuie sa zboare pe motiv de incompetenta crasa".
- "Probabil ca a fost un atac cibernetic si au deconectat toate liniile de internet in data center pana sa gaseasca sursa si sa evalueze paguba. Asta e putin mai plauzibil. Dar asta nu o pot spune clientilor, nu?"
- Foarte grava aceasta situatie. Acum 4-5 luni mi s-a atras atentia ca aveti securitate foarte slaba. Eu am impresia ca de acolo e problema, de la un atac. Daca este asa, povestea cu banii in siguranta e doar poveste, ramane de vazut cat de in siguranta vor fi. Oricum, e clar ca dupa aceasta intamplare vom lua masuri personale pentru securizarea banilor. N-am auzit sa se intample asa ceva la alta banca din Romania. Se intampla asa ceva si in Olanda, sau doar aici?
- Foarte multe persoane care nu au avut diverse incidente neplacute legate de malfunctioning-ul ING-ului se intreaba de ce nu au fost notificari via SMS/email etc. Cred ca e destul de simplu: in loc sa faca astfel de notificari - de bun simt - tuturor clientilor, dar sa sufere o dauna modica ori semnificativa de imagine cu o masa mare de clienti, banca A ALES sa dea "dauna totala" ghinionistilor de prin restaurante, benzinarii, plecati la cumparaturi si/sau distractie fara cash. Astia sunteti fratilor bancheri, ramaneti sa va spalati pe cap cu propria voastra lipsa de etica. Boala grea harpagonita voastra. Ne vedem saptamana viitoare in office, la inchis conturile. Nu meritati nicio farama increderea oamenilor.
- Eu as sa afara tot IT-ul si as angaja oameni cu experienta si seriosi. Bineinteles ca pe acestia nu poti sa-i angajezi pe un salariu de doi lei. Este inadmisibil ca o banca sa fie nefunctionala atata timp. Orice firma serioasa si care se respecta nu poate sa vina cu motivatia ca este un server nefunctional. Orice firma serioasa are un server mirroring. Daca pica unul ramane celalalt in picioare. Intre timp cel cazut se repara. Adica redundanta. Nu se admite ca o banca sa fie nefunctionala atata timp. Deci ori mintiti cu problema serverului si altele sunt problemele ori chiar sunteti o banca neserioasa.
- Problema majora nu este ca sistemele au cazut. Stiu foarte bine ca acest lucru se poate intampla si stiu ca este greu uneori sa estimezi un timp de rezolvare. Grav este ca:
1. Nu a cazut doar un sistem, ci toate: card, ATM, Home Bank, telefon, site, tot. Partea de telefonie ar trebui sa nu fie afectata de o problema a sistemelor de carduri/tranzactionare. La fel si partea de site.
2. Dureaza rezolvarea asa mult. La acest nivel, ar trebui sa aveti un Disaster Recovery Site, care sa fie capabil sa preia toate cererile clientilor in maxim o ora. Faptul ca acest lucru nu s-a intamplat ma face sa cred ca ori problema a fost si mai mare ori nu aveti asa ceva.
3. Nu am primit nici pana la aceasta ora o comunicare oficiala (mail/SMS) din partea ING. La cat de mare este problema aceasta ar trebui sa dati comunicate directe clientilor la fiecare 30 min - 1 ora maxim.
- Voi chiar vreti sa va creada lumea ca stati intr-un singur server? Si dureaza atat de mult sa faceti restore? Si ca nu aveti solutii de back-up prevazute pentru astfel de cazuri? Pai, ma scuzati, dar in cazul asta, sunteti niste incompetenti...Veniti si voi cu niste explicatii concrete si cu niste masuri, nu de alta, dar cu banii oamenilor nu prea e de joaca...
- Ne-ati pus pe toti in situatii cel putin penibile. Ar trebui sa spuneti clientilor ce s-a intamplat, sad faces nu consoleaza pe nimeni. Spuneti-le ca ati avut la sfarsit de saptamana roll-out la noul core-banking care a crapat. Puteati avea bunul simt (si erati si partial acoperiti) sa ne dati cu cateva zile inainte SMS-uri de notificare legat de acest lucru. Sau stiau doar baietii de la care aveati core-banking-ul? Sa spun eu care sunt?
- Poate de acum incolo se va renunta la cardurile Visa Electron, sa se faca trecerea catre Visa Debit, cu functionalitate offline, si sa setam POS-urile ING sa accepte plati offline. Mai cade vreun server, nu ramane nimeni cu buza umflata.
- Pot sa va intreb ce ati invatat?
- sa nu faceti teste fara backup?
- sa nu faceti teste pana nu sunteti 101% pregatiti pentru restore daca nu iese testul (ca acum!)
- sa aveti si un DR?
- sa tineti pe o "linie" separata partea de comunicare, ca sa puteti anunta clientii?
- sa va anuntati clientii, inainte de a face un test care poate duce la caderea totala a sistemelor?
- Conform comunicatului de pe site, deduc ca toate serviciile critice se gaseau in acelasi data center, fara posibilitatea de geo redundancy. Deci plan pentru disaster recovery trebuie testat mult mai des.
- Am citit comunicatul de presa postat pe site-ul Dvs. in legatura cu incidentul de ieri si am inteles care a fost problema insa sunt anumite aspecte care ma deranjeaza foarte mult.
ING Romania are toate datele - tranzactii, operatiuni, website, Internet Banking - intr-un singur Datacenter si nu are o redundanta geografica in alt Datacenter.
Deci sa zic merci ca a durat 10 ore si nu a fost vreun incendiu real, cutremur sau alt eveniment nefericit in datacenter-ul ala care ar fi dus la nefunctionarea sistemului zile in sir.
Va rog sa ma corectati daca gresesc.
Raspunsul ING: Marius Zoltea a fost o zi cu multe peripetii! Te asiguram ca de fiecare data am avut cate ceva de invatat si ne pare sincer rau ca de aceasta data nu ne-am ridicat la nivelul asteptarilor! In rest, numai de bine si crede-ne ca ne incapatanam sa demonstram ca orice se poate rezolva atata timp cat exita incredere!
- Faptul ca nu aveti un sistem de redundanta este dezamagitor. Cu siguranta aveti mii de clienti care au ramas amanet prin benzinarii/baruri/magazine etc. Sper sa fie destul de destepti sa-si recupereze dauna. BT a patit la fel acum nu mult timp in urma si mi-am facut o parare "f. buna" despre ei. Acum imaginati-va cata incredere mai am in ING, clientul vostru fiind.
Raspunsul ING: Salut Catalin! Ne pare rau daca te-am dezamagit si te rog sa ne crezi ca nimeni nu si-a dorit acest incident. Da, stim ca au fost situatii dificile, motiv pentru care iti suntem recunoscatori pentru intelegere si rabdare. In prezent toate sistemele functioneaza si le monitorizam permanent. Catalin, te asigur ca prin calitatea serviciilor oferite, vom face tot posibilul sa iti recapatam increderea.
- Sunt clientul Dvs. de foarte multi ani. Aceasta situatie e pe cale sa se schimbe dupa problemele avute asta vara si acutizate de cele de ieri. Daca ne aducem aminte si la Cernobil a inceput tot cu un test al sistemelor de siguranta. Continuarea o stim cu totii. Din punctul meu de vedere pot sa va acuz de lipsa de comunicare si poate si de faptul ca tineti toate datele in acelasi data center. Dezamagitor pentru pretentiile pe care le aveti...
Raspunsul ING: Salut Marius! Regretam daca te-am dezamagit, dar te asiguram ca acest incident a fost unul izolat si nedorit. Desigur ca este deplasata comparatia,dar, daca ne permiti sa pastram aceeasi directie, daca va fi vreun efect al incidentului ce se va resimti atat pe termen scurt cat si pe termen lung, cu siguranta se va reflecta in sisteme mai sigure, produse se servicii wow si un customer experience deosebit! Iti multumim pentru intelegere, rabdare si ne incapatanam sa credem ca vei ramane cel putin la fel de multi ani partenerul nostru, Maius. O noapte linistita!
Marius: Sper ca aceasta sa fie singura asemanare cu Cernobil (ambele au esuat in timpul unor teste). Totodata de luni o sa incep sa mai caut o banca de back-up. E sansa Dvs. sa fiti o banca principala sau pe post de apendice.
Stire in curs de actualizare
Taguri: ING Bank reclamatie Provident comision POS internet banking
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Stirea Zilei
Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare
Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii
Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare
Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii
Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online
Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii
Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit
Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii
- Care banci au cele mai bune dobanzi la depozitele in lei?
- Topul bancilor cu cele mai mari dobanzi la depozitele in euro
- Vreti sa investiti in actiuni Transgaz? Google va recomanda 4 platforme pe care se fac fraude
- Lista platformelor de investitii pentru fraude online (actualizat)
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare
- Articole tip reclama mascata in doua reviste celebre din America si Romania
- Profitul bancilor, in crestere cu 10%
- Ce dobanzi au bancile la refinantarea unui credit de nevoi personale
- Un IFN le cere clientilor sa plateasca nu doar restantele, ci si ratele din viitor
- Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală a crescut marginal
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 7,7% cumulat pe primele 9 luni
- România, pe locul 16 din 27 de state membre ca pondere a datoriei publice în PIB
- România, tot prima în UE la inflația anuală, dar decalajul s-a redus
- Exporturile lunare în august, la cel mai redus nivel din ultimul an
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
LOAN OFFER
Buna ziua Aceasta pentru a informa publicul larg că oferim împrumuturi celor care au nevoie de ... detalii
-
!
Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii
-
Bancnote vechi
Numar de ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii