BANCI | Stirea Zilei

Profitul BRD a scazut cu 17,4%

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-08-03 09:44

Rezultatele BRD pe semestrul I: într-un context de piaţă dificil, profitul net a înregistrat o scădere de 17,4% faţă de rezultatul înregistrat la 30 iunie 2008, până la 425 milioane RON, a anuntat banca.

Principalii indicatori financiari ai BRD-Groupe Société Générale la 30 iunie 2009, în conformitate cu standardele româneşti de contabilitate*:

 Venitul net bancar a ajuns la 1 636 milioane RON (387 milioane EUR), cu aproape 17% mai mare decât la 30 iunie 2008;
 Profitul brut din exploatare este de 919 milioane RON (217 milioane EUR), înregistrând o creştere cu 19,4% faţă de primul semestru al anului 2008;
 Volumul total al creditelor acordate clientelei este de 32,2 miliarde RON (7,6 miliarde EUR), în creştere cu 11% faţă de 30 iunie 2009;
 Raportul cost/venituri se situează la nivelul de 43,8%;
 Costul net al riscului a crescut la 408 milioane RON (96 milioane EUR) de la 151 milioane RON (41 milioane EUR) în primul semestru din 2008;
 Profitul net este cu 17,4% mai mic faţă de rezultatul net înregistrat la 30 iunie 2008, atingând 425 milioane RON (101 milioane EUR);

* Conversia în EUR s-a realizat pentru contul de profit si pierdere pe baza cursului mediu calculat pentru primele 6 luni ale anului, de 4,2293 RON pentru 1 EUR, iar pentru bilanţ pe baza cursului BNR la 30 iunie 2009, de 4,2067 RON pentru 1 EUR.

Rezultatele financiare ale BRD - Groupe Société Générale în cursul primului semestru al anului reflectă rezistenţa băncii la efectele negative ale scăderii activităţii economice, dublată de capacitatea sa de adaptare la condiţiile şi cerinţele specifice ale pieţei într-o astfel de perioadă. Venitul net bancar a ajuns la 1 636 milioane RON (387 milioane EUR), cu aproape 17% mai mare decât la 30 iunie 2008, iar profitul brut din exploatare a înregistrat o creştere de 19,4 % faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 919 milioane RON (217 milioane EUR).

Volumul total al creditelor acordate clientelei este de 32,2 miliarde RON, cu 11 % mai mare faţă de 30 iunie 2008. Creditele pentru persoane fizice au ajuns la 15,8 miliarde RON, în creştere cu 10,5%, în timp ce creditele acordate clientelei de persoane juridice au crescut cu 11,5 %, până la 16,4 miliarde RON. Depozitele clientelei au ajuns la sfârşitul primului semestru al anului 2009 la 29,1 miliarde RON.

Costul net al riscului a crescut, dar rămâne mult inferior mediei sistemului bancar românesc.

Profitul net aferent primului semestru este de 425 milioane RON (101 milioane EUR), în scădere cu 17,4 % faţă de primul semestru al anului 2008.

Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfârşitul primului semestru de 22,3 %, în timp ce raportul cost/venituri s-a menţinut la un nivel de 43,8 %. Cheltuielile generale rămân bine controlate, creşterea lor datorându-se, în principal, impactului cursului de schimb EUR/RON.

„Primul semestru al anului 2009 s-a caracterizat printr-o încetinire marcată a cererii de credite şi printr-o creştere accentuată a riscurilor atât în ceea ce priveşte clientela persoane fizice, cât şi clientela IMM. Această situaţie demonstrează amploarea recesiunii resimţită în primul semestru. În acest context, BRD a reuşit să-şi menţină rezultatele la un nivel satisfăcător. Datorită eficacităţii procedurilor sale interne, măsurilor de reducere a cheltuielilor generale şi calităţii portofoliului său, BRD şi-a demonstrat capacitatea de rezistenţă într-un mediu dificil”, a declarat Patrick Gelin, Preşedintele – Director General al BRD - Groupe Société Générale.

BRD – Groupe Société Générale avea, la sfârşitul lunii iunie 2009, 2,6 milioane de clienţi. Banca a emis 2,2 milioane de carduri şi operează o reţea de 1 400 ATM-uri şi 20 000 de POS-uri. Totalul activelor băncii se ridica, la sfârşitul lunii iunie 2009, la 49,5 miliarde RON (11,7 miliarde EUR).

Raportul semestrial este disponibil pentru public si investitori pe site-ul web al băncii : www.brd.ro. Copii ale raportului vor putea fi obţinute, la cerere, gratuit, şi la sediul central al BRD - Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucureşti.

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor şi are cea de-a doua capitalizare bursieră la BVB.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri de servicii financiare din zona euro. Grupul are peste 160.000 de angajaţi în toată lumea, pe trei activităţi cheie:
- Retail banking şi servicii financiare
- Global Investment Management & Services
- Corporate & Investment Banking

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii

Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii

Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

 



 

Ultimele Comentarii