BANCI | Stirea Zilei

O angajata a BCR a furat 300.000 de euro din conturile clientilor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-01-11 17:43

Profitând de faptul că avea acces la operaţiuni, o angajată a BCR Botosani a scos din conturile clienţilor, prin activităţi ilegale, o sumă importantă de bani.

Gaura, în valoare de aproximativ 300.000 de euro, a fost descoperită de reprezentanţii băncii, care au sesizat miercuri autorităţile, scrie Monitorul de Botosani.

Întreaga afacere a ieşit la iveală la începutul acestui an, când reprezentanţii băncii au declanşat un control la depozitele la termen.

Prima persoană verificată a fost Elena Aghiniţei, cea care trebuia să ţină evidenţa operaţiunilor. Când a trebuit să explice situaţia, ea recunoscut totul. Astfel, potrivit unor informaţii neoficiale, femeia a invocat că cea mai mare sumă a fost trimisă fiicei sale care este studentă într-un centru universitar, aceasta fiind presată la rândul ei de alte persoane.

Ca procedură, banii erau luaţi din conturile clienţilor şi viraţi pe numele unor cunoscuţi, iar de aici scoşi pentru a fi utilizaţi în interes propriu.

Deocamdată, numele celor prejudiciaţi nu au fost făcute publice, însă, potrivit unor informaţii furnizate de surse judiciare, ar fi vorba de persoane fizice, dar şi societăţi comerciale. Pentru a stabili valoarea prejudiciului şi persoanele responsabile, reprezentanţii băncii au anunţat Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoşani şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie, care au declanşat o anchetă.

Informaţia a fost confirmată de prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoşani, Cristian Popovici, însă, întrucât ancheta este într-o fază incipientă, autorităţile nu au avut timp suficient să afle perioada în care au fost efectuate operaţiunile ilegale, cine sunt persoanele implicate şi nici unde au ajuns banii.

„Estimările cu privire la suma sustrasă ar fi de 10 – 13 miliarde de lei vechi. Cercetările continuă deocamdată cu persoana în cauză în stare de libertate urmând ca împreună cu organele de poliţie, în raport şi de confirmarea presupunerii valorii prejudiciului, să stabilim în ce măsură vom merge şi cu o propunere privativă de libertate sau orice altă măsură privind interdicţia de a părăsi ţara sau localitatea”, a declarat ieri Cristian Popovici.

Poliţiştii au demarat cercetările miercuri, iar de ieri au trecut la primele audieri. Considerată principalul suspect, Elena Aghiniţei urmează să fie cercetată pentru delapidare, fals şi uz de fals, dar şi celelalte persoane care au ajutat-o să scoată banii din bancă ar putea fi puse sub acuzare dacă se va constata că a fost vorba de o complicitate.

Ovidiu Halunga, directorul sucursalei BCR Botoşani, a refuzat să facă declaraţii susţinând că nu este abilitat să discute cu reprezentanţii mass-media pe astfel de subiecte.

În schimb, Corneliu Cojocaru, directorul Direcţiei de comunicare din cadrul BCR, a prezentat punctul oficial de vedere al băncii. „Este un caz izolat, care poate surveni în orice companie, în care un salariat necinstit a săvârşit o fraudă, încălcând normele şi regulamentele, falsificând documente şi eludând procedurile de control. Banca a identificat acest caz, a sesizat organele competente de anchetă şi le oferă acestora întreg sprijinul. Investigaţia este în curs şi nu putem oferi amănunte. BCR a fost şi continuă să fie un partener serios, competent şi profesionist, care are grijă ca niciunul dintre clienţii săi să nu fie păgubit. Din acelaşi motiv, banca ia măsuri pentru a elimina posibilitatea ca astfel de fraude să se mai producă”, se precizează într-un comunicat oficial.

Deşi reporterii ”Monitorul” au încercat să afle punctul de vedere al Elenei Aghiniţei, aceasta nu a putut fi contactată. Procurorii urmează să pună sechestru pe bunurile deţinute de aceasta, în eventualitatea în care paguba nu va fi recuperată integral până la finalizarea anchetei.

Un caz asemănător s-a înregistrat şi la BRD

Cazul vine la puţin timp după unul asemănător înregistrat la BRD Groupe Société Générale Botoşani. Atunci, Mariana Dulgheriu, fostă angajată a băncii, a intrat în atenţia anchetatorilor tot în urma unor operaţiuni ilegale operate în conturile unor clienţi. Frauda a fost descoperită când administratorul unei societăţi din municipiu a sesizat o serie de operaţiuni financiare suspecte către alţi agenţi economici cu care nu colabora sub nicio formă.

Verificările ulterioare aveau să scoată la iveală mai multe tranzacţii dubioase. Calculat iniţial la 351.000 de lei noi, prejudiciul a crescut la 500.000 de lei, pentru ca în prezent să fie estimat la 758.172 de lei noi. Dosarul, întocmit pe numele botoşănencei, este în prezent în lucru la Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul IJP.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii

Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii

Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

 



 

Ultimele Comentarii