Mi-a fost fraudat cardul BRD, insa banca nu vrea sa ma despagubeasca. Ce pot sa fac?
Autor: Bancherul.ro
2021-09-04 09:19
"Mi-a fost fraudat cardul BRD, cu care hotii au reusit sa faca plati la comercianti. Am anuntat BRD si am facut avize de refuz la plata, insa BRD le-a respins si a permis debitarea sumelor din contul meu la comercianti, desi banca stia ca se intampla ceva suspect cu cardul", se plange un cititor Bancherul.ro.
"În răspunsurile standard primite în urma cercetărilor avizelor mele de refuz la plată a plăților pe care nu le-am efectuat, banca susține că eu am furnizat datele cardului prin aplicația Googlepay și de aceea aceste tranzacții au fost posibile.
Eu susțin ca este doar o coincidență! Înțeleg că aceste plăți au fost făcute în urma activării aplicației Google Pay, însă eu nu am furnizat datele cardului nimănui și nu am inițiat aceste plăți. La telefonul meu mobil nu a avut nimeni altcineva acces. Iar eu am dovezi clare că mă aflam în România.
Mă simt înșelată, batjocorită și abandonată de cei care ar trebui să se îngrijească de siguranța banilor mei", spune clienta BRD.
Reclamatia cititorului Bancherul.ro:
Am primit un sms din partea operatorului BRD cu următorul mesaj: “Din motive de siguranță cardul tău a fost blocat și nu poate fi utilizat momentan. Te rugăm sa ne contactezi la 0213026161. Echipa BRD.“
Cu o seară înainte am activat de petelefonul mobil aplicația Googlepay pentru cardul meu de debit. Acesta este cardul de virare salarii. Am dorit să activez Googlepay din dorința de a putea plăti la magazine, fizic,direct cu telefonul mobil. Am atașat acestui mesaj și capturile de ecran facutesms-urilor din partea băncii (cel de blocare card și cel de activareGooglepay).
După primirea mesajului de blocare card, am accesat aplicația YouBRD pentru a-mi verifica contul. La sume blocate am constatat ca au fost efectuate plăți către operatorii străini. Am telefonat imediat la numărul primit prin sms din partea băncii0213026161. Am blocat cardul definitiv deoarece eu nu am efectuat plățile respective și am fost de acord cu emiterea altui card, pentru că mi s-a spus căacesta este compromis.
Apoi, conform indicațiilor operatorului telefonic al băncii, m-am îndreptat către o agenție BRD pentru a solicita avizde refuz la plată pentru tranzacțiile pe care nu le-am efectuat. Mai întâi am mers la o agenție și acolo mi s-a comunicat că trebuie să aștept ca sumele să fie debitate din contul meu și abia apoi să solicit aviz de refuz la plată pentru sumele respective.
Aici cred că este un mare minus în procedura bancară pentru că, din moment ce un client face o sesizare cu privire la fraudă, banca ar trebui să numai debiteze sumele respective, măcar până se termină ancheta de verificare a refuzului la plată.
Adică eu, clientul, vin la banca și declar că am fost furat, iar banca mă trimite acasă să aștept până se debitează sumele către agenții economici și abia apoi mi se permite să fac aviz de refuz la plată și să înceapă cercetările.
Nu!!! Asemenea metodă este total greșită! Și aduce mari întârzieri...
Am sunat la administratorul de cont al agenției unde mi-a fost emis cardul fraudat, care mi-a spus că pot să fac aviz de plată și înainte de a se debita sumele și continuând epopeea, a doua zi, am ales alta agenție unde am reușit să fac aviz de refuz la plată pentru fiecare dintre plățile neefectuate de mine. Cu toate acestea, ulterior, plățile respective au fost debitate din contul meu către comercianți.
Peste o săptămână, am primit sms-uri din partea băncii în care mi se comunică că toate avizele de refuz la plată au fost închise nefavorabil și că trebuie să solicit documentele aferente la unitatea unde am inițiat avizele de refuz.
Am mers din nou la BRD pentru a solicita din nou sprijinul în rezolvarea problemei mele. Agentul de aici a inițiat din nou aviz de refuz la plată pentru una dintre sume ( a spus că face doar pentru o sumă pentru a vedea ce răspuns obține) și a primit același răspuns standard nefavorabil.
La solicitarea mea, căci nici până acum nu am primit explicații clare, agentul a mai scris un email centrului care se ocupă cu trimiterea sms-urilor către clienți, pentru a cere detalii despre motivul pentru care mi-a fost trimis sms-ul de blocare inițială a cardului din dimineața zilei în care am fost alertată despre frauda. Dacă nu aș fi primit acel sms, nici nu aș fi realizat atât de rapid ca mi-au fost luați banii de pe card. Înseamnă, că undeva, prin sistemele de securitate, banca a sesizat că se întâmplă ceva cu cardul fără acordul meu... Nu am mai primit nici un răspuns din partea băncii de atunci!
În răspunsurile standard primite în urma cercetărilor avizelor mele de refuz la plată a plăților pe care nu le-am efectuat, banca susține că eu am furnizat datele cardului prin aplicația Googlepay și de aceea aceste tranzacții au fost posibile. Eu susțin ca este doar o coincidență! Înțeleg că aceste plăți au fost făcute în urma activării aplicației Google Pay, însă eu nu am furnizat datele cardului nimănui și nu am inițiat aceste plăți. La telefonul meu mobil nu aavut nimeni altcineva acces. Iar eu am dovezi clare că mă aflam în România.
Am atașat acestui mesaj toate documentele justificative ale demersurilor mele întreprinse cu BRD.
În speranța că mă puteți ajuta în vreun fel, vă mulțumesc anticipat! Mă simt înșelată, batjocorită și abandonată de cei care ar trebui să se îngrijească de siguranța banilor mei. Am 4 carduri bancare și 3 conturi adminstrate de BRD. Cred ca ar trebui să aibă mai multă empatie și încredere față de clienții lor! Cumva m-au făcut să mă simt vinovată pentru pierderea banilor, au transferat vina asupra mea, de parcă eu aș fi vrut să îi înșel. Nu e normal și nici profesional! Mi-am pierdutîncrederea în BRD!
Este a doua oară când îmi este fraudat cardul. S-a mai întâmplatacum 2 ani. Și atunci am schimbat cardul și cam asta a fost singura măsură de securitate întreprinsă. Doar că, din fericire, atunci mi-au fost returnați banii după vreo 30 de zile.
Acum traversăm acestă perioadă greu încercată depandemie. De la serviciu suntem programați alternativ în tranșe de șomaj tehnic. După ce că abia fac față financiar, fraudarea cardului era ultimul lucru care îmi lipsea. Intenționez să schimb operatorul bancar după pățania aceasta, dar îmi doresc și să primesc înapoi banii care mi-au fost sustrași."
Raspuns Bancherul.ro:
Stimata doamna,
Din cele relatate de dumneavoastra, se pare ca nu aveti nicio vina pentru fraudarea cardului, iar banca BRD ar trebui sa va despagubeasca pentru banii pierduti.
De aceea, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la BRD, in care sa solicitati sa fiti despagubita cu sumele furate de pe card.
Am cerut si BRD un punct de vedere in legatura cu acest caz, iar in raspunsul primit se arata cu nu doar banca, ci si clientii ar trebui sa adopte masuri de precautie.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la BRD la reclamatie, in vederea rezolvarii problemei dumneavoastra.
Cu stima,
Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899
Raspunsul BRD:
"Pentru o eficiență maximă, activitatea realizată de bănci de prevenire a fraudelor în zona cardurilor ar trebui dublată de măsuri de precauție și la nivelul clienților utilizatori ai cardurilor.
La nivelul băncii, înrolarea cardului în serviciul Google Pay se realizează prin metode securizate, și anume:
- prin intermediul aplicatiei de mobile banking
- din meniul dedicat Google Services, unde clientul confirmă opțiunea sa de înrolare a cardului în Google Pay prin introducerea unui cod unic primit prin SMS pe numărul de telefon declarat la bancă.
Dupa înrolarea cardului în Google Pay, indiferent de canalul prin care s-a făcut aceasta, clientul primește un SMS de confirmare a înrolării cardului în serviciul Google Pay: “Cardul tău cu terminația …. a fost activat cu succes în Google Pay. Îl poți folosi pentru plăți oriunde vezi simbolurile contactless sau Google Pay.”
O alta metodă este aplicarea mecanismului de autentificare strictă a clientului la inițierea operațiunilor de plată și confirmarea că acestea au fost realizate de pe dispozitivul/numărul de telefon declarat în relație cu banca de către utilizatorul de servicii de plată;
De asemenea, prin aplicarea unui mecanism de monitorizare a operațiunilor de plată, tranzacțiile cu carduri sunt monitorizate în timp real, atât în funcție de scenariile de fraudă cunoscute în ceea ce privește furnizarea de servicii de plată, cât și pe baza unor criterii ce determină un risc crescut de fraudă (cum ar fi tranzacții fără metodă de autentificare, tranzacții ce ies din comportamentul uzual al clientului, tranzacții efectuate în țări sau valute considerate de mare risc, etc). În caz de suspiciune de utilizare neautorizată și/sau de fraudă, se transmit clienților mesaje pentru confirmarea tranzacțiilor sau, că măsură de prevenție, în unele cazuri se pot chiar bloca temporar cardurile până la clarificarea situației cu clientul.
În ceea ce privește refuzurile de plată, acestea se pot iniția în agențiile bancare, atât pentru sume blocate, cât și pentru sume decontate. Răspunsurile la avizele de refuz la plată conțin datele și argumentele care justifică rezoluția dată refuzului la plată. Oricând pe parcursul analizării refuzului la plată, clienții pot solicita informații despre stadiul acestei operațiuni printr-o solicitare scrisă către unitatea unde a fost inițiat avizul de refuz, opțiune care le este adusă la cunoștință clienților chiar prin formularul de refuz la plată.
Decontarea tranzacțiilor este un proces global, reglementat de organizațiile de carduri. Decontarea unei tranzacții este inițiată de comerciantul acceptant, prin intermediul băncii sale. Banca emitentă nu poate interveni în acest proces pentru a stopa sume de la decontare.
La rândul său, utilizatorul cardului trebuie:
- să-și înroleze cardul în Google Pay doar pe dispozitive ce îi aparțin în mod legal și pe care le folosește doar el, să nu înstrăineze/împrumute dispozitivul și să nu divulge metoda de deblocare a acestuia;
- să anunțe banca atunci când cardul înregistrat și/sau dispozitivul pe care a fost înregistrat a fost pierdut/furat sau folosit fără acordul său și să blocheze sau să solicite blocarea Token-ului asociat acestuia. În caz contrar, banca nu va fi responsabilă pentru tranzacțiile efectuate cu token-ul până la momentul notificării sale cu privire la apariția unuia dintre evenimentele anterior enumerate;
- să păstreze în siguranță și în posesia sa dispozitivul pe care are instalat serviciul Google Pay, precum și datele sale de autentificare în Google Pay și/sau pentru contul său Google și/sau pentru dispozitivul său;
- să șteargă toate cardurile și alte informații personale de pe dispozitivele pe care nu le mai folosește, conform instrucțiunilor furnizorului de dispozitive și să solicite bancii blocarea token-ului aferent unui dispozitiv atunci cand inceteaza sa mai utilizeze respectivul dispozitiv;
Este important de știut că, odată înrolate în Google Pay, datele cardului pot fi folosite pentru plată inclusiv de pe PC, nu doar de pe telefonul mobil. Este important, de aceea, ca utilizatorul să acorde toată atenția securizării PC-ului personal.
De asemenea, dacă cardul a fost înrolat în aplicații (de exemplu PayPal, Google, Apple, Itunes, Uber etc.), în cazul oricărei suspiciuni cu privire la tranzacțiile efectuate, utilizatorul/deținătorul cardului trebuie să contacteze direct comerciantul pentru detalii referitoare la respectivele tranzacții și să facă dovada contactării acestuia înainte de a iniția un refuz de plată.
În cazul tranzacțiilor recurente de tip abonament, utilizatorul cardului va solicita comerciantului denunțarea abonamentului, conform condițiilor agreate cu acesta. În cazul în care, ulterior încetării abonamentului, comerciantul percepe în continuare abonamentul, utilizatorul are dreptul de a iniția un refuz de plată însoțit de dovada încetării."
Taguri: BRD Groupe Societe Generale Reclamatie BRD reclamatie banca banca Educatie financiara
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Educatie financiara
Oferte de credite pe Facebook care sunt inselatorii sau fraude online (tepe)
Pe Facebook exista nenumarate oferte de credite care sunt tentative de inselatorie (tepe) sau fraude online. Metoda de inselatorie consta, in principal, in obtinerea de catre escroci a datelor personale si financiare (numerele si parolele cardurilor sau aplicatiilor bancare) prin detalii
Cum aș putea să previn fraudele cu cardul realizate de persoane din alte țări?
"O persoană apropiată a observat recent în aplicația băncii o serie de tranzacții din Italia. Ea a fost în țară în tot acest timp, așa că nu ar fi avut cum să facă acele tranzacții. Eu sunt client ING, așa că aș vrea să știu cum aș putea să evit acest detalii
Site-uri pentru tepe (inselatorii, fraude) cu credite
Va prezentam mai jos o lista cu site-uri promovate de Google prin care se dau tepe cu false credite: - quiz.vumrez.com - site promovat de Google pe site-ul Bancherul.ro, care are link catre un asa-zis chestionar cu valoarea creditului pe care vrei sa-l obtii, iar detalii
Bancile au inceput sa inteleaga ca au nevoie de o relatie pe termen lung cu consumatorul, nu de un castig rapid
• Majorările fiscale în 2025 pot fi: majorarea TVA, a impozitului pe profit sau a impozitului pe proprietăți – Ana Popescu • UniCredit a reevaluat creșterea economică la 1,7%, în scădere în anul 2024 și sub detalii
- Pot sa inchid Cardul Avantaj de la Credit Europe online sau prin email?
- Cum am fost pacalita cu investitia in actiuni Hidroelectrica
- Cum pot reduce dobanzile la IFN-urile Mozipo si TBI Bank?
- Ferratum mi-a cesionat creditul si mi-a pus poprire fara instiintare. Este legal?
- Am primit un telefon pentru actualizarea aplicatiei YOU BRD si am fost fraudat. Cum pot sa recuperez banii?
- Ai codul PIN al cardului in telefon? Risti sa-ti pierzi banii!
- Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?
- Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!
- Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online
- Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală a crescut marginal
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 7,7% cumulat pe primele 9 luni
- România, pe locul 16 din 27 de state membre ca pondere a datoriei publice în PIB
- România, tot prima în UE la inflația anuală, dar decalajul s-a redus
- Exporturile lunare în august, la cel mai redus nivel din ultimul an
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
LOAN OFFER
Buna ziua Aceasta pentru a informa publicul larg că oferim împrumuturi celor care au nevoie de ... detalii
-
!
Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii
-
Bancnote vechi
Numar de ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii