RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Ferratum mi-a cesionat creditul si mi-a pus poprire fara instiintare. Este legal?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2024-07-19 06:15

„Buna seara,

Am luat un imprumut de 5000 lei de la ferratum bank si nu l am mai putut plati din cauza dobanzii foarte mari.

Creditul a fost cesionat catre Svea nu am primit nicio instiintare sau somatie plata , am primit direct poprire salariu .In biroul de credit nu sunt raportata de catre cei de la ferratum nu apare nimic .executorul nu vrea sa mi trimita electronic adresa de poprire”, intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

RASPUNS

Stimata doamna,

Ferratum, precum si alte IFN-uri sau banci, sunt obligate de lege sa-si notifice clientii cu privire la cesionarea creditelor catre firme de recuperare creante.

OUG 50/2010 privind contractele de credit prevede urmatoarele, la articolul 71:

„(3) Cesiunea se notifică de către cedent consumatorului, în termen de 10 zile calendaristice de la transferul dreptului de proprietate asupra creanțelor către noul creditor, prin scrisoare recomandată.

(4) Notificarea este redactată în scris, într-un limbaj clar, vizibil și ușor de citit, fontul utilizat fiind Times New Roman, mărimea de minimum 12, pe hârtie, și vor menționa cel puțin următoarele:

a) numele și datele de contact, inclusiv numărul de telefon, fax, e-mail ale creditorului, ale entității care va încasa de la consumator sumele pentru rambursarea creditului după cesiune, precum și, după caz, ale reprezentantului acesteia din România;

b) numele creditorului original de la care a fost preluată creanța;

c) data la care s-a realizat cesiunea;

d) cuantumul sumei datorate și documentele care atestă elementele componente ale acestei sume;

e) conturile în care se vor efectua plățile.

(5) În plus față de obligațiile prevăzute la alin. (4), entitățile care desfășoară activitatea de recuperare creanțe atenționează consumatorul cu privire la:

a) termenul în care consumatorul ia legătura cu entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe. Acest termen nu poate fi mai mic de 5 zile lucrătoare de la data primirii notificării de către consumator;

b) dreptul consumatorului de a transmite entității care desfășoară activitatea de recuperare creanțe o contestație a existenței debitului ori a cuantumului acestuia în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificării;

c) dreptul consumatorului de a primi răspuns în termen de 15 zile calendaristice la contestația formulată;

d) dreptul consumatorului de a se adresa direct instanței de judecată în cazul în care contestă existența debitului ori a cuantumului acestuia;

e) faptul că necontestarea de către consumator, în termenul de 30 de zile calendaristice, a debitului nu reprezintă o recunoaștere a sumei de către acesta și nu îl privează pe consumator de dreptul de a se adresa instanței de judecată.

(6) Reprezentanții entităților care desfășoară activitatea de recuperare creanțe își declină identitatea și, după caz, se legitimează atunci când se adresează consumatorilor.”

Aceeasi lege a creditelor obliga IFN-urile si bancile ca inainte sa-si execute silit clientii sa le ofere solutii de achitare a datoriilor:

„Articolul 84^2

(1) Creditorii au obligația de a avea politici și proceduri adecvate în virtutea cărora să depună eforturi pentru a aplica, dacă este cazul, o restructurare rezonabilă datorată dificultăților financiare înainte de a demara procedura de executare silită.

(2) Măsurile de restructurare datorată dificultăților financiare țin seama, printre alte elemente, de situația consumatorului și constau în următoarele:

a) refinanțarea totală sau parțială a contractului de credit;

b) modificarea termenelor și condițiilor existente ale unui contract de credit, care include:

(i) prelungirea duratei contractului de credit;

(ii) modificarea tipului de contract de credit;

(iii) amânarea plății tuturor sau a unei părți a ratelor de credit pentru o anumită perioadă;

(iv) schimbarea ratei dobânzii;

(v) oferirea unei perioade fără plăți;

(vi) plăți parțiale;

(vii) conversii monetare;

(viii) iertarea parțială de datorie și consolidarea datoriilor;”

Vezi aici raspunsul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici si te ajutam!

Taguri: Ferratum  credite online IFN-uri  recuperare creante  Reclamatiibanci.ro  poprire  reclamatie IFN  Executare silita  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Simplu Credit refuza colaborarea cu CSALB si nu vrea sa-mi scada dobanda. Ce pot sa fac?

„Buna ziua, VĂ ROG MULT SĂ MĂ AJUTAȚI. Am încercat o soluție cu cu cei de la CSALB și ACEST MARE IFN, MARE IN ȘMECHERII AU REFUZAT COLABORAREA CU EI, Comerciantul (SIMPLU CREDIT IFN. ...Societatea SIMPLU CREDIT IFN SA, a refuzat solutionarea litigiului in cadrul Centrului detalii

Cum recuperez investitia la OMV printr-o inselatorie?

"Am găsit la sfârșitul lui septembrie o postare pe Facebook in care Robert Turcescu spunea în cadrul emisiunii Denisei Rafai cum pot românii obține venituri pasive. Am deschis linkul. Era vorba de o investiție la OMV. Minim 1250 Ron. M-am înscris și mă sună detalii

Pot să îi ofer un card bancar copilului meu?

"Sunt client ING, iar fiul meu de 14 ani își dorește propriul său card, așa cum a văzut la un coleg de clasă. Există astfel de servicii în România? Este recomandat să îi ofer un card bancar la o vârstă fragedă?", intreaba un detalii

Cum gestionez cheltuielile la comun într-o excursie cu familia?

"Toamna aceasta voi merge într-o vacanță alături de familie, părinții mei și socrii. Există o soluție prin care să planific această călătorie, astfel încât să avem control asupra cheltuielilor, dar să ținem și banii la comun?", intreaba un detalii

 



 

Ultimele Comentarii