BANCI | Stirea Zilei

In procesul colectiv impotriva BCR, profesorul Piperea urecheaza judecatoarele de la Curtea de Apel Bucuresti: Acordati-mi putina atentie si nu va mai jucati pe telefoane!

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-11-19 01:56

“Onorata instanta, as avea nevoie de atentia intregului complet inainte de a incepe pledoaria", s-a adresat astazi avocatul Piperea, profesor la Universitatea Bucuresti, unei instante de la Curtea de Apel formata din doua judecatoare, dintre care una parea destul de distrata, chemate sa stabileasca daca BCR si-a abuzat o parte dintre clienti majorandu-le nejustificat dobanda la credite.

“Va asigur ca atentia intregului complet este indreptata catre dumneavoastra”, a venit raspunsul presedintei completului, scuzandu-se parca.

“Doamna presedinte, am fost atent la ce facea completul (in timp ce-si sustinea pledoaria avocata Ana Diculescu Sova, care reprezinta BCR) si am observat ca doamna judecatoare este mai mult preocupata de a da SMS-uri si mesaje pe whatsapp. Daca e asa, ma opresc aici si nu mai continui!” a amenintat Piperea, facand aluzie la membra completului de judecata ce parea intr-adevar cam zambareata si cu ochii in telefon.

“Va rog sa continuati!”, l-a rugat presedinta completului pe Piperea. “Va asigur de atentia noastra totala”, a adaugat ea, vizibil emotionata, explicand, cam balbait, ca senzatia de neatentie ar fi putut fi indusa de faptul ca ele cunosc dosarul si vor sa mai intrebe si altceva.

“Cred ca este un dosar atat de important incat nu e cazul sa dati mesaje pe whatsapp”, le-a certat mai departe domnul profesor pe judecatoare.

“Va ascultam!”, a raspus presedinta instantei, ca si cum si-ar fi cerut scuze.

Ratacite printre comisioane

Piperea a certat judecatoarele destul de justificat, dupa ce anterior presedinta instantei parea ca nu stie nici denumirea comisioanelor din contractele de credit nici distinctia dintre acestea.

Astfel, dupa ce unul dintre avocatii BCR a explicat motivele pentru care banca percepe comisionul de administrare a creditului, precum si pe cel de administrare a riscului, judecatoarea i-a cerut sa defineasca si notiunea de “pret pentru analiza”, respectiv comisionul de analiza a documentatiei creditului.

Dupa ce avocatul BCR a explicat ca acest comision este perceput pentru analiza documentelor necesare pentru acordarea creditului, presedinta a intrebat ce e cu comisionul de acordare, parand a nu sti ca aceasta este doar o alta denumire pentru acelasi comision de analiza a creditului.

Piperea: comisioanele sunt dobanda mascata iar dobanda este abuziva

Piperea a cerut instantei sa declare abuzive aceste comisioane, intrucat nu sunt altceva decat o dobanda mascata, iar serviciile aferente acestora, precum urmarirea riscurilor, sunt incluse si in dobanda, ceea ce inseamna ca banca isi taxeaza de doua ori clientii.

Piperea mai cere judecatorilor sa declare abuziva si dobanda creditelor (DRV), intrucat mecanismul de formare al acesteia nu este transparent, nefiind bazat doar pe indici obiectivi, precum Euribor, ci si pe alte elemente, precum riscul de tara (CDS), fapt care a permis bancii sa majoreze nejustificat dobanda clientilor.

Avocatul aduce ca argument suprem faptul ca in timp ce dobanda Euribor a scazut de la 5% inainte de criza la 0,2% in prezent, banca nu a operat in propria dobanda interna (DRV) aceasta ajustare a indicelui pentru euro. 

De cealalta parte, avocata BCR nu a contestat aceasta acuzatie grava de manipulare a dobanzii, rezumandu-se la a sublinia ca dobanda reprezinta un cost al unui serviciu prestat de banca si acceptat de catre clienti, odata ce au semnat contractul, astfel ca acestia trebuie sa respete contractul iar judecatorii nu pot interveni in modificarea costurilor unui credit, conform normelor juridice.

Piperea considera insa ca un contract trebuie respectat doar daca este legal, iar in acest caz nu este legal, intrucat nu respecta prevederile legilor de protectie a consumatorilor cu privire la modul de calcul transparent al dobanzii si comisioanelor.

Dreptatea schioapa a lui Piperea

Piperea a invocat, ca ultim argument, si principiul echitatii in a convinge instanta de judecata sa faca dreptate clientilor pe care-i reprezinta, intrucat acestia platesc dobanzi de trei ori mari mari decat cele la creditele Prima Casa.

Argumentul lui Piperea sufera insa de o argumentatie schioapa. Sa vedem de ce. Piperea spune ca BCR vinde credite ipotecare catre recuperatori la un pret foarte mic, reprezentand 2% din valoarea acestora.

"Ne putem intreba, in virtutea principiului echitatii, daca este corect ca o banca sa fie de acord sa piarda 98% din valoarea unui credit neperformant, dar sa nu fie de acord sa piarda 30% in cazul acestor oameni (prin reducerea dobanzii DRV de la aproximtiv 10% la 2-3%, in cazul in care se castiga procesul si se declara abuziva dobanda). Aceasta nu numai ca nu e o pierdere, ci o restituire a unor dobanzi percepute nejustificat, dar distanta fata de pierderea de 98% in cazul creditelor neperformante este enorma", apreciaza el.

Aici avocatul Piperea isi tradeaza, la randul sau, neatentia acordata acestui dosar, facand o comparatie improprie intre cele doua tipuri de credite. Pentru ca nu se poate compara un credit neperformant, pe care banca nu mai spera sa-l recupereze deloc, motiv pentru care este fericita sa obtina chiar si 2% decat nimic, cu un credit performant, cum sunt cele ale clientilor pe care-i reprezinta in instanta.

Diculescu Sova: pretul nu se poate modifica

Probema este ca pretul unui contract nu poate fi modificat de catre o instanta, sustine avocata BCR. "Nimeni nu a contestat caracterul clar si inteligibil al redactarii contractelor si al clauzelor privind dobanda", a sustinut Ana Diculescu Sova, in cardul argumentatiei sale de baza, aceea ca respectivele contracte de credit odata ce au fost semnate de catre clienti in cunostinta de cauza, trebuie respectate.

"Ei vin acum, dupa cativa ani in care nu au avut nimic de obiectat, sa ne spuna ca pretul creditului e prea mare si trebuie scazut, vin sa stabileasca dansii pretul marfii noastre si spun si care sa fie acesta: Euribor plus marja fixa din contract. Ca atunci cand dupa ce-ti cumperi o masina, dupa doi ani de utilizare te intorci la vanzator si spui ca te-ai razgandit si ca nu voiai acel pret ci altul, adica un Mercedes cu 20000 de euro. Nu se poate gandi asa si invoca si echitatea", spune Sova.

Nemultumirea clientilor a fost cauzata si de faptul ca multe dintre creditele BCR erau cu o dobanda fixa mica, de 5-6%, valabila doar in primele luni sau primul an dupa obtinerea creditului, dupa care se transforma in dobanda variabila (DRV), mult mai mare.

Clientii BCR pot insa negocia cu banca o noua dobanda, dar pe baza dreptului comun, nu al protectiei consumatorilor, dar cei care au dat banca in judecata nu au dorit acest lucru, intrucat urmaresc sa obtina dobanzi foarte mici sau chiar 0, a precizat ea.

“Acestia nu sunt consumatori de ocrotit, aceasta nu este echitate, acestea nu sunt idei juridice”, a spus Sova.

Clientii BCR, adauga ea, au avut de ales intre trei tipuri de credite, cu dobanzi diferite: unul cu dobanda fixa, altul cu Euribor plus marja si al treilea cu DRV plus marja. De altfel, prima instanta care a judecat acest caz a dat castig de cauza bancii in aceasta privinta.

Piperea e insa de parere ca existenta celor trei tipuri de contracte nu inseamna ca oamenii au putut alege, asa cum a constatat prima instanta.

El considera ca respectivele contracte erau predefinite si nenegociabile, iar banca era de fapt cea care stabilea tipul de contract potrivit pentru fiecare client, in urma aplicarii unui scoring bazat in principal pe nivelul de venituri al fiecarui client si de avansul platit.

De asemenea, Piperea spune ca nu contesta pretul creditului, dobanda in sine, ci modul de calcul al acesteia, ceea ce este altceva.

In vechile contracte de credit, BCR avea o dobanda variabila stabilita intern (Dobanda de Referinta Variabila - DRV), care includea indicele EURIBOR si alte costuri ale bancii, plus o marja fixa de 1-2%. Piperea urmareste acum sa determine instantele de judecata sa declare abuziva aceasta dobanda intrucat nu ar fi transparenta, si sa o inlocuiasca cu Euribor, la care sa se adauge vechea marja fixa de 1-2%, ceea ce ar inseamna ca dobanda pentru un credit sa ajunga la doar 1-2%, avand in vedere ca Euribor este de doar 0,2%.

In prezent, legislatia obliga bancile sa practice fie o dobanda fixa pe toata perioada creditului fie o dobanda variabila, dar care sa se modifice doar dupa formula: Euribor sau Libor plus o marja fixa.

"E o metafora malefica acest DRV", a spus Piperea, acuzand banca de faptul ca nu poate explica mecanismul de formare si modificare a acesteia, ceea e inseamna ca banca o poate modifica dupa bunul plac.

Ramane de vazut cat de atente vor fi judecatoarele in luarea unei decizii in acest caz, mai ales ca este pentru a doua oara cand Curtea de Apel Bucuresti judeca acest dosar, conform deciziei Curtii de Casatie.

BCR: Ne tratam clientii corect

Pozitia BCR in legatura cu acest proces:

"Ne tratăm clienții corect, iar cei mai mulţi sunt mulțumiți de produsele pe care le-am oferit de-a lungul anilor. Instabilitatea si neclaritatea cadrului legal au determinat, însă, o minoritate să conteste contractele semnate, încurajaţi cu precădere de către o serie de avocaţi interesaţi să profite din plin de pe urma intermedierii acestor litigii.

Punctăm încă o dată faptul că instabilitatea si neclaritatea cadrului legal pot paraliza finanţarea economiei, precum şi faptul că instanţele de la toate nivelurile au dat câştig de cauză băncii în majoritatea acestor procese, pe baza unor argumentele juridice şi economice solide:

1) Dosarele avand ca obiect actiunile colective formulate impotriva BCR, au fost respinse ca neintemeiate atat in fond cat si in apel la Curtea de Apel Bucuresti pe baza motivatiilor urmatoare:

-          clientii au avut posibilitatea sa reflecteze asupra conditiilor de creditare si costurilor.

-          s-a constatat negocierea nivelului de dobanda, inclusiv asupra tipului de dobanda.

-          s-a constatat faptul ca clauza de administrare si cea privitoare la riscuri intra in costul total al creditului, pe care consumatorului s-a obligat sa-l suporte.

-          evaluarea naturii abuzive a clauzelor nu se asociaza cu calitatea de a satisface cerintele de pret si plata si nici cu produsele si serviciile oferite in schimb, singurul aspect de verificat fiind masura in care aceste clauze sunt exprimate intr-un limbaj usor inteligibil. 

2) Majoritatea absoluta a cauzelor (care au vizat dobanda variabila perceputa de banca) ajunse la nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie s-au solutionat irevocabil in favoarea BCRpe baza motivatiilor urmatoare:

-          Este incorecta constatarea identitatii intre "dobanda de referinta variabila" si EURIBOR.

-          Instantei nu ii este permis sa treaca peste termenii conveniti de parti in contract, interpretand gresit actul de vointa al partilor sau atribuindu-i un alt inteles

-          Judecatorul care solutioneaza fondul trebuie sa-l aplice in litera si spiritul sau, neavand dreptul sa-I dea alt inteles, atunci cand "este sesizat un diferend in legatura cu un act juridic, indiferent daca este unilateral sau bilateral, ale carui clauze sunt clare si precise

-          Toate clauzele din contractele supuse analizei sunt clare si exprima vointa reala a partilor care au convenit in privinta modului de determinare a dobanzii variabile.

BCR considera falimentara impunerea a unor dobânzi  pentru credite mai mici decât dobânzile pe care banca le plăteşte la depozite, plus celelalte costuri de finanţare.  BCR respectă legea, cadrul de reglementare şi rolul autorităţilor de protecţie a drepturilor consumatorilor, însă nu va da satisfacţie celor care încalcă angajamentele contractuale asumate sau încearcă, să evite rambursarea creditelor.

BCR va contracara cu fermitate toate pretenţiile pe care le consideră lipsite de valabilitate."

Comentarii

Gabi
Catre bancherul
Draga bancherule, daca ai fi citit decizia ICCJ ai fi constatat ca tot ce a inganat baba sova a fost demontat. Este pur si simplu penibila sa vina cu aceeasi argumentatie dupa ce iccj a spus clar ca nu sunt fondate. Te rog, draga bancherule, daca doresti sa citesti decizia iccj sa-mi transmiti o adresa unde sa iti trimit decizia iccj.

ovidiu
ACEST ARTICOL ESTE O FLATULENTA PUTUROASA. DOAR ATAT
Am citit doar titlul si m-am ingretosat. Trebuie sa va spun ca ieri am avut oroarea sa recunosc, pe holurile curtii de apel Bucuresti, micimea caracterului celui care mazgaleste, lingusitor si supus, pe pagina sa numita pompos "bancherul". Pe singura bancuta din imensul hol, statea garbovita o persoana cu un laptop pe genunchi, compunand o mizerie, marca fituicii sale. Era imbracat ponosit, cu niste tenisi de alergare vechi in picioare, cu o disonanta de culori in vestimentatie, incepand cu verde-broscoi si terminand cu maro-cacaniu. Tenisi erau gri dar nu din fabrica. Dar nu murdaria toalelor aruncate alandala pe el vreau sa o subliniez ci, mai important, mizeria caracterului sau servil bancilor si in special bcr-ului. Aceasta forma de viata suburbana, cum statea el pe bancuta lui aruncand pe sub sprancenele ciufulite uitaturi iscoditoare, a intrat in discutie cu un participant la procesul colectiv de ieri. Cauta sa afle informatii fara sa le ceara fatis, doar provocand polemica pe subiectul care-l interesa. Afland cu ce se ocupa de fapt, personal mi-am arata direct dispretul fata de el si, in cuvinte tari, deloc magulitoare, l-am facut sa cunoasca, nu sa inteleaga ca nu e capabil de asa ceva, ca nimeni in afara de sefii lui, bancherii, nu da doi bani pe el si pe ocupatia lui de scrib cu emanatii de molusca intrata in putrefactie, gazetaresc vorbind. Am incercat aproape fiecare dintre cei aflati acolo sa-i deschidem mintea despre cum bcr-ul a crescut dobanda abuziv in timp ce toti ceilalti indicatori care spunea ca o compun au scazut dramatic dar, neuronul lui obosit care abia mai palpaia, a clacat la fiecare incercare. Avea atat de bine spalat creierul incat, chiar daca recunostea ca nu e cel putin corect sa se intample asa ceva, revenea obsesiv cu o intrebare: "dar voi nu ati fost informati de banca ca se va mari dobanda?". Recunoscand ca tipul e malefic si e pierdut definitiv, i-am mai dat un ultim argument ipotetic: daca te anunt ca maine iti sparg casa sau daca iti spun dinainte ca iti fur portofelul din buzunar, e in regula? Doar te-am anuntat, ce naiba?!... A inregistrat pe telefon toata sedinta in care i-a curs saliva din gura la vorbele aiuritoare ale babei sova iar, la plecare, s-a insinuat in spatele nostru, spunandu-ne ca are o dilema si anume, cum se va numi flatulenta pe care a pus-o la cale: sa fie legat de profesorul Piperea sau de baba sova? Pantecele lui flamand care ghiortaia dupa o merdenea, servita din poala bancherilor, a invins si a scapat apoi flatulenta pe care nu vreau cu niciun chip sa o miros. Va urma!

Gioni
Felicitari pentru gaozul tucat al BCR
Mai mogaldeata cheala. Tu mai mult esti interesat de can-can si nu de relatarea situatiei ambelor parti in acest litigiu. Sa-ti fie rusine, cititorii tai trebuie sa ii hranesti cu articole in care clientii sunt nebuni, ca sunt profitori, ca vor dobanzi zero. Asta spui tu cititorilor tai. Jurnalism de hazna. Hazcherule. Oricum poti sa spui cacanarilor care distrug sistematic clasa de mijloc, astia prinsi cu clauze abuzive, ca etapa de rejudecare va fi tot in favoarea BCR. Aia ILEA GABRIELA nu se juca pe mobil, ci o durea in brisca, rezultatul este cunoscut. Totul este aranajat. La CAB este o cloaca imputita unde se da dreptate doar bancilor, in timp ce sute de irevocabile apar in tara. Justitia de cacat a BCR

Gicu Bidon
Justitie de cacat marca Curtea de Apel
Ba manca-ti-as gura, parca ti-ai mai indulcit tonul dupa ce pe hol al vorbit cu clientii bancii. Este inadmisibil ca o judecatoare sa fie zambareata de parca unul o lingea in dodoasca. Sa butoneze smartphone-ul la clipuri porno sau bancuri ca sa rada ca o proasta. Este o jignire adusa acestor oameni care de 4 ani se judeca cu BCR, care ii fura luna de luna, ii terorizeaza cu SMS, cu telefoana, sa plateasca abuzurile, cu dobanzi de 10%, furt grosolan iar sumele sunt mari. Iar vaca aia sa butoneze smartphone-ul si sa rada? Clar o bataie de joc, iata justitia din Romania. Hotul BCR, fura de rupe, cu sprijin puternic de la magistrati. Aceeasi taranca tuta acum 2 ani interpreta contractele acestea pe codul civil si respingea apelul, admitandu-l pe al BCR, si astfel s-a prelungi procesul cu inca 2 ani. Mai purceauo, in 2 ani de la decizia ta de cacat, si inca unul probabil pana ICCJ face curat irevocabil, eu am platit o hotie de 15.000 Euro. Iar tu razi ca tzatza in targ la Mizil. Imi platesti tu hotia?

Un Pagubit
BCR si daunele morale = FALIMENT
Pentru declaratia de la final, un fals ordinar, o sa ne suga coceanul ulterior in daune. Nu trebuie decat sa se constate caracterul abuziv al clauzelor, ca in toate dosarele de pana acum, si BCR va plati pentru aceasta denigrare fara margini. Se poate constata ca BCR - OBLIGA/FORTEAZA sa platim aceste clauze, pe motiv de nerespectare. Asta echivaleaza cu o grava incalcare a legislatiei consumatorilor. Si asta va fi proba in instanta la procesele ulterioare. Este inducere in eroare si agresiune in a determina pe cineva sa plateasca ceva ce este ilegal. O sa vada BCR daunele morale care vor curge de aici. Nu poti sa aplici o pozitie de forta atunci cand esti dovedita ca furi. Pana la pronuntare, Tribunalul Bucuresti s-a pronuntat pe aceste contracte si a gasit in neregula comisioanele pe care le-a eliminat. Iar banca asta prin NNDKP minte de ingheata apele doar pentru imagine. Aceste minciuni, denigrari, agresiuni psihice impotriva noastra vor costa banca. O sa plateasca scump o sa vedeti. ICCJ va solutiona acest dosar in favoarea noastra, nu Curtea de Apel unde judecatoarea Ilea Gabriela se hlizea batjocoritor.

ovidiunemtanu
bancherul
Stiu ca-ti castigi banutii intr-un mod incorect,la fel ca bancile pe care le reprezinti.Nu esti decat un jeg,la fel ca ,cei pe care ii aperi.Daca vrei o gramada de irevocabile in favoarea consumatorilor,spune-mi si ti le dau,dar sunt convins ca le cunosti pe toate.Vreau , daca esti barbat,sa ne vedem o data face to face,dar nu cred ,pentru ca esti un las.

Client
Habar n-ai!
Daca insisti sa predici despre un subiect macar informeaza-te in legatura cu el! Nu am avut de ales intre contracte, la simulari nu te incadrai decat la unul! Contractele au fost preformulate! Informatiile consilierilor au fost vadit de inducere in eroare a clientilor fie din nestiinta, fie din rea vointa, Pt consecinte sa plateasca! Abuzurile sunt acolo, in contracte mari si umflate; daca ai fi studiat putin legile pe protectia consumatorului si ai fi aprins si lumina ai fi vazut chiar si tu! CAB inca pupa poala bcr-ului si nu iti doresc decat sa fii nevinovat si judecat de un magistrat care invarte si joaca mim cu un telefon, in timp ce tu iti dai duhul sa-ti dovedesti nevinovatia ta (!) sau vinovatia adversarului! Pune mana si citeste sentinte din tara si de la ICCJ care atesta negru pe alb ca BCR fura si dupa aia vorbeste! CAB se pupa pe gura cu BCR, nu e niciun secret, e pe fata! PS: de ce pledoaria avocatei BCR ai scris-o boldat? Ca sa-ti arati apartenenta? Ti-a reusit si de data asta!

Bancherul.ro
Bancherul.ro este obiectiv
Vrem sa va reasiguram de faptul ca Bancherul.ro depune orice eforturi pentru a relata obiectiv orice subiect tratat pe acest site. De aceea, sunt binevenite sugestiile care sa contribuie la acest obiectiv, pe care le vom lua in considerare pentru corectarea articolelor. Fireste ca cei implicati in acest proces au in principal opinii subiective in comentariile postate aici, de aceea va rugam sa tineti cont de acest aspect atunci cand le cititi.

Marin
Eroare
De ce dracu postam noi aici fratilor, sa facem cunoscut site-ul asta de rahat ? Pai daca se numeste bancherul putem avea vreo speranta sa scrie adevarul? Nu stim noi foarte bine stirpea asta,mai putem noi avea dupa ani si ani de lupta incredere in ordinarii astia? Sa fim seriosi. Pentru bancherul:hai sa-ti zic si eu "prietene" doar una din mizeriile marca bcr: este normal sa primesti grafic de rambursare pentru toata perioada de creditare ,30 de ani, cu aceeasi rata ca in primul an de dobanda fixa,iar la intrebarea "cum se poate modifica dobanda dupa primul an de dobanda fixa sa primesti raspuns ca doar cu cativa euro + sau - ?"iar dupa 1 an dobanda sa se dubleze? Daca esti jurnalist respecta-ti meseria ,informeaza-te si scrie corect,altfel vezi-ti de treaba.

Client
Schimbare
Ce schimbare de registru! Mai nu stiu cand raspundeati facand bascalie de comentatorii si comentariile serioase contra bancilor acu' va declamati obiectivitatea?!

client wcr
WCR - spiritul legii
Corectitudinea clauzelor din contractele WCR se oglindeste in rata creditelor neperformante, asa ca MADAM ILEA , PRICOPIE aveti grija ce hotarati, NU GANDITI LA FEL ...

Stefan
BCR
Domnule ......(nu stiu cum sa va cataloghez), recunosc ca elucubratiile pe care le debitati m-au lasat fara cuvinte.....sunteti un produs al sistemului care subjuga orice forma de demnitate .... credeti-ma, imi pare rau pentru dumneavoastra pentru ca veti cadea in umbra intunecata a micimii in care va complaceti...Domnule sunteti pierdut!

Bancherul de cacat
WCR, BCR tot una
Cu ce argument de cacat vine acest jeg gazetaresc: domnul Piperea compara un credit performant cu unul neperformant?! Pai WCR incearca tot posibilul sa transforme toate creditele in credite neperformanta. Pe cei care si-au indeplinit obligatiile vrea sa ii incarce cel mai mult prin super-umflarea dobanzii. Nu meritati nici sa va strivim sub talpa viermilor.

Robi
N-am cuvinte
In afara de cei care sunt in alianta procesuala impotriva WCR, nu mai citeste nimeni acaesta publicatie slinoasa, a carei valoare i-ar creste doar prin editarea unei variante tiparite pentru a fi folosita pe post de hartie igienica. Sunt prea politicosi gentelmenii care au postat aici. POSTACULE, SUGI PULA TU SI CAMATARII TAI DE CACAT. MAI FURATI PUTIN, PANA VA VINE ZIUA DE APOI.

Joshua
Cand esti prost tu nu stii nimic
Am trait 7 ani de abuzuri oribile din partea numitei BCR. Ideea de drepate, speranta ca vom primi inapoi prin JUSTITIE ceea ce ne-a fost furat, a fost singurul motiv pentru care am continuat sa platim 7 ani aceste rate abuzive. Cand nu vom mai avea speranta ca ni s-ar putea face dreptate in tara noastra vom inceta platile si nu va mai fi nici o diferenta intre cele doua tipuri de credite: performant/neperformant. Dar atunci dreptatea nu se va mai cere in instanta ci se va cere cu parul, banditilor. Nu vreti sa traiti acea zi, talharilor! Neperformanti sunteti doar voi, borfasilor! Pur si simplu furati prea mult!



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii

Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii

Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

 



 

Ultimele Comentarii