BANCI | Stirea Zilei

EDUCATIE FINANCIARA: Cum platim cu cardul pe internet in conditii de siguranta

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-09-28 22:56

Bancile impun utilizatorilor de carduri o procedura prea greoaie de activare a serviciului Visa de securizare a tranzactiilor cu cardul pe internet, 3D Secure, motiv pentru care foarte putini clienti si-au activat cardurile, riscand astfel sa piarda sumele tranzactionate in cazul unei fraude online.

Din cele 12,6 milioane de carduri din Romania, 9 milioane sunt preinrolate de banci, insa doar 200.000 au fost activate de clienti in 3D Secure.

Procedura nu este complicata, insa marea problema este cum gasesti parola initiala ceruta de unele banci, spune Catalin Cretu (foto), directorul Visa pentru Romania. Visa incearca asadar sa convinga bancile sa-si simplifice procedurile de activare a cardurilor, lansand in acelasi timp o campanie prin care urmareste cresterea numarului utilizatorilor care-si activeaza cardurile in 3D Secure.

“Pana cum, bancile s-au concentrat pe securitate maxima aferenta tranzactiilor cu carduri si mai putin pe imbunatatirea interfetelor. Dar ce folos cu securitatea maxima daca foarte putini reusesc sa intre sa-si activeze cardul? Nu le putem cere standardizare, dar le putem oferi un best practise, un exemplu de succes, de ce o banca are mai multe tranzactii decat alta”, spune Cretu.

Pe de alta parte, spune acesta, pana acum bancile s-au concentrat mai putin asupra tranzactiilor cu cardul pe internet si din cauza oportunitatilor existente in alte parti. “Acum, credem ca bancile se vor reorienta spre internet, exista si comercianti mai multi, deci credem ca este momentul oportun sa incepem sa schimbam aceste lucruri.”

Te-ai inrolat in Verified by Visa, ai scapat de probleme

Spre deosebire de clientii lor, majoritatea covarsitoare a comerciantilor sunt activati, intelegand avantajele platformei Verified by Visa, care spune ca atunci cand esti inrolat plata este garantata.

Ce inseamna asta? Daca tu ai produsul pe care l-ai afisat pe site si-l trimiti clientului, fara nicio problema, deci esti un comerciant cinstit, si te-ai inrolat in Verified by Visa, atunci cand intervine o frauda, nu esti raspunzator, nu ti se iau banii inapoi. Comerciantii au inteles mai bine, pentru ca, fiind mai putini, a fost mai usor sa se faca aceasta informare.

In acest moment 11 banci, cele mai mari de pe piata, ofera tehnologia 3 D Secure. Mai exista cateva banci care nu au adoptat tehnologia iar cateva dintre cele care au adoptat tehnologia, o fac in functie de contractul pe care-l are cu clientul. Daca in contract se cere acordul clientului de se inrola in 3D Secure, acesta bifeaza si semneaza urmand a se realizeaza activarea, daca nu banca trebuie sa-si cheme clientii ca sa se inroleze.

N-ar fi o idee sa se faca inrolarea in momentul in care clientul primeste cardul? E foarte dificil, pentru ca agentia s-ar aglomera foarte mult si vrei ca agentia sa o pastrezi pentru vanzari. Apoi inseamna instruirea angajatilor de la ghiseu, spune Cretu.

Insa ce s-ar putea face la agentii este sa se furnizeze clientilor materiale informative usor de inteles cu privire la procedura de inrolare.

Ce s-ar putea spune? “V-am dat un card, pe care-l puti folosi si atunci cand vreti sa faceti cumparaturi pe internet. Iata aici un fluturas in care putei afla in trei pasi cu puteti face preinrolarea. Noi il preinrolam, dumneavoastra trebuie sa-l activati in platforma cea mai sigura, pentru a nu avea niciodata frica de frauda. Deci trebuie putin context si informatie vizuala cat mai usor de inteles, si cat mai prietenos.”

O alta componenta importanta este posibilitatea de activare a cardului in 3 D Secure chiar in timpul tranzactiei. De cand Romcard a implementat acest serviciu, activarile au crescut foarte mult. In momentul in care vrei sa cumperi ceva iar banca ti-a preinrolat cardul dar tu nu l-ai activat in Verified by Visa, iti apare automat o fereastra in care te intreaba daca vrei sa activezi cardul si urmeaza procedura.

“Problema e ca multi nu inteleg de ce apare aceasta fereastra si unde il duce, daca mai poate plata, asadar si aici mai e loc de imbunatatire, cu privire la cat de prietenoasa este respectiva experienta”, spune Cretu.

Visa nu percepe taxe comerciantilor pentru sistemul 3D Secure. Visa are un sistem de comisioane percepute bancilor pentru acest serviciu de securitate. Este vorba de costuri de certificare ale bancilor in sistemul Visa, prin care ele dovedesc functionarea intregului flux. Banca sau agregatorul de plati online ar putea percepe, la randul ei, comerciantului, o taxa unica, reprezentand costuri aferente inrolarii si efectuarii de teste.

Ce facem in cazul unei fraude online cu cardul?

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii

Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii

Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

 



 

Ultimele Comentarii