Ghidul digital banking | Educatie financiara

Cum imi instalez pe telefon aplicatia OTP Bank?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2023-08-31 08:43

Cum accesez serviciul de internet banking/mobile banking al OTP Bank, denumit OTPdirekt – SmartBank? intreaba un cititor.

Iata pasii care trebuie urmati pentru instalarea aplicatiei OTP Bank, conform informatiilor publicate de banca:

1. Descarcă aplicația

Accesează aplicația gratuit pentru terminalele Android din PlayStore, la acest link și iOS, pentru iPhone, din AppStore, la acest link.

2. Contactează banca, prin completarea unui formular de pe site-ul OTPBank.ro, la acest link, dupa care vei fi contactat de reprezentantii bancii, in vederea activarii aplicatiei.

Cum pot să accesez serviciul OTPdirekt – Internet Banking și SmartBank?

După semnarea unui contract OTPdirekt în prealabil în sucursală, accesul se efectuează astfel:

- OTPdirekt - Internet Banking poate fi accesat pe internet la pagina dedicată www.otpdirekt.ro sau accesând website-ul băncii www.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”.

Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card” presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre.

După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.

- OTPdirekt - SmartBank poate fi accesat direct din aplicaţia disponibilă pentru Android/iOS sau prin accesarea site-ului mobil m.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”.

Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre.

Metoda de identificare “fără card”, presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre.

După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.

Identificarea Clientului și accesarea OTPdirekt

1. Clientul va fi identificat astfel:

A. Nivelul unu de identificare:

a. in campul “Utilizator”: numele de Utilizator setat de Client/utilizator prin intermediul aplicatiei OTPdirekt/ Smartbank. Doar in situatia in care Clientul nu si-a setat Utilizatorul, se poate autentifica cu:
• combinatia cod de client si utilizator din contract de forma “codclient|utilizator” – scris fara spatii, cu simbolul
“|” (bara dreapta verticala), sau,
• cu ultimele 10 cifre ale cardului bancar emis de OTP Bank România

b. in campul “Parola”: codul de acces format din 6 cifre (format vechi) sau noua parola alfanumerica (format nou) setata de Client prin intermediul aplicatiei OTPdirekt/Smartbank.

B. Nivelul doi de identificare: un cod de sase cifre generat de token-ul virtual (SMS) sau fizic.

In cazul in care Clientul nu mai cunoaste “Utilizatorul” sau “Parola” poate utiliza fluxurile de recuperare utilizator “Ai uitat utilizatorul?” sau resetare parola “Ai uitat parola” disponibile in ecranul de autentificare.

Clientul poate oricand, dupa autentificare, sa isi modifice Utilizatorul sau Parola, respectand criteriile de complexitate
utilizate de OTP Bank România pentru serviciul OTPdirekt.

2. Aplicația mobilă SmartBank poate fi accesată inclusiv prin activarea autentificării biometrice sau și prin cod de acces/
parolă dupa parcurgerea pașilor de identificare descrisi mai sus.

3. La prima accesare a serviciului, codul de acces/parola este generat automat și transmis prin SMS la numărul
înregistrat în evidența Băncii. La prima accesare, Clientul este obligat să schimbe acest cod de acces/parola.

Dacă se introduc greșit de trei ori consecutiv codurile din primul nivel de identificare, accesul la serviciul OTPdirekt/Smartbank va fi blocat, deblocarea putându-se face telefonic prin serviciul Contact Center (detalii disponibile la adresa www. otpbank.ro).

De asemenea Clientul are la dispoziție opțiunea de resetare a codului de acces/parolei prin intermediul OTPdirekt/Smartbank. După setarea noului cod de acces/parolei Clientul va confirma operațiunea prin introducerea codului generat de token (token-ul fizic sau virtual).

4. Dacă Clientul introduce greșit de trei ori la rând codul generat de token, accesul va fi blocat, deblocarea putându- se face numai după o identificare a Clientului la orice sucursală a Băncii sau prin Contact Center.

De asemenea la introducerea de trei ori greșită a codului PIN pe tastatura dispozitivului token fizic sau la introducerea greșită a codului de acces/parolei, acestea se vor bloca, deblocarea putându-se efectua numai dupa identificarea corespunzătoare a Clientului în oricare sucursala a Băncii sau apelând Contact Center.

Taguri: aplicatie mobile banking  OTP Bank  aplicatie plati cu telefonul mobil  banca  internet banking  mobile banking  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Ferratum mi-a cesionat creditul si mi-a pus poprire fara instiintare. Este legal?

„Buna seara, Am luat un imprumut de 5000 lei de la ferratum bank si nu l am mai putut plati din cauza dobanzii foarte mari. Creditul a fost cesionat catre Svea nu am primit nicio instiintare sau somatie plata , am primit direct poprire salariu .In detalii

Am primit un telefon pentru actualizarea aplicatiei YOU BRD si am fost fraudat. Cum pot sa recuperez banii?

„Mi-a fost fraudat contul la BRD prin aplicația you brd. Am primit un telefon,crezând că este de la brd,să-mi actualizeze aplicația you brd, și în acest timp mi-au fost transferați din cont 88000 lei în doua tranzacții. După detalii

Ai codul PIN al cardului in telefon? Risti sa-ti pierzi banii!

Te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca pierzi sau ti se fura cardul, iar odata cu el si portofelul sau telefonul, in care ai si codul PIN? Raspunsul, din pacate, este de rau augur. Risti sa pierzi banii de pe card, daca hotul gaseste PIN-ul in telefon si retrage banii de pe card, detalii

Finopro imi cere 17.500 de lei pentru un credit exigibil anticipat de 2.500 de lei la Credius! Ce pot sa fac?

„Buna ziua. Am si eu o problema. Acum un an de zile, am facut un credit de nevoi personale la Credius IFN. Acesta a fost in valoare de 2500 de lei ( din care 500 de lei taxa de analiza ) . Am platit cateva rate, dupa care am ramas fara serviciu, iar plata ratelor a devenit detalii

 



 

Ultimele Comentarii