Cum accesez serviciul de internet banking/mobile banking al OTP Bank, denumit OTPdirekt – SmartBank? intreaba un cititor.
Iata pasii care trebuie urmati pentru instalarea aplicatiei OTP Bank, conform informatiilor publicate de banca:
1. Descarcă aplicația
Accesează aplicația gratuit pentru terminalele Android din PlayStore, la acest link și iOS, pentru iPhone, din AppStore, la acest link.
2. Contactează banca, prin completarea unui formular de pe site-ul OTPBank.ro, la acest link, dupa care vei fi contactat de reprezentantii bancii, in vederea activarii aplicatiei.
Cum pot să accesez serviciul OTPdirekt – Internet Banking și SmartBank?
După semnarea unui contract OTPdirekt în prealabil în sucursală, accesul se efectuează astfel:
- OTPdirekt - Internet Banking poate fi accesat pe internet la pagina dedicată www.otpdirekt.ro sau accesând website-ul băncii www.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”.
Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card” presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre.
După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.
- OTPdirekt - SmartBank poate fi accesat direct din aplicaţia disponibilă pentru Android/iOS sau prin accesarea site-ului mobil m.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”.
Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre.
Metoda de identificare “fără card”, presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre.
După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.
Identificarea Clientului și accesarea OTPdirekt
1. Clientul va fi identificat astfel:
A. Nivelul unu de identificare:
a. in campul “Utilizator”: numele de Utilizator setat de Client/utilizator prin intermediul aplicatiei OTPdirekt/ Smartbank. Doar in situatia in care Clientul nu si-a setat Utilizatorul, se poate autentifica cu:
• combinatia cod de client si utilizator din contract de forma “codclient|utilizator” – scris fara spatii, cu simbolul
“|” (bara dreapta verticala), sau,
• cu ultimele 10 cifre ale cardului bancar emis de OTP Bank România
b. in campul “Parola”: codul de acces format din 6 cifre (format vechi) sau noua parola alfanumerica (format nou) setata de Client prin intermediul aplicatiei OTPdirekt/Smartbank.
B. Nivelul doi de identificare: un cod de sase cifre generat de token-ul virtual (SMS) sau fizic.
In cazul in care Clientul nu mai cunoaste “Utilizatorul” sau “Parola” poate utiliza fluxurile de recuperare utilizator “Ai uitat utilizatorul?” sau resetare parola “Ai uitat parola” disponibile in ecranul de autentificare.
Clientul poate oricand, dupa autentificare, sa isi modifice Utilizatorul sau Parola, respectand criteriile de complexitate
utilizate de OTP Bank România pentru serviciul OTPdirekt.
2. Aplicația mobilă SmartBank poate fi accesată inclusiv prin activarea autentificării biometrice sau și prin cod de acces/
parolă dupa parcurgerea pașilor de identificare descrisi mai sus.
3. La prima accesare a serviciului, codul de acces/parola este generat automat și transmis prin SMS la numărul
înregistrat în evidența Băncii. La prima accesare, Clientul este obligat să schimbe acest cod de acces/parola.
Dacă se introduc greșit de trei ori consecutiv codurile din primul nivel de identificare, accesul la serviciul OTPdirekt/Smartbank va fi blocat, deblocarea putându-se face telefonic prin serviciul Contact Center (detalii disponibile la adresa www. otpbank.ro).
De asemenea Clientul are la dispoziție opțiunea de resetare a codului de acces/parolei prin intermediul OTPdirekt/Smartbank. După setarea noului cod de acces/parolei Clientul va confirma operațiunea prin introducerea codului generat de token (token-ul fizic sau virtual).
4. Dacă Clientul introduce greșit de trei ori la rând codul generat de token, accesul va fi blocat, deblocarea putându- se face numai după o identificare a Clientului la orice sucursală a Băncii sau prin Contact Center.
De asemenea la introducerea de trei ori greșită a codului PIN pe tastatura dispozitivului token fizic sau la introducerea greșită a codului de acces/parolei, acestea se vor bloca, deblocarea putându-se efectua numai dupa identificarea corespunzătoare a Clientului în oricare sucursala a Băncii sau apelând Contact Center.