Criza COVID-19 | Stirea Zilei

Clientii BCR afectati de criza COVID-19 nu-si mai pot amana ratele la credite, dar pot recurge la solutii de restructurare a datoriei

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-11-04 22:18

Cei care au credite la Banca Comerciala Romana (BCR) si sunt afectati de criza coronavirusului (COVID-19) nu-si mai pot amana din nou ratele la credite, daca au facut-o deja in primavara acestui an, pe o perioada de trei luni, conform ofertei bancii, si nu conform OUG 37/2020, care permitea amanarea ratelor pana la finalul anului.

Clientii BCR care au in prezent sau vor avea in viitor dificultati sa-si achite ratele pot recurge, in schimb, la solutii de restructurare a creditelor, a precizat banca, la solicitarea Bancherul.ro.

"Clienții care au încheiat perioada de amânare a plății ratelor au în prezent un comportament bun de plată, iar în cazurile unde avem informații că sunt în continuare dificultăți financiare în plata ratelor oferim soluții de restructurare, așa cum am mai procedat în situații similare în trecut.

Soluția de amânare la plată BCR a fost disponibilă până la data de 30 septembrie. Cei care au solicitat deja o amânare și vor întâmpina dificultăți financiare în viitor vor putea apela la soluțiile noastre de restructurare", precizeaza BCR.

"Pentru începutul anului viitor pregătim deja soluții de restructurare pentru care clienții vor putea aplica online direct prin aplicația George. Deja peste 3.600 de cereri de amânare de plată au fost realizate 100% online, prin platforma George", a adugat baca.

Sunt circa 39.000 de cereri de amânare a ratelor implementate de BCR pentru persoane fizice, din care 11.000 sunt încă active, conform informatiilor oferite de banca.

Solutiile de restructurare a creditelor vor fi raportate la Biroul de Credit, conform informatiilor publicate de BCR, ceea ce inseamna ca cei care vor avea creditele restructurare vor avea probleme in viitor cu obtinerea unui nou imprumut sau cu refinantarea unui credit vechi.

Metodele de restructurare a creditelor includ reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp si /sau extinderea perioadei de derulare a creditului pentru reducerea ratei lunare, conform BCR.

Iata informatiile publicate de BCR privind restructurarea creditelor:

Restructurare credite

Soluții sustenabile pentru clienții aflați în situații dificile, care se confruntă cu probleme financiare.

Soluții pentru clienții persoane fizice care se află în situații dificile

Experiența ultimilor ani ne-a demonstrat că sistemul bancar trebuie să se angajeze pe termen lung la susținerea consumatorilor de servicii financiare în 3 direcții specifice: protecție, educație și intermediere financiară responsabilă.

Situațiile considerate ca fiind dificultăți financiare si în care puteți beneficia de soluții alternative:

- ați avut/aveți probleme de sănătate sau probleme familiale (divorț, decesul unor rude apropiate sau ale unora dintre participanții la credit);

- aveți dificultați financiare care au condus la scăderea veniturilor, comparativ cu momentul acordării creditului;

- v-ați pierdut locul de muncă sau toate sursele de venit în baza cărora ați obținut creditul;

- v-ați pierdut temporar sursele de venit (șomaj tehnic, concediu fără plată etc.);

- titularul/coplătitorul creditului a decedat;

- aveți dificultăți financiare cauzate de eșalonarea la plată a descoperitului de cont/cardului de credit urmare anulării sau diminuării plafonului de credit;

- întâmpinați dificultăți financiare din cauza supraîndatorării.

Principalele condiții de eligibilitate aplicabile clienților persoane fizice pentru acordarea unor soluții alternative

Puteți apela la un tratament de restructurare dacă îndepliniți cel puțin următoarele condiții:

- participanții la credit pot dovedi situația financiară curentă prin documente justificative (adeverințe de venit acceptate de bancă; documente medicale etc.);

- ați avut un comportament de plată în conformitate cu obligațiile contractuale asumate;

- valoarea raportului dintre obligațiile lunare de plată totale, de natura creditelor acordate de BCR și alte bănci (incluzând rata lunară de plată ulterioară restructurării) și veniturile curente ale participanților la credit, vă permite achitarea noii rate.

Principalele tipuri de soluții pentru persoanele aflate în dificultate financiară

Puteți beneficia de următoarele soluții de restructurare (de sine stătătoare sau cumulate):

- diminuarea ratei lunare de plată pe o perioadă de maximum 24 de luni. Diminuarea se poate face până la 30% din valoarea curentă a ratei creditului supus restructurării, în funcție de situația cu care se confruntă participanții la rambursarea creditului;

- extinderea perioadei de creditare (vârsta clientului nu poate depăși 70 ani la scadența finală a creditului);

- acordarea unui credit de consolidare a datoriilor - cumularea mai multor produse tip credit BCR într-un singur credit (rezultând diminuarea efortului financiar lunar al clientului);

- acordarea unei perioade de grație (3 luni maximum, cu posibilitate de prelungire pentru încă 3 luni. Acest tratament de restructurare poate fi aplicat numai pentru pierderea totală a surselor de rambursare);

- conversia creditului.

Documentația necesară în vederea restructurării creditelor acordate persoanelor fizice

Pentru a beneficia de un tratament de restructurare este necesara prezentarea de către clienți a cel puțin următoarelor documente:

- documentul de identitate în original al tuturor participanților la credit;

- documente de venit curente și/sau documente care atestă deteriorarea situației financiare a participanților la rambursarea creditului – în original;

- documente care atestă problemele familiale (divort, deces, etc.) - în original.

Există situații în care pot fi necesare documente suplimentare față de cele mai sus-menționate, în funcție de situația particulară și de problemele pe care le întâmpină fiecare client, astfel încât banca să poată identifica și oferi soluții optime de restructurare.

IMPORTANT

Acordarea unui tratament sau a unor tratamente de restructurare atrage după sine raportarea acestora la Biroul de Credit.

Consecințele care decurg din procesul de raportare la Biroul de Credit pot varia în funcție de politica BCR sau a altor bănci.

Instituțiile de credit își pot rezerva dreptul de a nu mai acorda noi credite până la finalizarea tratamentului de restructurare sau până la expirarea perioadei de monitorizare, după caz.

AVANTAJELE RESTRUCTURARII

  • confortul tau psihologic
  • noul nivel al ratelor tale lunare devine suportabil
  • aducem la zi niveul dobanzii aferente creditului
  • eviti pierderea bunului adus in garantie ca urmare a procedurii de executare silita
  • ai putea beneficia de o perioada de gratie de pana la 6 luni daca iti pierzi veniturile pentru a avea ragaz sa iti gasesti un nou loc de munca (sursa de venit)
  • iti imbunatatesti capacitatea de plata

COSTURILE RESTRUCTURARII CREDITULUI

  • 0 EUR comision de analiza
  • dobanda este actualizata la conditiile curente ale bancii
  • costruile notariale aferente inchiderii unui contract de ipoteca de rang subsecvent, in cazul in care datoria ramasa de platit este mai mare decat in momentul acordarii creditului
  • costurile cu asigurarea imobilului (polita de asigurare obligatorie a locuintelor - PAD - si polita facultativa)

Exemplu de calcul

Ex: extindere perioada de creditare si aplicarea conditiilor de dobanda curente ale bancii

Situatia actuala

  • Credit la zi: 26.420 EUR
  • Restante: 580 EUR
  • Suma totala: 27.000 EUR
  • Valoarea de piata a imobilului adus in garantie: 20.000 EUR
  • Dobanda curenta: 6,5%/an
  • Perioada de creditare ramasa: 180 luni
  • Rata lunara: 230 EUR

Situatia dupa restructurare

  • Credit la zi: 27.000 EUR
  • Restante: 0 EUR
  • Suma totala: 27.000 EUR
  • Valoarea de plata a imobilului adus in garantie: 20.000 EUR
  • Dobanda: 5,95%/an (fixa pentru primii 5 ani, apoi variabila EURIBOR 6M + 4%)

Platesc dobanda la dobanda?

Atat in cazul creditelor ipotecare cat si in cazul creditelor de nevoi personale, daca se opteaza pentru o perioada de gratie in care nu se achita nici principal nici dobanda, dobanda neplatita se capitalizeaza la soldul creditului dupa perioada de gratie. Acest tratament se recomanda a fi combinat cu extinderea perioadei de creditare.

Voi achita o rata mai mare dupa aplicarea tratamentului de Restructurare?

Rata aplicata dupa tratamentul de Restructurare va fi una stabilita de comun acord, adecvata si invidualizata conform situatiei financiare actuale, de aceea te rugam sa ne transmiti rata pe care o poti achita lunar.

Daca am un credit declarat scadent anticipat, pot aplica la o restructurare?

Da, exista solutii de restructurarae adecvate nevoilor tale pentru a preintampina incapacitatea de plata si o eventuala procedura legala.

Contact

Aveți dificultăți în rambursarea ratelor la credit?

Formular pentru cerere de restructurare

Completati cererea de mai sus sau sunati la 037 221 44 06, apelabil la tarif normal!

În fiecare zi lucrătoare, între orele 09:00 – 17:30, o echipă dedicată este gata să vă ofere:

  • Asistență și soluții pentru rambursarea ratelor, potrivite cu posibilitățile dumneavoastră de plată
  • Informații despre plata ratelor scadente și viitoare, despre proveniența sumelor restante etc.
  • Precizări suplimentare referitoare la înștiințările de achitare a ratelor de credit restante
  • Răspuns la orice întrebare privind plata ratelor dumneavoastră.
  • Formular pentru cerere de restructurare, pe site-ul BCR.

Când spunem protectie, ne referim la responsabilitatea noastră de a preveni și preîntâmpina problemele financiare ale consumatorilor prin crearea, adoptarea și sprijinirea de bune practici care să promoveze respectarea legilor de protecție ale acestora.

Sistemul bancar trebuie să crească eficiența educației financiare prin contactarea consumatorilor când aceștia caută și sunt receptivi la asistența de specialitate, ceea ce va conduce pe termen lung la o creditare responsabilă.

Facem eforturi și ne preocupă permanent situația financiară a clienților noștri, indiferent de relația pe care aceștia o au cu banca. Pentru noi, este foarte important să avem clienți care să ne solicite sprijinul, să comunice cu noi si să ne contacteze pentru a găsi împreună soluții la problemele financiare cu care se confrunta.

Suntem conștienți că pe parcursul derulării relației de credit pot apărea evenimente neprevăzute, care pot da peste cap toate planurile și pot crea situații greu de gestionat, însă am creat o serie de soluții menite să vină în întâmpinarea dumneavoastră în astfel de cazuri și care să vă ofere sprijinul necesar în astfel de situații dificile.

Vă rugăm să nu ezitați să ne contactați de fiecare dată când vă aflați într-o situație tensionată care ar putea să vă afecteze finanțele lunare sau când considerați că vă aflați într-una din oricare alta circumstanta pe care o veți regăsi descrisă în această secțiune, iar în funcție de cazul dumneavoastră, vom găsi împreună o soluție reală, pe termen lung.

Taguri: reclamatie BCR  Banca Comerciala Romana (BCR)  reclamatie banca  amanare rate credite  banca  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii

Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii

Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • LOAN OFFER

    Buna ziua Aceasta pentru a informa publicul larg că oferim împrumuturi celor care au nevoie de ... detalii

  • !

    Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii

  • Bancnote vechi

    Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii

  • Bancnote vechi

    Numar de ... detalii

  • Bancnote vechi

    Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii