Bancile inca resping mai multe cereri de rezolvare a litigiilor cu clientii prin CSALB decat accepta
Autor: Bancherul.ro
2020-01-30 20:58
La patru ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), bancile inca resping mai multe cereri de rezolvare a problemelor clientilor decat accepta, dar situatia se imbunatateste vizibil in fiecare an.
In primul rand, CSALB a castigat tot mai multa notorietate si incredere din partea publicului, astfel ca cererile de la clientii bancilor si IFN-urilor pentru rezolvarea diverselor dispute legate in principal de credite a urcat puternic in ultimii doi ani: de la doar 500 de cereri in 2017, la 1.300 in 2018 si peste 2.000 in 2019.
Este posibil ca acest numar de cereri sa reprezinte potentialul real al CSALB, intrucat pentru acest an institutia se asteapta ca numarul cererilor sa ramana la un nivel apropiat sau putin mai ridicat decat anul trecut.
Cresterea numarului de solicitari din partea clientilor bancilor catre CSALB a decongestionat traficul reclamatiilor catre ANPC, care s-au injumatatit anul trecut.
Pe de alta parte, daca numarul de cereri va continua sa creasca, CSALB va avea nevoie de mai multi conciliatori, au spus reprezentantii institutiei.
O treime dintre cereri, respinse de banci
Dintre cele peste 2.000 de plangeri primite anul trecut de banci de la clienti, prin intermediul CSALB, o treime (540), au fost respinse de banci, mai multe decat reclamatiile pe care bancile le-au acceptat (515) si au ajuns la o intelegere cu clienti.
Un numar important de cereri din partea clientilor (397) au fost clasate de banci din motive nejustificate, apreciaza CSALB.
Ceea ce inseamna ca bancile nu au fost dispuse sa discute cu clientii problemele reclamate de acestia, sa le explice si eventual sa le ofere o solutie de rezolvare.
Cu toate acestea, situatia se imbunatateste in fiecare an, dupa cum se observa din statistici: procentul cererilor clasate de banci s-a redus substantial in 2019, la 31% din totalul cererilor adresate CSALB, comparativ cu 45% in 2018, 60% in 2017 si 80% in 2016. (vezi foto)
CSALB considera ca aceasta pondere ar trebui sa ajunga pana spre 15%, asadar la jumatate fata de anul trecut, insa Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, apreciaza ca acest proces va fi unul gradual, nu foarte rapid.
Mai multe dosare cu plangeri solutionate este obiectivul principal al CSALB, astfel ca daca in 2018 s-au constituit 550 de dosare, numarul acestora a urcat la 664 in 2019.
O crestere mai mare s-a inregistrat insa in cazul solutionarii amiabile a problemelor intre banci si clienti, in afara procedurii CSALB, dupa ce bancile au primit sesizarile de la CSALB: 233 de solutionari amiabile in 2019, fata de doar 97 in 2018 si niciuna in 2017.
Romanii vor ca bancile sa comunice cu ei si sa le dea explicatii pentru problemele intampinate, nu neaparat sa le scada rata la credite
Romanii care apeleaza la CSALB sunt nemultumiti in primul rand ca bancile nu sunt transparente si deschise la dialog si nu le ofera explicatii privind problema pe care o intampina, fiind mai putin interesati de castigurile pe care le-ar putea obtine in urma rezolvarii problemei.
"Consumatorii care se adreseaza CSALB vor sa vada, in primul rand, ca banca si IFN-ul a analizat problemele lor si le explica detaliile neclare din contract, sa fie deschise si transparente, chiar daca unele concesii facute nu modifica radical termenii contractului", arata CSALB, intr-un comunicat de presa. (vezi comunicatul mai jos)
"Multi dintre consumatori nu au solicitari mari din punct de vedere valoric, dar asteapta ca bancile si IFN-urile sa il trateze cu atentia cuvenita si sa comunice cu ei, prin intermediul conciliatorilor, de pe pozitii de echitate, incercand sa identifice solutii viabile pentru clientii lor", mai precizeaza CSALB.
"Oamenii vor sa vada deschidere din partea bancii, sa fie tratatati cu atentia cuvenita. Clientul are nevoie de explicatie, o dovada de deschidere la dialog din partea bancii. Cea mai mare nemultumire este clasarea cererilor fara o justificare clara", a explicat Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, in cadrul unei conferinte de presa.
Paunescu a confirmat ca unele banci nu sunt dispuse sa comunice cu clientii care le reclama la CSALB, cu toate ca astfel ar avea doar de castigat: pe de o parte isi pot imbunatati imaginea si reputatia in randul clientilor, iar de pe alta parte pot sa economiseasca din energia si cheltuielile mult mai mare care le presupune administrarea unui litigiu sau un proces, comparativ cu procedura de conciliere oferita de CSALB.
BCR si BRD au fost date exemple de buna practica in solutionarea amiabia a litigiilor cu ajutorul CSALB.
Principalul obiectiv al CSALB pentru acest an este sa se ajunga la cat mai putine cererei clasate de banci. O masura in acest scop a fost restructurarea cererilor in functie de nevoile consumatorilor, a precizat Alexandru Paunescu.
Cereri de negociere care nu pot fi acceptate de banci
Reprezentantii CSALB au avertizat ca exista o serie de cereri din partea clientilor care nu pot fi acceptate de banci, in motive obiective, precum:
- Creditele Prima Casa, intrucat este un program guvernamental, cu lege separata si costuri impuse de stat, astfel ca marja de negociere a bancilor este inexistenta.
- Bancile pentru locuinte, care de asemenea au o lege speciala, astfel ca nu exista loc de negociere intre consumatori si banci.
- Cesiunile de creante catre alte entitati, precum firme de recuperare.
- Radierea din Biroul de Credit, care se poate face doar daca au existat erori, ceea ce se intampla destul de rar, iar daca nu este imposibil, oricate cereri s-ar face.
IFN-urile sunt preocupate de legea privind plafonarea dobanzilor, nu de rezolvarea litigiilor
Spre deosebire de banci, IFN-urile sunt mult mai putin dispuse sa accepte cereri de negociere a diferendelor.
Un motiv invocat de acestea, precizeaza Alexandru Paunescu, este acela ca ele sunt mai preocupate de proiectul de lege privind plafonarea dobanzilor, care le-ar putea scoate din piata, decat la solutionarea litigiilor.
Pe de alta parte, exista o falsa problema ca litigiile nu se preteaza pentru IFN-uri, pentru ca sunt credite pe perioade scurte si valori mici. De fapt, e vorba de costurile aferente recuperarii, care sunt aceleasi ca la banci, spune Alexandru Paunescu.
In privinta creditelor in franci elvetieni (CHF), cererile pentru rezolvarea acestora sunt putine, in jur de 10 in fiecare an, insa uneori sumele obtinute de clienti sunt spectaculoase, la fel ca in cazurile sociale.
Reprezentantii CSALB au avertizat insa ca daca au existat cazuri sociale in care bancile au facut concesii importante clientilor, asta nu inseamna ca toate cazurile cu probleme sociale pot fi rezolvate apriori.
"Solutia cea mai buna este prin negocierea fiecarui caz in parte, pentru ca nu seamana un caz cu altul", spune Alexandru Paunescu.
"Avem urmatoarea recomandare: nu e de la sine inteles ca daca exista un dosar medical, banca va oferi o reducere semnificativa a datoriei la credit, nu e un succes din start, pentru ca solutionarea nu tine de un tipar, un model, ci este un algoritm format la latitudinea bancilor", explica seful CSALB.
Asadar, desi firesc ar fi ca toate cazurile sociale sa fie tratate, intr-un fel sau altul de catre banci, se pare ca nu toate sunt dispuse sa faca asta.
Justitie ecologica
Septimiu Stoica, conciliator in cadrul CSALB, spune ca institutia contribuie la schimbarea mentalitatilor, prin extinderea teritoriului justitiei catre o altfel de justitie, "nontraumatica, ecologica, fara rani, fara invinsi, cu oameni care se inteleg, ceea ce e dificil".
"Incerc sa-i conving sa schimbe modelul competitional, in care unul castiga iar altul sa pierde, din modeul banca versus consuamator sub forma de conflict in modelul echipa banca-consumator, pentu rezolvarea conflictului, dar nu cu scopul de a invinge unul pe altul ci de a depasi impasul in care au ajuns."
"In justitie exista doar situatii win - lose sau chiar lose-lose, ori concilierea prespune doar win-win, descoperirea situatii de mijoc, a concesiei pozitive, nu compromis in sensul abdicarii, ci posibilitatea de a comunica si a vedea si interesul celuilalt."
Septimiu Stoica a precizat ca este un efort mai general al societatii de sustinere a mijloacelor de solutionare amiabila a disputetlor, cu radacini in vechime, precum sfatul inteleptilor.
Conciliatorul CSALB, Camelia Popa, a spus ca cele mai multe interactiuni cu consumatorii au loc prin telefon, iar cele mai multe cereri din partea acestora sunt pentru reducerea dobanzii la credite, conversia creditelor in franci elvetieni, reducerea si eliminarea unor comisioane la credite, precum comisionul de administrare, cazuri de executare silita in care se solicita vanzarea propriei locuinte pentru diminuarea soldului datoriei.
"Consumatori au vazut anumite cifre ridicate obtinute de CSALB in unele dosare si se raporteaza la ele, dar trebuie sa stim ca trebuie sa existe un echilibru intre banca si consumator, niciuna dintre parti nu poate obtine 100% din pretentie".
Comunicatul CSALB:
2,67 mil. EUR din negocierile consumatorilor cu băncile
De acum și persoanele juridice se pot adresa CSALB pentru servicii de plată și emiterea de monedă electronică
Negocierile realizate în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 2,67 milioane de Euro consumatorilor și întregului sistem bancar din România în perioada 2016-2019.
Aproape jumătate din această sumă (1,25 mil.Euro) reprezintă diminuarea eforturilor de plată în anul 2019. Odată cu creșterea valorii beneficiilor obținute din conciliere, a numărului de cereri și de înțelegeri dintre consumatori și bănci/IFN-uri, se extind și competențele Centrului. După aproape 4 ani de la începerea activității, CSALB este accesibil și persoanelor juridice.
Concilierea în cadrul CSALB, disponibilă persoanelor juridice pentru servicii de plată și emitere de monedă electronică
“Extinderea competențelor CSALB către persoanele juridice, în urma implementării în România a Directivei privind serviciile de plată, devine un proces firesc în existența Centrului. După ce activitatea de conciliere dintre persoanele fizice și bănci a cunoscut o creștere a notorietății și a valorii beneficiilor de la un an la altul, acum ne confruntăm cu o nouă provocare.
Persoanele juridice se vor putea adresa și ele CSALB pentru a intra în conciliere cu băncile, și nu numai, pentru o serie de spețe care țin de serviciile de plată și de activitatea de emitere de monedă electronică.
Problemele care pot face obiectul solicitărilor unor entități publice și private către CSALB sunt diverse: de la operațiunile prin intermediul ATM-urilor, la transferuri între conturi bancare, până la operațiuni de plată făcute prin internet banking sau prin telefonul mobil.
Pot fi chemate la conciliere instituții precum băncile, emitenții de monedă electronică și companiile care furnizează servicii de plăți și fac transferuri de bani.
Dacă pentru persoanele fizice concilierea în cadrul CSALB este gratuită, pentru persoanele juridice se va percepe o taxă de 993 de lei. Aceeași sumă va fi percepută și instituției care furnizează servicii de plată și care va intra în conciliere cu persoana juridică de la care sosește solicitarea”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.
Persoanele juridice pot trimite cereri de conciliere folosind aceeași aplicație online disponibilă persoanelor fizice pe site-ul www.csalb.ro. Site-ul a fost adaptat în acest sens, dar rămân active și celelalte metode de transmitere a cererilor (e-mail, poștă sau direct la sediul CSALB).
Negocierile consumatori-bănci: mai multe și mai valoroase
În 2019 au fost înregistrate la CSALB 2.117 cereri din partea consumatorilor – o creștere cu 65% în comparație cu anul precedent (1.772 cereri pentru bănci și 345 cereri pentru IFN-uri), și de peste 4 ori mai multe față de anul 2017.
Dintre acestea, băncile au acceptat să intre în negociere în aproape 900 de cazuri (664 de cazuri în cadrul CSALB și 207 de negocieri directe, după ce cazul a fost sesizat de Centru).
Suma rezultată din aceste negocieri în anul 2019 este de 1,25 milioane Euro, aproape la fel de mare cât valoarea beneficiilor din primii trei ani de activitate ai CSALB.
În 18% dintre cazurile soluționate la CSALB beneficiile acordate consumatorilor depășesc 5.000 de Euro și au fost obținute prin reduceri sau ștergeri integrale de sold, scăderea comisioanelor sau a dobânzilor și/sau restituirea unor sume încasate în trecut. Cea mai mare pondere (43%) o au cazurile în care beneficiile acordate sunt între 1.000 și 5.000 de Euro.
Recordurile valorice înregistrate la CSALB sunt:
- Record în LEI: Ștergerea sumei de 298.000 de Lei pentru un consumator din București;
- Record în CHF: Ștergerea datoriei de 52.000 CHF pentru un consumator din Oradea;
- Record în Euro: Ștergerea a 44.600 EUR din soldul unui consumator din Maramureș.
Chiar dacă reprezintă cele mai importante reduceri din punct de vedere valoric, cazurile sociale nu însumează un procent semnificativ din numărul total de situații soluționate în cadrul CSALB.
În comparație cu băncile, IFN-urile nu au înțeles la fel de bine beneficiile concilierii: din cele 345 de cereri adresate IFN-urilor prin intermediul CSALB, 193 au fost clasate și doar 45 și-au găsit o rezolvare.
Cererile respinse. Ce spun consumatorii
Dintre cererile clasate de bănci în anul 2019, aproximativ 400 de cereri au fost respinse din motive nejustificate, iar alte 310 cereri au fost clasate din motive obiective (existența legislației speciale cu privire la Biroul de Credit sau la credite de tip “Prima Casă”).
Consumatorii care se adresează CSALB vor să vadă, în primul rând, că banca/IFN-ul a analizat problemele lor și că instituțiile financiare sunt dispuse să le explice anumite detalii neclare din contract, să fie deschise și transparente, chiar dacă unele dintre concesiile pe care acestea le fac în cadrul procedurilor de conciliere nu modifică radical termenii contractului.
Cea mai frecventă nemulțumire a consumatorilor este clasarea cererilor fără o justificare clară din partea băncii. Mulți dintre ei nu au solicitări mari din punct de vedere valoric, dar așteaptă ca băncile/IFN-urile să îi trateze cu atenția cuvenită și să comunice cu ei, prin intermediul conciliatorilor, de pe poziții de echitate, încercând să identifice soluții viabile problemelor lor.
CSALB recomandă consumatorilor care invocă situații medicale pentru chemarea băncii/IFN-ului în conciliere, să demonstreze cu documente situația respectivă, luând în calcul faptul că o problemă medicală nu reprezintă a priori o condiție a acceptării cererii de către bancă.
Despre CSALB:
CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni, negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) prin aplicația online aflată pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).
Taguri: Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB)
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Stirea Zilei
Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare
Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii
Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare
Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii
Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online
Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii
Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit
Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii
- Care banci au cele mai bune dobanzi la depozitele in lei?
- Topul bancilor cu cele mai mari dobanzi la depozitele in euro
- Vreti sa investiti in actiuni Transgaz? Google va recomanda 4 platforme pe care se fac fraude
- Lista platformelor de investitii pentru fraude online (actualizat)
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare
- Articole tip reclama mascata in doua reviste celebre din America si Romania
- Profitul bancilor, in crestere cu 10%
- Ce dobanzi au bancile la refinantarea unui credit de nevoi personale
- Un IFN le cere clientilor sa plateasca nu doar restantele, ci si ratele din viitor
- Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală a crescut marginal
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 7,7% cumulat pe primele 9 luni
- România, pe locul 16 din 27 de state membre ca pondere a datoriei publice în PIB
- România, tot prima în UE la inflația anuală, dar decalajul s-a redus
- Exporturile lunare în august, la cel mai redus nivel din ultimul an
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
!
Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii
-
Bancnote vechi
Numar de ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii
-
Schimbare numar telefon Raiffeisen
Puteti schimba numarul de telefon la Raiffeisen din aplicatia Smart Mobile/Raiffeisen Online, ... detalii