Banca iti da umbrela cand e soare si ti-o ia cand ploua este o zicala care nu se mai aplica in Romania, spune Roxana Maria Hidan, OTP Bank
Autor: Bancherul.ro
2022-06-06 09:28
"Banca este un partener pe care dacă știi să îl folosești, îți este de ajutor fix când ai mai mare nevoie!"
„Ideal ar fi ca, în secunda în care consumatorul nu mai poate să ramburseze creditul, să vină către bancă, să spună că are această problemă și noi găsim soluții.”
„În trimestrul trei probabil că indicii ROBOR și IRCC vor reveni la paritate, pentru că nu funcționează în lumi diferite, ci sunt legați de aceeași realitate economică.”
„Românul, prin natura lui nu este un rău-platnic. Atât consumatorul, cât și banca au interesul să ducă contractul mai departe, niciuna dintre părți nu vrea să omoare creditul.”
Roxana Maria Hidan - director general adjunct OTP Bank, în dialog cu Ionuț Ștefan - conciliator CSALB, consultant fiscal și Cătălin Bălan – comunicator CSALB.
Reporter: Ce a adus nou CSALB în dialogul dintre bănci și consumatori în ultimii ani?
Roxana Maria Hidan: Rolul CSALB este o modalitate foarte eficientă pentru bancă de a proba deschiderea pe care o are către consumatori. Noi suntem într-un business în care trebuie să transferăm încredere. Și CSALB prin activitatea pe care a desfășurat-o de la înființare și până în prezent a avut o contribuție foarte importantă în a crea un cadru de încredere și discuții deschise, domeniu care nu a fost explorat până acum.
Reporter: În ultimii doi ani de criză ați observat schimbări importante în reacția băncilor, a consumatorilor?
Ionuț Ștefan: CSALB aduce parteneriatul consumator-bancă într-un standard în care relația poate să continue. Suntem „psihologul” acestei relații și în șase ani am dovedit că putem să facem lucrul acesta. În toată perioada pandemiei am observat o deschidere mai mare. Nu neaparat din partea consumatorilor, cât din partea mediului bancar. Și asta este un lucru care mă bucură.
Reporter: Ce poate fi îmbunătățit în relația bancă-consumatori de aici înainte?
Roxana Maria Hidan: Trebuie să ne luăm mai mult timp și să privim fiecare speță ca fiind unică, chiar dacă am mai trecut prin zeci de situații care pot părea similare. Totul pleacă de la a înțelege nevoia reală a clientului: de ce se află el în această situație, unde s-a rupt echilibrul și cum se poate el restabili? CSALB a devenit acel arbitru care a putut să primvească obiectiv și a putut să canalizeze discuția în direcția în care cei doi participanți la negociere să simtă că nu pierd nimic.
Ionuț Ștefan: Eu aș include procedura concilierii ca o acțiune obligatorie premergătoare oricărei acțiuni în instanță. Din experiență am constatat că sunt extrem de multe cazuri care pot fi soluționate la acest nivel. Asta înseamnă o economie de timp, o economie financiară pentru ambele părți, o bună gestionare a resurselor statului. Din fericire procedura concilierii nu înseamnă comunicarea cu sistemul bancar, cu o asociație a consumatorilor, ci cu un consumator și cu o persoană din bancă.
Cu toate acestea sunt consumatori care abordează concilierea ca și cum ar fi în fața instanței, ceea ce nu este deloc în spiritul concilierii. În cadrul unor cursuri de negociere am învățat un lucru: niciodată nu-i propune partenerului tău ceva care, dacă ție ți-ar fi propus, nu ai putea să accepți. În momentul în care se semnează un contract, ambele părți câștigă. În timp, lucrurile se pot schimba, intervine doza de imprevizibil.
Reporter: De aceea doresc să o întreb pe doamna Hidan cum poate preveni banca situația în care lucrurile se deteriorează, deși la început toată lumea era mulțumită?
Roxana Maria Hidan: Prevenția o face fiecare până să vină la bancă. Noi putem face doar reglementări, teste de stres, un profil de risc cât mai adecvat al persoanei pe care o avem în fața noastră. Însă, cea mai bună prevenție este să te gândești dacă pasul pe care îl faci astăzi este sustenabil, pe ce perioadă este sustenabil și care sunt factorii pe care nu-i poți controla.
De exemplu, inflația sau conflictul armat de la graniță. Nu avem cum să controlăm aceste lucruri, dar cu siguranță ne afectează. Ideal ar fi ca, în secunda în care consumatorul nu mai poate, din diverse motive, să continue rambursarea creditului în condițiile asumate la semnarea contractului, să vină către bancă și să spună că are această problemă și noi găsim soluții: negocierea ratei, rescadențare, reeșalonare, suspendarea ratei. Sunt nenumărate instrumente pe care le avem la dispoziție pentru a preveni intrarea acelui credit în categoria de credite neperformante. Sunt și consumatori care uită să plătească rata, iar alții care nu ne răspund la telefon. Și atunci, da, la un anumit număr de zile acel client este reclasificat din categoria performant în categoria neperformant.
Reporter: Se mai poate negocia cu banca când începe o procedură de executare silită, după 90 de zile de întârziere?
Ionuț Ștefan: Nu cred că instituțiile bancare își doresc să se transforme în agenții imobiliare. Toată lumea are interesul să ducă contractul mai departe, niciuna dintre părți nu vrea să omoare creditul. Românul, prin natura lui nu este un rău-platnic, iar pentru români este foarte dificil să-și părăsească locuința, căminul. Cred că procedurile de executare silită ar trebui suspendate pe perioada derulării procesului de conciliere, iar banca ar trebui să fie dispusă să accepte acest lucru. În plus, banca ar trebui să își asume aceste cheltuieli de executare.
Reporter: Avem inflație, dobânzi în creștere. Vă așteptați ca în perioada următoare să aveți mai mulți clienți care să aibă dificultăți?
Roxana Maria Hidan: Era o vorbă că banca îți dă umbrela când e soare și ți-o ia când începe ploaia. Eu nu cred că se mai aplică zicala sistemului bancar din România și cu atât mai puțin OTP Bank. Noi am ieșit acum 3 ani și ne-am asumat că suntem într-un proces profund de transformare al organizației.
Avem un focus clar pe client și ne adaptăm toate procesele în această direcție. Inclusiv concilierile pe care le-am avut prin intermediul CSALB au fost bune prilejuri pentru noi de a prelua și a integra acest feedback în procesele pe care le-am schimbat sau le-am ajustat în bancă. Este un motto care îmi place mult: It takes two to tango, este nevoie de doi parteneri în tandem pentru un tango. Așa este și într-un contract de parteneriat.
Băncile sunt un partener pe care dacă știi să îl folosești așa cum trebuie, poate să fie de ajutor fix la momentul la care ai mai mare nevoie. Dar trebuie să știi ce anume cauți și să fii foarte informat când alegi un parteneriat pe termen lung.
Reporter: Veți răspunde pozitiv clienților care solicită schimbarea indicelui ROBOR cu IRCC?
Roxana Maria Hidan: Vom pune la dispoziția clienților acea măsură pe care ei o vor considera cea mai bună. Acum se vorbește mult de IRCC pentru că este un decalaj important între rata ROBOR și rata IRCC, dar cu toții știm că, probabil, în trimestrul al treilea indicii vor reveni la paritate pentru că nu funcționează în lumi diferite, ci sunt legați tocmai de realitatea economică și financiară a țării.
Reporter: Ce le recomandați oamenilor legat de solicitările pentru ștergerea din Biroul de Credit?
Roxana Maria Hidan: În primul rând să nu mai plătească bani către firmele care promit asta. Chiar am făcut o poză la un afiș, pus lângă un anunț pentru cumpărarea de rable. Este un serviciu gratuit la care poți apela prin simpla adresare către bancă.
Ionuț Ștefan: Biroul de Credit este un istoric al comportamentului consumatorului. Banca trebuie să știe că am avut o deraiere de la un comportament financiar, dar informația ar trebui filtrată mai mult. Istoricul este în regulă, interpretarea lui trebuie făcută diferit.
Reporter: Ce recomandări aveți către instituțiile bancare și consumatori?
Ionuț Ștefan: Când o bancă intră în negociere trebuie să înțeleagă că toate acțiunile anterioare, cum ar fi ofertele făcute de bancă clientului, nu mai trebuie repuse în discuție în cadrul CSALB. O altă recomandare este legată de limitele mandatului pe care îl are reprezentantul băncii: dacă mandatul este larg discutăm de o negociere, dacă este îngust avem o rigiditate. Consumatorilor le-aș recomanda să nu mai asculte ce spun alții, pentru că soluțiile în relația cu banca sunt individuale.
Nu sunt angajatul băncii, nu sunt angajatul consumatorului, tot ceea ce fac este în limita decenței în negociere. De aceea, consumatorii trebuie să aibă încredere. Unele soluții au nevoie de analiza băncii, uneori poate fi ca la acordarea unui credit nou. De aceea, consumatorii trebuie să contribuie cu documente la această analiză. Nu în ultimul rând, să fie pragmatici: Mai bine iau un leu acum decât nimic! Gândindu-mă că voi câștiga 10 lei în instanță peste 5 ani, fără să-mi fac o analiză că voi plăti 15 până atunci și nimeni nu îmi garantează ce se va întâmpla.
Reporter: Ce ar fi de recomandat colegilor din sistemul bancar legat de posibilitatea băncilor de a soluționa problemele prin intermediul CSALB?
Roxana Maria Hidan: Transferul de încredere care se realizează prin acest Centru este cel mai important lucru. Împreună ne potențăm modalitatea de a le arăta consumatorilor și o altă față, aceea că băncile nu sunt dușmanul poporului. Suntem aici nu pentru a le face viața mai grea oamenilor, ci mai ușoară și vrem să punem umanitate în relația pe care o avem cu consumatorii.
Taguri: IRCC (Indicele de Referinta pentru Creditele Consumatorilor) credite ipotecare credite de consum OTP Bank ROBOR credite noi reclamatie banca banca credite neperformante Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) credit online credite Prima Casa credite nevoi personale credite pentru locuinte credite imobiliare
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Stirea Zilei
Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online
Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii
Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit
Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii
Care banci au cele mai bune dobanzi la depozitele in lei?
Dobanzile la depozitele in lei platite de banci populatiei incep de la 4% pe an in cazul economiilor la termen de 1 luna si ajung la 6% pentru banii pastrati timp de un an. Pentru depozitele pe termen scurt, de 1 luna, cele mai ridicate dobanzi le gasim la detalii
Topul bancilor cu cele mai mari dobanzi la depozitele in euro
Bancile care platesc clientilor persoane fizice cele mai mari dobanzi la depozitele in euro pe termen de un an sunt Intesa Sanpaolo (3,5%), OTP Bank (3,25%) si Patria Bank (3,15%), conform clasamentului intocmit de Bancherul.ro. Topul a luat in calcul depozitele detalii
- Vreti sa investiti in actiuni Transgaz? Google va recomanda 4 platforme pe care se fac fraude
- Lista platformelor de investitii pentru fraude online (actualizat)
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare
- Articole tip reclama mascata in doua reviste celebre din America si Romania
- Profitul bancilor, in crestere cu 10%
- Ce dobanzi au bancile la refinantarea unui credit de nevoi personale
- Un IFN le cere clientilor sa plateasca nu doar restantele, ci si ratele din viitor
- Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?
- Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani
- Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
- Deficitul contului curent după primele două luni, mai mare cu 25%
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală, în scădere la 1,8% în Zona Euro
- -4,57% din PIB, deficit bugetar după primele opt luni ale anului
- România a păstrat prima poziție în UE la inflația anuală
- Deficitul contului curent, peste 15 miliarde euro după primele șapte luni
- Inflația anuală a scăzut la 5,1%
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
- 18 miliarde euro, deficit comercial după primele șapte luni ale anului
- Deficit bugetar de peste 4% din PIB după primele 7 luni ale anului
- Pe ultimul loc la alocările bugetare pentru cercetare-dezvoltare. Sumă ridicolă pentru sănătate
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
- Deficitul comercial, în creștere de la o lună la alta
- Prețurile industriale, aproape la fel ca în luna precedentă
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Eroare aplicație
Am avut ora și data din setările telefonului date pe manual și nu se deschidea BT Pay, în ... detalii
-
O.P. Condiționat către Exim Bank
Valoarea creditului de refinanțat era 7300 lei și am platit 500 lei comision Exim Bank, O.P. ... detalii
-
O. P. Condiționat Exim Bank
Am făcut credit de refinanțare la BRD. BRD a trimis O.P. condiționat către Exim Bank pentru ... detalii
-
TLV pe bursa
Aceste obligatiuni pare ca au fost scoase si pe bursa cu simbol / ISIN: TLV28E / ROTLVADBC023. Insa ... detalii
-
Răspuns
Viorel, poliția locală nu poate ajuta cu așa ceva și nici nu te îndrumă, unde ai putea să ... detalii