BANCI | Stirea Zilei

A doua mare frauda cu carduri din istoria SUA: au fost furate datele personale de pe cardurile a 70 de milioane de clienti ai magazinelor Target

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-01-11 12:35

Al doilea mare lant de supermarketuri din SUA, Target, a anuntat ieri ca nu mai putin de 70 de milioane de clienti au avut de suferit de pe urma unui atac al hackerilor la POS-urile magazinelor, in perioada promotiilor de Black Friday. Clientilor li s-au furat de pe cardurile Visa sau MasterCard date personale precum nume, adrese de e-mail, numere de telefon, datele cardurilor (numarul cardului si codul de securitate format din 3 cifre de pe spatele cardului).

Frauda a fost realizata prin infectarea cu un virus a unui computer care controla POS-urile la care se efectuau platile cumparaturilor cu cardul, potrivit unor surse citate de Bloomberg. Cazul este investigat si de catre US Secret Service.

In decembrie, Target a anuntat ca au fost compromise datele de pe cardurile unui numar de doar 40 de milioane de clienti care au folosit cardurile de debit si de credit pentru achitarea cumparaturilor. Numarul victimelor a crescut intrucat hackerii au reusit sa fure datele nu doar de pe cardurile folosite la cumparaturi in perioada 27 noiembrie-15 decembrie, ci si pe cele ale clientilor din baza de date detinuta de Target.

Ce risca utilizatorii de carduri

Potrivit expertilor citati de Reuters, datele furate de pe carduri pot fi folosite pentru fabricarea de carduri-clona, cu care este posibil sa se fure banii din conturile clientilor, prin transferuri si plati pe internet, sau chiar sa se retraga bani de la ATM-uri, in cazul in care hotii au pus mana si pe PIN-urile aferente cardurilor. Informatia aferenta PIN-urilor este insa criptata, asa incat este putin probabil ca PIN-urile clientilor sa fi ajuns pe mana hotilor.

Pe de alta parte, datele personale ale unui utilizator de card pot fi folosite pentru asa-zisele atacuri tip phishing, prin care hackerii reusesc sa ademeneasca persoanele oneste sa le dezvaluie informatii confidentiale despre conturile bancare si datele cardului.

Cea mai cunoscuta metoda de phishing este aceea prin care detinatorul unui card primeste un e-mail sau un telefon in numele bancii sau firmei de carduri, prin care i se cer informatiile confidentiale de acces la card si conturi bancare, precum parole si PIN-uri, sub diverse pretexte, precum actualizarea sau modificarea aplicatiilor de internet banking sau schimbarea cardului.

Intrucat hotii detin datele personale ale unui client, precum numarul de telefon, adresa de e-mail sau chiar numarul de card, clientul poate fi usor pacalit sa creada ca cel cu care vorbeste este reprezentantul bancii, si astfel poate sa-i oferte datele suplimentare necesare accesarii contului si furtului banilor din acesta.

Fraude si la Neiman Marcus

Cea mai mare frauda cu carduri din istoria SUA este cea produsa in 2007, la TJX Cos Inc, care opereaza retelele de magazine T.J. Maxx si Marshalls, in care au fost furate cardurile de credit a peste 90 de milioane de americani, de-a lungul unei perioade de 18 luni.

Vineri, un alt lant de magazine de lux, Neiman Marcus, a anuntat ca a fost victima unei fraude electronice, dupa ce in decembrie a fost informat de procesatorul sau de carduri ca a constatat posibile utilizari neautorizate cu cardurile folosite in magazinele sale.

Frauda, denumita “Criminal cybersecurity intrution”, a compromis un numar necunoscut de carduri si inca nu se stie cati clienti au fost afectati, a anuntat magazinul.

Amploarea pagubelor pe care le-au suferit zecile de milioane de americani care si-au folosit cardurile pentru plata cumparaturilor ar putea fi cunoscuta abia la finalul acesti luni, cand utilizatorii de carduri isi vor examina extrasele de cont aferente platilor efectuate in perioada dinaintea sarbatorilor si vor anunta bancilor eventualele transferuri ilegale efectuate de altii in numele lor.

Target si-a anuntat clientii ca toate pagubele rezultate in urma fraudelor vor fi compensate de companie, iar clientii vor fi despagubiti.

Problema este ca utilizatorii de carduri nu sunt informati adecvat cu privire la aceasta frauda. Un sondaj realizat de Reuters si Ipsos pe un esantion de 640 de persoane releva ca doar 40% dintre cei care au facut cumparaturi la Target in perioada fraudelor au fost notificati cu privire la existenta incidentului.

Dintre acestia, 31% au fost notificati de catre Target si 28% de catre banca sau firma de carduri.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii

Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii

Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

 



 

Ultimele Comentarii