BANCI | Opinie

Unicredit renunta la Facebook, ramane pe Twitter si LinkedIn

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-05-05 09:58

Grupul bancar italian Unicredit a anuntat ca va iesi din 1 iunie 2019 de pe Facebook, din cauza scandalului Cambridge Analytica in care a fost implicata reteaua sociala in primavara anului trecut, cand presa a dezvaluit ca datele a zeci de milioane de utilizatori Facebook au fost folosite ilegal pentru sustinerea campaniei electorale din 2016 a presedintelui SUA, Donald Trump.

Seful Unicredit, Jean Pierre Mustier, a acuzat Facebook ca a incalcat normele etice permitand folosirea datelor utilizatorilor in alte scopuri, astfel ca a decis ca banca sa nu-si mai faca reclama pe Facebook, din martie 2018.

Iar dupa mai bine de un an, Unicredit a decis sa-si inchida conturile Facebook ale sucursalelor sale din toata lumea, inclusiv din Romania, motivand ca problema nu a fost rezolvata, conform anuntului pe Facebook a Unicredit Bank Romania:

“Suntem dedicați asigurării unui dialog privat și de înaltă calitate cu clienții noștri și investim constant în îmbunătățirea canalelor noastre digitale. De aceea, vă anunțăm că ne vom retrage complet de pe Facebook și de pe toate canalele sociale deținute de Facebook, începând cu data de 1 iunie 2019.

UniCredit a suspendat orice fel de publicitate pe Facebook în martie 2018 din cauza preocupărilor privind modul în care au fost administrate anumite incidente prezentate în media. Aceste îngrijorări au rămas nerezolvate, așa că UniCredit a decis să își dezactiveze toate profilele pe Facebook și canalele sociale deținute de Facebook (Facebook, Messenger și Instagram) începând cu data de 1 iunie 2019.”

Facebook a devenit un canal de publicitate si comunicare foarte important pentru bancile romanesti in ultimii ani, datorita popularitatii sale. Inclusiv Unicredit Bank Romania si-a facut reclama pe Facebook pana de curand.

Iar clientii bancilor apreciaza comunicarea pe Facebook, pentru ca primesc raspunsuri rapide la intrebari si astfel pot sa-si rezolve diverse probleme mult mai convenabil decat sa astepte zeci de minute la call-center sau chiar zile pana primesc un raspuns prin e-mail.

In acelasi timp, clientilor bancilor le place ca pe Facebook isi pot varsa necazurile pricinuite de diverse probleme care intervin in relatia cu banca, cele mai multe reclamatii referindu-se la intreruperi in functionarea cardurilor si a aplicatiilor de internet sau mobile banking.

De asemenea, Facebook s-a dovedit un canal de comunicare cu clientii rapid si eficient pentru banci, in cazuri de criza sau diverse incidente, precum intreruperea sistemelor informatice si de plati cu cardul sau online.

In aceste conditii, Unicredit ar putea fi afectata de renuntarea la o platforma de informare si publicitate atat de importanta precum Facebook.

Banca italiana a mentionat ca va continua sa utilizeze alte retele sociale, precum Twitter si LinkedIn.

Unicredit Romania nu are cont pe Twitter, ci doar pe LinkedIn, insa utilizarea acestora este nesemnificativa in Romania, in comparatie cu Facebook.

Unicredit are putine like-uri pe Facebook

Unicredit a decis sa renunte la Facebook poate si pentru ca banca are destul de putini utilizatori in Italia, dar si in Romania.

Pagina Facebook Unicredit Italia are doar 550.000 de like-uri, mai putine decat are Banca Transilvania, cea mai mare banca Romaneasca, cu 575.000 de like-uri.

Pagina Facebook a Unicredit Bank Romania are 76.000 de like-uri, mai multe totusi decat Raiffeisen, cu 73.000 de like-uri, dar mult mai putine decat alte banci mari.

BCR are 335.000 de like-uri, ING Romania are 259.000 de like-uri, iar BRD - 106.000 de like-uri.

Relatia bancilor cu Facebook s-a redus pana acum la reclame si comunicare, cu o exceptie, Banca Transilvania, ai carei clienti pot face transferuri de bani pe Facebook si pot afla cati bani au in cont, prin intermediul unui robot.

Insa odata cu introducerea directivei europene privind platile (PSD2), Facebook si alte firme non-financiare si-ar putea dezvolta colaborarea cu bancile, dat fiind ca vor putea avea acces direct la conturile bancare, cu acordul clientilor.

 

Comentarii

gabi
unicredit
si pe instagram



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Opinie



ING ramane singura dintre bancile romanesti care-si face corect reclama la credite

ING ramane singura dintre bancile romanesti care-si promoveaza corect dobanzile la credite, atat in cadrul reclamelor TV si online, cat si pe site-ul propriu sau in retelele sociale. Mai exact, ING nu spune ca acorda credite cu dobanda „incepand cu detalii

Cardurile devin inutile: acum se pot face plati instant gratis din aplicatiile bancare

Cardurile isi pierd treptat utilitatea, odata cu avansul noilor tehnologii pentru plati. Bancile romanesti au inceput sa implementeze platile instant din aplicatiile bancare, prin serviciul RoPay. Platile instant (care se fac in cateva secunde, la orice detalii

Au neglijat bancile securitatea pentru digitalizare?

Explozia fraudelor online poate fi considerata normala in conditiile dezvoltarii pe masura a digitalizarii si serviciilor bancare online. Dar ceea ce-mi da de gandit este usurinta cu care escrocii pot accesa o aplicatie bancara, pot face transferuri catre detalii

BRD isi lichideaza filialele din Romania. Va fi vanduta si banca?

BRD a cedat Bancii Transilvania firma de pensii private, BRD Pensii, iar compania de credite de consum, BRD Finance, este si ea in negocieri de vanzare, ceea ce alimenteaza zvonurile aparute la inceputul anului ca banca franceza are de gand sa-si vanda si banca din Romania. Mai ales ca detalii

 



 

Ultimele Comentarii