BANCI | Educatie financiara

Credeati ca daca primiti un card bancar gratis sau nu-l folositi niciodata, nu aveti nimic de platit? Ce surpriza puteti avea dupa un an sau doi

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-12-21 22:54

Nu putini sunt cei care, in diverse imprejurari, isi fac un card bancar sau il accepta in cadrul unei promotii, pentru ca li se spune ca e gratis. Card pe care nu-l folosesc niciodata, dar la un moment dat, dupa un an sau doi, afla ca au datorii de sute de lei la banca. La fel se intampla cu cardurile de salarii abandonate in momentul concedierii sau schimbarii locului de munca. Oamenii uita sa-l inchida, insa banca va continua sa perceapa comisioane si dobanzi, astfel ca dupa ceva timp oamenii se trezesc cu noi datorii pe card, desi nu l-au mai folosit.

Iata ce ne intreaba un cititor:

„Daca nu imi inchid cardul de salar si nu mai folosesc acel cont, ma pot astepta peste cativa ani sa am de plata gestionarea contului lunara care era vreo 5 lei de plata PE LUNA?”.

Raspunsul e DA, va puteti astepta, intrucat banca percepe respectivul comision chiar daca nu mai incasati salariul lunar, asadar trebuie sa inchideti cardul daca nu-l mai folositi.

Iata problema sesizata de alt cititor:

„Am deschis un card pentru studenti, nu l-am folosit niciodata, nu l-am activat, si dupa un an ma suna ca am de plata 110 ron.

In timpul acesta nu mi s-a spus de la banca niciodata ca as avea vreo dobanda...nici macar cand mi-am facut cardul..mi-a spus ca nu voi avea de platit nimic pentru card.

Exista vreo sansa sa nu platesc acei bani? Nu mi se pare corect!!!! Daca ei sunt iresponsabili si nu anunta clientul...In plus, dupa jumatate de an in care nu se utilizeaza cardul, n-ar trebui sa fiu sunata sa ma intrebe daca vreau sa il inchid?

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Va multumesc!”

Cum functioneaza un card si cand devine activ

In primul rand, trebuie sa stiti ca un card de debit devine activ din momentul semnarii contractului cu banca. Asadar, nu este nevoie ca acesta sa fie activat, ca in cazul unui card de credit.

Un alt lucru pe care trebuie sa-l stiti este ca banca este obligata sa va informeze lunar despre activitatea aferenta respectivului card, printr-un extras de cont, conform prevederilor contractului semnat: fie un extras electronic, ce poate fi consultat pe e-mail sau pe internet, pe site-ul bancii, prin serviciul de internet banking sau mobile banking, fie pe hartie, trimis prin posta.

In momentul in care ati semnat contractul aferent cardului, ati optat pentru una dintre modalitatile de transmitere a extrasului de cont.

In ceea ce priveste dobanzile aferente cardului si ceea ce vi s-a spus, ca nu veti avea de platit nimic, cel mai probabil a fost vorba de o oferta de utilizare gratis a cardului, pe o anumita perioada, de cateva luni. Orice serviciu, inclusiv cel financiar aferent unui card, are niste costuri ce trebuie platite de clienti. Aceste costuri ar trebui sa figureze, de asemenea, in contractul pe care l-ati semnat.

Cine este responsabil cu informarea?

In ceea ce priveste responsabilitatea bancii, aceasta ar fi trebuit, intr-adevar, sa va contacteze, in momentul in care a vazut ca este vorba de un card nefolosit timp de mai multe luni si sa va anunte despre datoria pe care o aveti, pentru a se asigura ca sunteti informata corect cu privire la acest serviciu.

Aceasta insa nu intra in obligatia legala a bancii, ci este un aspect ce tine de calitatea serviciilor si de relatia cu clientii.

In mod legal, conform conditiilor de afaceri ale bancii, adica regulamentul de utilizare a unui cont bancar, pe baza caruia functioneaza cardul, respectivul cont devine inactiv (dormant, in termeni bancari) dupa o anumita perioada stabilita de banca.

Problema este ca la unele banci, clientul este instiintat prin afisare la unitatile bancii ca respectivul cont a devenit inactiv. Banca poate percepe dobanzi si comisioane si unui cont inactiv si-l poate inchide fara sa anunte clientul.

Pentru a va lamuri cu privire la conditiile specifice ale bancii care v-a emis cardul, consultati, asadar, atat contractul pe care l-ati semnat, cati si documentul privind conditiile de derulare a operatiunilor bancare.

Daca aveti nevoie de ajutor, nu ezitati sa ne contactati din nou, cu mai multe detalii, la info@bancherul.ro

Comentarii

Luiza
Card neinchis
Am avut un cont in care imi intra doar alocatia......dupa ce am inceput facultatea, nu am mai avut nicio alcatie care sa intre pe card si acesta este gol pt ca banii i-am scos....nu am mai folosit cardul de 2 ani si bani nu au ramas pe el.....daca ma duc sa il inchid e nevoie sa platesc pt acesti doi ani? .....adica sa nu fie sume de acteva sute de lei pt ca nu e corect.....contul e deschis la banca transilvania

Covaci Ana-Maria
Asigurarile sau Banca?
Buna ziua, Daca s-a achitat un credit de nevoi personale de catre BCR Asigurari, in urma decesului titularului, cine trebuia sa inchida contul respectiv: BCR Asigurari sau BCR Banca? Intreb pentru ca acel cont nu s-a inchis imediat dupa depunerea sumei de catre Asigurari, iar eu, ca sot supravietuitor am mai facut niste plati in contul altor datorii ale sotului, iar sumele respective s-au dus in contul de credit nevoi personale care, de fapt era achitat, dar nu inchis. Vreau sa stiu cine este responsabil de inchiderea contului? Ce am de facut in continuare? Multumesc.

Ionut
Comision
Am scos pentru prima oara de pe card bani pe o alocatie dar 3 luni de zile nu am utilizat cardul si la retragerea de numerar mi s-a oprit 20 de lei. Este ceva normal?

Cristina
Comision nejustificat
Bună ziua, de 2 ani am depus cerere de închidere cont. M-au anunțat ca trebuie sa plătesc un comision mare (fără explicații de unde vine ) . Am cerut actul semnat pt el și banca nu ma ajuta, ma trimite dintr-o locație în alta și fiecare da din umeri ca nu știu cum sa ma ajute. În ultima banca mi-au zis ca percepția comisionului este din motivul închiderii cardului mai devreme de 2 ani de la deschidere pachet servicii ( ce este fals, l-am deschis în 2012 ), dar ei cica nu pot sa verifice data deschiderii ca nu figureze deja în sistem... sunt confuza și disperata ce sa mai fac??

Vasile Coman - Bancherul.ro
inchidere cont
Cristina, trimite-mi mai multe detalii pe adresa de e-mail: vasile.coman@bancherul.ro ca sa te pot ajuta sa rezolvi problema ta cu inchiderea contului.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Oferte de credite pe Facebook care sunt inselatorii sau fraude online (tepe)

Pe Facebook exista nenumarate oferte de credite care sunt tentative de inselatorie (tepe) sau fraude online. Metoda de inselatorie consta, in principal, in obtinerea de catre escroci a datelor personale si financiare (numerele si parolele cardurilor sau aplicatiilor bancare) prin detalii

Cum aș putea să previn fraudele cu cardul realizate de persoane din alte țări?

"O persoană apropiată a observat recent în aplicația băncii o serie de tranzacții din Italia. Ea a fost în țară în tot acest timp, așa că nu ar fi avut cum să facă acele tranzacții. Eu sunt client ING, așa că aș vrea să știu cum aș putea să evit acest detalii

Site-uri pentru tepe (inselatorii, fraude) cu credite

Va prezentam mai jos o lista cu site-uri promovate de Google prin care se dau tepe cu false credite: - quiz.vumrez.com - site promovat de Google pe site-ul Bancherul.ro, care are link catre un asa-zis chestionar cu valoarea creditului pe care vrei sa-l obtii, iar detalii

Bancile au inceput sa inteleaga ca au nevoie de o relatie pe termen lung cu consumatorul, nu de un castig rapid

• Majorările fiscale în 2025 pot fi: majorarea TVA, a impozitului pe profit sau a impozitului pe proprietăți – Ana Popescu • UniCredit a reevaluat creșterea economică la 1,7%, în scădere în anul 2024 și sub detalii

 



 

Ultimele Comentarii