BANCI | Interviu

Posta Romana si Intesa Sanpaolo Bank isi propun o misiune imposibila: servicii bancare la ghiseele postale. Dar cine va sta la coada pentru un card?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-08-12 01:51

Seful Postei Romane, Alexandru Petrescu (foto), anunta ca intr-o luna urmeaza sa inceapa negocierile cu Intensa Sanpaolo Bank, o puternica banca italiana, dar cu o prezenta minuscula in Romania, pentru oferirea de servicii bancare la ghiseele postale, precum conturi, carduri si chiar imprumuturi de valori reduse.

"Suntem într-un stadiu avansat în negocierea parteneriatului cu o entitate bancară pentru a lansa un portofoliu de servicii financiar-bancare la ghișeu. Va fi un portofoliu de servicii primare, simpliste, tipice pentru tipul de client care ne calcă pragul. Vom avea cont curent, carduri de credit, carduri de distribuire a pensiilor, împrumuturi mici și alte servicii financiar-bancare, care pot ajuta la creșterea nivelului de bancarizare al României. Sperăm ca în următoarele 30 de zile să ajungem la nominalizarea unei instituții financiare și împreună cu ei să demarăm procesul de lansare a portofoliului de servicii”, a declarat directorul general al Poștei Române, Alexandru Petrescu, intr-un interviu acordat Agerpres.

Un proiect ce pare din start sortit esecului, daca ne gandim la ce cozi trebuie sa stam la ghiseele postei pentru a trimite o simpla scrisoare sau pentru a plati o factura, doar cu numerar, pentru ca nu se accepta plata cu cardul.

Posta Romana nu a fost in stare, pana acum, sa introduca nici macar POS-uri pentru acceptarea platilor cu cardul, ce sa mai vorbim de cardurile prepaid lansate in colaborare cu MasterCard in 2009 si despre care nu se stie nimic in prezent.

De aceea nu ne putem imagina ca cineva ar putea fi interesat sa stea la coada la ghiseeele Postei pentru a primi un card sau pentru a lua un credit.

Exact in urma cu un an, Posta Romana anunta ca intenţionează să-și diversifice gama de prestaţii prin introducerea de servicii financiar bancare în oficiile poştale, cu scopul nobil de a crestere gradul de bancarizare si incluziunea financiara. Proiectul a fost prezentat în perioada 6 august - 6 septembrie 2013 instituţiilor financiar bancare interesate de colaborarea în acest domeniu cu Poşta Română.

In decembrie 2013, Intesa si Posta anuntau demararea negocierilor pentru a oferi servicii bancare si financiare in cadrul oficiilor postale din Romania.

"Compania Naţională Poşta Română şi Grupul Intesa Sanpaolo demarează negocierile în vederea încheierii unui acord bilateral privind vânzarea de servicii bancare şi financiare în cadrul oficiilor poştale Poşta Română şi sub brandul "Poşta Româna".

Lansarea proiectului reprezintă rezultatul procesului de selecţie organizat de Compania Naţională Poşta Română, în conformitate cu noua strategie comercială aprobată de conducerea societăţii, al cărei obiectiv principal îl reprezintă diversificarea gamei de servicii oferite", anunta banca intr-un comunicat.

Alexandru Petrescu declara atunci: "Odată cu lansarea unui portofoliu de servicii financiare distribuite sub brand-ul propriu, Poşta Română va deveni în următorii ani unul dintre principalii jucători pe piaţa românească a serviciilor bancare."

De ce a fost aleasa Intesa pentru proiectul cu Posta Romana? Care au fost criteriile de selectie? Inca nu stim, dar vom afla la momentul potrivit.

Oricum, trebuie sa tinem cont si de faptul ca Intesa apreciaza ca proiectul cu Posta este unul important, poate chiar strategic, pentru relansarea activitatii bancii in Romania.

Noul sef al Intesa Romania Marco Capellini a declarat: “Intesa Sanpaolo Group este încrezător și puternic dedicat pieții românești. În plus, negocierile începute la sfârșitul anului trecut cu Poșta Română pentru a oferi servicii bancare și financiare prin oficiile postale demonstrează încă o dată interesul real al Intesa Sanpaolo Group în țara noastră”.

Posta da inapoi: Nominalizarea bancii partenere s-ar putea prelungi

In 14 august 2014, Posta Romana a tinut sa faca urmatoarele precizari, intr-un comunicat de presa:

"Managementul Companiei Naţionale Poşta Română a transmis, recent, că nominalizarea unei instituţii financiare alături de care să lanseze un portofoliu de servicii financiar-bancare ar putea fi făcută în următoarele 30 de zile.

Având în vedere complexitatea unui astfel de proiect, care ar însemna o premieră pe piaţa din România, nominalizarea s-ar putea prelungi în funcţie de toţi factorii implicaţi. În orice situaţie, nominalizarea entităţii bancare partenere este doar prima etapă dintr-o strategie amplă, a cărei implementare la scară naţională poate dura până la trei ani. Prin urmare, decizia de a intra în parteneriat cu o anumită instituţie financiar-bancară – respectiv ultimul trimestru al acestui an, ca ţintă finală fixată de managementul companiei – nu coincide cu momentul la care serviciile vizate de operatorul naţional de servicii poştale vor putea fi accesate.

Procedura de selecţie a băncii partenere, demarată în trimestrul al treilea al anului trecut, se află în ultima fază de analiză şi deliberare. Hotărârea finală va fi luată de Consiliul de Administraţie, în urma evaluărilor realizate de Comisia de Negociere şi Analiză constitută în Compania Naţională Poşta Română."

Asadar, Posta afirma acum ca, de fapt, nu s-a incheiat procedura de selectie a unei banci, in ciuda faptului ca in decembrie 2013, Intesa anunta intr-un comunicat ca a fost aleasa pentru a incepe negocierile in vederea lansarii parteneriatului cu Posta.

Care este, de fapt, situatia acestui proiect?

Iata ce au raspuns reprezentantii Postei Romane la intrebarile Bancherul.ro:


- Care este situatia procedurii de selectie a unei banci in vederea unui parteneriat?

Posta Romana: "Procesul de selectie a bancii este in derulare, fiind analizat atat din punctul de vedere al alinierii strategice cu obiectivele de dezvoltare ale Companiei Nationale Posta Romana, cat si cu prioritatile impuse de procesul de privatizare pe care il traverseaza compania. Reamintim ca managementul companiei si-a fixat ca tinta finala pentru semnarea parteneriatului cu o institutie financiar-bancara ultimul trimestru al acestui an."

- De ce intr-un comunicat din 14 august, Posta a afirmat ca procedura de selectie nu s-a finalizat, din moment ce banca Intesa si Posta au anuntat in decembrie 2013 demararea negocierilor dupa finalizarea procesului de selectie?

Posta Romana: "Anuntul din decembrie 2013 se refera la demararea negocierilor in vederea semnarii unui acord intre parti. Aceasta etapa implica o analiza exhaustiva a contributiei concrete a partilor in parteneriat, precum si elaborarea de proiectii economice, operationale etc. Procedura de selectie va fi finalizata odata cu semnarea unui contract."

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Daca ai credit, trebuie sa ai puse deoparte 6 rate de rezerva

• Confuzia dintre dorințe și nevoi duce la imposibilitatea corelării veniturilor cu cheltuielile • Mulți oameni sunt deconectați de la propria situație financiară. Unii nu știu care sunt veniturile familiei. Alții refuză să-și vadă obiectiv detalii

Viva Credit a redus dobanda la credite de la 1,2% la 1% pe zi

Viva Credit a redus dobanda la creditele mai mici de 5.000 de lei de la 1,2% pe zi la 1% pe zi, pentru a se conforma Legii 243/2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, spune directorul general al Viva Credit, Ionut Stan, in raspunsurile la intrebarile detalii

Creditul e bun daca te ajuta sa-ti cresti veniturile si sa-ti scazi cheltuielile

Provocările fiscale și economice ale anului 2025 trebuie să-i găsească pregătiți pe consumatori, iar administrarea finanțelor personale devine un imperativ pentru cei care vor să își păstreze confortul din prezent sau să își țină sub control problemele financiare, se detalii

Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • Nu vor să aplice Legea 243/2024

    Buna ziua, VĂ ROG MULT SĂ MĂ AJUTAȚI. Am încercat o soluție cu cu cei de la CSALB, cerere ... detalii

  • !

    Era interesant de aflat cat a dat Casa regala din exedentul Casei in toate cele 7 razboaie in care ... detalii

  • plati online

    ING respinge in mod constant platile facute online cu cardurile ... detalii

  • !

    Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii

  • Bancnote vechi

    Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii