BANCI | Interviu

Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2024-10-30 07:56

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele.

Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online (vezi aici detalii).

Mai mult, escrocii au reusit sa faca credite la Revolut in numele celor inselati, iar Revolut le-a aprobat. Problema este ca Revolut ii pune acum sa si plateasca imprumuturile facute prin fraude online.

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit. Am făcut reclamație la Revolut dar nu au putut sa ma ajute cu nimic”, ni s-a plans un cititor (vezi aici detalii).

Am trimis, de aceea, cateva intrebari la Revolut cu privire la fraudele online, la care am primit urmatoarele raspunsuri:

1. Care este procedura de administrare a fraudelor online?


Revolut: Revolut tratează cu maximă seriozitate fraudele și riscul la nivel de industrie de criminalitate organizată sofisticată. Am implementat o serie de sisteme complexe de detectare a infracțiunilor financiare, care includ aplicarea măsurilor de diligență față de clienți și monitorizarea tranzacțiilor, acestea fiind îmbunătățite continuu prin intermediul data science, machine learning și alte tehnici de optimizare. Aceste sisteme și-au dovedit, în timp, eficiența în descoperirea cazurilor de infracțiuni financiare.

În plus, folosim metode de autentificare sigure, cum ar fi datele biometrice și autentificarea cu mai mulți factori, îmbunătățim continuu protocoalele de securitate pentru a ne adapta amenințărilor tot mai diverse. 

De asemenea, monitorizăm tranzacțiile și conturile clienților pentru a identifica eventuale activități neobișnuite sau suspecte. 

În topul măsurilor de securitate Revolut se află sistemul nostru propriu de detectare a fraudelor, care utilizează metodologii de ultimă oră de învățare automată și inteligență artificială. 

Actualizăm și îmbunătățim permanent sistemele software pentru a identifica și corecta posibile vulnerabilități.

Educăm angajații și clienții cu privire la cele mai bune practici de securitate pentru a reduce riscul atacurilor bazate pe inginerie socială. Toate informațiile necesare unui client pentru a raporta o fraudă sunt disponibile direct în aplicație și pe site-ul nostru.

2. Cate fraude online a inregistrat banca in 2023 si in acest an?


3. Care este valoarea prejudiciilor reclamatede clienti?

4. Cate dintre aceste pierderi au fost recuperate?

Revolut: Mai întâi, să explicăm ce este frauda și cum definim noi diferitele tipuri de fraudă și înșelătorie. 

Din perspectiva Revolut, fraudele financiare împotriva clienților noștri se împart în două categorii: fraudă neautorizată și fraudă autorizată. 

Prima categorie se referă la actele prin care infractorii accesează fondurile victimelor fără permisiunea sau autorizația acestora (adică fraudă cu carduri, furt fizic sau chiar piratarea contului victimei). 

A doua se referă la practici înșelătoare care conving victimele să efectueze plăți, adică escrocherii. Cele mai frecvente exemple de escrocherii includ fraudele cu achiziții și fraudele cu investiții care - conform datelor noastre - provin în principal din rețelele sociale, în special pe platformele Meta (Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger). 

Înșelătoriile privind achizițiile sunt cel mai răspândit tip de înșelătorie și majoritatea cazurilor au ca sursă marketplace-uri sau platforme de e-commerce cu sisteme de control limitate de protecția a datelor și a fondurilor clienților. 

Pe de altă parte, fraudele cu investiții conduc la cea mai mare parte a pierderilor. În cazul acestui tip de escrocherii, utilizatorii sunt atrași cu oportunități care par greu de refuzat, dar care întotdeauna se dovedesc a fi niște înșelătorii care îi costă sume importante pe cei ce le cad victime. 

Conform raportului nostru FinCrime pentru 2023, ingineria socială continuă să fie un factor important pentru ambele tipuri de fraudă, dar are un impact mai puternic atunci când este folosită pentru fraude autorizate. 

Anul trecut, la nivel global, 62% dintre utilizatorii Revolut care au raportat cazuri de înșelătorie au invocat fraude neautorizate, iar pierderea medie per victimă a fost de 129 EUR, față de o medie de 1.640 EUR/ persoană, în cazul fraudelor autorizate. 

Dacă ne uităm la fraudele neautorizate, 98% din toate cazurile de fraudă au fost fraude cu carduri bancare, inclusiv cu tactici comune de tipul phishing. 

Furtul fizic a determinat 39% din pierderile totale generate de fraudele neautorizate sesizate de clienții Revolut, în 2023, afectând doar 1% dintre victime. 

În ceea ce privește frauda autorizată, conform raportului nostru, escrocheriile cu oferte de locuri de muncă au crescut cu peste 1200%, înșelătoriile cu investiții au crescut cu 142% anul trecut, în timp ce înșelătoriile cu achiziții au rămas cel mai răspândit tip de înșelătorie în fiecare țară inclusă în studiu, constituind 63% din totalul raportat în 2023, dar mai puțin de 15% din valoarea totală pierdută. 

În 2023, sistemul de detectare a fraudelor folosit de Revolut a prevenit fraude care ar fi totalizat peste 545 de milioane EUR.

5. Cate dintre aceste fraude au fost solutionate?


Revolut: Nu facem publică o cifră absolută în legătură cu acest aspect.

- Clientii afectati de fraude sunt despagubiti de banca? 

- Negociaza banca cu cei pagubiti o solutie amiabila de rezolvare a litigiului?


Revolut: Fiecare caz de fraudă este investigat cu atenție și evaluat independent de alte cazuri. Investigația are în vedere informațiile furnizate de client împreună cu datele interne deținute de Revolut. Fiecare investigație implică mai multe etape de revizuire și o decizie finală este luată în urma acestei evaluări cuprinzătoare.

Decizia de a rambursa clienților sumele sustrase este luată în conformitate cu standardele din industrie și cu respectarea legislației în vigoare pe fiecare piață.

- Are banca vreo responsabilitate pentru producerea fraudelor online?

Revolut dispune deja de măsuri de protecție solide pentru milioanele de clienți, iar controalele noastre sofisticate de prevenire a fraudei analizează mai mult de 500 de milioane de tranzacții în fiecare lună, astfel încât clienții să poată fi alertați dacă o tranzacție apare ca fiind riscantă sau frauduloasă. 

Cu toate acestea, băncile nu pot fi singura linie de apărare împotriva fraudei online. Datele noastre arată că mai sunt multe de făcut: platformele de social media, și în special Meta, continuă să fie un focar pentru fraudele online

Dacă vrem să combatem frauda și înșelăciunile în mod cuprinzător, trebuie să acționăm asupra întregului lanț de producere și propagare a înșelătoriilor. 

Prin urmare, am solicitat UE și statelor membre să ajute companiile încadrate ca BigTech să detecteze și să elimine în mod activ conținutul fraudulos la sursă, cu instrumentele și mecanismele potrivite.

- Ce masuri a luat banca pentru evitarea fraudelor?

Revolut: Echipa noastră de experți FinCrime a observat că peisajul fraudelor a suferit schimbări semnificative, marcate de consolidarea tehnicilor frauduloase care vizează extragerea de detalii sensibile asociate conturilor și informații personale pentru a le folosi la obținerea de câștiguri financiare. 

Infractorii folosesc tactici tot mai complexe de pacalire a victimelor. Am putea enumera aici site-urile web înșelătoare, lanțuri de plată prelungite și atacurile de inginerie socială.

Pentru a combate aceste amenințări, Revolut abordează de o manieră proactivă toate aceste cazuri, cu obiectivul de a fi mereu în avangardă în tot ceea ce ține de protecția fondurilor clienților. 

Am implementat funcții de securitate îmbunătățite, inclusiv autentificare biometrică și avertismente proactive privind fluxul de plăți, am introdus module de educație în aplicație pentru a oferi clienților cunoștințele și instrumentele necesare în identificarea actelor rău intenționate. 

Recent, ne-am consolidat pachetul de instrumente preventive prin adăugarea unui nou strat de autentificare biometrică - Protecția fondurilor - în cadrul aplicației, iar aceasta este disponibilă pentru conturile de economii, pentru fondurile din buzunare și pentru fondurile flexibile de investiții. 

Clienții pot activa această funcție de securitate pentru a împiedica accesul hoților la fondurile lor, în caz de furt sau pierdere a smartphone-ului. Multe alte funcții vor fi adăugate în acest an.

- Aplicatia Revolut depisteaza alte aplicatii care pot o controla de la distanta, fara stirea clientului? 

- Sunt permise transferuri catre site-uri suspecte sau tip scam, gen Skill Genic sau Fintrends?

Revolut: Revolut a încorporat soluții care întrerup ecranul Revolut atunci când se partajează informații cu alte aplicații sau când se interpun alte aplicații. 

În ceea ce privește tranzacțiile și plățile suspecte, Revolut utilizează soluții de monitorizare a tranzacțiilor pentru a avertiza clienții în legătură cu transferurile suspecte, cu scopul de „a rupe vraja” pe care escrocii o exercită asupra victimelor. 

Cu toate acestea, decizia finală aparține titularului contului. Prin urmare, Revolut contează pe efectele campaniilor educaționale și pune accent pe capacitatea clienților de a acționa responsabil în privința propriilor fonduri. 

Mai multe informații puteți găsi pe site-ul nostru aici și aici.

 

Taguri: Revolut  banca  frauda online  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

Contractul unui credit trebuie sa contina si solutii in cazul neplatii ratei

• Performanța activității de creditare este și performanța clienților, a celor care se împrumută. Rata creditelor neperformante rămâne sub 2,5% • Banca trebuie să se asigure că cei care cer credite își înțeleg nevoia și știu detalii

 



 

Ultimele Comentarii