BANCI | Ultima Ora

Peste 80% dintre romani vor sa-si schimbe banca, nemultumiti de serviciile primite

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-04-24 16:39

Peste 80% dintre români nu sunt multumiti de relatia lor cu banca sau nu mai au incredere in aceasta, astfel ca 16,2% dintre clientii bancilor sunt hotarati sa schimbe banca cu care lucreaza iar alti 67,4% nu sunt siguri daca vor ramane in continuare clientii acesteia, arata un sondaj.

La nivel global, ponderea clientilor bancilor care vor sa treaca la concurenta este de 51%: 10% sunt hotarati sa schimbe banca in urmatoarele 6 luni iar 41% nu sunt inca decisi cu privire la o posibile schimbare a furnizorului de servicii financiare, arata raportul World Retail Banking Report 2013 publicat de Capgemini, bazat pe sondarea unui numar de 18.000 de clienti ai bancilor din 35 de tari.

"S-a remarcat faptul că experienţele bancare pozitive ale clienţilor se corelează cu încrederea în bănci şi cu percepţia că băncile le înţeleg nevoile. În situaţia în care la nivel global jumătete din clienţii de retail nu sunt loiali băncilor, este clar că acestea trebuie să îmbunătăţească relaţiile cu clienţii. Băncile trebuie să urmărească diferenţierea şi să obţină loialitatea clienţilor şi în alte moduri", se arata intr-un comunicat al companiei de consultanta.

Sondajul arata ca doar 23% dintre clientii bancilor romanesti au incredere si siguranta in banca cu care lucreaza, in timp ce de calitatea relatiei cu banca sunt satisfacuti doar 35% dintre ei.

De asemenea, doar 38% dintre romani considera ca banca le cunoaste nevoile si preferintele, numai 40% sunt multumiti de faptul ca li se ofera mai multe canale de distributie a produselor si serviciilor si doar 41% se declara satisfacuti de calitatea distribuirii serviciilor bancare pe canale alternative.

Bancile romanesti sunt concentrate mai mult pe problema profitabilităţii scăzute, insa calitatea serviciilor ramane un factor important pentru retenţia clienţilor. Restructurarea sectorului bancar, în scopul de a îmbunătăţi profitabilitatea, ar putea afecta relaţia dintre client şi bancă întrucât unii clienţi şi-ar putea pierde persoana de contact din banca sau sucursala pe care o vizitau.

Serviciile mobile, viitorul bancilor de retail

Serviciile mobile reprezintă viitorul băncilor de retail, apreciaza firma de consultanta. Clienţii tineri au aşteptări mai mari de la serviciile de mobile banking, plata facturilor, transferuri rapide, alerte, balanţa contului şi aplicaţii mobile.

În România, telefonia mobilă inteligentă (smart phones) a înregistrat o creştere a ponderii în totalul pieţei de telefoane, de la 5% în 2010 la peste 20% în 2013.

Clientii bancilor care au fost intervievati de firma de consultanta considera ca mobile bankingul are cea mai mare crestere in importanta serviciilor banncare în raport cu toate canalele. Calitatea serviciilor mobile ale unei bănci ar putea influenta decizia unui client de a rămâne sau de a părăsi banca lor.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania are un rating mai bun

Fitch Ratings îmbunătățește rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii

Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci

BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii

Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului

Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 și îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) și rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii

Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni

Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii

 



 

Ultimele Comentarii