Mihaela Budișteanu, avocat și conciliator CSALB: Dacă aș lua un credit, nu aș alege cea mai ieftină ofertă, ci aș merge la banca în care am încredere că mă va ajuta la nevoie
Autor: Bancherul.ro
2020-10-26 07:48
"Sincer, dacă ar fi să iau acum un credit, nu l-aș alege pe cel cu dobânda cea mai mică, ci în funcție de cum sunt ajutați oameniide băncile respective", spune Mihaela Budișteanu, avocat și conciliator în cadrul CSALB (Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar).
Primul criteriu în alegerea băncii de la care voi lua creditul ar trebui să fie relația cu clientul, crede ea: vreau să știu că banca de la care iau împrumutul mă va ajuta într-un fel sau altul dacă voi avea vreo problema în viitor. Mai ales că unii dintre noi rămânem captivi la o banca, din diverse motive, și nu ne putem refinanța creditul la alta.
Dar, cum nu există un clasament al celor mai bune bănci în relația cu clienții, ci doar al dobânzilor și comisioanelor, viitorii clienți ai băncilor vor fi nevoiți să recurgă la recomandările prietenilor și rudelor sau la informațiile din presă și rețelele sociale.
Se clădește, astfel, o reputație a băncilor și în privința relației lor cu clienții, iar asta contează din ce în ce mai mult, subliniază conciliatorul CSALB: "În condițiile în care sunt multe bănci, nu e suficientă bătălia pe costuri, este important să existe o competiție și în privința relației cu clienții, iar aici, ca instituție de credit, poți avea un avantaj competitiv important", crede Mihaela Budișteanu.
De aceea, adaugă ea, băncile ar trebui să fie mai deschise pentru negocierile cu clienții în cadrul CSALB, "pentru că nu li se poate întâmpla nimic rău, dimpotrivă, vor avea numai de câștigat. Iar atunci când intră în procedura de negociere, ar fi de dorit ca reprezentanții băncilor și IFN-urilor să fie cât mai creativi și flexibili în găsirea unor soluții pentru clienți".
Tot mai multe bănci au început să înțeleagă importanța relației pe termen lung cu consumatorii, faptul că de-a lungul rambursării unui împrumut apar o serie de schimbări în viața oamenilor și probleme care trebuie rezolvate.
O contribuție importantă o are în acest sens CSALB, care de cinci ani intermediază rezolvarea pe cale amiabilă și fără costuri pentru consumatori a conflictelor dintre bănci și IFN-uri, cu clienții acestora.
Ce recomandări are conciliatorul CSALB pentru reprezentanții băncilor
"Dacă ar fi să facem recomandări, trebuie să spunem că ne confruntăm cu o problema în relația cu băncile, și anume aceea că unele persoane cu funcții de conducere în soluționarea reclamațiilor nu empatizează de fiecare dată cu clienții și cu nevoile acestora ", spune Mihaela Budișteanu.
Într-o paradigmă ideală, adaugă ea, băncile ar trebui să pună în aceste poziții o persoană care să înțeleagă nevoile clienților, să fie creative, proactive, comunicative și să se gândească la soluții de reașezare și reechilibrare a unui contract.
"Unele bănci au astfel de persoane și e o plăcere să discuți cu ei propuneri și să cauți soluții, în timp ce reprezentanții altor comercianți sunt destul de dezinteresați, nu se implicită în găsirea unor variante viabile și se rezumă la a transmite oferte nepersonalizate, care nu se potrivesc nevoilor și așteptărilor raționale ale clientului", adaugă conciliatorul CSALB.
Mihaela Budișteanu spune ca deși banca sau IFN-ul ar putea accepta anumite concesii făcute clienților, când se va trage linie pe termen lung, vor fi constatate mai multe beneficii de prestigiu și imagine aduse de o relație net îmbunătățită cu clienții.
Într-un fel e privită o bancă fără disponibilitatea de a negocia, care consideră că sunt de neatins condițiile contractuale, și în alt fel cea care știe că are o relație pe termen lung cu clientul, în care apar tot felul de probleme și pe care încearcă să le soluționeze.
Când ne putem adresa CSALB?
În mai multe situații, dar le voi expune pe cele mai întâlnite, explică Mihaela Budișteanu:
1. Când ne confruntăm cu dificultăți financiare, din diverse motive, precum pierderea locului de muncă, probleme medicale, inclusiv din cauza coronavirusului;
2. Când suntem nemulțumiți de modul în care se desfășoară relația cu banca sau IFN-ul, în principal în privința costurilor considerate prea mari tot din prisma dificultăților intervenite, astfel că cerem o echilibrare a contractului, prin diminuarea sau anularea unor comisioane ori scăderea unor dobânzi considerare prea ridicate.
În ultima perioada sunt unele cazuri în care se pune în discuție darea în plata, adică renunțarea la casă obținută prin credit ipotecar și finalizarea creditului, după ce oamenii s-au adresat anterior, fără succes, instanțelor de judecată, spune Mihaela Budișteanu.
De asemenea, sunt multe cazuri în care se solicită eliminarea comisioanelor sau restituirea sumelor plătite anterior, iar unele bănci acceptă diminuarea soldului sau chiar virarea în contul consumatorilor a diferențelor de comisioane sau dobânzi.
"Sunt mulți oameni care au intrat în șomaj în această perioada a pandemiei și evident că se confruntă cu dificultăți financiare. Am avut deja câteva cazuri în acest sens, în care soluțiile găsite au variat: s-a propus o perioada de grație de 6-9 luni sau chiar un an, în care se plătește doar dobânda, iar principalul se esaloneaza ulterior pe aceeași perioada sau se prelungește durata creditului. La creditele cu anumite comisioane, am negociat să fie eliminate pe viitor și eventual să fie restituite parțial, astfel că s-a ajuns la reducerea soldului, ceea ce înseamnă rate mai mici", adaugă conciliatorul CSALB.
De ce recurg oamenii la CSALB, dacă băncile au avut oferte de amânare a ratelor și există și o lege în acest sens (OUG 37/2020)?
"Pentru că noi putem găși soluții mai complexe decât amânarea unor rate. Noi tratăm problema din mai multe puncte de vedere, vedem ce comisioane sunt, dacă se pot reduce, dacă mai poate fi scăzută dobânda, pentru că la final să se ușureze povara financiară a debitorului, iar banca să aibă, la rândul ei, câștiguri rezonabile".
Cum putem evita o problema cu banca
Când e mai bine să ne adresăm CSALB? Când avem deja un conflict cu banca și nu reușim să ne înțelegem cu această sau înainte de a avea o problema pe care o anticipăm, precum în această perioada dificilă a epidemiei de coronavirus?
"În general oamenii vin la noi, ca la doctor, după ce apare problema, când se naște frustrarea", dezvăluie Mihaela Budișteanu. Firește că e mai bine să prevenim o dificultate financiară.
Concret, cum ar trebui să procedăm dacă anticipăm că vom avea o problemă financiară care ne-ar împiedică să plătim rata la credit?
"Într-o prima faza trebuie să ne adresăm băncii sau direct CSALB și să solicităm o reechilibrare a contractului. Firește că nu trebuie să ne așteptăm ca băncile să înceapă să anuleze datorii pe bandă rulantă, pentru că și ele, ca orice firmă, trebuie să obțină profit", spune Mihaela Budișteanu.
Trebuie făcute, adaugă ea, scenarii pe termen mediu sau lung privind potențialele venituri și o evaluare a situației financiare a debitorului, în funcție de care se propune o modalitate de echilibrare a plății datoriei. Aceasta poate fi o soluție temporară, pe perioada pierderii sau reducerii veniturilor, sau una pe termen lung. E important, de aceea, să existe o evaluare a situației financiare și o viziune privind achitarea pe viitor a datoriei, conform principiului bunei credințe.
În plus, dacă acționăm înainte de apariția problemei suntem mai relaxați, iar lipsa presiunii ne permite să luăm decizii mai bune decât în situații de criză, ca de exemplu atunci când ne pierdem serviciul și ne e frică să nu rămânem fără casă. Altfel negociezi când nu ești sub presiune, poți să iei decizii mai bune".
De ce unele bănci sunt încă reticente să negocieze cu clienții?
După înființarea CSALB, spune Mihaela Budișteanu, a existat o perioada când majoritatea băncilor erau sceptice, aveau senzația că dacă acceptă să intre în procedura de soluționare amiabilă își recunosc vinovăția. Spuneau că în condițiile în care contractele sunt legale, nu au ce să negocieze.
A existat însă un efort al tuturor conciliatorilor, în care le-am explicat băncilor menirea CSALB, că a accepta concilierea nu înseamnă că au o vină, ci că-și ajută clienții să depășească situațiile dificile și astfel își consolidează o relație pe termen lung cu aceștia.
Din păcate, nu chiar toate băncile manifesta deschidere totală, nici în prezent. Unele nu acceptă din start procedura de conciliere, altele intră în procedura, dar propun soluții care nu reprezintă o soluție reală, care să-l ajute cu adevărat pe client, nu se apropie de așteptările rezonabile ale acestuia.
De exemplu, se oferă o reducere a ratei lunare, dar cu prelungirea perioadei de creditare, ceea ce înseamnă un cost total mai ridicat la final. "Când am întrebat dacă nu se poate oferi mai mult, ni s-a spus că banca nu are o asemenea politică și nu se pot justifică actele de clemență, chiar dacă este vorba de un caz social", spune Mihaela Budișteanu.
"Unele bănci, în schimb, m-au surprins cu o politică foarte determinată de susținere a cazurilor sociale. Dacă o persoană dovedește cu documente medicale sau de altă natură că are o situație foarte dificilă, banca poate să fie de acord chiar cu anularea datoriilor. Alte bănci, în situații asemănătoare, nu sunt sensibilizate", adaugă ea.
Băncile trebuie să îndrăznească să intre în procedura de conciliere
De ce unele bănci sunt mai binevoitoare cu clienții și altele nu?
"Băncile care acceptă să-și ajute clienții sigur că acceptă niște concesii, au și niște bugete alocate în acest sens, per total însă știu că au beneficii, un aspect poate mai important, prin faptul că și-au câștigat un client pe termen lung. Acesta va fi un exemplu pentru alte cunoștințe care vor fi încurajate să apeleze la această bancă în viitor, pentru că vor avea încredere că-i va ajuta și pe ei, dacă vor ajunge în situații dificile", spune ea.
Băncile nedispuse să accepte concilierea, adaugă conciliatorul CSALB, vor avea parte de niște clienți frustrați, captivi în contractele semnate anterior, dacă nu se pot refinanța la alte bănci sau nu-și pot lichida creditele, clienți care nu vor mai reveni la acea banca în viitor și nu o vor mai recomanda și altora.
Un rol important îl are și abilitatea conciliatorului de a negocia: cât de bine prezintă cazul, care este forța argumentului, cât de convingător este. Și, din principiu, băncile acceptă și vin cu diverse soluții.
De exemplu, inițial se cere eliminarea unui comision sau conversia creditului în CHF la cursul istoric, inacceptabil pentru bancă, însă conciliatorul poate veni pe parcurs cu soluții creative pe care banca nu le-a avut în vedere și la care nu s-a gândit, dar că ar putea fi acceptate atât de consumator, cât și de bancă.
"De aceea, îndemn băncile să îndrăznească să intre în procedura de conciliere, pentru că este posibil ca la un moment dat să se întâlnească oferta cu cererea", adaugă doamna Budișteanu.
Multă lume nici nu-și închipuie ce simplu e să te adresezi CSALB
"Poate că mulți oameni au auzit de CSALB, dar nu sunt conștienți de cât de ușor se derulează procedura de conciliere, de faptul că nu au costuri, timpul de rezolvare este scurt, efortul pe care trebuie să-l depună e minim, dat fiind că toată procedura are loc prin corespondență, iar întocmirea dosarului și discuțiile cu băncile sunt în sarcina conciliatorilor. Ar trebui să fie mai bine conștientizate aceste avantaje ale consumatorilor, inclusiv prin intermediul presei", consideră avocata Mihaela Budișteanu, conciliator CSALB.
În procedura CSALB intervine creativitatea participanților, astfel că poți atinge obiectivele fără să fii constrâns de normele legale.
"De exemplu, dacă obiectivul este diminuarea cheltuielilor cu creditul, fiecare parte propune soluții și se negociază o diminuare a costurilor, chiar dacă acest lucru nu este permis de contractul de credit. Pe când în instanța, procedurile sunt rigide, nu poți face nimic în afara prevederilor legale. Apoi, dacă soliciți conversia unui credit în franci, iar acest lucru nu e permis de lege, nu poți cere ulterior altceva, precum conversia la un curs mai mic sau o reducere a datoriei", explică avocata Budișteanu.
Taguri: reclamatie banca BT Pay banca Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) reclamatie IFN Institutii Financiare Nebancare (IFN)
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
Daca ai credit, trebuie sa ai puse deoparte 6 rate de rezerva
• Confuzia dintre dorințe și nevoi duce la imposibilitatea corelării veniturilor cu cheltuielile • Mulți oameni sunt deconectați de la propria situație financiară. Unii nu știu care sunt veniturile familiei. Alții refuză să-și vadă obiectiv detalii
Viva Credit a redus dobanda la credite de la 1,2% la 1% pe zi
Viva Credit a redus dobanda la creditele mai mici de 5.000 de lei de la 1,2% pe zi la 1% pe zi, pentru a se conforma Legii 243/2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, spune directorul general al Viva Credit, Ionut Stan, in raspunsurile la intrebarile detalii
Creditul e bun daca te ajuta sa-ti cresti veniturile si sa-ti scazi cheltuielile
Provocările fiscale și economice ale anului 2025 trebuie să-i găsească pregătiți pe consumatori, iar administrarea finanțelor personale devine un imperativ pentru cei care vor să își păstreze confortul din prezent sau să își țină sub control problemele financiare, se detalii
Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta
Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii
- Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca
- Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri
- Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale
- Contractul unui credit trebuie sa contina si solutii in cazul neplatii ratei
- Beneficiarul unui credit trebuie sa stie ce solutii are daca nu poate plati rata
- IFN-urile nu vor sa rezolve reclamatiile clientilor prin CSALB
- Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare
- Masura de prevenire a fraudelor online: aplicatia Raiffeisen detecteaza preluarea controlului telefonului de alta aplicatie
- Suntem intr-o perioada in care nu este clar pe ce venituri ne putem baza in viitor
- Banca Transilvania a rezolvat toate litigiile cu clientii bancilor preluate
Profil de Bancher
-
Andreas Treichl, CEO
Erste Bank
Andreas Treichl are 63 de ani, fiind nascut in 16 ... vezi profil
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- România, „lanterna roșie” a cheltuielilor pentru cercetare-dezvoltare în UE
- Deficitul contului curent, peste 24 miliarde euro după primele zece luni
- Deficit comercial record în octombrie 2024
- Productivitatea în comerț, peste cea din industrie
- -6,2% din PIB, deficit bugetar după zece luni
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Inflația anuală a crescut la 5,11%, prin efect de bază
- Datoria publică, 54,4% din PIB la finele lunii septembrie 2024
- România, tot prima dar în trendul UE la inflația anuală
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- Sistemul bancar romanesc este deosebit de bine pregatit pentru orice fel de socuri
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 8% pe primele 10 luni
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
împrumut
Vreau să apreciez pe Karin Sabine un împrumut de 9000€ pentru mine. Dacă aveți nevoie de un ... detalii
-
împrumut
Vreau să apreciez pe Karin Sabine un împrumut de 9000€ pentru mine. Dacă aveți nevoie de un ... detalii
-
Buna ziua! Am nevoie de ajutor!
Buna ziua! Am trimis activare cont si imi scrie ca au expediat QR Cod pe posta dar nu mia venit ... detalii
-
Înșelătorie
Mare atenție la firma vex group, te pune să investești 250 € în Forex, câștigi ceva și ... detalii
-
interdictie conturi ING
Buna ziua, o situatie ca cele de mai sus am patit si eu, cu diferenta ca Revolut a deblocat contul ... detalii