ING system failure | Ultima Ora

ING dezvaluie cauza caderii sistemului IT timp de 12 ore in cursul zilei de sambata: un test de stingere a incendiului

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-09-11 13:12

ING Bank a dezvaluit cauza nefunctionarii tuturor sistemelor sale IT (procesare carduri, ATM-uri, site, internet banking, comunicatii) timp de aproape 12 ore pe parcursul zilei de ieri: un test de stingere a incendiului cu gaz Inergen, care a defectat serverele bancii in care se aflau bazele de date ale clientilor.

Cauza defectiunii este plauzibila, intrucat se cunoaste ca gazul Inergen (un gaz inert, cu o compozitie de 52% azot, 40% argon si 8% dioxid de carbon) poate afecta sistemele hard drives, din cauza sunetului ridicat produs in urma eliberarii din recipiente.

Toata lumea a fost insa surprinsa de perioada lunga, de aproape 12 ore, de care banca a avut nevoie pentru a pune in functiune sistemele IT de rezerva (back-up).

ING spune ca intarzierea a fost cauzata de magnitudinea si complexitatea defectiunilor: "din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat."

Ceea ce inseamna ca sistemul de back-up al bancii nu este eficient, intrucut se pare ca nu poate functiona independent de serverele si baza de date dintr-un spatiu afectat de un incendiu.

O alta mare problema a ING, reclamata de clientii sai pe parcursul zilei de ieri, a fost faptul ca banca a anuntat cu mare intarziere problema, astfel ca multi nu au fost preveniti ca vor avea probleme la platile cu cardul. (vezi aici detalii)

Primul anunt pe pagina Facebook a ING a venit abia dupa 5-6 ore de la incident, iar banca se scuza ca nu a putut trimite SMS-uri clientilor intrucat si sistemele de comunicatii au fost afectate.

ING isi cere scuze pentru aceasta intarziere si promite ca-si va despagubi clientii care au avut de suferit.

Clarificari privind indisponibilitatea serviciilor ING in data de 10 septembrie 2016 (comunicat  ING):

Sambata 10 septembrie, in timpul unui test planificat in centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat in mod sever si neasteptat mai multe servere si sistemul de stocare a datelor.

Primele probleme au inceput sa apara dupa ora 13.00.

Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzactii cu cardul, operatiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro. In consecinta, o mare parte din tranzactii nu au putut fi procesate si comunicarea cu clientii a fost intarziata.

Am activat de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienti, management al produselor, comunicare si conducerea bancii au fost mobilizate pentru rezolvarea cat mai rapida a situatiei.

De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului.

Din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat.

Mai mult decat atat, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie aditionala a bazei de date inainte de a incepe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor.

La ora 21.15 am restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomate au redevenit functionale incepand cu ora 23.00.

In prezent finalizam analiza diagnostic a acestui eveniment exceptional, monitorizam indeaproape evolutia situatiei impreuna cu furnizorii si luam masuri aditionale pentru a asigura derularea normala a operatiunilor.

Ne pare rau ca am dezamagit pentru ca nu am comunicat proactiv in primele ore. Defectiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor catre clienti.

Ne cerem scuze inca o data pentru situatiile neplacute pe care le-au intampinat clientii nostri si ne asumam responsabilitatea pentru problemele cauzate.

Astfel, vom returna clientilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri. Avem de asemenea in vedere acoperirea costurilor aditionale generate clientilor afectati de indisponibilitatea platilor cu cardul.

In ciuda acestui incident exceptional si fara precedent in istoria ING Romania, prioritatea noastra ramane asigurarea de servicii financiare la nivelul inalt de asteptari cu care ne-am obisnuit clientii de-a lungul anilor.

Taguri: ING Bank  comision POS  Vodafone  internet banking  mobile banking  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Postasii au POS-uri pentru plata cu cardul a facturilor sau taxelor

Poșta Română, liderul național în servicii poștale, împreună cu CEC Bank și Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, își unesc forțele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării plăților digitale detalii

BT Pay si BT Go raman singurele aplicatii ale Bancii Transilvania

BT Pay pentru persoanele fizice si BT Go pentru firme si alte persoane juridice vor ramane singurele aplicatii ale Bancii Transilvania, care vor inlocui NeoBT si BT24, conform unei informatii publicate de banca: "În curând, vei putea face banking de pe detalii

CEC Bank imprumuta inca 300 milioane euro prin emiterea de obligatiuni

CEC Bank a încheiat cu succes o nouă emisiune de obligațiuni în valoare de 300 de milioane de euro printr-o nouă emisiune de Titluri Eligibile Senior Nepreferențiale, destinate încadrării ca instrumente eligibile MREL și primește un rating BB de la Fitch Ratings, detalii

Doar 5 banci au ramas fara plati instant in lei

Numarul bancilor la care se pot face plati si transferuri instant in lei (banii ajung in cateva secunde) a ajuns la 18, conform datelor Transfond. Ultimele banci care au implementat acest serviciu sunt Unicredit si Revolut, precum si institutia nebancara Smith&Smith, prima detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • împrumut

    Vreau să apreciez pe Karin Sabine un împrumut de 9000€ pentru mine. Dacă aveți nevoie de un ... detalii

  • împrumut

    Vreau să apreciez pe Karin Sabine un împrumut de 9000€ pentru mine. Dacă aveți nevoie de un ... detalii

  • Buna ziua! Am nevoie de ajutor!

    Buna ziua! Am trimis activare cont si imi scrie ca au expediat QR Cod pe posta dar nu mia venit ... detalii

  • Înșelătorie

    Mare atenție la firma vex group, te pune să investești 250 € în Forex, câștigi ceva și ... detalii

  • interdictie conturi ING

    Buna ziua, o situatie ca cele de mai sus am patit si eu, cu diferenta ca Revolut a deblocat contul ... detalii