BNR mai inchide un IFN, pentru nerespectarea normelor de creditare si functionare
Autor: Bancherul.ro
2018-10-07 22:03
BNR a inchis un nou IFN, din Deva, dupa recenta radiere a altui IFN de credite online, Mindi.ro, ca urmare a deciziei luata de banca centrala la finalul anului de a supraveghea, dupa modelul bancilor, si aceste Institutii Financiare Nebancare (IFN), a caror activitate a devenit tot mai intensa.
Site-ul Mindi.ro inca functioneaza, desi BNR a anuntat ca a radiat-o din lista IFN-urilor active, iar ulterior pe site-ul firmei se anunta ca aceasta nu mai acorda credite. Anuntul respectiv a disparut, intre timp, de pe site, iar acesta este online. (vezi aici detalii).
In cazul IFN-ului din Deva, OMEGA TOP IFN – S.A. BNR precizeaza ca l-a inchis intrucat nu a respectat normele de creditare si functionare.
Anunul BNR:
Hotărâre nr. 5 din 14.sep.2018
Monitorul Oficial, Partea I 843 3.oct.2018
Intrare în vigoare la 3.oct.2018
Hotărârea nr. 5/2018 privind radierea Societăţii OMEGA TOP IFN - S.A. din Registrul general şi Registrul special şi, implicit, interzicerea desfăşurării activităţii de creditare
Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în şedinţa din data de 11 septembrie 2018, luând în considerare aspectele consemnate în Nota nr. VI/5/11311/09.08.2018 privind radierea din Registrul general şi Registrul special a Societăţii OMEGA TOP IFN - S.A. şi, implicit, interzicerea desfăşurării activităţii de creditare, întocmită în baza constatărilor acţiunii de supraveghere din data de 12.07.2018, şi având în vedere faptul că aceasta a fost sancţionată pentru deficienţe constatate în desfăşurarea activităţii prin Ordinul viceguvernatorului Băncii Naţionale a României nr. 57/27.06.2012 cu suspendarea activităţii de creditare până la remedierea deficienţelor constatate, luând act de faptul că Societatea OMEGA TOP IFN - S.A. nu a respectat prevederile cap. VII "Contabilizarea operaţiunilor" pct. 305 alin. (1) din anexa la Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 6/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare (denumit în continuare O6), coroborate cu prevederile art. 11 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare Legea contabilităţii), precum şi cu prevederile art. 22 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare Legea 93), ale cap. III "Prevederi referitoare la situaţiile financiare anuale" secţiunea 7 "Principii generale de raportare financiară" pct. 84 alin. (2) din anexa la O6, coroborate cu prevederile art. 22 alin. (1) din Legea 93, precum şi cu ale art. 6 alin. (1) din Legea contabilităţii, ale cap. VIII "Planul de conturi" pct. 407 din anexa la O6, ale cap. VII "Contabilizarea operaţiunilor" pct. 279 alin. (1) şi ale cap. VIII "Planul de conturi" pct. 409 din anexa la O6, ale cap. VII "Contabilizarea operaţiunilor" pct. 338 din anexa la O6, ale cap. VII "Contabilizarea operaţiunilor" pct. 342 alin. (2) lit. a) din anexa la O6, coroborate cu prevederile cap. VIII "Planul de conturi" pct. 411 şi 412 din reglementările contabile sus-menţionate, respectiv conţinutul conturilor: 378 - Venituri de primit, 635 - Cheltuieli de protocol, reclamă şi publicitate şi 7029 - Comisioane, ale cap. VII "Contabilizarea operaţiunilor", pct. 280 alin. (2) din anexa la O6, ale art. 5.3 cap. V "Rambursarea creditului" din contractele de credit pentru nevoi personale încheiate de instituţia verificată, coroborate cu prevederile cap. VII "Contabilizarea operaţiunilor" pct. 280 alin. (1) din anexa la O6, ale art. 27 alin. (2) coroborate cu cele ale precizărilor din anexa nr. 3 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare (denumit în continuare R20), ale art. 23 alin. (1) din Legea 93, coroborate cu prevederile art. 4 alin. (1) şi (2) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 5/2012 privind clasificarea creditelor şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit aplicabil entităţilor supravegheate de Banca Naţională a României, altele decât instituţiile de credit, precum şi ale art. 16 şi art. 24 din acelaşi act normativ, ale art. 77 din R20, ale cap. IV secţiunea a 4-a din R20, ale pct. 229 alin. (1) din anexa la O6 coroborate cu cele ale art. 53 din Legea 93, ale art. 89 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 288/2010, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 12 alin. (1) lit. a), c), e) şi g) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 17/2012 privind unele condiţii de creditare, cu modificările şi completările ulterioare (denumit în continuare R17), ale art. 10 din R17, ale pct. 1 paragraful "Documente solicitate din Normele interne de creditare" şi ale art. 111 alin. (1) din R17, ale art. 114 alin. (3) din R17, ale art. 51 din Legea 93, ale art. 11 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 12 alin. (1) lit. a) din R17, precum şi ale art. 18.4 şi 18.5 din Actul constitutiv al societăţii din data de 2.06.2008 coroborate cu prevederile art. 5 lit. b) şi art. 6 alin. (3) din Legea 93, precum şi cu ale art. 1431 din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru:
- neînregistrarea în contabilitate a expunerilor rezultând din creditele acordate unui număr de trei debitori din eşantionul analizat;
- înregistrarea unor operaţiuni în contabilitate fără a avea la bază documente justificative;
- nedezvoltarea de conturi analitice pentru 2911 - Ajustări pentru deprecierea creditelor şi 2912 - Ajustări pentru deprecierea dobânzilor;
- neînregistrarea în contabilitate, în luna februarie 2018, la nivelul întregului portofoliu de credite, a creanţelor din dobânzi de primit, calculate şi neajunse la scadenţă, pe care instituţia financiară nebancară le avea reflectate în evidenţa extracontabilă;
- înregistrarea în contul 635 - Cheltuieli de protocol, reclamă şi publicitate a unor cheltuieli care nu erau de această natură;
- înregistrarea la sfârşitul fiecărei luni în contul 7029 - Comisioane a sumelor reprezentând contravaloarea comisioanelor de analiză aferente creditelor acordate în luna respectivă, iar în contul 635 - Cheltuieli de protocol, reclamă şi publicitate a comisioanelor plătite terţilor;
- înregistrarea unor expuneri ale debitorilor pentru care s-a început executarea silită în conturile 2031 - Credite de consum şi 2037 - Creanţe ataşate;
- înregistrarea în conturile 2811 - Creanţe restante şi 2812
- Dobânzi restante a contravalorii ratelor restante de principal şi de dobândă în ziua scadenţei, şi nu în ziua următoare;
- raportarea eronată a situaţiei Indicatorilor privind criteriile de înscriere în Registrul special, prin completarea neconformă a indicatorului Volumul total al creditelor de consum acordate, pentru datele de 31.12.2017 şi 31.03.2018, şi a ratelor medii lunare a dobânzilor anuale efective pentru creditele de consum în lei;
- neelaborarea unei norme privind clasificarea creditelor şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit;
- neaplicarea principiului declasării prin contaminare a expunerilor din credite, respectiv pentru existenţa unor diferenţe semnificative între sumele înregistrate în fişele de cont, sumele cuprinse în evidenţele operaţionale extracontabile la nivelul fiecărui client şi sumele cuprinse în raportarea "Situaţia privind clasificarea expunerilor din credite şi necesarul de provizioane specifice de risc de credit la data de 31.03.2018";
- existenţa unui regulament de organizare şi funcţionare neconform cu reglementările în vigoare;
- neorganizarea activităţii de control intern, de administrare a riscurilor semnificative, precum şi a celei de audit intern;
- neauditarea situaţiilor financiare anuale;
- neraportarea către Banca Naţională a României a unei sancţiuni primite de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor;
- neincluderea în normele interne de creditare a modalităţii de organizare a activităţii de acordare a creditelor destinate persoanelor fizice, condiţiilor de garantare pe fiecare tip de credit, procedurii de clasificare a clientelei-ţintă pe categorii de risc de nerambursare, categoriilor de cheltuieli care se deduc din veniturile eligibile în scopul determinării gradului total de îndatorare, precum şi a metodologiei de reconsiderare periodică a coeficienţilor de ajustare a veniturilor eligibile şi nivelurilor maxime admise pentru gradul de îndatorare;
- neorganizarea activităţii de creditare astfel încât să se asigure separarea clară şi efectivă a funcţiei de promovare şi vânzare a produselor de creditare de funcţia de analiză a riscului de credit şi monitorizare a expunerii;
- lipsa documentelor doveditoare ale nivelului venitului la acordarea creditelor unui număr de doi debitori din eşantionul analizat;
- lipsa, în documentaţia aferentă contractelor de credit analizate, a dovezii consultării altor surse interne sau externe relevante;
- includerea în contractele de credit a unor informaţii contradictorii prin menţionarea a două date scadente ale ratei de credit, precum şi a unei valori a comisionului de analiză care nu este aceeaşi cu cea efectiv încasată de către instituţie;
- încheierea de contracte de colaborare cu agenţi, persoane fizice şi juridice, având ca obiect intermedierea de credite, fără ca activitatea acestora să fie prevăzută în normele de creditare, actul constitutiv ori regulamentul de organizare şi funcţionare ale instituţiei;
- semnarea contractelor de credit de către o altă persoană decât conducătorul instituţiei, aspecte constatate şi consemnate în Raportul de supraveghere înregistrat la Banca Naţională a României - Direcţia supraveghere cu nr. 9.831 din 12.07.2018, fapte ce intră sub incidenţa prevederilor art. 59 alin. (1) lit. a) şi c) din Legea 93, în conformitate cu prevederile art. 59 alin. (2) lit. e) din Legea 93,
în temeiul prevederilor art. 59 alin. (6) din Legea 93 şi ale art. 1 coroborat cu pct. 2 din anexa la Hotărârea Parlamentului României nr. 27/2014 pentru numirea Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României şi al prevederilor Hotărârii Parlamentului României nr. 42/2017 privind numirea unui membru al Consiliului de administraţie şi viceguvernator al Băncii Naţionale a României,
h o t ă r ă ş t e:
Art. 1. - Se radiază din Registrul general şi Registrul special Instituţii Financiare Nebancare Societatea OMEGA TOP IFN - S.A., cu sediul social în bulevardul Decebal, bloc R, parter (spaţiu comercial), Deva, judeţul Hunedoara, societate înscrisă în Registrul general şi Registrul special Instituţii Financiare Nebancare ţinute la Banca Naţională a României la secţiunea k) - Activităţi multiple de creditare cu nr. RG-PJR-22-110237, respectiv nr. RS-PJR-22-110110, şi, implicit, se interzice desfăşurarea activităţii de creditare.
Art. 2. - Societatea OMEGA TOP IFN - S.A. are drept de contestaţie la Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României în termen de 15 zile de la data comunicării prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile art. 60 din Legea 93.
Art. 3. - Prezenta hotărâre îşi produce efectele începând cu data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,
Mugur Constantin Isărescu
Bucureşti, 14 septembrie 2018.
Nr. 5.
Comentarii
DumitruIfn
Si zaplo se duce
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Noutati BNR
Dobanda BNR ramane 6,5%
Hotărârile CA al BNR pe probleme de politică monetară 08.11.2024 Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în ședința de astăzi, 8 noiembrie 2024, a hotărât următoarele: - detalii
Noua conducere a BNR si-a inceput mandatul
Începând de astăzi, 11 octombrie 2024, intră în vigoare, pentru o perioadă de 5 ani, mandatul noului Consiliu de administrație al Băncii Naționale a României, conform Hotărârii nr. 27 din 1 octombrie 2024 a Parlamentului României, publicată detalii
BNR mentine dobanda la 6,5%
Banca Nationala a Romaniei (BNR) a pastrat la nivelul de 6,5% dobanda de politica monetara, conform asteptarilor majoritatii analistilor. Deficitul bugetar ridicat si perioada electorala sunt riscurile care au determinat BNR sa nu mai reduca dobanda, desi inflatia este in scadere, detalii
Platile instant Blik, autorizate de BNR
Comunicat de presă privind autorizarea sistemului de plăți instant BLIK ROMANIA În data de 1 octombrie 2024, Consiliul de administrație al BNR a autorizat operarea, pe teritoriul României, a sistemului de plăți instant BLIK ROMANIA. Acesta va detalii
- Aurul României păstrat la Banca Angliei este detinut integral de BNR
- Educatie financiara pentru profesori, sustinuta de BNR, ME, ARB, IBR si FGDB
- BNR scade dobanda la 6,5%
- BNR explica de ce a scazut dobanda la 6,75%
- BNR reduce dobanda la 6,75%
- Dobanda BNR ramane 7% pe an
- Inflatia va scadea la 4,8% la finalul lui 2024, anticipeaza BNR
- Tentativă de fraudă financiară tip deepfake care folosește imaginea guvernatorului BNR
- BNR este optimista la inceput de an privind inflatia si cresterea economica
- Dobanda BNR ramane 7%
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală a crescut marginal
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 7,7% cumulat pe primele 9 luni
- România, pe locul 16 din 27 de state membre ca pondere a datoriei publice în PIB
- România, tot prima în UE la inflația anuală, dar decalajul s-a redus
- Exporturile lunare în august, la cel mai redus nivel din ultimul an
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
LOAN OFFER
Buna ziua Aceasta pentru a informa publicul larg că oferim împrumuturi celor care au nevoie de ... detalii
-
!
Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii
-
Bancnote vechi
Numar de ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii