BANCI | Ultima Ora

BCR renunta la sloganul "Tu cu cine faci banking?" pentru "Impreuna schimbam povestea"

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-02-10 15:31

Odata cu schimbarea conducerii si a directorului de marketing, BCR are si si o noua platforma de comunicare cu un nou slogan: "Gandim la fel" si "Tu cu cine faci banking" sunt inlocuite de unele noi, cu parfum electoral: "Mai bine. Pentru ca putem" (ce ne aminteste de sloganul lui Obama din 2008, "Yes, we can") si "Impreuna schimbam povestea".

Noua sefa de marketing de la BCR, Anca Rarau, cu ajutorul Next Adertising, au ales sa transmita noua strategie printr-un limbaj de poveste, cu personaje clasice, precum Fat Frumos si Greuceanu.

O schimbare radicala, dupa recenta campanie agresiva si indrazneata, cu tipa care o imita pe Sharone Stone in celebra pozitie provocatoare fara lenjerie intima.

Povestea reclamelor care promoveaza noile pachete de cont curent cu card si servicii electronice este simpla: Fat Frumos si Greuceanu sunt, de fapt, clientii BCR, care au "puterea", conferinta de serviciile electronice ale bancii, sa renunte sa mai mearga la ghiseele bancii, infruntand zmeul personificat de blocajul in trafic si de aglomeratia din autobuz, pentru a apela la serviciile de internet banking sau mobile banking.

Povestea reclamei BCR cu Fat Frumos:

Fat Frumos (un barbat tanar in jurul a 25-30 de ani, cu haine, alura si figura de top model) dete (a dat) calului (o masina straina, mai degraba scumpa decat ieftina) jaratec si se pregati sa plece peste mari si tari (vrea sa iasa cu masina din garajul unei vile aflate intr-un cartier rezidential tipic american, sau de Pipera, daca vreti) in care urma sa infrunte o multime de pericole (ploaie si blocaj in trafic). Apoi isi aduse aminte ca are noul pachet de cont curent de la BCR si poate plati o multime de lucuri oricand si de oriunde, pe internet sau direct prin telefon. BCR iti da puterea sa schimbi povestea.

Reclamele cu Fat Frumos si Greuceanu care promoveaza pachetele de cont curent, nu te dau pe spate, nu au umor sau originalitate, par destul de prafuite.

Iar beneficiul suplimentar promis, o dobanda de 4%, are steluta, ceea ce implica, dupa cum stim, reticenta din partea clientilor, care stiu ca orice furnizor de servicii incearca sa te duca cu presul. Aici e vorba de o conditionalitate: dobanda se plateste doar in cazul in care lunar se fac plati cu cardul la comercianti sau pe internet de minim 1.500 de lei si clientilor care şi-au exprimat acordul ca transmiterea notificărilor să se realizeze prin mailbox, serviciu taxabil.

"Impreuna schimbam povestea" vrea sa arate, de fapt, schimbarea strategiei bancii si orientarea spre serviciile bancare electronice si prin internet, parte a efortului de eficientizare in incercarea de revenire a bancii pe profit, dupa pierderi substantiale inregistrate recent. Banca urmareste asadar sa schimbe si comportamentul clientilor sai si sa-i convinga sa foloseasca serviciile electronice.

Bancii ii va fi mai bine daca-si va majora ponderea serviciilor electronice, care inseamna economii de cheltuieli cu resursele umane si cu numarul de unitati, iar clientilor le va fi de asemenea mai bine pentru ca vor scuti timp si probleme prin renuntarea la mersul la ghisee si vor economisi bani, pentru ca tranzactiile online sunt mai ieftine.

In ce sta de fapt puterea lui Fat Frumos?

"Mai bine" este asadar o vointa fireasca, o tendinta spre serviciile electronice urmata de toata industria bancara. "Pentru ca putem" ramane insa de demonstrat. Se spune ca una e vointa, alta e putinta.

Reclamele BCR incearca sa-si convinga clientii sa renunte la ghisee si sa aleaga confortul serviciilor electronice sau sa faca economii, promitandu-le, in final, ca banca are puterea sa-i ajute.

Puterea bancii, adica performantele competitive ale serviciilor, nu este insa demonstrata in reclame. Probabil ca banca se bazeaza pe faptul ca este suficienta pozitia sa de lider pe piata pentru impunerea acestei puteri de a schimba comportamentul clientilor. Este insa suficient sa ai cea mai mare cota de piata pentru a fi puternic? Pierderile recente au demonstrat ca nu.

Sau urmeaza ca puterea sa fie demonstrata intr-o etapa ulterioara a campaniei de promovare? Mai ales ca BCR este o banca inovatoare in servicii electronice, cu carduri contactless, plati cu telefonul mobil si internet banking destul de performant si cu ceva vechime.

Comentarii

Lorena
Daune de imagine
Ma tot intrebam cine a avut ideea de a face reclama asta cu Fat Frumos? Uite ca tocmai acum descopar. Asa ca doresc sa ii transmit un mesaj: Primul gand, nu pot sa-l scriu aici, ca mi-e rusine si nu ma caracterizeaza (pentru curiosi, e o-njuratura din aia ca la usa cortului, care are de toate-n ea)...Al doilea gand, care persista: e posibil sa il injosesti atat de mult pe Fat Frumos incat sa-l asociezi cu BCR??? Pai pentru mine, Fat Frumos, Ileana Cosanzeana si Greuceanu sunt personaje pozitive, sincere si care stau de partea adevarului si al binelui. Total opusul a ceea ce este BCR. Nu il poti asocia pe Fat Frumos cu toate ilegalitatile, abuzurile si minciunile care caracterizeaza cea mai de kakat (ups, am vrut sa scriu mare, dar mi-a scapat) banca din Romania.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania are un rating mai bun

Fitch Ratings îmbunătățește rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii

Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci

BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii

Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului

Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 și îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) și rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii

Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni

Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii

 



 

Ultimele Comentarii