www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



BCR renunta la sloganul "Tu cu cine faci banking?" pentru "Impreuna schimbam povestea"

Autor: Bancherul.ro
2013-02-10 15:31
Odata cu schimbarea conducerii si a directorului de marketing, BCR are si si o noua platforma de comunicare cu un nou slogan: "Gandim la fel" si "Tu cu cine faci banking" sunt inlocuite de unele noi, cu parfum electoral: "Mai bine. Pentru ca putem" (ce ne aminteste de sloganul lui Obama din 2008, "Yes, we can") si "Impreuna schimbam povestea".

Noua sefa de marketing de la BCR, Anca Rarau, cu ajutorul Next Adertising, au ales sa transmita noua strategie printr-un limbaj de poveste, cu personaje clasice, precum Fat Frumos si Greuceanu.

O schimbare radicala, dupa recenta campanie agresiva si indrazneata, cu tipa care o imita pe Sharone Stone in celebra pozitie provocatoare fara lenjerie intima.

Povestea reclamelor care promoveaza noile pachete de cont curent cu card si servicii electronice este simpla: Fat Frumos si Greuceanu sunt, de fapt, clientii BCR, care au "puterea", conferinta de serviciile electronice ale bancii, sa renunte sa mai mearga la ghiseele bancii, infruntand zmeul personificat de blocajul in trafic si de aglomeratia din autobuz, pentru a apela la serviciile de internet banking sau mobile banking.

Povestea reclamei BCR cu Fat Frumos:

Fat Frumos (un barbat tanar in jurul a 25-30 de ani, cu haine, alura si figura de top model) dete (a dat) calului (o masina straina, mai degraba scumpa decat ieftina) jaratec si se pregati sa plece peste mari si tari (vrea sa iasa cu masina din garajul unei vile aflate intr-un cartier rezidential tipic american, sau de Pipera, daca vreti) in care urma sa infrunte o multime de pericole (ploaie si blocaj in trafic). Apoi isi aduse aminte ca are noul pachet de cont curent de la BCR si poate plati o multime de lucuri oricand si de oriunde, pe internet sau direct prin telefon. BCR iti da puterea sa schimbi povestea.

Reclamele cu Fat Frumos si Greuceanu care promoveaza pachetele de cont curent, nu te dau pe spate, nu au umor sau originalitate, par destul de prafuite.

Iar beneficiul suplimentar promis, o dobanda de 4%, are steluta, ceea ce implica, dupa cum stim, reticenta din partea clientilor, care stiu ca orice furnizor de servicii incearca sa te duca cu presul. Aici e vorba de o conditionalitate: dobanda se plateste doar in cazul in care lunar se fac plati cu cardul la comercianti sau pe internet de minim 1.500 de lei si clientilor care şi-au exprimat acordul ca transmiterea notificărilor să se realizeze prin mailbox, serviciu taxabil.

"Impreuna schimbam povestea" vrea sa arate, de fapt, schimbarea strategiei bancii si orientarea spre serviciile bancare electronice si prin internet, parte a efortului de eficientizare in incercarea de revenire a bancii pe profit, dupa pierderi substantiale inregistrate recent. Banca urmareste asadar sa schimbe si comportamentul clientilor sai si sa-i convinga sa foloseasca serviciile electronice.

Bancii ii va fi mai bine daca-si va majora ponderea serviciilor electronice, care inseamna economii de cheltuieli cu resursele umane si cu numarul de unitati, iar clientilor le va fi de asemenea mai bine pentru ca vor scuti timp si probleme prin renuntarea la mersul la ghisee si vor economisi bani, pentru ca tranzactiile online sunt mai ieftine.

In ce sta de fapt puterea lui Fat Frumos?

"Mai bine" este asadar o vointa fireasca, o tendinta spre serviciile electronice urmata de toata industria bancara. "Pentru ca putem" ramane insa de demonstrat. Se spune ca una e vointa, alta e putinta.

Reclamele BCR incearca sa-si convinga clientii sa renunte la ghisee si sa aleaga confortul serviciilor electronice sau sa faca economii, promitandu-le, in final, ca banca are puterea sa-i ajute.

Puterea bancii, adica performantele competitive ale serviciilor, nu este insa demonstrata in reclame. Probabil ca banca se bazeaza pe faptul ca este suficienta pozitia sa de lider pe piata pentru impunerea acestei puteri de a schimba comportamentul clientilor. Este insa suficient sa ai cea mai mare cota de piata pentru a fi puternic? Pierderile recente au demonstrat ca nu.

Sau urmeaza ca puterea sa fie demonstrata intr-o etapa ulterioara a campaniei de promovare? Mai ales ca BCR este o banca inovatoare in servicii electronice, cu carduri contactless, plati cu telefonul mobil si internet banking destul de performant si cu ceva vechime.