BANCI | Ultima Ora

Tentativele de frauda la plata online, in scadere cu 15%

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-01-18 18:10

Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care lucrează cu platforma de comerț electronic ePayment au fost în 2011 mai puține cu 15% față de anul anterior. Astfel, sistemul anti-fraudă ePayment, având în centrul său departamentul anti-fraudă care lucrează 24/7/365, a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, în fiecare lună fiind identificate în medie 400 de tentative de fraudă, potrivit unui comunicat de presa al companiei.

Mai mult, la numărul tentativelor de fraudă identificate automat sau manual de către specialiștii ePayment în securitate la plata online, se adaugă un număr mediu de peste 15.000 de incidente de plată procesate de către operatorii companiei în 2011. Timpul mediu de răspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzacțiilor care au fost recuperate astfel de către departamentul suport pentru clienții ePayment se ridică la alți 520.000 euro in 2011.

Principalele tipuri de incidente întâlnite de către operatorii de la ePayment Hotline în 2011 au fost legate de:
- Neautorizarea unei tranzacții online (introducerea greșită a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuză tranzacția, cardul are o limită de sumă pentru tranzacții online etc.)
- Incidente legate de 3D Secure (cum se stabilește parola sau cu cine? cum funcționează?)
- Detalii legate de comandă/ plata online (verificarea detaliilor din comandă, clientul dorește să se asigure că plata este finalizată etc.)

În ceea ce priveste tentativele de fraudă, domeniile cele mai interesante pentru cei care au încercat să păcălească vigilența sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre încercări s-au îndreptat către acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reîncărcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) și alte servicii (13%).

Cele mai puțin predispuse domenii la încercările de fraudare au fost retail IT&C, divertisment și plata de utilități, fiecare dintre ele însumând între 1 si 4% din totalul încercărilor de fraudă.

“Chiar dacă, în ansamblu, rata de tentative de fraudă s-a redus de la an la an, ePayment își păstrează vigilența la nivel foarte ridicat pentru a preîntâmpina orice pierdere pe care ar putea-o suferi atât comercianții cât și cumpărătorii finali. Sistemul anti-fraudă este personalizat de la client la client și de la un domeniu la altul, ajungând în unele cazuri chiar la 45 de filtre de securitate”, explică Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment.

Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporție de 38% din Statele Unite, 21% din România, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite în încercările de a depăși sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franța, Australia, Germania, Brazilia și Canada.

În urma localizării persoanelor care au efectuat tentativele de fraudă a reieșit că aceșta provin din România (24%), Statele Unite (33%), Italia (8%), Marea Britanie (7%) și din alte țări precum Franța, Brazilia, Spania, Germania, Columbia.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania are un rating mai bun

Fitch Ratings îmbunătățește rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii

Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci

BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii

Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului

Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 și îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) și rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii

Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni

Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii

 



 

Ultimele Comentarii