Noul IMMInvest.ro rezista, e functional, firmele se pot inscrie pentru a obtine credite garantate si subventionate de stat
Autor: Bancherul.ro
2020-04-28 09:33
Dupa o jumatate de ora de la lansarea noului site IMMInvest.ro, de la ora 9, acesta continua sa fie functional, astfel ca firmele se pot inscrie pentru obtinerea de credite garantate de stat si cu dobanzi si comisioane subventionate.
Site-ul FNGCIMM.ro, care administreaza platforma, a avut intreruperi de functionare, pentru o scurta perioada, probabil din cauza traficului ridicat, insa acum este si el operational.
Pe site-ul IMMInvest.ro exista doua linkuri catre FNGCIMM.ro, cu politica cookieurilor si cu datele cu caracte personal.
"Inscrierea online se desfasoara in sesiune continua, pana la epuizarea plafonului si bugetului alocat programului", conform descrierii programului IMM Invest, de pe site-ul FNGCIMM, ceea ce inseamna ca inscrierea functioneaza dupa principiul "primul venit, primul servit".
"Platforma de inscriere IMM Invest va permite un numar limitat de aplicatii de credit, in limita plafonului alocat sau acest plafon se va epuiza treptat in functie de creditele trase?
Pe platforma IMM Invest, se pot inscrie beneficiari in limita termenului final de inscriere, care este 31.12.2020. Inscrierea online se desfasoara in sesiune continua, pana la epuizarea plafonului de 15 miliarde lei, alocat programului", coinform FNGCIMM.
Acest principiu a cauzat, probabil, esecul primei lansari programate a acestui site, din 17 aprilie, dupa ce lumea s-a imbulzit sa prinda fondurile de stat pana nu se termina.
Plafonul total de garantii de stat alocat pentru acest program este in valoare de 15 miliarde de lei, care va acoperi pana la 90% din valoarea creditelor, iar plafontul pentru subventionarea integrala a dobanzilor si comisioanelor pentru credite se ridica la 781 milioane lei (162 milioane euro).
FNGCIMM a publicat si un document cu intrebari si raspunsuri frecvente despre IMMInvest:
1. Cum pot accesa un credit prin IMMInvest ?
Beneficiarul trebuie sa se inregistreze in aplicatia disponibila pe site-ul ww.imminvest.ro si sa completeze online datele de identificare.
Aplicatia software va genera automat solicitantului numarul de inregistrare, precum și un mesaj de confirmare a efectuarii
inregistrarii.
Dupa efectuarea verificarii datelor si elementelor inregistrate de potentialul beneficiar aplicant, se va emite acordul de principiu privind eligibilitatea in cadrul programului.
2. Pot sa ma inscriu de mai multe ori?
Inregistrarea online se poate efectua o singura data in cadrul aplicatiei, programul electronic de inregistrare online nepermitand inscrierea de doua ori a aceluiasi potential
beneficiar solicitant.
Pentru motive temeinic justificate, beneficiarul poate solicita FNGCIMM modificarea înregistării online efectuate la adresa de e-mail imminvest@fngcimm.ro.
3. Pot aplica la mai multe banci?
Aplicatia permite bifarea unui singur finantator. În cazul în care beneficiarul primește refuz de la banca pe care a selectat-o, acesta poate transmite o solicitare la adresa de email imminvest@fngcimm.ro.pentru deblocare, astfel încât sa poată accesa programul prin altă bancă.
4.Ce documente am nevoie pentru a mă înregistra pe platforma www.imminvest.ro?
La cererea de înregistrare se vor ataşa următoarele documente:
copia certificatului de înregistrare
copia buletinului de identitate/cărţii de identitate
declaraţia IMM descarcată din aplicaţie, completată şi semnată.
5. Daca mi se confirma eligibilitate trebuie sa contactez eu banca?
FNGCIMM va pune la dispozitia institutiei de credit selectate de potentialul beneficiar, in format electronic (online) datele si documentele inregistrate de acesta, precum si acordul de principiu privind eligibilitatea beneficiarului aplicant.
Institutia de credit va analiza cererea beneficiarului si va adopta intern decizia de acordare a creditului de investitii/creditului /liniei de credit pentru capital de lucru, pe care o va comunica beneficiarului.
6. Pentru creditul pe care il iau de la banca, nu o sa platesc nicio dobanda si nici comisioane?
Dobanda si comisioanele aferente finantarii sunt suportate prin bugetul Programului pana la data de 31.12.2020 apoi revin de drept beneficiarului sa le achite in continuare pana la
rambursarea finantarii.
Acordarea acestui grant (subventionarea dobânzii si a
comisioanelor de acordare) mai poate continua pentru următorii 2 ani, în condiţiile în care creşterea economică estimată de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză pentru această perioadă se situează sub nivelul creşterii economice din anul 2020. Toate aceste informatii sunt detaliate in HG 282/2020.
7. Ce coduri CAEN nu sunt eligibile?
Codurile CAEN excluse finantarii/garantarii prin Program sunt cele de la Art.10 din NM (Anexa la HG 282/220) de aplicare a OUG 110/2017, modificata si completata prin OUG 42/2020.
Pentru garantarea oferita de FNGCIMM trebuie sa indepliniti cumulativ, atat conditiile de eligibilitate cat si cele ale codulului CAEN cf. NM la OUG110/2017 cu modificarile si completarile actuale (OUG42/2020).
8. Ce presupune documentatia de credit?
Informatiile legate de documentatia de credit necesara creditului de investii sau pentru capital de lucru, vor fi oferite de catre institutia financiara la care se solicita creditul.
Fiecare banca are propriile proceduri si reglementari interne in ceea ce priveste tipologia creditelor (analiza economico-financiara, documentatie de creditare etc).
9. Sunt permise investitii de utilare a unei ferme in jur de 600 ha?
Aveti mai jos singurele aspecte reglementate de legislatia incidenta pe aceasta categorie de beneficiari.
Schema de ajutor de stat:
Art. 3 (1) IMM-urile care au contractat credite/linii de credit garantate conform art. 1 alin. (3) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de un grant în limita cumulului rezultat dintre valoarea comisionului de risc, a comisionului de administrare, aferente garanţiei acordate,
şi a dobânzilor aferente creditelor/liniilor de credite, dar nu mai mult de echivalentul în lei a 800.000 euro per întreprindere.
(2) Cursul de schimb euro/leu pentru calcularea plafonului maxim de 800.000 euro este cursul Băncii Naţionale a României valabil la data emiterii acordului de finanţare.
(3) Se poate acorda ajutor de stat IMM-urilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul prelucrării şi comercializării produselor agricole cu condiţia ca ajutorul de stat să nu fie transferat parţial sau total către producători primari,
iar cuantumul ajutorului să nu se stabilească pe baza preţului sau a cantităţii produselor achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză.
(4) Pentru sectoarele agriculturii, pisciculturii şi acvaculturii se aplică următoarele condiţii:
a) ajutorul nu depăşeşte 120.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în sectorul pescuitului şi acvaculturii sau 100.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole; toate sumele utilizate trebuie să fie brute, şi anume înainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe;
b) cuantumul ajutorului acordat întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole nu trebuie stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor introduse pe piaţă;
c) ajutorul acordat întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul pescuitului şi acvaculturii nu se încadrează în niciuna dintre categoriile de ajutoare menţionate la articolul 1 alineatul (1) literele (a)-(k) din Regulamentul (UE) nr. 717/2014 al Comisiei din 27 iunie 2014 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul pescuitului şi acvaculturii;
d) în cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea în mai multe sectoare cărora li se aplică cuantumuri maxime diferite, întreprinderea în cauză asigură, prin mijloace adecvate, cum ar fi separarea conturilor, faptul că pentru fiecare dintre aceste activităţi se respectă plafonul aferent şi că, în total, nu se depăşeşte cel mai mare cuantum posibil.
(5) FNGCIMM este administratorul acestei măsuri de ajutor de stat.
10. Pot solicita o majorare a garantiei?
Solicitarea de majorare a garantiei de stat pentru creditele in derulare se considera o noua acordare si se analizeaza cu respectarea tuturor prevederilor privind acordarea garantiilor
in cadrul programului.
Decizia de respingere a solicitării de majorare nu afecteaza
garantia acordata.
11. Pot sa rambursez anticipat creditul, cat este comisionul in aceasta situatie?
Pentru rambursarea anticipata nu se percepe comision.
12. Unde pot fi gasite modelele de declaratii necesare inscrierii in Program?
Declaratiile necesare inscrierii in Program vor fi disponibile prin intermediul platformei www.imminvest.ro. Acestea pot fi descarcate, completate si apoi incarcate, din nou, pe portal.
13. Pentru înscrierea pe platforma IMM Invest România, începând cu data de 28.04.2020, este nevoie de semnatură electronică?
Pentru inscrierea pe platforma IMMINVEST Romania nu este necesara semnatura electronica. Documentele pot fi semnate, scanate si incarcate pe platforma imminvest.ro si fara semnatura electronica.
14. Unde găsesc informaţii cu privire la modalitatea de completare a "Declaraţiei privind încadrarea întreprinderii în categoria IMM"?
Modalitatea de completare a "Declaraţiei privind încadrarea întreprinderii în categoria IMM" este explicată în Legea 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării
întreprinderilor mici şi mijlocii.
15. Este corect să folosim datele din situaţiile financiare anului 2018 având în vedere că pentru anul 2019, nu sunt încă întocmite situaţiile financiare?
Toate detaliile, inclusiv cele referitoare la situatiile financiare, referitoare la modul de completare si datele pe baza carora se realizeaza completarea declaratiilor se regasesc in Anexele la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii.
ÎNTREBĂRI REFERITOARE LA SCHEMA DE AJUTOR DE STAT PENTRU SUSŢINEREA ACTIVITĂŢII IMM-URILOR ÎN CONTEXTUL CRIZEI ECONOMICE GENERATE DE PANDEMIA COVID-19
16. În ce constă ajutorul de stat ?
Ajutorul de stat este acordat sub formă de garanţii de 80% sau 90% din valoarea împrumuturilor acordate in cadrul Programului IMM INVEST Romania si de granturi pentru IMM-urile care au contractat credite/linii de credit garantate in cadrul
Programului, în limita cumulului rezultat dintre valoarea comisionului de risc, a comisionului de administrare, aferente garanţiei acordate, şi a dobânzilor aferente creditelor/liniilor de credite, dar nu mai mult de echivalentul în lei a 800.000 euro per întreprindere.
17. Care este valoarea maxima a imprumuturilor si procentul de garantare de care pot beneficia intreprinzatorii prin aceasta schema de ajutor de stat?
Valoarea maxima a unui credit este de 10.000.000 lei.
Pentru IMM–urile care solicita credite/linii de credit pentru capital de lucru, finantarile pot ajunge pana la 5.000.000 lei, garantate pana la 80% in cazul intreprinderilor mijlocii si pana la 1.000.000 lei, cu garantare de maxim 90%, in cazul intreprinderilor mici si micro.
18. Cine va plati dobanzile si comisioanele creditelor accesate in cadrul Programului IMM INVEST Romania?
Dobânzile aferente creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru și a creditelor pentru investiții, a comisionului de administrare și a comisionului de risc sunt
suportate în procent de 100% din bugetul Ministerul Finanțelor Publice în cadrul schemei de ajutor de stat asociate acestui program, M.F.P. plătindu-le sub forma de grant.
19. Cine poate beneficia de ajutorul de stat?
Pot beneficia de ajutor de stat IMM-urile din toate sectoarele de activitate, cu excepţia celor care activeaza in urmatoarele sectoare/ domenii: activităţi de jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, activităţi de investigare şi protecţie.
In plus, la data solicitării, IMM-urile trebuie sa indeplineasca cumulativ atât criteriile de eligibilitate prevăzute în art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017, cât şi următoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 lit. a) şi art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017, cu modificările şi completările ulterioare;
b) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor
legale în vigoare;
c) nu au solicitat alte tipuri de ajutor de stat pentru aceleaşi costuri eligibile;
d) nu se aflau în dificultate, în sensul prevederilor articolului 2 punctul 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, modificat şi completat prin Regulamentul (UE) nr. 1.084/2017, la data de 31 decembrie 2019, dar care s- au confruntat cu dificultăţi sau au intrat în dificultate ulterior, din cauza pandemiei de COVID-19;
e) depun un document scris prin care se angajează să nu disponibilizeze personalul existent de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă până la 31 decembrie 2020.
Întreprinderea poate organiza programul de lucru al salariaţilor în funcţie de evoluţia activităţii curente a acesteia.
20. Platforma de inscriere IMM Invest va permite un numar limitat de aplicatii de credit, in limita plafonului alocat sau acest plafon se va epuiza treptat in functie de creditele trase?
Pe platforma IMM Invest, se pot inscrie beneficiari in limita termenului final de inscriere, care este 31.12.2020.
Inscrierea online se desfasoara in sesiune continua, pana la epuizarea plafonului de 15 miliarde lei, alocat programului.
21. De unde pot descarca declaraţia de minimis?
La înscrierea în program, nu se solicită depunerea declaraţiei de minimis. Documentele necesare sunt cele menţionate la întrebarea de mai sus.
22. Întreprinderile din domeniul agriculturii, pisciculturii si acvaculturii pot beneficia de aceasta schema de ajutor de stat?
Pentru sectoarele agriculturii, pisciculturii şi acvaculturii se aplică următoarele condiţii:
a) ajutorul nu depăşeşte 120.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în sectorul pescuitului şi acvaculturii sau 100.000 euro pentru fiecare întreprindere care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole; toate sumele utilizate trebuie să fie brute, şi anume înainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe;
b) cuantumul ajutorului acordat întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole nu trebuie stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor introduse pe piaţă;
c) ajutorul acordat întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul pescuitului şi acvaculturii nu se încadrează în niciuna dintre categoriile de ajutoare menţionate la articolul 1 alineatul (1) literele (a)-(k) din Regulamentul (UE) nr. 717/2014 al Comisiei din 27 iunie 2014 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul pescuitului şi acvaculturii;
d) în cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea în mai multe sectoare cărora li se aplică cuantumuri maxime diferite, întreprinderea în cauză asigură, prin mijloace adecvate, cum ar fi separarea conturilor, faptul că pentru fiecare dintre aceste activităţi se respectă plafonul aferent şi că, în total, nu se depăşeşte cel mai mare cuantum posibil.
23. Întreprinderile legate sunt eligibile pentru accesarea acestei scheme de ajutor de stat? Sunt anumite condiţii în acest sens?
Întreprinderile legate sunt eligibile dacă îndeplinesc condiţia ca numărul mediu de angajaţi este maxim 249.
24. Care este perioada in care se pot selecta beneficiarii schemei de ajutor de stat?
Perioada în care se selectează beneficiarii şi se emit scrisori de garanţie/acorduri de finanţare este cuprinsă între data intrării în vigoare a prevederilor ordonanţei de urgenţă legate de implementarea Programului IMM INVEST şi data de 31 decembrie 2020, iar perioada în care se poate efectua plata grantului este cuprinsă între data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă şi data de 31 martie 2021, inclusiv, cu posibilitate de prelungire.
25. Cum se acorda ajutorul de stat?
Procedura de acordare a garanţiilor de stat în proporţie de cel mult 80% sau 90% aferente creditelor, de aprobare a grantului şi plata ajutoarelor de stat sub formă de grant se regaseste in Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii - IMM INVEST România.
Primul pas consta in inregistrarea in aplicatia online disponibila pe site-ul www.imminvest.ro/www.fngcimm.ro.
26. Unde gasesc forma şi conţinutul documentelor necesare pentru accesarea schemei de ajutor de stat?
Forma si continutul documentelor necesare pentru accesarea schemei de ajutor de stat se regasesc in aplicatia dedicata Programului IMM INVEST Romania, www.imminvest.ro. si pe site-ul FNGCIMM- www.fngcimm.ro
27. Am vreo obligatie ca urmare a faptului ca am accesat o schema de ajutor de stat?
Beneficiarii ajutorului de stat acordat în baza Schemei de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19 trebuie să păstreze toate documentele aferente acestuia timp de 10 ani şi sunt obligaţi să le pună la dispoziţia autorităţilor ori de câte ori le sunt solicitate.
In plus, întreprinderile beneficiare ale ajutorului de stat pot fi controlate de catre FNGCIMM si trebuie să accepte şi să faciliteze controlul asupra utilizării ajutorului de stat acordat în cadrul prezentei scheme.
28. Daca apar neintelegeri in legatura cu utilizarea ajutorului de stat, ce se intampla?
În situaţia în care FNGCIMM constată că beneficiarii nu au respectat prevederile schemei de ajutor de stat şi/sau pe cele ale Acordului de finanţare, le va solicita acestora rambursarea ajutorului de stat primit, la care se adaugă dobânda aferentă calculata conform prevederilor legale aplicabile iar recuperarea ajutoarelor de stat se realizează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 cu modificările şi completările ulterioare.
29. Care este bugetul anual al schemei de ajutor de stat?
Bugetul schemei de ajutor de stat este de 781 milioane lei, echivalent în lei al sumei de aproximativ 161 milioane euro, aferent ajutorului de stat sub forma de grant, iar plafonul
maxim de garantare aferent ajutorului de stat sub forma de garanţii pentru împrumuturi este de 15 miliarde lei, echivalent în lei al sumei de aproximativ 3,1 miliarde euro.
30. Am in acest moment 2 angajati, unul dintre ei va pleca in concediu de “ingrijire copil” in luna iulie. Cum fac in acest caz cu conditia de a ca pastra personalul? Sunt obligat sa angajez pe altcineva pe acel post pana se va reintoarce angajatul din “ingrijire copil”?
Nu sunteti obligat sa angajati alta persoana pana se intoarce angajatul din ,,ingrijire copil”, este dreptul legitim al persoanei sa intre in concediu.
Prevedererile de la Art.3 (1), lit.i), fac trimitere la disponibilizare si nu la obligatii ce deriva dintr-un drept legitim.
Mai mult, nu se precizeaza niciunde obligativitatea pastrarii aceluiasi numar de personal, persoana va figura oricum pe statul dvs, dar cu obligatii de plata. Dvs, la nivelul
companiei trebuie sa decideti cum va organizati activitatea, daca este necesara angajarea de personal in locul persoanei care intra in concediu de ,,ingrijire copil”.
In acest sens se face precizarea de la Art.3 (1), lit.i) ,,Întreprinderea poate organiza programul de lucru al salariaţilor în funcţie de evoluţia activităţii curente a acesteia”
31. Un angajat isi depune demisia, sunt obligat sa angajez pe altcineva? Daca da, care este termenul in care trebuie sa fac acest lucru?
Nu sunt prevazute in mod expres astfel de precizari in legislatie, se face trimitere doar la disponibilizare, demisia este un act de vointa si nu are legatura cu disponibilizarea.
32. Un angajat doreste concediu fara plata, ce fac in aceasta situatie?
Se acorda concediu fara plata conform legislatiei incidente in domeniu.
33. Va rog sa imi transmiteti toate declaratiile de completat pentru aplicarea programului si alte detalii despre inscriere. Va rog sa imi transmiteti daca va fi nevoie de semnatura electronica.
- Pentru a aplica in cadrul acestui Program trebuie sa completati online, in mai multe etape, cererea de inscriere in Program si sa atasati urmatoarele documente:
certificatul de inregistrare fiscala scanat in format pdf sau imagine, cartea de identitate a solicitantului, scanata in format pdf sau imagine si Declaratia IMM cu anexa formularului intreprinderilor legate (daca este cazul).
- Nu este nevoie de semnatura electronica;
34. Avem o gradinita particulara acreditate de Ministerul Educatiei.. (…) suntem intr-un proces de extindere a locatiei si intentionam sa contractam prin programul IMM INVEST un credit de investitie pentru extindere gradinita, putem sa aplicam in cadrul acestui program sub aceasta forma de organizare ?
In Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii – IMM INVEST ROMANIA, cu modificarile si completarile ulterioare, la ART.2, se precizeaza:
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) beneficiarul programului - operatorul economic care respectă prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă, îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare, sau Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de
către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 301/2011, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, şi îndeplineşte condiţiile de încadrare în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii prevăzute de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării intreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.
Gradinitele particulare sunt acreditate de Ministerul Educatiei, fiind organizate sub forma unei institutii de invatamant cu cod caen 8510- Invatamant prescolar institutie acreditata prin ordin de ministru si Hotarare de consiliu local pentru reteaua scoalara.
Aceasta forma de organizare nu se regaseste ca si beneficiar eligibil in cadrul Programului IMM INVEST ROMANIA.
35. (...) Asociatii acestei companii mai sunt asociati, la randul lor, in alte companii. Declaratia de IMM o completam in anexe cu datele tuturor firmelor la care suntem asociati, indiferent de procentul detinut in alte companii de catre asociati? Ce date completam daca nu am depus bilanturile la 2019? Este obligatoriu sa avem depuse bilanturile pe 2019?
Declarația IMM se completeaza in conformitate cu prevederile Art. 4^1 - Art. 4^5 și Art.6 din LEGEA Nr.346/2004 din 14 iulie 2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, unde se specifica în ce condiții în relaţia cu alte
întreprinderi, raportată la capitalul social sau la drepturile de vot, se încadreaza compania dvs., respectiv într-una din cele 3 tipuri de întreprinderi:
a) întreprinderi autonome;
b) întreprinderi partenere;
c) întreprinderi legate.
În completarea Legii nr.346/2004, puteti gasi suplimentar informatii si în “ Manualul utilizatorului pentru definiția IMM-urilor” pe care îl puteti descărca de pe site-ul:
https://www.fngcimm.ro/imm-invest.
Având în vedere că nu ați depus situațiile financiare încheiate pentru anul 2019, în Declarația IMM, la punctul “III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1
” veți ține cont că “datele sunt calculate în conformitate cu art.6 din LEGEA Nr.346/2004”, iar la “Exerciţiul financiar de referinţă2”: “Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele
realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi.”
36. Somajul Tehnic este considerat Disponibilizare?
Am cautat pentru dvs. informatii in legislatia incidenta specifica, speram sa va fie de folos.
Ce este somajul tehnic, in contexul COVID-19
In plina pandemie de coronavirus, putine companii si institutii nu sunt afectate, in mod direct sau indirect, de masurile pe care autoritatile le-au impus pentru protejarea populatiei si stoparea raspandirii virusului. In conditiile in care specialistii in domeniul medical si al sanatatii publice estimeaza ca situatia poate dura chiar luni de aici incolo, este important sa stiti ce solutii aveti, ca angajator, pentru a va protejeza afacerea si a va pastra salariatii.
Astfel aveti la dispozitie mai multe solutii legale:
•munca la domiciliu – in cazul in care activitatea firmei poate continua si angajatii presteaza munca la domiciliu, fara sa fie obligatorie prezenta lor la birou. Aceasta situatie este reglementata succint de Codul Muncii;
•telemunca – daca activitatea companiei poate continua si angajatii lucreaza in regim de telemunca, adica pot munci din orice loc, nu neaparat de la domiciliu. Legea 81/2018 prevede conditiile specifice desfasurarii muncii in astfel de conditii;
•somajul tehnic – in cazul in care activitatea companiei nu mai poate continua si trebuie sa fie intrerupta partial sau total in perioada crizei.
Din punct de vedere legislativ, in ceea ce priveste somajul tehnic, in perioada starii de urgenta determinate de COVID-19, sunt trei acte normative principale care reglementeaza situatia:
•Legea 53/2003 privind Codul Muncii (cu modificarile aduse), desi nu indica in mod expres somajul tehnic;
•OUG 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 – stabileste modul in care se aplica somajul tehnic pe perioada starii de urgenta, instituite prin Decretul prezidential 195/2020 (pana pe 16 aprilie, insa termenul poate fi prelungit, in functie de evolutia situatiei de pe teren);
OUG 32/2020 privind modificarea și completarea OUG nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul
protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie
sociala – stabileste procedura prin care statul suporta indemnizatia de somaj tehnic.
Asadar, somajul tehnic este „intreruperea sau reducerea temporara a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale
sau similiare”. Somajul tehnic poate constitui motiv pentru suspendarea contractelor de munca individuale, din initiativa angajatorului, fara sa avea obligatia de a consulta in
prealabil cu salariatii.
Somajul tehnic nu presupune incetarea relatiilor de munca. In cazul in care contractele de munca sunt suspendate, salariatii raman la dispozitia angajatorului, pana la revenirea la
normal, moment in care vor trebui sa revina de indata la munca. Este de retinut faptul ca in perioada in care angajatii au contractele individuale de munca suspendate pentru somaj
tehnic, si deci nu presteaza munca pana la remedierea situatiei, se calculeaza, se retin si se vireaza contributiile sociale obligatorii si impozitul pe venit pentru indemnizatiile
acordate (considerate venituri suplimentare fata de salariu). De asemenea, este foarte important de mentionat ca orice alte indemnizatii, cum sunt cele pentru trecerea temporara in alta munca, reducerea timpului de munca, pentru carantina sunt considerate venituri asimilate salariilor si se supun Normelor de aplicare a Codului Fiscal.
Cine suporta cheltuielile, in cazul somajului tehnic ?
OUG 32/2020 prevede ca statul plateste indemnizatia de somaj tehnic pentru salariati, daca a fost necesara reducerea sau intreruperea temporara a activitatii, total sau partial, ca
urmare a efectelor epidemiei cauzate de noul tip de coronavirus, SARS-CoV-2.
Cheltuielile sunt suportate integral de stat, pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul Prezidential nr. 195 din 16 martie 2020, in baza unei declaratiei pe propria raspundere, pe care o completeaza angajatorul.
Este important de retinut ca, spre deosebire de prevederile initale ale OUG 30/2020, prin acest nou act normativ sunt eliminate doua prevederi importante și anume:
- necesitatea obtinerii Certificatului de situatie de urgenta de la ministerul Economiei;
- conditia conform careia trebuia sa se inregistreze o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii declaratiei pe propria raspundere, cu cel putin 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020.
Beneficiaza de subventionarea indemnizatiei de somaj tehnic toti salariatii afectati de contextul actual, in baza unei declaratii pe propria raspundere transmisa de angajator, online, la Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM).
Asadar, somajul tehnic, la fel ca intreruperea temporara a activitatii, telemunca sau munca de acasa, este o forma prin care afacerea poate fi protejata in aceasta perioada dificila, fara a fi necesar sa se faca disponibilizari.
37. Am rugamintea sa imi explicati ce presupune mai exact litera i) de la art. 3 alineatul 1 din OU 42/2020: angajatorul nu disponibilizeaza personalul existent la data intrarii in vigoare la prezentei ordonante pana la 31 decembrie 2020; ce se intampla in situatia in care angajatii aleg sa plece in aceasta perioada; angajatorul este obligat sa mentina numarul de angajati?
Referitor la intrebarile dvs., legate de precizarile de la art.3, alin.(1) lit.i), in opinia noastra au urmatoarea intelegere:
Daca angajatii aleg sa plece in perioda de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă până la 31 decembrie 2020 si aceasta este alegerea lor, demisia este un act de
vointa si nu are legatura cu disponibilizarea.
Prevedererile de la Art.3 (1), lit.i), fac trimitere la disponibilizare si nu la obligatii ce deriva dintr-un drept legitim. Mai mult, nu se precizeaza niciunde obligativitatea pastrarii aceluiasi numar de personal.
38. Va rog sa-mi spuneti daca nivelul dobanzilor este definitiv pe intreaga durata a imprumutului, respectiv 36 sau 72 luni, sau este valabil doar pana pe data de 31.12.2020, urmand ca de la 01.01.2021 fiecare banca sa stabileasca alta rata a dobanzii.
În conformitate cu prevederile OUG Nr. 110/2017 din 20 decembrie 2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii - IMM INVEST ROMÂNIA, la
Art.1 aliniat (3^3) se stipulează următoarele: “Perioada de subvenţionare a dobânzii este de la momentul acordării creditelor/liniilor de credit contractate după intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la 31 decembrie 2020.
Subvenţionarea dobânzii se aprobă anual printr-un act normativ cu putere de lege pentru anul 2020 şi pentru următorii 2 ani doar în condiţiile în care creşterea economică estimată de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză pentru această perioadă se situează sub nivelul creşterii economice din anul 2020. Subvenţionarea dobânzii se realizează în condiţiile
respectării prevederilor legislaţiei din domeniul ajutorului de stat în vigoare”.
În conformitate cu prevederile HG nr..282/2020 din 6 aprilie 2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017
privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii - IMM INVEST ROMÂNIA, se stipulează la Art.1 aliniat (7) că: „ Costul total al creditelor acordate în cadrul Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, [...], se compune din: rata dobânzii ROBOR la 3 luni plus o marjă fixă, diferenţiată astfel:
- pentru creditele de investiţii acordate în condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), marja este de maximum 2,0% pe an, iar pentru creditele/liniile de credit pentru finanţarea capitalului de lucru acordate în condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b), marja este de maximum 2,5% pe an.
Marja include şi nivelul total al comisioanelor percepute de către instituţia de credit în toate etapele creditării. Marja nu include comisionul de administrare, comisionul de risc, precum şi taxele aferente operaţiunilor conexe activităţii de creditare (de exemplu: taxe notariale, costurile legate de evaluare şi înregistrarea garanţiilor etc.);
Această hotărâre este obligatorie pentru toți participanții instituții de credit în Program.
Totodata, precizam ca dobanda este stabilita prin contractul de creditare cu banca, de la inceput, aceasta fiind variabila in functie de ROBOR la 3 luni, care se schimba in functie
de conditiile pietei si care va fi comunicat periodic de catre banca.
39. Daca firma este infiinata in luna martie 2020 este posibila aplicarea pentru un credit IMM Invest“?
Art.1, alin.(3), lit.a (i) si b (i) din OUG nr.42/2020, pentru modificarea si completarea OUG nr.110/2017, precizeaza:
,,În cazul întreprinderilor înființate după 1 ianuarie 2019, cuantumul maxim al împrumutului nu poate depăși suma estimată pentru primii doi ani de activitate”
Avand in vedere trimiterea din legislatia incidenta mai sus mentionata, puteti aplica pentru un credit, dar tipul creditului, dimensionarea creditului/liniei de credit se face in colaborare cu finantatorul pentru care veti opta in vederea finantarii.
40. Dorim sa accesam un credit pentru investitii pentru cofinantarea unui proiect pe fonduri europene. Imi puteti preciza va rog conform carui articol din OUG 110/
2017 creditele pe care dorim sa le solicitam nu sunt eligibile ?
Nu am vazut o restrictie la finantari pe fonduri UE.
Nu sunteti eligibil coonform HG nr. 282/2020 din 6 aprilie 2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii - IMM INVEST ROMÂNIA, art.6, alin.(10): “(10) Creditele de investiţii/Creditele/Liniile de credit pentru finanţarea capitalului de lucru garantate în cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru implementarea proiectelor finanţate din ajutoare de stat/fonduri europene.”
Altfel spus, destinatia finantari in cadrul Programului IMM Invest (indiferent de tipul creditului),este acordata cu respectarea conditiilor programului, respectiv mecanismul de
acordare a garanţiilor prevăzute la art.1(3) din OUG nr.110/2017, si se derulează cu respectarea prevederilor Schemei de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19.
41. Daca detin trei intreprinderi legate intre ele pot sa accesez finantare de 10 milioane lei pentru fiecare dintre ele?
Poate fi finantata doar una dintre societatile legate, insa incadrarea in categoria IMM a solicitantului, este data de numarul total de salariati si cifra afaceri/ total active cumulate
ale celor 3 societati.
42. Daca un IMM a aplicat si a beneficiat de prevedrile OUG 37/2020, mai poate fi eligibil in programul IMM INVEST ROMANIA?
Nu exista interdicitii exprese in aplicarea pe cele doua programe, binenteles cu conditia inscrierii in categoriile beneficiarilor eligibili reglementate in cadrul celor doua
programe.
43. Pot aplica in programul IMM INVEST ROMANIA profesiile liberale?
Formele de organizare a activitatilor specifice profesiilor liberale, cum ar fi cabinetele medicale, cabinetele individuale sau asociate de avocati, contabili autorizati, experti
contabili, practicieni in insolventa etc. nu sunt eligibile in cadrul Programului IMM INVEST ROMANIA, intrucat nu se incadreaza in categoria IMM-urilor.
Constitue exceptie, cazul in care profesiile liberale se constitue intr-una din formele de organizare care se circumscriu legislatiei IMM. Spre exemplu, potrivit art. 15 din OG
124/1998 privind organizarea si fuctionarea cabinetelor medicale, exista unităţi medicosanitare cu personalitate juridică, care se înfiinţează potrivit prevederilor Legii nr.
31/1990.
Taguri: Fondul de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM)
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Criza COVID-19
La BCR se poate intra fara certificat verde
Banca Comerciala Romana (BCR) anunta ca intrarea clientilor in unitatile bancare (hub) este posibila fara prezentarea unui certificat verde (dovada vaccinarii sau trecerii prin boala COVID-19). Iata anuntul bancii, postat pe Facebook: "Împreună rămânem în detalii
Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
Părinții care trebuie să supravegheze copiii în cazul în care cursurile sunt suspendate pot beneficia de zile libere plătite, conform unui comunicat PwC. Recent, prin Ordonanța 110/2021, Guvernul a reglementat că pentru anul școlar în curs se acordă același tip de sprijin pentru părinți cu cel care a fost în vigoare anul trecut, în contextul pandemiei. Însă pe durata vacanțelor școlare, măsura nu se aplică. Zilele libere se acordă obligatoriu de către angajator numai unuia dintre părinți, în cazul familiilor care au copii mai mici de 12 ani sau copii cu dizabilități de până la 26 de ani înscriși într-o unitate de învățământ sau într-o unitate de educație detalii
CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
"Accesul la serviciile CEC Bank nu va fi afectat de restricții. Serviciile financiare sunt esențiale pentru asigurarea nevoilor de bază", conform unui anunt al bancii, in care se adauga: "În contextul noilor măsuri, dorim să ne asigurăm clienții că serviciile bancare de detalii
Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Garanti BBVA a anuntat modalitatea de amanare a ratelor la creditele persoanelor fizice, conform prevederilor OUG 37/2020. Iata informatiile publicate de banca: Informare privind conditiile si efectele suspendarii platii ratelor la credite Avand in vedere detalii
- Cum se face amanarea ratelor la creditele Unicredit Bank, conform OUG 227/2020
- Cum se amana ratele la Credit Europe Bank
- Banca Romaneasca anunta cum vor fi amanate ratele la credite
- Raiffeisen Bank isi repara sistemul informatic si de carduri tot week-end-ul, dupa caderea din aceasta saptamana
- Legea privind suspendarea popririlor a fost declarata neconstitutionala
- Guvernul lanseaza Programul IMM Leasing, cu avans 0 si garantii de stat pentru echipamente si utilaje in leasing
- Eximbank va administra un nou program de garantare a creditelor pentru companiile mari, in contextul crizei COVID-19
- Guvernul dubleaza valoarea unui credit Prima Casa pentru locuinte noi, pana la 140.000 de euro
- BCR si BRD au prelungit pana la sfarsitul lunii septembrie perioada de amanare a ratelor la credite
- Economia post-pandemie COVID-19, in viziunea BNR
Profil de Bancher
-
Frank-Michael BEITZ, Vicepreședinte Executiv Risc, Membru al Comitetului Executiv
BCR
Date personale Naționalitate: ... vezi profil
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală a crescut marginal
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 7,7% cumulat pe primele 9 luni
- România, pe locul 16 din 27 de state membre ca pondere a datoriei publice în PIB
- România, tot prima în UE la inflația anuală, dar decalajul s-a redus
- Exporturile lunare în august, la cel mai redus nivel din ultimul an
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
LOAN OFFER
Buna ziua Aceasta pentru a informa publicul larg că oferim împrumuturi celor care au nevoie de ... detalii
-
!
Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii
-
Bancnote vechi
Numar de ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii