BANCI | Ultima Ora

Legea privind transformarea EximBank in banca de dezvoltare a fost publicata de Ministerul Finantelor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-11-11 08:27

Ministerul Finantelor a publicat pe site-ul popriu proiectul de lege privind transformarea EximBank intr-o banca de dezvoltare. Noua denumire a bancii va fi Banca de Dezvolare a Romaniei - EximBank.

In expunerea de motive se arata: "Avand in vedere sursele aflate in prezent la dispozitia Eximbank pentru activitatea desfasurata in numele si in contul statului, coroborat cu extinderea mandatului pentru activitatea de banca de dezvoltare, conform unor analize preliminare se estimeaza un necesar de fonduri suplimentare car ar trebui puse la dispozitia Bancii de Dezvoltare a României de 317 mil. lei in anul 2017, 240 mil. lei in anul 2018 si de 239 mil. lei in anul 2019.

Indiferent de sursa din care se vor asigura aceste fonduri prevazute la art. 14 din proiectul de lege, aceste fonduri vor constitui plasamente financiare ale statului la Banca de Dezvoltare a României, dupa cum sunt tratate si in prezent fondurile puse la dispozitia SC Eximbank SA pentru activitatea desfasurata in nume si in contul statului, neavand un impact asupra deficitului bugetar.

Decizia privind sursa din care se vor acorda fondurile estimate necesare activitatii  Bancii de Dezvoltare a Romaniei se va lua de catre Guvern, in conformitate cu art. 14 alin (6)."

In lege se mai prevede ca Ministerul Finanţelor Publice va transfera Bancii de Dezvoltare a României, spre administrare, în cadrul activității desfășurate în numele și în contul statului, soldul fondului revolving Fondul Româno - German, creat în cadrul asistenței financiare acordate Guvernului României, de către Guvernul Republicii Federale Germania, prin Institutul de Credit pentru Reconstrucţie „Kreditanstalt fur Wiederaufbau” - KfW, pentru finanțarea proiectului "Promovarea întreprinderilor mici şi mijlocii", etapele 1,2 și 3, în baza acordurilor de cooperare financiară încheiate în perioada 1998 – 2008 fond aflat la dispoziția Ministerului Finanţelor Publice.

Proiect de LEGE privind funcționarea Băncii de Dezvoltare a României - EximBank S.A.

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

CAPITOLUL I Dispoziții generale

Art. 1 Banca de Dezvoltare a României - EximBank S.A., denumita in continuare Banca de Dezvoltare a României este o societate comercială pe acțiuni, în care Statul Român deține în orice moment minimum 51% din capitalul social.

Art. 2 Banca de Dezvoltare a României este o instituție de credit specializată, prin care sedesfăşoară activităţi destinate să asigure susţinerea mediului de afaceri, dezvoltarea infrastructurii, dezvoltarea utilităţilor de interes public, dezvoltarea regională, susţinerea activităţii de cercetare-dezvoltare-inovare, protecţia mediului înconjurător, ocuparea şi formarea personalului, susţinerea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, susţinerea tranzacţiilor internaţionale, a exporturilor şi a producţiei de export, precum şi alte domenii, prin instrumente financiar-bancare specifice.

Art. 3 Banca de Dezvoltare a României îşi desfăşoară activitatea în nume şi în cont propriu ca instituție de credit şi este mandatată de Statul Român să deruleze activităţi de bancă de dezvoltare în numele şi în contul Statului, realizând finanţări, cofinanţări, refinanţări, garantări, asigurări, reasigurări şi alte operaţiuni financiar-bancare pentru toate categoriile de

beneficiari eligibili în sensul prezentei legi, constituiți sub diverse forme de organizare .

CAPITOLUL II

Activitatea Bancii de Dezvoltare a României în nume și cont propriu

Art. 4 - (1) Activitatea Bancii de Dezvoltare a României în nume și cont propriu se desfășoară în conformitate cu legislația aplicabilă instituțiilor de credit, respectiv Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 277/2007, cu modificările și completările ulterioare, cu prevederile legislației bancare, ale legislației referitoare la societățile comerciale și statutul propriu.

(2) Activitatea Bancii de Dezvoltare a României în nume și cont propriu urmărește susținerea domeniilor prioritare și strategice ale Statului, urmărindu-se complementaritatea între activitatea desfășurată în nume și cont propriu și activitatea desfășurată în mandat de bancă de dezvoltare în numele și contul Statului Român.

(3) Banca de Dezvoltare a României este condusă de un consiliu de administrație numit de Adunarea Generală a Acționarilor.

(4) Președintele Consiliului de Administrație este ales de către Adunarea Generală a Acționarilor.

CAPITOLUL III

Activitatea în mandat a Bancii de Dezvoltare a României

SECȚIUNEA 1

Activitatea Bancii de Dezvoltare a României în numele și în contul Statului Român

Art. 5 - (1) Activitatea Bancii de Dezvoltare a României în numele și în contul Statului Român se desfășoară în cadrul mandatului de bancă de dezvoltare și în conformitate cu prevederile prezentei legi și cu statutul propriu.

(2) Activitatea desfășurată de Banca de Dezvoltare a României în mandat urmărește sprijinirea dezvoltării economice durabile și echilibrate, precum și reducerea disparităților sociale, fiind orientată către apărarea interesului public și nu către obținerea de profit,

(3) Statul Român își asumă în integralitate riscurile derivând din creditele, garanțiile și asigurările/reasigurarile acordate de către Banca de Dezvoltare a României în calitate de mandatar al Statului, precum și beneficiile din activitatea desfășurata în numele și în contul statului.

(4) Remunerarea serviciilor prestate de Banca de Dezvoltare a României în cadrul mandatului se reglementează prin convenţie încheiată între Ministerul Finanţelor Publice şi EximBank.

(5) Pentru serviciile de analiză și administrare prestate în baza mandatului, Banca de Dezvoltare a României poate percepe beneficiarilor comisioane reglementate prin norme și proceduri specifice, aprobate de către Comitetul Interministerial de Dezvoltare Economică, denumit în continuare CIDE, și publicate în Monitorul Oficial.

(6) Activitatea desfășurată de către Banca de Dezvoltare a României în cadrul mandatului este condusă și coordonată de către CIDE.

(7) Responsabilitatea îndeplinirii mandatului acordat Bancii de Dezvoltare a României de a desfăşura activităţi specifice de bancă de dezvoltare aparţine CIDE.

(8) În executarea mandatului, Banca de Dezvoltare a României poate susține categoriile de beneficiari eligibili conform art. 16 alin. (1) atât în mod direct, cât și indirect prin intermediul altor instituții de credit.

Art. 6

În vederea atingerii obiectivelor generale ale activității derulate de Banca de Dezvoltare a României în cadrul mandatului se are în vedere :

a) corectarea disfuncționalităților pieței care nu sunt deservite de băncile comerciale sau de către alte instituții private de finanțare;
b) sprijinirea exportului de produse și servicii românești, a producţiei de export și a investițiilor românești în străinătate;
c) administrarea fondurilor alocate de Uniunea Europeană Statului Român, atribuite spre gestionare Bancii de Dezvoltare a României în calitate de gestionar al fondurilor destinate anumitor instrumente financiare în conformitate cu reglementarile europene aplicabile sau în calitate de intermediar financiar, conform legii;
d) sprijinirea directă sau indirectă a implementării unor proiecte publice și private de interes strategic, național, regional sau local, propuse de beneficiarii eligibili,
e) sprijinirea dezvoltării sectorului întreprinderilor mici și mijlocii, precum și a entităților care au acces redus la finanțare;
f) participare la derularea de programe naționale de dezvoltare, prevazute îndocumentele strategice ale Guvernului ;
g) dezvoltarea economiei reale prin susținerea companiilor românești prin intermediul unor produse financiar-bancare specifice;
h) alte obiective aferente activităţilor stabilite în sarcina Bancii de Dezvoltare a României prin acte normative speciale.

Art. 7

Banca de Dezvoltare a României realizează activitatea de recuperare, prin executare silită, a sumelor achitate din fondurile alocate de la bugetul de stat și din alte surse prevăzute la art. 14 alin. (1), ca urmare a neexecutării sau încălcării de către operatorii economici, beneficiari ai oricărei forme de susţinere oferite de statul român prin CIDE, a condiţiilor
contractuale, prin corpul propriu de executori fiscali, care desfăşoară activităţile de executare silită potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare.

SECȚIUNEA 2
Comitetul Interministerial de Dezvoltare Economică

Art. 8 – (1) CIDE este un organism fără personalitate juridică, care asigură conducerea și coordonarea activităților și operațiunilor desfășurate de către Banca de Dezvoltare a României în cadrul mandatului.

(2) În acest sens, CIDE evaluează și aprobă sau, după caz, avizează proiectele și tranzacțiile care fac obiectul mandatului de bancă de dezvoltare, pe baza analizelor prezentate de direcțiile de specialitate din Banca de Dezvoltare a României.

(3) În exercitarea atribuțiilor sale, CIDE examinează, aprobă și asigură implementarea normelor, procedurilor, politicilor și instrumentelor specifice derulate în numele și în contul Statului de către Banca de Dezvoltare a României.

(4) Pregătirea lucrărilor, analiza și prezentarea proiectelor care se supun aprobării CIDE se realizează de către structurile de specialitate din cadrul Bancii de Dezvoltare a României , potrivit competenţelor acestora.

(5) Lucrările de secretariat ale CIDE se asigură, ca activitate permanentă şi distinctă, de către Banca de Dezvoltare a României .

Art. 9

Competența de aprobare a CIDE este până la echivalentul a 50 milioane euro per beneficiar sau grup de beneficiari aflați în legătură, tranzacțiile a căror valoare depășește acest prag urmând a fi aprobate prin hotărâre a Guvernului României, luând în considerare avizul prealabil al CIDE.

Art. 10

CIDE examinează şi avizează emiterea de garanţii de stat, de către Ministerul Finanțelor Publice, pentru împrumuturile contractate de operatorii economici și unitățile administrativ teritoriale, precum și împrumuturile contractate de Ministerul Finanțelor Publice și subîmprumutate unităților administrativ-teritoriale sau operatorilor economici, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria  publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare.

Art. 11 – (1) Membrii CIDE sunt reprezentanți ai organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi Banca de Dezvoltare a României, președintele CIDE fiind secretarul de stat în Ministerul Finanțelor Publice coordonator al activității de datorie publică.

(2) Eliberarea în orice mod din funcţia publica sau în cadrul Bancii de Dezvoltare a României a persoanelor care fac parte din CIDE determină şi încetarea calităţii de membru, vicepreşedinte sau preşedinte în cadrul CIDE.

(3) Remuneraţia individuală a membrilor CIDE se stabileşte la nivelul a două salarii medii brute pe Banca de Dezvoltare a României la nivelul sfârşitului anului anterior celui pentru care se face plata, este plătibilă lunar și se suportă din fondurile statului puse la dispoziţia EximBank, administrarea activităților legate de calculul remunerației fiind realizată de către EximBank.

Art. 12 – (1) Fiecare membru al CIDE depune o declarație pe proprie răspundere, prin care se angajează în scris că îşi exercită responsabilităţile cu onestitate, integritate şi obiectivitate, păstrând confidențialitatea activității desfășurate.

(2) Persoanele desemnate în calitate de membri ai CIDE trebuie să dețină experiența necesară în aplicarea principiilor financiare sau în derularea operațiunilor specifice mandatului de bancă de dezvoltare.

(3) Membrii CIDE se angajează să exercite efectiv responsabilităţile ce le revin și să aloce timp suficient pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.

Art. 13 – (1) Aspectele privind componența, organizarea și activitatea CIDE, inclusiv responsabilitățile membrilor acestuia, se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

(2) Normele și procedurile detaliate aferente activității desfășurate în numele și în contul Statului Român, precum și operațiunile specifice efectuate de Banca de Dezvoltare a României în numele și în contul Statului Român, sunt stabilite și aprobate de CIDE.

(3) Normele care reglementează activităţile desfăşurate de Banca de Dezvoltare a României în numele şi în contul Statului Român, aprobate de către CIDE, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(4) Reprezentarea şi asistenţa juridică a CIDE în faţa instanţelor judecătoreşti sunt asigurate de direcția juridică a Bancii de Dezvoltare a României împreună cu Direcția Generală Juridică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Reprezentarea şi asistenţa CIDE în faţa celorlalte organe şi autorităţi ale Statului sunt asigurate de Banca de Dezvoltare a României.

SECȚIUNEA 3
Sursele de finanțare

Art. 14 – (1) Sursele de finanțare necesare pentru derularea activităților desfășurate de Banca de Dezvoltare a României în cadrul mandatului sunt:

a) Fonduri puse la dispoziția Banca de Dezvoltare a României de către Ministerul Finanțelor Publice din bugetul de stat, prin bugetul MFP-Actiuni generale, din venituri din activitatea de privatizare sau pe baza de mandat ;
b) Fonduri încredinţate în bază de mandat de alte autorităţi ale administraţiei publice centrale;
c) Finanțari rambursabile contractate de pe piețele interne și internaționale, inclusiv de la instituții financiare internaționale, bănci guvernamentale de dezvoltare/cooperare internațională;
d) Alte surse de finanțare care vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului, cu reglementarea modalităţilor de utilizare;
f) Alte surse conform legii.

(2) Sursele de finanțare prevăzute la alin. (1) pot fi angajate de Banca de Dezvoltare a României pentru activitatea desfășurată în numele și în contul Statului în limitele competenţelor de aprobare ale CIDE sau, după caz, ale Guvernului României.

(3) Sursele de finanțare prevăzute la alin. (1) sunt utilizate de Banca de Dezvoltare a României pentru plata angajamentelor asumate în cadrul mandatului de bancă de dezvoltare şi pentru acoperirea costurilor generate de activitățile derulate.

(4) Sumele încasate în cadrul operaţiunilor de finanţare, garantare, asigurare, reasigurare de natura comisioanelor, dobânzilor, primelor de asigurare și spezelor, precum și recuperările de creanțe anterior derecunoscute, conform Regulamentului CE nr.1126/2008, reprezintă sursă de alimentare a surselor de finanțare prevăzute la alin.
(1).

(5) Sumele plătite reprezentând costuri administrative generate de activitățile derulate, comisioane, dobânzi, inclusiv aferente finantarilor rambursabile contractate de Banca de Dezvoltare a României in scopul indeplinirii mandatului, prime de asigurare/reasigurare, speze, precum și executările de garanții și plățile de despăgubiri aferente contractelor de asigurare diminuează sursele de finanțare prevăzute la alin. (1). Costurile administrative generate de activitățile derulate se stabilesc în normele
metodologice de aplicare a prezentei legi.

(6) Anual, Banca de Dezvoltare a României prezintă CIDE un raport detaliat privind angajamentele asumate și planul de afaceri aferent perioadei următoare, prezentând propuneri de completare a fondurilor aflate la dispoziție, daca este cazul. Pe baza aprobării CIDE, în urma analizei interne Ministerul Finanțelor Publice supune aprobării Guvernului Planul de afaceri al Bancii de Dezvoltare a României și finanțarea angajamentelor viitoare ale Bancii de Dezvoltare a României .

(7) Sumele disponibile din sursele de finanțare prevăzute la alin. (1), lit. a), sunt plasate la Banca de Dezvoltare a României ca surse atrase pentru susținerea activității bancare pe perioadă nedeterminată, cu excepţia acelor sume al căror regim special este stabilit prin convenție încheiată între Banca de Dezvoltare a României și Ministerul Finanțelor Publice. Drepturile şi obligaţiile Bancii de Dezvoltare a României pentru
utilizarea acestor sume se stabilesc prin convenţie încheiată cu Ministerul Finanţelor Publice.   

Art. 15 (1) În vederea susținerii activităților desfășurate în cadrul mandatului, prin derogare de la Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, Banca de Dezvoltare a României poate contracta finanțări rambursabile în numele și contul statului de pe piețele interne și internaționale, inclusiv de la instituții financiare internaționale, bănci guvernamentale de dezvoltare/cooperare internațională.

(2) Obligațiile financiare asumate potrivit alin. (1) sunt obligații de natura datoriei publice guvernamentale, iar plata serviciului acestei datorii este implicit garantată de Statul Român.

(3) Contractarea de împrumuturi de pe piețele interne și internaționale, inclusiv de la instituţiile financiare internaționale și/sau bănci de dezvoltare/cooperare internațională, potrivit alin (1), se supune aprobării Guvernului, pe baza unui Memorandum promovat de Ministerul Finanțelor Publice.

(4) Procedura privind contractarea de împrumuturi prevăzută la alin. (3) se stabilește prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi;
(5) Contractarea de împrumuturi potrivit alin (3) se realizează în conformitate cu prevederile Legii responsabilității fiscal-bugetare nr. 69/2010 republicată, precum și cu Strategia de administrare a datoriei publice guvernamentale.

SECȚIUNEA 4
Beneficiari

Art. 16 – (1) Acționând în baza mandatului, Banca de Dezvoltare a României oferă produse financiar-bancare specifice următoarelor categorii de beneficiari:
a) Întreprinderi/societăți nou înfiinţate, întreprinderi sociale, companii naționale, întreprinderi mici și mijlocii, alte societăți comerciale;
b) Unități administrativ-teritoriale, instituţii ale administraţiei publice locale, asociații de dezvoltare intercomunitară, grupuri de acțiune locală, agenții de prestări servicii de utilitate publică, organizații neguvernamentale, entități publice de interes socio-cultural, universități, institute de cercetare-dezvoltare, alte entități legale. Entitățile publice de interes socio-cultural, universități, institute de cercetare-dezvoltare incluse în administrația publică centrală pot contracta împrumuturi de la Banca de Dezvoltare a României prin derogare de la Ordonanța
de Urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu
modificări și completări prin Legea nr.109/2008, cu modificările și completările ulterioare, cu raportarea acestor împrumuturi către Ministerul Finanțelor Publice conform ordonanței de urgență mentionate;
c) Alte categorii de beneficiari, atât în mod direct, cât și indirect, prin intermediul instituțiilor de credit partenere.

(2) Acționând în cadrul mandatului, Banca de Dezvoltare a României susține:
a) Proiecte finanțate din fonduri ale Uniunii Europene, inclusiv proiecte de
infrastructură;
b) Programe și proiecte de interes local, regional, național, inclusiv de natură socială;
c) Parteneriate de tip public-privat, investiții teritoriale integrate, proiecte de cooperare transfrontalieră;
d) Exportul de bunuri și servicii românești si investițiile românești în străinătate;
e) Participarea la implementarea inițiativelor investiționale strategice ale Uniunii Europene.

SECȚIUNEA 5
Contabilitatea operaţiunilor desfășurate în mandat de Banca de Dezvoltare a României

Art. 17 Contabilitatea operațiunilor desfășurate de Banca de Dezvoltare a României în baza mandatului este asigurată în conformitate cu normele de raportare financiară specifice aprobate de CIDE, având la baza principiile contabile aplicabile instituțiilor de credit.

Art. 18

Banca de Dezvoltare a României publică pe site-ul propriu situații financiare anuale cu privire la activitatea desfășurată în mandat în conformitate cu cadrul de raportare financiară aprobat de CIDE.

Art. 19

CIDE elaborează pentru fiecare exerciţiu financiar un raport care prezintă derularea activităţilor desfășurate de Banca de Dezvoltare a României în baza mandatului care se prezintă Guvernului României în termen de 6 luni de la încheierea exercițiului financiar, de către Ministerul Finanțelor Publice. Raportul se publică și pe site-ul propriu de către Banca
de Dezvoltare a României .

CAPITOLUL IV
Dispoziții finale şi tranzitorii

Art. 20 (1) Ministerul Finanţelor Publice transferă Bancii de Dezvoltare a României, spre administrare, în cadrul activității desfășurate în numele și în contul statului, soldul fondului revolving Fondul Româno- German-, creat în cadrul asistenței financiare acordate Guvernului României, de către Guvernul Republicii Federale Germania, prin Institutul de Credit pentru Reconstrucţie „Kreditanstalt fur Wiederaufbau” - KfW, pentru finanțarea proiectului "Promovarea întreprinderilor mici şi mijlocii", etapele 1,2 și 3, în baza acordurilor de cooperare financiară încheiate în perioada 1998 – 2008 fond aflat la dispoziția Ministerului
Finanţelor Publice.

(2) Ministerul Finanţelor Publice încheie cu Banca de Dezvoltare a României, desemnata managerul proiectului, o convenție, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile părţilor în ceea ce privește administrarea fondului revolving prevăzut la alin. (1), inclusiv privind utilizarea acestuia și rambursarea obligațiilor financiare către Institutul de Credit
pentru Reconstrucţie (Kreditanstalt fur Wiederaufbau).

Art. 21

Banca de Dezvoltare a României este supusă dispoziţiilor legale privind secretul profesional în domeniul bancar.

Art. 22

Membrii şi împuterniciţii în adunarea generală a acţionarilor, membrii consiliului de administraţie, membrii CIDE şi auditorii, salariaţii Bancii de Dezvoltare a României, precum și orice persoană care participă la activitatea instituției sunt obligaţi să păstreze secretul profesional în domeniul bancar asupra oricăror fapte, date şi informaţii de care au luat
cunoştinţă în cursul exercitării funcţiilor lor şi care nu sunt destinate publicităţii, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relaţiile personale sau de afaceri ale clienţilor ori informaţii referitoare la conturile clienţilor - solduri, rulaje, operaţiuni derulate-, la serviciile
prestate sau la contractele încheiate cu clienţii.

Art. 23 – (1) Instrumentele financiare ale activității desfășurate în numele și în contul Statului Român se utilizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi a acquis-ului comunitar.

(2) Măsurile de sprijin susceptibile a constitui ajutoare de stat se acordă după parcurgerea procedurilor prevăzute de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale din domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea si  completarea Legii concurenței nr. 21/1996, cu modificările și completările ulterioare,
și în conformitate cu legislația europeană în domeniu.

Art. 24

La data intrării în vigoare a prezentei legi denumirea de Comitet Interministerial de Finanțări, Garanții și Asigurări prevazută de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, se inlocuiește cu Comitetul Interministerial de Dezvoltare Economică.

Art. 25

La data abrogării Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., cu modificarile si completarile ulterioare, fondurile prevăzute la art. 10 din Legea nr. 96/2000 privind asigurarea resurselor financiare necesare desfășurarii operațiunilor în numele și în contul statului, constituite la dispoziția
EximBank, se comasează într-un singur fond comun și rămân în continuare la dispoziția Bancii de Dezvoltare a României în scopul asigurării resurselor sale financiare pentru activitatea desfășurată în mandat, cu excepția fondului revolving Fondul Româno-German
mentionat la art. 20 alin. (1), pentru care se va ține o evidență separată, care va include și achitarea obligațiilor financiare față de KfW.

Art. 26

La intrarea în vigoare a acestei legi se abrogă Legea nr. 96 din 2 iunie 2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EximBank SA, republicată, precum si Hotărârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de ExportImport a României Eximbank - S.A. în numele şi în contul statului, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 27

Statutul actual al EximBank SA rămâne în vigoare până la aprobarea de către Adunarea Generală a Acţionarilor a noului statut pentru Banca de Dezvoltare a României, dar nu mai târziu de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Art. 28

Convenția și actele adiționale încheiate cu Ministerul Finanţelor Publice, aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei legi, își mențin valabilitatea până la expirarea termenului prevăzut în textul convenției.

Art. 29.

În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, se elaborează norme metodologice de aplicare, aprobate prin hotărâre a Guvernului.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania are un rating mai bun

Fitch Ratings îmbunătățește rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii

Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci

BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii

Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului

Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 și îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) și rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii

Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni

Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii

 



 

Ultimele Comentarii