Cum vor fi solutionate pe cale amiabila plangerile clientilor bancilor de catre noul Centru de Solutionare Alternativa (SAL) a litigiilor din domeniul bancar
Autor: Bancherul.ro
2015-08-31 00:46
In Monitorul oficial al Romaniei, partea I, nr.654 din 28 august 2015 s-a publicat Ordonanta Guvernului privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, o transpunere in legislatia nationala a Directivei 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum, care intra in vigoare la 10 zile de la publicare, adica din 7 septembrie 2015.
Termenul de implementare in legislatia nationala a fost 9 iulie, asadar vorbim de o intarziere de doua luni, cauzata de negocierile dintre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), pe de o parte, si bancheri si BNR, pe de alta parte, privind infiintarea unei institutii distincte care sa solutioneze doar plangerile clientilor bancilor, in timp ce ANPC se va ocupa de reclamatiile clientilor celorlalte companii care furnizeza produse si servicii in Romania.
Guvernul precizeaza ca legea a fost adoptata “avand in vedere prevederile Regulamentului UE nr. 524 din 2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 21 mai 2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2008 din 2004 si a Directivei 2009/22/CE (Regulamentul privind SOL in materie de consum).”
Respectivul regulament nr.524, adoptat, la fel ca Directiva, tot in mai 2013, intra in vigoare abia din 9 ianuarie 2016, se aplica solutionarii pe cale extrajudiciara a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniune si un comerciant stabilit in Uniune, prin interventia unei entitati SAL (Solutionare Alternativa a Litigiilor) care a fost inclusa pe lista stabilita in conformitate cu articolul 20 aliniatul (2) din Directiva 2013/11/UE si care presupune utilizarea platformei SOL.
Directiva 11 specifica, la articol 2, ca “se aplica procedurilor de solutionare extrajudiciara a litigiilor nationale si transfrontaliere care privesc obligatiile contractuale prevazute de contractele de vanzari sau in contractele de prestari servicii intre un comerciant stabilit in Uniune si un consumator rezident in Uniune prin interventia unei entitati SAL, care propune sau impune o solutie sau reuneste partile in scopul de a facilita o solutie amiabila”.
Asadar, Regulamentul 524 se refera la solutionarea litigiilor privind contractele si serviciile online, in timp ce Directiva 11 se refera la toate contractele. De altfel, in Directiva se mai precizeaza ca “prezenta directiva si Regulamentul nr.524 sunt doua instrumente legislative interconectate si complementare”.
Regulamentele europene se aplică direct în legislaţia internă a statelor membre, imediat după intrarea în vigoare, iar efectele juridice prevalează asupra tuturor legislaţiilor naţionale, în mod simultan, automat şi uniform, in timp ce directivele trebuie să fie mai întâi transpuse de statele membre.
Articolul 25 al Directivei 11 prevede ca “statele membre asigura intrarea in vigoare a actelor cu putere de lege si a actelor administrative necesare pentru a se conforma prezentei directive pana la 9 iulie 2015”, implementarea fiind asadar in intarziere cu doua luni.
In luna august 2014, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a publicat pe propriul site un proiect de “Lege privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si profesionisti”, in care se precizeaza ca “transpune in legislatia nationala prevederile Directivei nr.2013/11/UE in scopul crearii cadrului juridic necesar pentru ca reclamatiile impotriva profesionistilor sa poata fi prezentate voluntar de catre consumatori entitatilor care aplica proceduri SAL (Solutionarea Alternativa a Litigiilor) intr-un mod independent, impartial, transparent, eficace, rapid si echitabil.“
ANPC si-a arogat initial exclusivitatea entitatilor SAL
In proiectul de lege, ANPC si-a arogat exclusivitatea infiintarii si administrarii structurilor care se ocupa de solutionarea alternativa, pe cale extrajudiciara, a reclamatiilor consumatorilor, asa-numita “entitate SAL”, ceea ce contravine prevederilor Directivei 11 in materie.
In proiect se spunea ca “entitatea de solutionare alternativa a litigiilor (entitate SAL) este orice structura din cadrul unei autoritati publice centrale cu responsablitati in domeniul protectiei consumatorilor”, iar in cadrul ANPC “se infiinteaza o structura responsabila cu derularea procedurilor SAL, in coordonarea directa a presedintelui ANPC”.
Directiva prevede urmatoarele: “O entitate SAL este „stabilită”:
- în locul în care aceasta își desfășoară activitățile SAL, dacă funcționarea sa este asigurată de o persoană fizică;
- în locul în care respectiva persoană juridică sau asociație de persoane fizice sau juridice își desfășoară activitățile SAL, dacă funcționarea sa este asigurată de o persoană juridică sau de o asociație de persoane fizice sau juridice;
- în locul în care respectiva autoritate sau un alt organism public își are sediul, dacă funcționarea sa este asigurată de o autoritate sau de un alt organism public.”
Asadar, Directiva permite ca o entitate SAL sa poata fi infiintata nu doar de catre autoritati si organisme publice, ci si de persoane juridice, asociatii si chiar de o singura persoana fizica, daca aceasta doreste sa solutioneze pe cale amiabila dispute dintre consumatori si firme care ofera produse si servicii, in conditiile stabilite de Directiva.
Bancherii au protestat...
Bancherii s-au impotrivit proiectului ANPC, facand lobby la BNR pentru crearea unei entitati SAL independenta politic, avand in vedere ca presedintele ANPC este numit de guvern.
Bancherii s-au dovedit foarte activi in aceasta problema in contextul in care in ultimii ani au fost asaltati de reclamatii si procese in justitie pe tema clauzelor abuzive din contractele de credit si a conversiei creditelor in CHF.
Bancile s-au vazut asaltate de procese si de reclamatii la ANPC si pentru ca nu au reusit pana acum sa infiinteze o institutie de mediere tip ombudsman, dupa modelul altor state europene.
Bogdan Olteanu, viceguvernatorul BNR responsabil de problemele juridice, a organizat un colocviu la sediul bancii centrale pe tema solutionarii alternative a litigiilor, in care a declarat ca “BNR se află în faza de evaluare a propunerilor referitoare la implementarea unui mecanism independent care să încerce să soluționeze eventualele litigii dintre consumatorii de servicii financiare și prestatorii acestor servicii înainte de apelarea la instanță, respectiv mediere, arbitraj sau o instituție publică independentă”.
...si au castigat
Lobby-ul bancherilor s-a dovedit de succes. In legea publicata in Monitorul Oficial se prevede ca “entitatea de solutionare alternativa a litigiilor (SAL) poate functiona exclusiv in cadrul ANPC, in cadrul unei autoritati publice centrale sau a unei autoritati administrative autonome cu responsabilitati in domeniul protectiei consumatorilor. In domeniul bancar, entitate SAL este Centrul de solutionare alternativa a litigiilor.”
Asadar, in timp ce clientii tuturor furnizorilor de produse si servicii din Romania vor trebui sa apeleze tot la ANPC pentru solutionarea amiabila a reclamatiilor, clientii bancilor vor avea o institutie separata.
Se ridica de aici intrebarea fireasca: nu cumva este vorba de o discriminare, de o favorizare a bancilor in detrimentul altor companii cu multi clienti, precum firmele de telefonie, de cablu, de transport, de electricitate, lanturi de magazine etc.?
Bancherii ar putea aduce vesnicul argument ca industria de servicii financiare este una complicata si e nevoie de specialisti pentru solutionarea reclamatiilor.
Numai ca nici in prezent reclamatiile si procesele dintre clienti si banci nu sunt solutionate de vreo autoritate specializata, ci tot de ANPC si de instante civile sau comerciale care se ocupa si de clientii celorlalte firme, despre care nu se poate spune ca intampina probleme serioase in intelegerea unui contract de credit sau de cont curent, ci doar cele firesti unor persoane si institutii cu experienta redusa in domeniu.
In lege se mai precizeaza ca entitatea de solutionare a litigiilor din sectorul bancar nu are nicio legatura ierarhica sau functionala cu comerciantul, este clar separata de entitatile operationale ale comerciantilor si are la dispozitie un buget suficient pentru a-si indeplini sarcinile, care este separat de bugetul general al comerciantilor.
Centrul SAL in domeniul bancar este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in scopul asigurarii accesului consumatorilor din domeniul bancar la solutionarea, prin proceduri SAL, a litigiilor dintre acestia si comerciantii a caror activitate este reglementata, autorizata si supravegheata/monitorizata de BNR, precum si sucursalele comerciantilor straini ce desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei, in domeniul bancar. Sediul Centrului Sal este in municipiul Bucuresti.
Finantarea Centrului SAL se asigura de catre banci, din comisioanele percepute pentru prestatiile in domeniu efectuate tertilor si din donatii/sponsorizari.
Conducerea Centrului SAL din domeniul bancar este asigurata de un Colegiu de coordonare format din 5 mebri, dintre care 4 sunt desemnati de ANPC, ARB, BNR si asociatiile de consumatori, iar 1 membru este independent si este ales de catre ceilalti membri.
Pe de alta parte, in cadrul ANPC se infiinteaza o structura responsabila cu derularea procedurilor SAL, formata din 25 de posturi, conducerea fiind asigurata de o persoana aflata in subordinea inaltului functionar public si care raspunde in fata autoritatii competente, Ministerul Economiei.
Cum se vor rezolva plangerile clientilor bancilor prin noul Centru SAL
Procedura SAL este gratuita. Clientii nemultumiti de un produs sau serviciu pot depune o reclamatie pe hartie sau online, pe site-ul pe care entitatile SAL sunt obligate sa-l intretina pentru a primi solicitarile prin formulare online.
Solutionarea reclamatiilor se face prin doua modalitati: prin propunerea si/sau impunerea unei solutii partilor, fara a se detalia cazurile in care se alege una dintre cele doua solutii.
In cazul procedurilor prin care se propune o solutie, consumatorii au posibilitatea de a se retrage din procedura in orice moment, daca nu sunt satisfacuti de functionarea sau de modul de desfasurare a procedurii.
Banca sau alta institutie reclamata are dreptul de a-si exprima punctul de vedere cu privire la reclamatia care face obiectul litigiului inaintat spre solutionare entitatii SAL in termen de 15 zile calendaristice de la data comunicarii acesteia, precum si de a primi din partea entitatii SAL argumentele si probele prezentate de reclamant.
Rezultatul procedurii SAL este comunicat partilor, printr-o nota de solutionare alternativa a litigiilor, in termen de 30 de zile calendaristice de la data la care s-a primit dosarul complet al reclamatiei.
Inainte de a accepta solutia propusa, se acorda o perioada de 15 zile calendaristice pentru a-si exprima acordul sau dezacordul partilor, iar daca doar una dintre parti accepta solutia, atunci solutia propusa nu e obligatorie.
Cele doua parti au posibilitatea de a alege daca accepta sau nu solutia propusa. Daca una dintre parti nu accepta solutia propusa, atunci aceasta nu este obligatorie.
In cazul in care comerciantul nu accepta solutia propusa, entitatea SAL informeaza consumatorul, prin incheiere, despre caile de atac administrative, respectiv judiciare la care poate recurge pentru solutionarea litigiului.
Daca este vorba de o solutie impusa, aceasta este obligatorie pentru comerciant. Entitatea SAL emite o hotarare motivata a solutiei, iar daca aceasta nu este atacata in termen de 15 zile constituie de drept titlu executoriu.
Procedurile SAL, adica modalitatile de solutionare a unei reclamatii, se finalizeaza in termen de 90 de zile calendaristice de la data la care o entitate SAL a primit dosarul complet al reclamatiei. In cazul unor litigii complexe, entitatea SAL responsabila poate, daca este necesar, sa prelungeasca termenul.
Conform Directivei, “procedurile SAL variază mult de la un stat membru la altul, precum și în interiorul acestora. Ele pot lua forma unor proceduri în care entitatea SAL aduce părțile împreună cu scopul de a facilita o soluție amiabilă sau a unor proceduri în care entitatea SAL propune o soluție sau proceduri în care entitatea SAL impune o soluție. Ele pot fi, de asemenea, combinații de două sau mai multe astfel de proceduri. Prezenta directivă nu ar trebui să aducă atingere tipului de proceduri SAL din statele membre”.
Comentarii
GabrielaASL
Deci bancherii isi fac de cap la noi in tara cu voia preaslavitului BNR am mai infiintat o structura menita sa acopere ilegalitatile comise de bancheri
cosming
mda
Ar trebui ca din momentul receptionarii sesizarii de catre SAL, sa se aiba in vedere suspendarea contractului pe perioada nedeterminata si in cazul in care sesizarea primeste recomandari imperative din partea SAL, contractul (impreuna cu cele similare din cadrul portofoliului) sa fie suspendat de drept pana la eliminarea problemelor semnalate si achitarea de catre banca pe langa a sumelor incasate abuziv si a dobanzilor penalizatoare la aceste sume... Daca nu se vor intampla cele de mai sus, entitatile SAL sunt DEFGEABA pentru ca se va ajunge din nou la procese, cei drept cu o intarziere de cateva luni. Bancile trebuie sa fie facute constienta ca sunt niste societati comerciale a caror produse pot fi toxice pentru consumatori!
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Analiza
A aparut o noua platforma de investitii in criptomonede pentru fraude online: Aspect Markets
Cititorii ne-au sesizat ca exista pe internet o noua falsa platforma de investitii in criptomonede, prin care se fac fraude online. Numele platformei este Aspect Markets si este online in prezent, la adresa de internet https://aspectmarkets.pro (vezi foto), detalii
BRD Finance s-a inchis pe tacute
BRD Finance, IFN-ul pentru credite de consum si carduri detinut de banca BRD Societe Generale, a fost inchis si a intrat in procedura de lichidare, conform unui anunt de pe site-ul acesteia (vezi foto). BRD nu a anuntat inchiderea IFN-ului, singurele informatii existente fiind detalii
Creditele de nevoi personale cu cele mai mici dobanzi
CEC Bank a anuntat o promotie la creditele de nevoi personale, cu o dobanda de 7,9%, valabila pentru cei care-si incaseaza veniturile intr-un cont al bancii, cea mai mica dintre un numar de 13 astfel de imprumuturi acordate de 9 banci, conform topului realizat de detalii
Indicatorii sistemului bancar la finalul anului 2023
indicatorii agregati ai bancilor romanesti la finalul anului 2023, calculati pe baza informatiilor din raportarile prudentiale neauditate, trimise la Banca Nationala a Romaniei (BNR) de instituțiile de credit, persoane juridice romane și de sucursalele din Romania ale institutiilor detalii
- La care banci se poate face actualizarea online a datelor de catre firme
- Conturi bancare gratuite pentru incasarea salariului, pensiei si indemnizatiilor sociale. Dar cine poate sa-si faca unul?
- Indicatorii sistemului bancar la finalul trimestrului 3 din 2023
- Indicatorii sistemului bancar la finalul T2 2023
- Genoxinvest, o frauda online deghizata in platforma de investitii in criptomonede
- Raiffeisen nu-si despagubeste clientii fraudati online
- BRD plateste o dobanda de doar 0,1% la depozitele vechi, in stoc
- Bancile au facut un profit record de 10 miliarde lei in 2022
- Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul, obligati de judecatori sa achite prima de stat unui fost client
- Profitul bancilor, in crestere cu 19%
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- -6,2% din PIB, deficit bugetar după zece luni
- Inflația anuală a crescut marginal
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 7,7% cumulat pe primele 9 luni
- România, pe locul 16 din 27 de state membre ca pondere a datoriei publice în PIB
- România, tot prima în UE la inflația anuală, dar decalajul s-a redus
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Datoria publică, 54,4% din PIB la finele lunii septembrie 2024
- România, tot prima dar în trendul UE la inflația anuală
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- Sistemul bancar romanesc este deosebit de bine pregatit pentru orice fel de socuri
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Nu vor să aplice Legea 243/2024
Buna ziua, VĂ ROG MULT SĂ MĂ AJUTAȚI. Am încercat o soluție cu cu cei de la CSALB, cerere ... detalii
-
!
Era interesant de aflat cat a dat Casa regala din exedentul Casei in toate cele 7 razboaie in care ... detalii
-
plati online
ING respinge in mod constant platile facute online cu cardurile ... detalii
-
!
Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii