BANCI | Ultima Ora

BCR, Visa si Asisom, marcile din industria financiara in care romanii au cea mai mare incredere

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-05-04 21:39

BCR, Visa si Asisom sunt cele mai de incredere marci din industria financiara pentru romani, releva Trusted Brands 2011, realizat de revista Reader’s Digest. Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a unsprezecea editie, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.

Trusted Brands 2011 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2010, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 16 tari europene. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 223.811 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda: 14,1%.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2011 au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti. La categoriile: Furnizori servicii telefonie mobila, Camere foto, Centre comerciale si Cotidiene, s-au schimbat liderii, in timp ce la alte categorii (Automobile, Detergenti, Ape minerale, Cosmetice), ocupantii locului intai si-au intarit pozitia prin procente mai mari fata de anii trecuti. Dupa ce, in 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2011 aduce o noua surpriza: comparativ cu alte branduri, increderea in marcile romanesti creste constant. La categoria Automobile, de exemplu, increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 19,8%(in 2011), la Ape minerale, Borsec a crescut cu 7 procente, iar la Magazine de electrocasnice, Domo ocupa in continuare pozitia de lider, cu 34,3% (fata de 28,3% in 2010). Brandul Mercedes pierde inca un loc pe podiumul Automobilelor: dupa ce, anul trecut, a fost detronat de Dacia, in 2011 a fost devansat in topul preferintelor romanilor si de Volkswagen.

Marile surprize ale Trusted Brands 2011 au aparut insa la sectiunea Institutii. Studiul a relevat ca increderea romanilor in unele dintre acestea se mentine pe primul loc in Europa, in timp ce increderea in altele a scazut dramatic. Cel mai afectat s-a dovedit a fi mediul bancar, care a scazut in Romania de la un procent de incredere de 43% in 2010, la 29% in 2011, desi la nivel european increderea in banci a crescut in acest an cu o medie de 3 procente. Rezultatul plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa la sectiunea incredere in institutiile bancare. Tot pe ultimul loc ne situam si in privinta increderii in Guvern (6% fata de 23% media europeana), iar increderea in Justitie se situeaza cu 20 de procente sub media europeana. Pe de alta parte, increderea romanilor in institutia casatoriei ramane si in 2011 cea mai mare de pe continent.

La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%), pilotii (91%) si farmacistii (86%). Si ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas neschimbate. Romanii au acordat din nou votul de blam politicienilor (doar 2% au incredere in ei), dealerilor de masini (doar 12%) si fotbalistilor (16%). Mai mult, la aceste trei categorii neincrederea populatiei este mai mare decat anul trecut.

Florin Petrescu, Country Manager Reader’s Digest Romania: “Mi se par imbucuratoare procentele de incredere in companiile internationale si in publicitate, care situeaza Romania pe primul loc in Europa. Cifrele vorbesc de la sine: 46% din romani declara ca au incredere in companiile internationale, iar 31% in publicitate, fata de 35% si, respectiv, 14%, cat este media europeana”.

“De peste un deceniu, Trusted Brands isi propune si reuseste sa identifice marcile in care europenii au incredere si sa descopere ce criterii stau la baza deciziei de a investi cu incredere o anumita companie sau un produs. Si in Romania am creat deja o traditie din a evidentia, an de an, brandurile cu cea mai buna reputatie in randul consumatorilor. In editia de mai a revistei Reader’s Digest Romania, cititorii nostri au ocazia – la fel ca cei peste 10 milioane de cititori ai editiilor europene – sa compare rezultatele locale ale studiului Trusted Brands cu cele din restul Europei.

In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brands in campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se si intampla. Ma bucura sa observ cum branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica sau Philips au ales sa afiseze cu mandrie emblema Trusted Brands in campaniile lor publicitare”, a mai spus Florin Petrescu, Country Manager Reader’s Digest Romania.

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com.

Castigatori Trusted Brands Romania 2011:

Categorii europene:

- Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computere personale: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Orange
– Camere foto: Sony
– Agentii de turism: Paralela 45
– Banci: BCR
– Carduri de credit: Visa
– Companii de asigurari: Asirom
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar
- Produse lactate: Danone
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pasta de dinti: Colgate
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Sapun: Dove
- Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: Adevarul
– Statii radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV

Compania Reader's Digest a fost infiintata in 1922, in SUA, si functioneaza in peste 60 de tari. Publicatia Reader's Digest a devenit cea mai citita revista din lume, numarand peste 100 milioane de cititori si 23 milioane de abonati, in intreaga lume. In Romania, publicatia s-a lansat in noiembrie 2005 si a devenit cea mai vanduta revista de interes general din Romania.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania are un rating mai bun

Fitch Ratings îmbunătățește rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii

Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci

BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii

Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului

Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 și îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) și rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii

Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni

Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii

 



 

Ultimele Comentarii