BANCI | Profil

Bancile refuza 80% dintre cererile clientilor de solutionare amiabila a reclamatiilor, astfel ca CSALB este ineficient; ceea ce este firesc, fiind condus de bancheri

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-11-30 22:09

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a anuntat ca 80% dintre cererile primite de la clientii bancilor in vederea solutionarii amiabile a reclamatiilor sunt respinse de catre banci, ceea ce inseamna ca activitatea CSALB este ineficienta.

Poate si pentru ca CSALB este condus de un angajat al BNR, Alexandru Paunescu, in functia de presedinte al Colegiului de Coordonare al CSALB, si de un fost bancher, Liviu Fenoghen, directorul CSALB.

Firesc ar fi ca acest organism, CSALB, sa fie condus si sa aiba angajati care sa nu fi avut sau sa nu aiba nicio legatura cu bancile sau BNR, dar nici cu asociatiile de consumatori. Numai asa se poate bucura de increderea publicului si a consumatorilor si, implicit, poate deveni eficient.

CSALB: bilanț după 9 luni de activitate: 80 de litigii în lucru, 30 deja rezolvate (comunicat de presa):

În aproape 9 luni de când Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar funcționează efectiv, numărul cererilor conforme a ajuns la 200. Dintre acestea, 40 de solicitări sunt în faza de filtru, și alte 40 sunt deja dosare în diverse stadii de soluționare. Până acum, 27 de dosare au fost finalizate și alte 3 hotărâri sunt în redactare, cu 10 mai multe decât acum o lună.

Într-un litigiu soluționat luna aceasta, în urma negocierilor, banca i-a convertit unui consumator creditul din CHF în LEI la data semnarii actului aditional și i-a redus aproximativ 15.000 CHF din sold. Rezultatul, în funcție de particularitățile concrete ale cazului, a fost reducerea ratei lunare la aproape o treime, de la 1.300 de lei cât plătea până acum, la 480 de lei, lunar, până la rambursarea integrală a împrumutului. De asemenea, a fost introdusă în contractul de credit o clauză conform căreia, dacă apar noi dispoziții legale privitoare la conversia creditelor acordate în CHF acestea se vor aplica contractului.

În alt caz, s-a semnat o tranzacție prin care banca a renunțat la executarea silită (ce avea ca obiect recuperarea creanței ce a rezultat din contractul de credit) și la orice pretenție ar avea împotriva consumatoarei. În total, a fost vorba de aproximativ 4.500 EUR.

Consumatorii încep să aibă încredere tot mai mare în CSALB. Cei care s-au adresat Centrului consideră că este singura modalitate de a dialoga cu băncile sau IFN-urile și de a rezolva litigiul fără să ajungă în instanță.

Cele mai importante avantaje sunt timpul scurt de soluționare a diferendelor, maxim 90 de zile, precum și faptul că procedurile derulate prin CSALB sunt gratuite pentru consumatori.

Cât privește cererile clasate, acestea au urcat la 120. 20% dintre ele sunt clasate din cauză că unii consumatori, după ce depun cererea de soluționare amiabilă, nu mai transmit către CSALB și celelalte documente necesare soluționării, în termenul de 90 de zile.

Deși băncile și IFN-urile încep să aibă încredere tot mai mare în soluționarea amiabilă, încă există o anumită reticență din partea lor. 80% dintre cereri sunt clasate ca urmare a refuzului comercianților de soluționare prin procedurile SAL, pentru următoarele motive:

- Există deja un proces de soluționare a cererii depuse de client la bancă, conform procedurilor interne ale băncii respective;

- Există sentințe definitive pronunțate de instanțele de judecată, pe aceleași solicitări pe care consumatorul le-a prezentat CSALB;

- Creanța nu mai aparține băncii;

- Banca are deja un litigiu în instanță cu respectivul client;

- Banca a făcut mai multe oferte, dar toate au fost refuzate de consumator (anterior sesizării de către consumator a CSALB).

Astfel că CSALB întâmpină următoarele dificultăți:

- Reticența comercianților de a participa la procedurile SAL;

- Consumatorii nu înțeleg că soluționarea e condiționată de acceptul comerciantului, indiferent de procedură (participarea ambelor părți la procedură fiind voluntară, iar nu obligatorie);

- Gradul (încă) redus de conștientizare a misiunii CSALB;
Nerespectarea termenelor care conduce la întârzieri în soluționarea dosarelor/clasarea cererilor;

- Reticența consumatorilor față de posibilitatea de soluționare a cererilor lor în cadrul CSALB.

Despre CSALB

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

Taguri: Banca Nationala a Romaniei (BNR)  comisioane cont bancar  myBRD  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Profil



Banca Transilvania: platile de Black Friday au crescut cu 23%

Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim istoric de Black Friday 2024, în 8 noiembrie, cu aproape 10 milioane de tranzacții/zi, +23% față de Black Friday 2023, anunta banca intr-un detalii

Alpha Bank va fi preluata de Unicredit

Fuziunea prin absorbție a Alpha Bank România S.A. în cadrul UniCredit Bank S.A. este estimată a avea loc în a doua parte a anului 2025, Unicredit urmand sa devina a treia mare banca din Romania. UniCredit S.p.A. („UniCredit”) și detalii

Garanti BBVA urmareste ca majoritatea cererilor de credit sa fie facute prin aplicatia bancii

Garanti BBVA raportează rezultate semnificative, la patru luni de la introducerea noilor funcționalități în aplicația de Mobile Banking, care permit clienților să solicite rapid și ușor credite de nevoi personale și Bonus Card, fără a se deplasa în agenții, anunta banca detalii

Schimburi valutare non-stop in timp real, pentru clientii firme ai Libra

Libra Internet Bank oferă clienților business posibilitatea de a efectua schimburi multi-valutare în timp real, prin intermediul platformei Live FX, implementată printr-un parteneriat cu Visa, unul dintre liderii globali în plăți digitale, anunta banca intr-un comunicat, in care detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • LOAN OFFER

    Buna ziua Aceasta pentru a informa publicul larg că oferim împrumuturi celor care au nevoie de ... detalii

  • !

    Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii

  • Bancnote vechi

    Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii

  • Bancnote vechi

    Numar de ... detalii

  • Bancnote vechi

    Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii