BANCI | Analiza

Studiu MasterCard – Pietele emergente vor determina o schimbare semnificativa in consumul din economia globala

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-01-13 06:45

Consumatorii din pieţele emergente vor avea o influenţă mult mai mare asupra creşterilor din economia globală în următorii cinci ani, ceea ce reprezintă o schimbare majoră în consum, de la Vest către Est, conform unui nou raport MasterCard Insights, realizat de MasterCard Worldwide.

Noul raport „Perspectiva asupra consumului şi crearea valorii în noua economie globală” estimează că, între 2012 şi 2016, pieţele emergente vor genera, în medie, un plus de 1,2 trilioane de dolari americani pe an, din cheltuieli de consum, în economia globală, în timp ce pieţele dezvoltate vor adăuga doar aproximativ 700 de miliarde de dolari. Pieţele în tranziţie - motoarele Europei de Est – vor genera încă 95 de miliarde de dolari.

Raportul examinează implicaţiile economice asupra afacerilor, de la schimbări în consumul global, cu accent pe relaţia dintre consum şi crearea valorii într-o economie de piaţă.

„Cererea din partea consumatorilor stabileşte, în ultimă instanţă, dacă afacerile, după ce au realizat investiţiile necesare pentru dezvoltarea produselor şi a serviciilor lor, au reuşit să creeze valoare”, a declarat Dr. Yuwa Hedrick-Wong, Global Economic Advisor, MasterCard Worldwide.

Între 2008 şi 2016 ponderea consumului casnic pe pieţele dezvoltate va scădea de la 77,4% în 2008, la 58,3% în 2016, în timp ce contribuţia pieţelor emergente va creşte de la 19,5%, în 2008, la 38,7%, în 2016. Procentul pieţelor în tranziţie va rămâne neschimbat. Împreună, aceste trei categorii de pieţe înglobează cea mai mare parte din cheltuielile de consum realizate la nivel global.


Raportul constată că între 2000 şi 2008 pieţele dezvoltate au reprezentat 88,2% din creşterea globală a cheltuielilor discreţionare, în timp ce pieţele emergente au reprezentat doar 9,2%, urmate de pieţele în tranziţie, cu 2,6%.

În următorii cinci ani, ponderea creşterilor în cheltuielile discreţionare dintre pieţele dezvoltate şi cele emergente va fi aproximativ egală (49,0% versus 47,8%) , iar această schimbare va avea un impact puternic asupra afacerilor.

„Este un moment de referinţă – foarte posibil, pentru prima oară în istorie, consumatorii din pieţele emergente au aceeaşi contribuţie cu consumatorii din pieţele dezvoltate”, a mai spus Dr. Hedrick-Wong.

Conform raportului, consumul casnic în pieţele emergente va fi de aproximativ două treimi din cel al pieţelor dezvoltate, până în 2016, de la un sfert, în 2008.

Se estimează că grupul de „consumatori activi”, definiţi ca persoane cu vârste între 15 şi 65 de ani, va continua să crească în următorii ani pe pieţele emergente, în timp ce pe pieţele dezvoltate nu se aşteaptă schimbări. Astfel, segmentul de consumatori tineri va influenţa vital afacerile în materie de
tendinţe tehnologice, implicând informaţii şi canale de marketing.

„Pieţele emergente sunt gata să preia conducerea în anii care urmează. Acest lucru poziţionează consumatorul din pieţele emergente şi la conducerea inovaţiilor tehnologice”, a adăugat Dr. Hedrick-Wong.

„Atunci când dinamica cererii se schimbă pe pieţele de consum, rezultă implicaţii care influenţează afacerile globale. Şi asta deoarece consumul stă la baza creării de valoare în economia de piaţă”, a concluzionat Dr. Hedrick-Wong.

Pentru raportul complet, vă rugăm vizitaţi http://insights.mastercard.com/white-papers/consumer-spending-outlook-and-value-creation-in-the-new-global-economy.

Despre Platforma MasterCard Worldwide Knowledge

Platforma MasterCard Worldwide Knowledge dezvoltă şi redă noi perspective ale dinamicii creşterii economiei globale şi ale evoluţiei pieţelor de consum la nivel global, prin intermediul cercetării şi al serviciilor de consultanţă.

Studiile realizate de MasterCard includ rapoartele Insights, studiile pieţelor de consum şi o varietate de cercetări cu privire la cheltuielile de consum. Rapoartele Insights analizează dinamica economiei, mediul de afaceri, politicile guvernamentale, atât la nivel regional, cât şi la nivel global. Studiile despre pieţele de consum includ cercetările recurente MasterCard Worldwide Index of Consumer Confidence, dar şi MasterCard Worldwide Index of Global Destination Cities, lansat în 2011. În plus, MasterCard comandă, în mod frecvent, cercetări care analizează tendinţele economice şi de consum – aici sunt incluse cheltuielile de consum determinate de sezonalitate, priorităţile de consum, cât şi adoptarea produselor şi a serviciilor de plată în curs de dezvoltare. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm accesaţi www.masterintelligence.com.

MasterCard Advisors, departamentul de servicii profesionale, parte a MasterCard Worldwide, oferă instituţiilor financiare şi comercianţilor parteneri, din întreaga lume, consultanţă în domeniul plăţilor. MasterCard Advisors realizează, cu regularitate, rapoartele SpendingPulse, un indicator macroeconomic care analizează segmentul de retail şi vânzările de servicii, din punct de vedere al tuturor modalităţilor de plată, incluzând aici numerarul şi cecurile. Rapoartele SpendingPulse sunt disponibile momentan în SUA şi Marea Britanie.

Consultantul MasterCard pe probleme economice globale, Dr. Yuwa Hedrick-Wong are o experienţă internaţională de 25 de ani, dobândită în peste 30 de ţări. Din poziţia de consultant economic, acesta este autorul şi redactorul şef al rapoartelor de analiză a tendinţelor globale şi conduce panelul MasterCard Knowledge, din care fac parte economişti, consilieri, academicieni, persoane care se ocupă cu strategia de afaceri. Aceştia participă la discuţii şi dezbateri frecvente şi fac schimburi de experienţă.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Analiza



Creditele de nevoi personale cu cele mai mici dobanzi

CEC Bank a anuntat o promotie la creditele de nevoi personale, cu o dobanda de 7,9%, valabila pentru cei care-si incaseaza veniturile intr-un cont al bancii, cea mai mica dintre un numar de 13 astfel de imprumuturi acordate de 9 banci, conform topului realizat de detalii

Indicatorii sistemului bancar la finalul anului 2023

indicatorii agregati ai bancilor romanesti la finalul anului 2023, calculati pe baza informatiilor din raportarile prudentiale neauditate, trimise la Banca Nationala a Romaniei (BNR) de instituțiile de credit, persoane juridice romane și de sucursalele din Romania ale institutiilor detalii

La care banci se poate face actualizarea online a datelor de catre firme

Actualizarea online a datelor firmelor, pe site-urile sau in aplicatiile bancilor, este posibila la doar trei institutii de credit, la restul fiind nevoie de prezenta intr-o sucursala. ING Bank a anuntata ca a introdus opțiunea de actualizare a datelor 100% detalii

Conturi bancare gratuite pentru incasarea salariului, pensiei si indemnizatiilor sociale. Dar cine poate sa-si faca unul?

Legea care permite in prezent celor fara conturi bancare sa-si deschida unul nou, denumit cont de baza, fara comisioane de deschidere, inchidere si retragere numerar la bancomat, a fost modificata de Parlament. Noua varianta a acestei legi, care mai asteapta detalii

 



 

Ultimele Comentarii