BANCI | Ultima Ora

PricewaterhouseCoopers: Sectorul auto va iesi din criza cu retele de dealeri mai putine dar mai puternice

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-05-29 09:10

Sectorul Auto va ieşi criza din criza economică având reţele de dealeri mai puţine, dar mai puternice, care vor oferi niveluri superioare şi mai variate de calitate şi profesionalism, arată un studiu independent asupra pieţei dealerilor de maşini din Europa Centrala si de Est (CEE), efectuat de PricewaterhouseCoopers. (VEZI RAPORTUL IN DOCUMENTUL ATASAT)

Studiul prezintă o imagine de ansamblu a sectorului auto din CEE si oferă date concrete privind condiţiile actuale si tendinţele preconizate în sectorul dealerilor de maşini prin intermediul unor rapoarte de ţară detaliate asupra Poloniei, Cehiei, Slovaciei si Ungariei.

Principalele constatări ale studiului sunt:

• Se observă schimbări similare în comportamentul dealerilor din diferite ţări din regiune:

- Dealerii devin mai conştienţi de riscurile şi oportunităţile afacerii pe piaţă
- Mulţi dealeri au început deja să ia primele măsuri pentru protejarea afacerilor lor împotriva recesiunii pieţei:
 Investiţii în noi domenii (ex. tranzacţii în sistem buy-back şi servicii de închiriat maşini cu ora, imobiliare, opţiuni de închiriere si de leasing, servicii financiare),
 Angajarea unor manageri profesionişti de pe piaţă
- Se accelerează procesul de consolidare prin fuziuni şi achiziţii în rândul dealerilor auto
- Condiţiile actuale ale pieţei vor mări viteza schimbărilor şi vor duce la o îmbunătăţire a calităţii serviciilor, la reducerea costurilor activităţii dealerilor, ceea ce va atrage preţuri mai scăzute pentru maşini şi o ofertă mai bună de servicii.

• Este foarte posibil ca dealerii CEE să se confrunte anul viitor cu provocări dure legate de condiţii de piaţă foarte dificile

- Ca în orice perioadă de criză, probabil vor exista şi câştigători şi învinşi. Învingătorii vor fi acei dealeri care:
 îşi vor adapta structura afacerii (ex. se vor baza mai mult pe servicii şi mai puţin pe vânzările de maşini noi)
 au început să exploreze noi idei de afaceri, cum ar fi tranzacţiile în sistem buy-back, serviciile de închiriere cu ora, sau au inclus noi tipuri de servicii în oferta lor
 analizează situaţia financiara a companiei (prin eliminarea costurilor ce nu aduc o valoarea adăugată, renegocierea acordurilor cu furnizorii şi supravegherea permanentă a situaţiei fluxului de numerar)
- Sectorul auto va ieşi din criza economică având reţele de dealeri mai puţine, dar probabil mai puternice oferind niveluri variate si superioare de calitate si profesionalism.

Probabil efectul maxim al crizei financiare va fi resimţit de cele mai mari pieţe ale Europei de Est (Rusia, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi România) în prima jumătate a anului 2009. Până acum, Ungaria (-9%) şi România (-8%) au înregistrat cele mai mari scăderi ale vânzărilor în anul 2008, totuşi acestea sunt mult sub cele observate în Europa de Vest.

“Rezultatele studiului arată că dealerii CEE prevăd un an foarte dificil. Ne aşteptăm să vedem şi un proces mai puternic de consolidare în această industrie, iar acest lucru nu se va întâmpla prin preluarea dealerilor mai mici de către cei mari, ci prin achiziţionarea la preţ de solduri a activelor şi mărcilor concurenţilor care se prăbuşesc” spune Daniel Anghel, Partener, Taxe Indirecte, PricewaterhouseCoopers.

Deşi băncile introduc criterii mai stricte de împrumut, iar consumatorii sunt încă foarte precauţi, pe termen lung dealerii se aşteaptă ca vânzările de maşini noi să menţină o tendinţă ascendentă în CEE, dat fiind atât numărul mare de persoane care cumpără pentru prima data o maşină cât şi o perspectivă de creştere economică sensibil mai mare decât în Europa de Vest după perioada de criză.

“Avem motive să credem că grupurile de dealeri apărute în urma fuziunilor şi achiziţiilor vor juca un rol mai important pe scena internaţională. Suntem de părere că noii jucători din CEE, inclusiv Rusia, şi-ar putea depăşi rapid corespondenţii din Europa de Vest, profitând de achiziţionarea unor companii din domeniu la preţul cel mai jos al pieţei” a conchis Daniel Anghel.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania are un rating mai bun

Fitch Ratings îmbunătățeÈ™te rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii

Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci

BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii

Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului

Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 È™i îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) È™i rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii

Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni

Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii

 



 

Ultimele Comentarii