BANCI | Ultima Ora

Astra Asigurari, acuzata de service-urile auto ca plateste prea putin pentru despagubirile RCA

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-07-08 13:07

Firma de asigurari Astra Asigurari este acuzata de catre service-urile auto ca a adoptat un nou sistem de despagubire in cazul asigurarilor RCA prin care platile efectuate asiguratilor sunt cu mult mai mici decat sumele de care acestia ar avea nevoie pentru costul reparatiilor. Este vorba de o noua rabufnire a unui conflict mai vechi intre firmele de asigurare si service-urile auto, care se bat pentru a face economii: firmele de asigurari incearca sa plateasca valori cat mai mici aferente reparatiilor, iar service-urile, despre care se stie ca practica preturi piperate, nu vor sa scada prea mult contravaloarea respectivelor reparatii.

Cine are dreptate, in aceste cazuri, este greu de stabilit, mai ales in lipsa unui reglementator prezent, in adevaratul sens, pe piata. Noua autoritate de supraveghere financiara (ASF) a anuntat ca, deocamdata, doar a cerut lamuriri in acest caz la Astra Asigurari, o firma romaneasca detinuta de omul de afaceri Dan Adamescu.

Comunicat de presa ASSAI:

Bucuresti – 08.07.2013
    
Tot mai multi pagubiti RCA ai societatii Astra Asigurari intampina probleme la plata despagubirilor

Astra Asigurari gaseste noi modalitati de maximizare a profitului in dauna propriilor pagubiti RCA.

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente ( A.S.S.A.I.) atrage public atentia tuturor asiguratilor, brokerilor si Autoritatii de Supraveghere Financiara ( A.S.F. ) despre noul sistem de despagubire promovat de catre Astra Asigurari, sistem care presupune subevaluarea despagubirilor acordate pagubitilor RCA prin efectuarea unor plati diminuate a costurilor de reparatie platite direct pagubitilor.

In urma cu cateva luni, Astra Asigurari a introdus un nou sistem de despagubire prin care clientul pagubit RCA este pus in imposibilitatea de a-si efectua reparatia masinii avariate intr-un service auto.

In loc sa achite costurile de reparatie ale masinii avariate intr-un accident in care pagubitul RCA este nevinovat, acestuia ii este virat in contul sau ori intr-un cont deschis de catre Astra Asigurari pentru client, fara consimtamantul clientului, o suma derizorie de plata, care reprezinta aprox. 25 – 40% din costurile reale ale reparatiei masinii, iar pagubitul RCA este anuntat ca a fost despagubit.

Astra Asigurari fara a avea nici un document agreat si semnat de catre client pentru suma de despagubire, inchide dosarul de dauna dupa 3 – 4 zile de la avizarea daunei si ii transmite un sms clientului prin care il anunta ca acesta a fost despagubit.

Exemplu de SMS transmis pagubitului RCA de catre societatea Astra de pe numarul de telefon 1879 : “Dl..……., cu data de ….06.2013 puteti ridica suma de ……………. lei despagubire la dosarul de dauna ASTRA nr. ………………….. de la orice unitate BCR cu CI original”.

Din acel moment, clientul nu mai poate apela la nici un service auto care sa accepte reparatia masinii sale in baza politei de asigurare RCA, deoarece clientul figureaza ca despagubit si cu dosarul de dauna inchis.
Pentru a obtine banii de reparatii ai masinii avariate, clientul este obligat sa efectueze urmatoarele demersuri:

1.  Sa achite din propriul buzunar intreaga reparatie catre service;

2.  Sa restituie societatii Astra suma derizorie achitata de catre aceasta;

3. Sa completeze o cerere catre societatea Astra Asigurari prin care sa declare ca nu este de acord cu suma calculata de catre Astra si virata in contul sau si sa solicite plata reparatiilor, conform actelor de reparatie ( deviz de reparatie si factura de reparatii );

4.  Sa puna la dispozitia societatii Astra Asigurari dovada restituirii despagubirii derizorii achitate de catre aceasta;
5. Sa puna la dispozitia societatii Astra Asigurari dovada platii reparatiilor catre service;

6. Sa astepte minim 10 zile  ca societatea Astra Asigurari sa ii vireze suma de despagubire;

7. In situatia in care Astra nu achita despagubirea in termenul legal de 10 zile (in cele mai multe cazuri ) va fi necesara si efectuarea unei petitii catre ASF pentru a reclama acest abuz si sa astepte minim 30 de zile raspunsul si eventual, rezolvarea  petitiei sale din partea Autoritatii de Supraveghere Financiara.

“Majoritatea clientilor nu isi cunosc drepturile pe care le au, nu cunosc nici solutiile complicate de rezolvare a acestor situatii si accepta o suma care nu le permite repararea masinii avariate intr-un accident de care nu au fost vinovati.” – Cristian Muntean, Director ASSAI.

In conditiile in care Astra Asigurari este societatea de asigurari care a vandut cele mai multe polite de asigurare RCA din Romania aceasta problema ar trebui sa preocupe toti proprietarii de autovehicule din Romania,  toti brokerii care recomanda vanzarea politelor de asigurari ai acestei societati de asigurari, precum si institutia de supraveghere financiara ( ASF ).

Rugam conducerea ASF  sa  dispuna de urgenta efectuarea unui control la aceasta societate de asigurari si sa verifice in special urmatoarele aspecte:

1. Daca despagubirea derizorie achitata de catre Astra Asigurari se efectueaza in conditii legale.
Daca exista inaintea efectuarii platii, o cerere de despagubire semnata si completata de catre client cu suma de despagubire acceptata de catre acesta.

2. Daca societatea Astra Asigurari isi constituie rezerva de dauna CORESPUNZATOARE cu valoarea prejudiciului REAL.

3. Daca societatea Astra Asigurari in raportarile catre ASF transmite informatii corecte cu privire la rezerva de dauna constituita.

De curand a fost informat si Parlamentul Romaniei – Comisia impotriva abuzurilor din Camera Deputatilor, pentru a interveni in corectarea derapajului grav de supraveghere al sistemului de asigurari private din Romania. “ASF cunoaste situatia prezentata mai sus si pot proba acest lucru.” – Cristian Muntean, director ASSAI.
 “Nu intelegem de ce persoane nevinovate de producerea unui accident trebuie sa sufere, iar niste functionari ai statului roman platiti cu zeci de mii de euro pe luna sa supravegheze piata de asigurari din Romania, prin lipsa lor de reactie, favorizeaza cresterea profitului societatii Astra Asigurari in dauna pagubitilor RCA .“ – Cristian Muntean, director ASSAI.

Cristian Muntean
Director ,
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente ( A.S.S.A.I.)"

COMUNICAT DE PRESÄ‚ ASF

ASF a solicitat Astra Asigurări clarificări privind
modul de despăgubire prin poliţe RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a luat act de comunicatul de presă al Asociației Societăților de Service Independente (ASSAI) cu privire la nemulțumirile legate de modul de despăgubire prin polițe RCA emise de societatea Astra Asigurări.

Facem precizarea că ASSAI nu intră sub sfera de reglementare sau supraveghere a Autorităţii de Supraveghere Financiară ÅŸi că orice litigiu izvorât între ASSAI ÅŸi vreo societate de asigurări este strict un litigiu comercial de natură să fie rezolvat între părÅ£i sau prin instanţă. Prin urmare, solicitările oricăror organizaÅ£ii de tip ASSAI nu intră sub incidenÅ£a ASF, care nu poate arbitra litigii contractuale între service-uri auto ÅŸi societăţile de asigurări.

Independent  de sesizarea ASSAI, Autoritatea de Supraveghere Financiară informează publicul că a solicitat deja clarificări de la Astra Asigurări în privinÅ£a modului în care înÅ£elege să instrumenteze dosarele de daună, societatea aflându-se încă în termenul de răspuns pentru aceste clarificări.

În funcÈ›ie de calitatea, obiectivitatea È™i legalitatea acestor clarificări, Autoritatea de Supraveghere Financiară poate face demersuri de verificare a modului în care societatea Astra Asigurări înÈ›elege să îi despăgubească pe cei care fac obiectul dosarelor de daună.

Urmare a demersurilor de verificare È™i control, ASF poate aplica sancÈ›iuni gradual È™i progresiv, care merg de la avertisment È™i amendă, până la suspendarea È™i interzicerea emiterii de poliÈ›e RCA de către societățile de asigurări, potrivit Legii nr.32/2000 privind activitatea de asigurare ÅŸi supravegherea asigurărilor.

În cazul Astra Asigurări, compania se află în termenul de a răspunde la clarificări. Ulterior, în funcÈ›ie de răspuns, ASF poate dispune control pentru verificarea modului de instrumentare a daunelor (dacă dosarele de daune nu au fost instrumentate conform normelor ASF).

În privinÈ›a modalităţii de despăgubire utilizată de Astra Asigurări, aceasta nu face obiectul avizării de către ASF, ci doar al verificării pentru conformitate de încadrare în normele ASF. Normele ASF se referă în principal la plata despăgubirilor juste È™i corecte în termen de cel mult 10 zile de la data depunerii ultimului document în dosarul de daună, dar nu mai mult de 3 luni de la momentul deschiderii dosarului de daună.

În plus, referitor la cazurile semnalate prin petiÈ›ii individuale, ASF face următoarele precizări:

1. În cazul în care asigurătorul a formulat o ofertă de despăgubire ‘‘în evaluare proprie’’ (respectiv înainte de efectuarea reparaÈ›iilor), ofertă cu care persoana păgubită nu este de acord, aceasta poate depune documente fiscale prin care să arate mărimea prejudiciului È™i să solicite plata diferenÈ›ei de despăgubire cuvenite. Societatea de asigurări trebuie să plătească diferenÈ›a de sumă în cel mult 10 zile de la depunerea documentelor suplimentare.

2. ASF poate verifica dacă suma oferită de asigurător (pe baza evaluării proprii a asigurătorului care trebuie să se transpună într-o OFERTÄ‚ făcută de asigurător È™i ACCEPTATÄ‚ de către păgubit) este plătită în cel mult 10 zile de la momentul depunerii ultimului document, dar nu mai mult de 3 luni de la deschiderea dosarului de daună.

Reamintim că în cazul în care ASF are indiciile unui comportament abuziv față de clienÈ›i, autoritatea poate dispune control la societățile de asigurare autorizate. Controlul poate avea ca efect sancÈ›ionarea astfel: de la avertisment până la suspendarea È™i retragerea autorizaÈ›iei de emitere de RCA (în cazul poliÈ›elor de asigurare de răspundere civilă)."

Comentarii

tavi
ASTRA ASIGURARI – societate de inselatorie-reinselatorie
Cazul ASTRA ASIGURARI este unul cat se poate de elocvent. De la centru s-a dat unda verde la o campanie agresiva de promovare, care are ca scop atragerea unui numar cat mai mare de clienti si cat mai naivi. Mai mult, pentru a convinge si pe cei mai reticenti, se supraliciteaza cu promisiunea unei proceduri cat se poate de lejere de constatare a pagubelor. Se creaza o atmosfera de inducere in eroare foarte bine ticluita, acoperita de un document cat se poate de avantajos, sub forma politei de asigurare. Contractul in sine, este prezentat ca o anexa, ceva fara prea mare importanta, dar care in realitate vine sa submineze pas cu pas fiecare favoare fluturata in polita de asigurare. ASTRA asigura cam orice risc poate aparea, dar daca intr-o casa de vacanta sa zicem, se sparge un racord de apa, iar proprietarul revine abia in weekendul viitor si gaseste totul umflat, prabusit, mucegait, atunci intervine partea nespusa a inselatoriei. ASTRA te incurajeaza sa dai bani mai multi pentru a asigura o locuinta in care nu stai permanent, dar daca se intimpla ceva, despagubirea e refuzata pentru ca nu ai fost acolo sa raportezi. Mai mult, unii au relatii bune cu vecinii si lasa in grija lor casele de vacanta. Asta nu ajuta prea mult deoarece daca te cheama un vecin si te duci val virtej si gasesti casa inundata, peretii cazuti, totul distrus si te apuci sa evacuezi apa, salti mobila, opresti aparatura, etc, vine ASTRA si zice ca daca nu erai acolo in momentul producerii evenimentului, ei nu au de unde sa stie cind s-a produs si pentru asta nu te despagubesc desi este evident ca refuzul este abuziv. Oricat de bine citesti contractul, in momentul in care intervine un eveniment nedorit, iti dai seama cate prevederi sunt formulate cu talc, pentru a prosti clientii. Poate ca e bine ca lumea sa stie aceste lucruri si sa se orienteze spre societatile care nu promit marea cu sarea. Constientizarea riscului de inselatorie pe care il are o polita incheiata la ASTRA , ar putea fi argumentul cel mai important pentru descurajarea acestor abuzuri. Apoi, la fel de important este ca cei de la Comisia de Supraveghere sa-si faca treaba cu profesionalism, sa apere pagubitii si sa sanctioneze societatea.

Popescu Alexandru
M am reușit sa vorbesc cu directorul Teodor Mitoi
Si eu am pătit un necaz pt ca m a lovit un cetățean cu asigurare la Astra si am primit niște bani prin SMS deși n-am cont la banca. Am fost la Astra sa vorbesc despre cont ca eu nAm cont si am înțeles de la fata de la intrare ca a deschis Astra pt mine. Am întrebat cum e posibil sa- mi deschidă cont fără ca eu sa vreau. Am cerut sa vorbesc cu directoru pe care am înțeles ca-L cheamă domnu Teo Mitoi dar i a spus fetei ca el mu vorbește cu oricine îl caută. Fata mi a spus ca nu poate intra cu mine la dinsul ca ie frica ca o da afara. Am făcut reclamație si am primit după o luna o scrisoare semnată de directorul Teodor C-tin Mitoi care n a vrut sa mă primească si îmi scria ca am primit suma de 310 lei ca si plata deși devizierul de la service era de 3500 lei. Am arătat la service hârtie semnată de directoru Teodor C-tin Mitoi si a început sa rida șeful de la service. Mi- zis ca e un tipar pe care-L semnează acest Mitoi. A zis ca e un ciudat si ca nu sta niciodată de vorba cu nimeni si de asta lumea îl reclama. Am reparat mașina si am plătit eu tot ca sa recupereze.

Marius
Eu am fost inspector
taticu, eu am fost inspector la Astra si L-am avut sef pe acest lingau de Mitoi Teo. Are cam 41 de ani si lumea vorbește ca e popo. E putin spus ciudat . Tipa, urla, injura oamenii si intr-adevar cum ai spus si tu oamenii tac pt ca i ameninta ca i da afara. Pe noi ne injura si ne facea in toate felurile daca un client voia sa vorbeasca cu el. Pana nu L va da Adamescu afara va merge taras partea de daune cu Mitoi. Îl astept inspector la Carp.....



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Banca Transilvania are un rating mai bun

Fitch Ratings îmbunătățeÈ™te rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii

Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci

BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii

Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului

Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 È™i îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) È™i rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii

Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni

Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii

 



 

Ultimele Comentarii