Astra Asigurari, acuzata de service-urile auto ca plateste prea putin pentru despagubirile RCA
Autor: Bancherul.ro
2013-07-08 13:07
Firma de asigurari Astra Asigurari este acuzata de catre service-urile auto ca a adoptat un nou sistem de despagubire in cazul asigurarilor RCA prin care platile efectuate asiguratilor sunt cu mult mai mici decat sumele de care acestia ar avea nevoie pentru costul reparatiilor. Este vorba de o noua rabufnire a unui conflict mai vechi intre firmele de asigurare si service-urile auto, care se bat pentru a face economii: firmele de asigurari incearca sa plateasca valori cat mai mici aferente reparatiilor, iar service-urile, despre care se stie ca practica preturi piperate, nu vor sa scada prea mult contravaloarea respectivelor reparatii.
Cine are dreptate, in aceste cazuri, este greu de stabilit, mai ales in lipsa unui reglementator prezent, in adevaratul sens, pe piata. Noua autoritate de supraveghere financiara (ASF) a anuntat ca, deocamdata, doar a cerut lamuriri in acest caz la Astra Asigurari, o firma romaneasca detinuta de omul de afaceri Dan Adamescu.
Comunicat de presa ASSAI:
Bucuresti – 08.07.2013
Tot mai multi pagubiti RCA ai societatii Astra Asigurari intampina probleme la plata despagubirilor
Astra Asigurari gaseste noi modalitati de maximizare a profitului in dauna propriilor pagubiti RCA.
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente ( A.S.S.A.I.) atrage public atentia tuturor asiguratilor, brokerilor si Autoritatii de Supraveghere Financiara ( A.S.F. ) despre noul sistem de despagubire promovat de catre Astra Asigurari, sistem care presupune subevaluarea despagubirilor acordate pagubitilor RCA prin efectuarea unor plati diminuate a costurilor de reparatie platite direct pagubitilor.
In urma cu cateva luni, Astra Asigurari a introdus un nou sistem de despagubire prin care clientul pagubit RCA este pus in imposibilitatea de a-si efectua reparatia masinii avariate intr-un service auto.
In loc sa achite costurile de reparatie ale masinii avariate intr-un accident in care pagubitul RCA este nevinovat, acestuia ii este virat in contul sau ori intr-un cont deschis de catre Astra Asigurari pentru client, fara consimtamantul clientului, o suma derizorie de plata, care reprezinta aprox. 25 – 40% din costurile reale ale reparatiei masinii, iar pagubitul RCA este anuntat ca a fost despagubit.
Astra Asigurari fara a avea nici un document agreat si semnat de catre client pentru suma de despagubire, inchide dosarul de dauna dupa 3 – 4 zile de la avizarea daunei si ii transmite un sms clientului prin care il anunta ca acesta a fost despagubit.
Exemplu de SMS transmis pagubitului RCA de catre societatea Astra de pe numarul de telefon 1879 : “Dl..……., cu data de ….06.2013 puteti ridica suma de ……………. lei despagubire la dosarul de dauna ASTRA nr. ………………….. de la orice unitate BCR cu CI original”.
Din acel moment, clientul nu mai poate apela la nici un service auto care sa accepte reparatia masinii sale in baza politei de asigurare RCA, deoarece clientul figureaza ca despagubit si cu dosarul de dauna inchis.
Pentru a obtine banii de reparatii ai masinii avariate, clientul este obligat sa efectueze urmatoarele demersuri:
1. Sa achite din propriul buzunar intreaga reparatie catre service;
2. Sa restituie societatii Astra suma derizorie achitata de catre aceasta;
3. Sa completeze o cerere catre societatea Astra Asigurari prin care sa declare ca nu este de acord cu suma calculata de catre Astra si virata in contul sau si sa solicite plata reparatiilor, conform actelor de reparatie ( deviz de reparatie si factura de reparatii );
4. Sa puna la dispozitia societatii Astra Asigurari dovada restituirii despagubirii derizorii achitate de catre aceasta;
5. Sa puna la dispozitia societatii Astra Asigurari dovada platii reparatiilor catre service;
6. Sa astepte minim 10 zile ca societatea Astra Asigurari sa ii vireze suma de despagubire;
7. In situatia in care Astra nu achita despagubirea in termenul legal de 10 zile (in cele mai multe cazuri ) va fi necesara si efectuarea unei petitii catre ASF pentru a reclama acest abuz si sa astepte minim 30 de zile raspunsul si eventual, rezolvarea petitiei sale din partea Autoritatii de Supraveghere Financiara.
“Majoritatea clientilor nu isi cunosc drepturile pe care le au, nu cunosc nici solutiile complicate de rezolvare a acestor situatii si accepta o suma care nu le permite repararea masinii avariate intr-un accident de care nu au fost vinovati.” – Cristian Muntean, Director ASSAI.
In conditiile in care Astra Asigurari este societatea de asigurari care a vandut cele mai multe polite de asigurare RCA din Romania aceasta problema ar trebui sa preocupe toti proprietarii de autovehicule din Romania, toti brokerii care recomanda vanzarea politelor de asigurari ai acestei societati de asigurari, precum si institutia de supraveghere financiara ( ASF ).
Rugam conducerea ASF sa dispuna de urgenta efectuarea unui control la aceasta societate de asigurari si sa verifice in special urmatoarele aspecte:
1. Daca despagubirea derizorie achitata de catre Astra Asigurari se efectueaza in conditii legale.
Daca exista inaintea efectuarii platii, o cerere de despagubire semnata si completata de catre client cu suma de despagubire acceptata de catre acesta.
2. Daca societatea Astra Asigurari isi constituie rezerva de dauna CORESPUNZATOARE cu valoarea prejudiciului REAL.
3. Daca societatea Astra Asigurari in raportarile catre ASF transmite informatii corecte cu privire la rezerva de dauna constituita.
De curand a fost informat si Parlamentul Romaniei – Comisia impotriva abuzurilor din Camera Deputatilor, pentru a interveni in corectarea derapajului grav de supraveghere al sistemului de asigurari private din Romania. “ASF cunoaste situatia prezentata mai sus si pot proba acest lucru.” – Cristian Muntean, director ASSAI.
“Nu intelegem de ce persoane nevinovate de producerea unui accident trebuie sa sufere, iar niste functionari ai statului roman platiti cu zeci de mii de euro pe luna sa supravegheze piata de asigurari din Romania, prin lipsa lor de reactie, favorizeaza cresterea profitului societatii Astra Asigurari in dauna pagubitilor RCA .“ – Cristian Muntean, director ASSAI.
Cristian Muntean
Director ,
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente ( A.S.S.A.I.)"
COMUNICAT DE PRESÄ‚ ASF
ASF a solicitat Astra Asigurări clarificări privind
modul de despăgubire prin poliţe RCA
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a luat act de comunicatul de presă al Asociației Societăților de Service Independente (ASSAI) cu privire la nemulțumirile legate de modul de despăgubire prin polițe RCA emise de societatea Astra Asigurări.
Facem precizarea că ASSAI nu intră sub sfera de reglementare sau supraveghere a Autorităţii de Supraveghere Financiară ÅŸi că orice litigiu izvorât între ASSAI ÅŸi vreo societate de asigurări este strict un litigiu comercial de natură să fie rezolvat între părÅ£i sau prin instanţă. Prin urmare, solicitările oricăror organizaÅ£ii de tip ASSAI nu intră sub incidenÅ£a ASF, care nu poate arbitra litigii contractuale între service-uri auto ÅŸi societăţile de asigurări.
Independent de sesizarea ASSAI, Autoritatea de Supraveghere Financiară informează publicul că a solicitat deja clarificări de la Astra Asigurări în privinÅ£a modului în care înÅ£elege să instrumenteze dosarele de daună, societatea aflându-se încă în termenul de răspuns pentru aceste clarificări.
În funcÈ›ie de calitatea, obiectivitatea È™i legalitatea acestor clarificări, Autoritatea de Supraveghere Financiară poate face demersuri de verificare a modului în care societatea Astra Asigurări înÈ›elege să îi despăgubească pe cei care fac obiectul dosarelor de daună.
Urmare a demersurilor de verificare È™i control, ASF poate aplica sancÈ›iuni gradual È™i progresiv, care merg de la avertisment È™i amendă, până la suspendarea È™i interzicerea emiterii de poliÈ›e RCA de către societățile de asigurări, potrivit Legii nr.32/2000 privind activitatea de asigurare ÅŸi supravegherea asigurărilor.
În cazul Astra Asigurări, compania se află în termenul de a răspunde la clarificări. Ulterior, în funcÈ›ie de răspuns, ASF poate dispune control pentru verificarea modului de instrumentare a daunelor (dacă dosarele de daune nu au fost instrumentate conform normelor ASF).
În privinÈ›a modalităţii de despăgubire utilizată de Astra Asigurări, aceasta nu face obiectul avizării de către ASF, ci doar al verificării pentru conformitate de încadrare în normele ASF. Normele ASF se referă în principal la plata despăgubirilor juste È™i corecte în termen de cel mult 10 zile de la data depunerii ultimului document în dosarul de daună, dar nu mai mult de 3 luni de la momentul deschiderii dosarului de daună.
În plus, referitor la cazurile semnalate prin petiÈ›ii individuale, ASF face următoarele precizări:
1. În cazul în care asigurătorul a formulat o ofertă de despăgubire ‘‘în evaluare proprie’’ (respectiv înainte de efectuarea reparaÈ›iilor), ofertă cu care persoana păgubită nu este de acord, aceasta poate depune documente fiscale prin care să arate mărimea prejudiciului È™i să solicite plata diferenÈ›ei de despăgubire cuvenite. Societatea de asigurări trebuie să plătească diferenÈ›a de sumă în cel mult 10 zile de la depunerea documentelor suplimentare.
2. ASF poate verifica dacă suma oferită de asigurător (pe baza evaluării proprii a asigurătorului care trebuie să se transpună într-o OFERTÄ‚ făcută de asigurător È™i ACCEPTATÄ‚ de către păgubit) este plătită în cel mult 10 zile de la momentul depunerii ultimului document, dar nu mai mult de 3 luni de la deschiderea dosarului de daună.
Reamintim că în cazul în care ASF are indiciile unui comportament abuziv față de clienÈ›i, autoritatea poate dispune control la societățile de asigurare autorizate. Controlul poate avea ca efect sancÈ›ionarea astfel: de la avertisment până la suspendarea È™i retragerea autorizaÈ›iei de emitere de RCA (în cazul poliÈ›elor de asigurare de răspundere civilă)."
Comentarii
taviASTRA ASIGURARI – societate de inselatorie-reinselatorie
Cazul ASTRA ASIGURARI este unul cat se poate de elocvent. De la centru s-a dat unda verde la o campanie agresiva de promovare, care are ca scop atragerea unui numar cat mai mare de clienti si cat mai naivi. Mai mult, pentru a convinge si pe cei mai reticenti, se supraliciteaza cu promisiunea unei proceduri cat se poate de lejere de constatare a pagubelor. Se creaza o atmosfera de inducere in eroare foarte bine ticluita, acoperita de un document cat se poate de avantajos, sub forma politei de asigurare. Contractul in sine, este prezentat ca o anexa, ceva fara prea mare importanta, dar care in realitate vine sa submineze pas cu pas fiecare favoare fluturata in polita de asigurare. ASTRA asigura cam orice risc poate aparea, dar daca intr-o casa de vacanta sa zicem, se sparge un racord de apa, iar proprietarul revine abia in weekendul viitor si gaseste totul umflat, prabusit, mucegait, atunci intervine partea nespusa a inselatoriei. ASTRA te incurajeaza sa dai bani mai multi pentru a asigura o locuinta in care nu stai permanent, dar daca se intimpla ceva, despagubirea e refuzata pentru ca nu ai fost acolo sa raportezi. Mai mult, unii au relatii bune cu vecinii si lasa in grija lor casele de vacanta. Asta nu ajuta prea mult deoarece daca te cheama un vecin si te duci val virtej si gasesti casa inundata, peretii cazuti, totul distrus si te apuci sa evacuezi apa, salti mobila, opresti aparatura, etc, vine ASTRA si zice ca daca nu erai acolo in momentul producerii evenimentului, ei nu au de unde sa stie cind s-a produs si pentru asta nu te despagubesc desi este evident ca refuzul este abuziv. Oricat de bine citesti contractul, in momentul in care intervine un eveniment nedorit, iti dai seama cate prevederi sunt formulate cu talc, pentru a prosti clientii. Poate ca e bine ca lumea sa stie aceste lucruri si sa se orienteze spre societatile care nu promit marea cu sarea. Constientizarea riscului de inselatorie pe care il are o polita incheiata la ASTRA , ar putea fi argumentul cel mai important pentru descurajarea acestor abuzuri. Apoi, la fel de important este ca cei de la Comisia de Supraveghere sa-si faca treaba cu profesionalism, sa apere pagubitii si sa sanctioneze societatea.
Popescu Alexandru
M am reușit sa vorbesc cu directorul Teodor Mitoi
Si eu am pătit un necaz pt ca m a lovit un cetățean cu asigurare la Astra si am primit niște bani prin SMS deși n-am cont la banca. Am fost la Astra sa vorbesc despre cont ca eu nAm cont si am înțeles de la fata de la intrare ca a deschis Astra pt mine. Am întrebat cum e posibil sa- mi deschidă cont fără ca eu sa vreau. Am cerut sa vorbesc cu directoru pe care am înțeles ca-L cheamă domnu Teo Mitoi dar i a spus fetei ca el mu vorbește cu oricine îl caută. Fata mi a spus ca nu poate intra cu mine la dinsul ca ie frica ca o da afara. Am făcut reclamație si am primit după o luna o scrisoare semnată de directorul Teodor C-tin Mitoi care n a vrut sa mă primească si îmi scria ca am primit suma de 310 lei ca si plata deși devizierul de la service era de 3500 lei. Am arătat la service hârtie semnată de directoru Teodor C-tin Mitoi si a început sa rida șeful de la service. Mi- zis ca e un tipar pe care-L semnează acest Mitoi. A zis ca e un ciudat si ca nu sta niciodată de vorba cu nimeni si de asta lumea îl reclama. Am reparat mașina si am plătit eu tot ca sa recupereze.
Marius
Eu am fost inspector
taticu, eu am fost inspector la Astra si L-am avut sef pe acest lingau de Mitoi Teo. Are cam 41 de ani si lumea vorbește ca e popo. E putin spus ciudat . Tipa, urla, injura oamenii si intr-adevar cum ai spus si tu oamenii tac pt ca i ameninta ca i da afara. Pe noi ne injura si ne facea in toate felurile daca un client voia sa vorbeasca cu el. Pana nu L va da Adamescu afara va merge taras partea de daune cu Mitoi. Îl astept inspector la Carp.....
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Ultima Ora
Banca Transilvania are un rating mai bun
Fitch Ratings îmbunătățeÈ™te rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Noul rating investment grade reflectă îmbunătățirea mediului detalii
Numele beneficiarului unui transfer bancar, afisat la 17 banci
BRD, Exim Banca Romaneasca si Credit Europe Bank sunt ultimele trei banci care au integrat recent serviciul afisare nume beneficar (SANB) oferit de Transfond, care afiseaza numele destinatarului unei plati, sub contul IBAN. Potrivit Transfond, serviciul are ca scop prevenirea fraudelor detalii
Banca Transilvania si-a imbunatatit perspectiva de crestere a ratingului
Moody’s Ratings confirmă rating-urile Băncii Transilvania acordate pentru prima oară în 2023 È™i îmbunătățeste perspectiva, de la stabilă la pozitivă, pentru rating-ul de depozit pe termen lung (Baa2) È™i rating-ul de emitent (Baa3), anunta banca intr-un comunicat, in detalii
Legea pentru plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, in vigoare de luni
Legea 243 din 2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) intra in vigoare, de luni, 11 noiembrie. Legea obliga IFN-urile sa limiteze dobanzile la 1% pe zi in cazul creditelor de pana la 5.000 de lei, 0,8% la imprumuturile de pana detalii
- Raiffeisen Digital Bank se inchide in Romania
- Banca Transilvania isi continua cresterea sustinuta: +30% la operatiuni, +23% la credite, in primele 9 luni din 2024
- Problele de functionare a aplicatiei Revolut
- BCR lanseaza o noua varianta de plati cu numarul de telefon, o alternativa la Alias Pay
- Banca Transilvania are un numar de telefon dedicat fraudelor online
- Burse la Transilvania Executive Education MBA
- Card virtual in dolari, in aplicatia BT Pay
- Libra devine a doua banca, dupa BT, care face plati instant in euro
- Probleme de functionare a cardurilor BRD Mastercard, la magazine si bancomate
- Bancile adopta un nou sistem de plati instant cu mobilul prin cod QR: RoPay
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, aproape 20 miliarde euro după primele nouă luni
- Deficitul contului curent, aproape 18 miliarde euro după primele opt luni
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor ÅŸi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Inflația anuală a crescut marginal
- Comerțul cu amănuntul - în creștere cu 7,7% cumulat pe primele 9 luni
- România, pe locul 16 din 27 de state membre ca pondere a datoriei publice în PIB
- România, tot prima în UE la inflația anuală, dar decalajul s-a redus
- Exporturile lunare în august, la cel mai redus nivel din ultimul an
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Datoria publică, 52,7% din PIB la finele lunii august 2024
- -5,44% din PIB, deficit bugetar înaintea ultimului trimestru din 2024
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Deficitul balanței comerciale la 9 luni, cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut
- Producția industrială, în scădere semnificativă
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
!
Greu cu limba romana! Ce legatura are cuvantul "ecosistem" din limba romana cu sistemul de plati ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 2 bancnote vechi:1-1000000lei;2-5000000lei Anul ... detalii
-
Bancnote vechi
Numar de ... detalii
-
Bancnote vechi
Am 3 bancnote vechi:1-1000000lei;1-5000lei;1-100000;mai multe bancnote cu eclipsa de ... detalii
-
Schimbare numar telefon Raiffeisen
Puteti schimba numarul de telefon la Raiffeisen din aplicatia Smart Mobile/Raiffeisen Online, ... detalii