Sistemul informatic al ING (cardurile, ATM-urile, POS-urile, Home Bank) s-a defectat din nou astazi, pentru aproximativ doua ore, in jurul orei 16, dupa ce in 10 septembrie a fost intrerupt timp de aproape 12 ore, din cauza unei simulari de incendiu la data center-ul bancii.
ING a anuntat insa pe pagina sa Facebook ca doar Home Bank, serviciul de internet banking, nu a putut fi utilizat de o parte dintre clienti.
"O parte dintre utilizatorii serviciului Home’Bank intampina dificultati la conectare. Am identificat problema si lucram la remedierea ei. Restul serviciilor ING functioneaza fara probleme. Revenim de indata ce avem vesti", a anuntat ING, in jurul orei 17, pe pagina sa Facebook.
Dupa o ora, banca a revenit cu un alt mesaj, in care anunta ca remedierea problemei:
"ING Home’Bank functioneaza la turatie maxima de 20 de minute. Problema a fost solutionata si serviciul e disponibil acum pentru toti clientii. Multumim pentru intelegere!"
Clientii bancii s-au plans insa ca nu au putut utiliza nici cardurile la bancomate si POS-uri, la fel cum s-a intamplat in 10 septembrie, cand intregul sistem informatic al ING a cazut timp de 12 ore. (vezi aici detalii)
"ATM, nu, POS, nu (tocmai au anuntat in Kaufland Mihai Bravu). Le nimeriti foarte bine in week end, n am ce zice", spune un alt client ING.
"MegaImage, Baneasa.. nu se poate plati cu cardul! POS-uri ING!", spune altcineva.
"Sunt probleme din nou! Plata cu cardul nu mai functioneaza iar ATM-ul din AFI este nefunctional...incredibil".
"Deja problemele tehnice au devenit o rutina la ING Bank. E trist sa constati ca nu te poti baza nici macar pe o banca olandeza...!" se plange un alt client.
"Unde-i banca pe care-o cunosteam? ING, ai devenit o leguma..."
"ING Bank Romania = the lost legend"
"Eu zic sa ne schimbam ca nu miroase deloc a bine la ING"
"Ce bine ca nu am cont la ING!!!!!! ♡♡♡♡♡♡"
"Din păcate, se pare că din ING Bank Romania a mai rămas doar legenda...Realmente sunt dezolat, deoarece sunt client din 2004 şi am colaborat bine în general, cu mici excepţii. Mi-am mutat banii în altă bancă imediat după defecţiunea majoră, dar totuşi, nu am închis conturile, acceptând să plătesc în continuare toate comisioanele. Am sperat să fie doar un incident, extrem de neplăcut, dar doar un episod, însă situaţia persistă, deşi primim neîncetat asigurări că totul funcţionează normal."
"Nu merge și în plus aceste " erori " de sistem îmi dau impresia ca sunteți victime ale unor atacuri cibernetice repetate. Normal ar fi sa luați masuri. Deja devine rutină sa aveți probleme. Deja nu mai inspirați încredere prin aceste postări, este nevoie de mai mult pt a recastiga încrederea celor la care le păstoriti economiile sau salariul.
Faceți ceva pana nu este prea târziu, sau pana nu trezim cu conturile goale!!!!"
ING Web Cafe: "Iti intelegem perfect punctul de vedere. Din nou, precizam faptul ca nu este vorba despre atacuri cibernetice. Promitem sa incercam evitarea tuturor problemelor tehnice!"
"Se pare ca iar a facut vreo boacănă Dorel! Probabil s-a impiedicat de cablu de retea si a deconectat netul de la serverul care tine HomeBank.
Sau cine stie, tot "gazul" a fost problema....
Una peste alta, ma simt in nesiguranta alaturi de tine ING si pare ca nu faci ceva sa ma linistesti.
In nici o luna, aveti iar sistemul picat si mi-e teama ca nu mai putem da vina pe gaz.
Si ma gandesc din ce in ce mai serios sa mut operatiunile firmei la alta banca. Pentru ca nu imi dati nicio garantie si siguranta.
A, uitasem sa si mentionez
Astazi, la Aurel Vlaicu, ATM de la agentia voastra de acolo. Incercat de 2 ori sa scot 2.000 lei, eroare (nu se stie de ce).
In schimb am vreo 10 notificari prin sms ca au iesit banii, apoi au intrat inapoi, iar au iesit, iar s-au intors si tot asa. La final mi-a spus ca au iesit (dupa ce am retras de la atm-ul alaturat), dar cica am aceeasi suma in cont! Fain, nu? Evident ca nu mai erau cei 2.000, dar notificarea prin sms spune ca da :)
Deci, daca sms spune ca am retras 2.000 si am aceeasi suma in cont, de ce imi lipsesc cei 2.000?"